Σαβ08242019

Τελευταία ΕνημέρωσηΣαβ, 24 Αυγ 2019 1am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Αυτοδιοικητικα Τοπικη Αυτοδιοικηση

Silvercity.gr | Τοπικη Αυτοδιοικηση

Αμεση κατάργηση έως το τέλος του χρόνου της απλής αναλογικής στις αυτοδιοικητικές εκλογές

dimarxeio ilioypolis

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, ο δήμαρχος θα μπορεί να εξασφαλίσει την πλειοψηφία των 3/5 των μελών του δημοτικού συμβουλίου, ανεξαρτήτως του ποσοστού με το οποίο εξελέγη.

Επιστροφή στο παλαιό σύστημα όσον αφορά τις εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι το πιθανότερο σενάριο που εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με πληροφορίες.

Η σχετική ρύθμιση για την κατάργηση της απλής αναλογικής στις αυτοδιοικητικές εκλογές σχεδιάζεται να περιέχεται στο νομοσχέδιο για την Αυτοδιοίκηση, το οποίο προγραμματίζει το υπουργείο Εσωτερικών να είναι έτοιμο έως το τέλος του χρόνου.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, ο δήμαρχος θα μπορεί να εξασφαλίσει την πλειοψηφία των 3/5 των μελών του δημοτικού συμβουλίου, ανεξαρτήτως του ποσοστού με το οποίο εξελέγη. Η παράταξη του νικητή του δημαρχιακού θώκου πιθανότατα θα πριμοδοτείται με αριθμό εδρών στο δημοτικό συμβούλιο, που όμως ενδέχεται να είναι μικρότερος από το σχήμα που ήταν σε ισχύ έως τις εκλογές του 2014.

Στο ίδιο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών θα περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που αφορούν τις αρμοδιότητες των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης, ενώ θα αντιμετωπίζονται χρόνιες παθογένειες που εμποδίζουν τις πόλεις να αναπτυχθούν.

Την πρόθεσή του να αλλάξει άμεσα τον εκλογικό νόμο που αφορά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Θεοδωρικάκος κατά την επίσκεψή του στην Καλαμάτα. «Η κυβέρνησή μας είναι απολύτως αποφασισμένη να καταργήσει την απλή αναλογική και να φέρει ένα εκλογικό σύστημα που να διασφαλίζει και την αναλογικότητα και την κυβερνησιμότητα στους δήμους και στις περιφέρειες», ανακοίνωσε αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον νεοεκλεγέντα περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, και τους νεοεκλεγέντες δημάρχους του Νομού Μεσσηνίας.

Ανακοίνωσε επίσης ότι το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, μέσω του οποίου πραγματοποιούνται επενδύσεις στους δήμους, όχι μόνο θα συνεχιστεί αλλά και θα ενισχυθεί. «Το πρόγραμμα αυτό θα αναβαθμισθεί. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ θα εξετάσει την ενίσχυση αυτού του προγράμματος και με νέους πόρους και με νέα προγράμματα, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των Δήμων», εξήγγειλε.

Ο υπουργός επανέλαβε τη βούληση της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να στηρίξει με πράξεις την Αυτοδιοίκηση και τους εκλεγμένους της αντιπροσώπους σε όποιον πολιτικό χώρο και αν ανήκουν. «Δεν σκοπεύουμε να χωρίσουμε τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες ανάλογα με το ποιο κόμμα τους έχει υποστηρίξει. Οι Ελληνες είμαστε πολύ λίγοι για να είμαστε διχασμένοι. Οφείλουμε να είμαστε ενωμένοι και να προχωρήσουμε μπροστά», τόνισε.

Η επίσκεψη του υπουργού στην Καλαμάτα, όπως και οι συναντήσεις του με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που πραγματοποιεί, εντάσσονται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό με στόχο να πληροφορηθεί από «πρώτο χέρι» τα προβλήματα που υπάρχουν τόσο σε κάθε περιοχή όσο και γενικότερα στον τομέα της Αυτοδιοίκησης.

kathimerini

Πρόσληψη 1.145 πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής – Οι θέσεις ανά ΟΤΑ σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ

gimnastesparalia

Δημοσιεύθηκε και φέτος (Φ.Ε.Κ. Β’ 3200/21.8.2019) η έγκριση κατανομής θέσεων για την πρόσληψη πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, με σκοπό τη στελέχωση των ΟΤΑ Α’ βαθμού και των νομικών τους προσώπων, που θα υλοποιήσουν Προγράμματα Άθλησης για Όλους για την περίοδο 2019-2020.

Η Κοινή Απόφαση Π.Θεοδωρικάκου – Θ.Σκυλακάκη – Ελ.Αυγενάκη περιλαμβάνει αναλυτικό Πίνακα με την κατανομή 1.145 θέσεων σε 99 ΟΤΑ ανά την Χώρα.  

Πρόκειται για συμβάσεις ορισμένου χρόνου, διάρκειας έως 8 μηνών

Σημειώνεται πως η προκαλούμενη δαπάνη σε βάρος των προϋπολογισμών των οικείων ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ και των ΝΠΙΔ αυτών, ανέρχεται κατ’ ανώτατο όριο σε 5.985.022,91 ευρώ και θα αντιμετωπίζεται αποκλειστικά από την είσπραξη εσόδων από την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή διδάκτρων από τους ωφελούμενους ή από είσπραξη δωρεών και χορηγιών.

Οι υποψήφιοι επιλέγονται βάσει του Οργανωτικού Πλαισίου Προγραμμάτων Άθλησης για Όλους (ΦΕΚ Β’ 1774/17.6.2016).   Συγκεκριμένα στο άρθρο 9 του Οργανωτικού Πλαισίου αποτυπώνονται όλες οι λεπτομέρειες για τη διαδικασία επιλογής και πρόσληψης (έκδοση σχετικής προκήρυξης–ανακοίνωσης πρόσληψης προσωπικού, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα κριτήρια επιλογής για τον καθορισμό της σειράς κατάταξης, τα απαιτούμενα προσόντα, οι οικονομικοί όροι απασχόληση κ.ο.κ.).

Ο Πίνακας κατανομής των 1.145 θέσεων στους 99 ΟΤΑ είναι διαθέσιμος ΕΔΩ

Μπέρδεμα με τη συμμετοχή των δημοτικών παρατάξεων στην Οικονομική Επιτροπή. Τι ισχύει τελικά

livaniosert

Την καινοτομία μεταξύ άλλων ότι όλες οι παρατάξεις των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων θα συμμετέχουν στην Οικονομική Επιτροπή με δικαίωμα λόγου παρουσίασε μεταξύ άλλων στην ΕΡΤ ο Υφυπουργός Εσωτερικών υπεύθυνος για θέματα Αυτοδιοίκησης κ. Θ. Λιβάνιος.

Ο κ. Λιβάνιος υπογράμμισε ότι η αλλαγή έγκειται στο ότι ακόμη και οι παρατάξεις που δεν εκλέγουν εκπρόσωπο στην Οικονομική Επιτροπή έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν με δικό τους δημοτικό σύμβουλο που θα παρίσταται με δικαίωμα λόγου και όχι με δικαίωμα ψήφου.

Αυτό σημαίνει ότι ο εκπρόσωπος καλείται και λαμβάνει και τον φάκελο των εισηγήσεων και τοποθετείται επί των θεμάτων με καταγραφή στα πρακτικά.

Ο κ. Λιβάνιος αναφέρθηκε στο θέμα με έμφαση καθώς αυτό αποτελεί μια θετική αλλαγή και ορθώς. Το πρόβλημα όμως είναι ότι αν και αυτό αναφερόταν στην παράγραφο 3 του άρθρου 2 που δόθηκε στην διαβούλευση, παραλείφθηκε στο ΦΕΚ 134 και την δημοσίευση του νόμου 4623 της 9ης Αυγούστου 2019. Συγκεκριμένα στην διαβούλευση αναφερόταν 3. Στο τέλος της πρώτης παραγράφου του άρθρου 75 του ν. 3852/2010 προστίθεται εδάφιο ως εξής :

«Κατά τις συνεδριάσεις των επιτροπών δύναται να παρίσταται χωρίς δικαίωμα ψήφου ένας δημοτικός σύμβουλος από κάθε παράταξη που δεν εξέλεξε μέλος σε αυτές κατά το άρθρο 74.» ενώ κάτι τέτοιο στο ΦΕΚ δεν υπάρχει.

Αντιθέτως η παρ 4 που αναφέρεται στην Οικονομική Επιτροπή των Περιφερειών αναφέρει στα εξής και στην Διαβούλευση και στο ΦΕΚ:

4. Στο τέλος της πρώτης παραγράφου του άρθρου 177 του ν. 3852/2010 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Κατά τις συνεδριάσεις της οικονομικής επιτροπής δύναται να παρίσταται χωρίς δικαίωμα ψήφου ένας περιφερειακός σύμβουλος από κάθε παράταξη που δεν εξέλεξε μέλος σε αυτές κατά το άρθρο 175».

Ομως τελικά, όπως διευκρινίστηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών υπάρχει σχετικά διάταξη στο Αρθρο 2 παρ. 3.

Στο τέλος της πρώτης παραγράφου του άρθρου 75 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 77 του ν. 4555/2018, προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Κατά τις συνεδριάσεις των επιτροπών δύναται να παρίσταται χωρίς δικαίωμα ψήφου ένας δημοτικός σύμβουλος από κάθε παράταξη που δεν εξέλεξε μέλος σε αυτές κατά το άρθρο 74.»

Νεοεκλεγέντες Δημοτικοί Σύμβουλοι: Χρήσιμος Οδηγός - Η εκλογή προεδρείων

ds
Σε συνέχεια της εγκυκλίου για θέματα Αντιδημάρχων, το Υπουργείο Εσωτερικών έδωσε στη δημοσιότητα οδηγό νεοεκλεγέντος δημοτικού συμβούλου, καθώς και εγκύκλιο εκλογής μελών των προεδρείων στα νέα δημοτικά συμβούλια

Σύμφωνα με τον Οδηγό, ο δημοτικός σύμβουλος οφείλει:

  • Να μετέχει σε όλες τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου ή των επιτροπών στις οποίες είναι μέλος.
  • Να διαθέτει πάντα τον απαραίτητο χρόνο και να προετοιμάζεται για τις συνεδριάσεις αφού έχει λάβει γνώση, έγκαιρα, όλων των εισηγήσεων και των στοιχείων που αφορούν τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
  • Να εκτελεί με επιμέλεια τα καθήκοντά του και κάθε εργασία που του αναθέτει το συμβούλιο.
  • Να γνωρίζει το πλαίσιο λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου. Για τον λόγο αυτό πρέπει να μελετήσει τον κανονισμό λειτουργίας του δικού του δημοτικού συμβουλίου. Σε περίπτωση που το οικείο συμβούλιο δεν έχει δικό του κανονισμό, είναι σε ισχύ ο πρότυπος κανονισμός λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου.

Ο ΟΔΗΓΟΣ |Προβολή/κατέβασμαΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ | Προβολή/κατέβασμα

Παρελθόν ο Προληπτικός Έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στους ΟΤΑ

dimarxeio ilioypolis

Η 31η Ιουλίου απετέλεσε μια ιδιαίτερα σημαντική ημερομηνία για τη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς - σύμφωνα με την παρ.1 του αρ.125 του ν.4611/2019 - από αυτή την ημέρα και έπειτα δεν ασκείται προληπτικός έλεγχος στις δαπάνες των ΟΤΑ από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Από τη μια η προεκλογική περίοδος και οι μετεκλογικές αναταράξεις, από την άλλη οι αντιπαραθέσεις για τις αλλαγές στον Κλεισθένη ενόψει εγκατάστασης των νέων Δημοτικών Αρχών, οδήγησαν στο περιθώριο του ενδιαφέροντος το θέμα της κατάργησης του ελέγχου.

Και όμως, από την 31η Ιουλίου και έπειτα, οι υπάλληλοι των Οικονομικών Υπηρεσιών των ΟΤΑ και οι Αιρετοί με συναφείς αρμοδιότητες έχουν εισέλθει σε μια νέα εποχή δημοσιονομικής λειτουργίας.

Τα χρηματικά εντάλματα των δαπανών δεν υπάρχει πια δυνατότητα να υποβάλλονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προληπτικό έλεγχο.

Οι Οικονομικές Υπηρεσίες έχουν καταστεί αποκλειστικά υπεύθυνες για τον έλεγχο, εκκαθάριση και ενταλματοποίηση των δαπανών τους.

Αξίζει να θυμηθούμε τις 4 νομοθετικές παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ που οδήγησαν ως εδώ:

1) H κατάργηση του προληπτικού ελέγχου ψηφίστηκε στο Μνημόνιο την
παραμονή Δεκαπενταύγουστου 2015 (Ενότητα 2.4.1. ν.4336/2015, ΦΕΚ Α’ 94/14.8.2015).

2) Εν συνεχεία προσδιορίστηκε η 1/1/2019 ως ρητή ημερομηνία κατάργησης για τους ΟΤΑ, στην παρ.10 του αρ.10 του ν.4337/2015 (ΦΕΚ Α’ 129/17.10.2015).

3) Κατόπιν έντονων διεκδικήσεων τόσο των Αιρετών (ΚΕΔΕ) όσο και των εργαζομένων (ΠΟΕ-ΟΤΑ), έδωσαν παράταση έως την 1/1/2020 (αρ.58 ν.4607/24.4.2019).

4) Ελάχιστες ημέρες μετά, αιφνιδιαστικά, με εκπρόθεσμη Τροπολογία, άλλαξαν το νόμο που μόλις είχαν ψηφίσει, ορίζοντας ότι ο έλεγχος δεν θα καταργηθεί 1/1/2020, αλλά την 31η/7/2019 (παρ.1 αρ.125 ν.4611/17.5.2019).

Αυτός ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόστηκε μέχρι τώρα.

Μένει, λοιπόν, να δούμε εάν η νέα Κυβέρνηση θα εμμείνει στη γραμμή της προηγούμενης, ή θα την αναιρέσει.

Προς το παρόν, υπογραμμίζεται ότι παραμένει σε ισχύ ο κατασταλτικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (αρ.51 ν.4129/2013 και αρ.276 ν.3852/2010) επί των λογαριασμών των Δήμων, των Περιφερειών και των Νομικών τους Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, καθώς και των Κοινωφελών Επιχειρήσεων, των Επιχειρήσεων Υδρευσης Αποχέτευσης και των δημοτικών Ανωνύμων Εταιρειών του αρ.266 του Κ.Δ.Κ..

airetos