Τρι01222019

Τελευταία ΕνημέρωσηΤρι, 22 Ιαν 2019 5am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Αυτοδιοικητικα Τοπικη Αυτοδιοικηση

Silvercity.gr | Τοπικη Αυτοδιοικηση

Απόδοση της Α’ δόσης των Κ.Α.Π. του 2019 στους Δήμους – Τα ποσά ανά Δήμο

dimarxeio

Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αλέξη Χαρίτση, κατανέμεται από τον λογαριασμό του Υπουργείου Εσωτερικών, που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με τον τίτλο «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων», ποσό 106.641.220,99 €, το οποίο αποδίδεται ως πρώτη (Α΄) τακτική επιχορήγηση έτους 2019 σε όλους τους Δήμους της Χώρας.

Ακολουθούν σε επισυναπτόμενο αρχείο τα ποσά ανά Δήμο

 
epoli

 

 

Έκτακτο Δ.Σ. των Δημάρχων την Κυριακή για τη Συμφωνία των Πρεσπών & το Συλλαλητήριο

kede ds

Στη σύγκλιση έκτακτου Διοικητικού συμβουλίου την ερχόμενη Κυριακή στις 10 το πρωί προχώρα η ΚΕΔΕ.

Η συνεδρίαση, η οποία συγκαλείται μετά από εισήγηση του Προέδρου της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλη  θα πραγματοποιηθεί και με τη συμμετοχή των Προέδρων των ΠΕΔ όλης της Ελλάδος.

Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία της ΚΕΔΕ Γενναδίου 8 και Ακαδημίας 65, 3ος όροφος.

Μοναδικό θέμα θα είναι η κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών από την Ελληνική Βουλή, καθώς και η συμμετοχή στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και το συλλαλητήριο της Κυριακής στην Αθήνα για την Μακεδονία.

Γ. Πατούλης: «Όλοι μαζί στην προάσπιση της ιστορικής αλήθειας της Μακεδονίας μας»

«Δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να ακρωτηριάσουμε την ιστορία μας και να αμαυρώσουμε τους αγώνες που έδωσαν οι πρόγονοί μας» διαμήνυσε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης κατά τη συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η Παμμακεδονική Συνομοσπονδία, ενόψει του συλλαλητηρίου της 20ης Ιανουαρίου κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Στη συνέντευξη Τύπου όπου ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των εκδηλώσεων διαμαρτυρίας και κινητοποιήσεων ενάντια στη συμφωνία των Πρεσπών, συμμετείχαν ο Πρόεδρος της Παμμακεδονικής Συνομοσπονδίας Γ. Αθανασιάδης και οι ανεξάρτητοι βουλευτές Σ. Παναγούλης και ο Δ. Καμμένος.

Ο κ. Πατούλης υπογράμμισε πως η διαχείριση του ζητήματος απαιτεί εθνική ομοψυχία, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ενότητα όλων των πολιτικών δυνάμεων της χώρας, επισημαίνοντας πως δεν χωρά ο λαϊκισμός και η πατριδοκαπηλία.

«Όλοι οι πολίτες έχουμε την ιστορική ευθύνη, με ειρηνικό τρόπο, να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα της χώρας και να δημιουργήσουμε ένα ανάχωμα απέναντι σε όσους προωθούν συμφωνίες που δεν είναι σε αυτή την κατεύθυνση» τόνισε.

Επικαλούμενος και το σχετικό ψήφισμα της ΚΕΔΕ ο Πρόεδρος της Ένωσης επισήμανε πως η Τοπική Αυτοδιοίκηση, εκφράζοντας τη θέληση της μεγάλης πλειοψηφίας των τοπικών κοινωνιών, αναλαμβάνει για μια ακόμη φορά την ευθύνη να μπει μπροστά, σε μια μεγάλη εθνική προσπάθεια, πάνω από κόμματα και παρατάξεις, για να αποτραπεί μια δυσμενής εθνική εξέλιξη.

Σε αυτό το πλαίσιο κάλεσε τους Δημάρχους της χώρας να συμμετάσχουν και να στηρίξουν τις πρωτοβουλίες διαμαρτυρίας που διοργανώνονται σε πανεθνικό επίπεδο.

«Όλοι μαζί με σύνεση μακριά από ακρότητες, χωρίς να στοχοποιούμε πρόσωπα και κόμματα, αλλά με μόνο στόχο την προάσπιση της ιστορικής μας αλήθειας οφείλουμε να δυναμώσουμε τη φωνή μας ενάντια σε όσους καπηλεύονται την ιστορία μας, στέλνοντας παράλληλα και ένα ηχηρό μήνυμα σε όλη τη διεθνή κοινότητα» τόνισε κλείνοντας.

 

Κλεισθένης Ι: Τι αλλάζει σε λειτουργία ΟΤΑ, εκλογές

dimarxeio

Πλήρη αλλαγή σκηνικού στον τρόπο ανάδειξης τοπικών αρχών έχει φέρει το νέο θεσμικό πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης 1».

Με την απλή αναλογική ως εκλογικό σύστημα αλλάζει ριζικά η κατανομή εδρών στα δημοτικά και στα περιφερειακά συμβούλια, ωθώντας τις παρατάξεις σε συνεργασίες και προγραμματικές συγκλίσεις καθώς καθίσταται πολύ πιο δύσκολη η αυτοδυναμία.

Οι έδρες των αυτοδιοικητικών συμβουλίων θα κατανέμονται αναλογικά με βάση τις ψήφους που συγκεντρώνει κάθε συνδυασμός στον πρώτο γύρο. Τυχόν αδιάθετες έδρες θα κατανέμονται με βάση τα αχρησιμοποίητα υπόλοιπα.

Σε περίπτωση που ένας συνδυασμός λάβει ποσοστό πάνω από το 50% κατά τον α’ γύρο τότε θα έχει την απόλυτη πλειοψηφία στο συμβούλιο και δεν θα απαιτηθεί νέα διαδικασία για την εκλογή Δημάρχου.

Σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρξει επαναληπτική διαδικασία, για την εκλογή μόνο του Δημάρχου, ανάμεσα στους επικεφαλής των δύο πρώτων συνδυασμών. Σημειώνεται ότι, το σύστημα της απλής αναλογικής εφαρμόζεται και στην κατανομή των εδρών των συμβούλων των Κοινοτήτων άνω των 300 κατοίκων. Υπενθυμίζεται ότι για τις τοπικές κοινότητες εισάγεται νέα κάλπη -τρίτη για τους εκλογείς, μαζί με αυτές για δήμους και περιφέρειες.

Όσον αφορά την διάρκεια των θητειών, επανέρχεται η 4ετία, αρχόμενη από 1η Ιανουαρίου με λήξη 31 Δεκεμβρίου του 4ου έτους, ενώ για την πρώτη εφαρμογή -δηλαδή τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου του 2019- ο πρώτος γύρος της εκλογικής διαδικασίας θα διεξαχθεί την Κυριακή κατά την οποία διενεργείται η ψηφοφορία για την εκλογή των αντιπροσώπων της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του έτους 2019, με εγκατάσταση των νέων αρχών την 1η Σεπτεµβρίου 2019 και θητεία έως την 31η Δεκεµβρίου 2023.

Λόγω απλής αναλογικής προβλέπεται επίσης ότι αντιδήμαρχοι μπορούν πλέον να οριστούν δημοτικοί σύμβουλοι όχι μόνο από την παράταξη του δημάρχου, όπως γινόταν μέχρι τώρα, αλλά από όλες τις δημοτικές παρατάξεις, με έγκριση του ορισμού από την πλειοψηφία των συμβούλων της παράταξης στην οποία ανήκει ο οριζόμενος αντιδήμαρχος, εφ’ όσον η παράταξη αυτή αριθμεί πάνω από 2 μέλη. Επίσης, αναμορφώνεται ο αριθμός των αντιδημάρχων με βάση τον πληθυσμό του δήμου, ενώ προβλέπεται αύξηση του αριθμού των αντιδημάρχων σε δήμους που προήλθαν από συνένωση, ανάλογα με τον αριθμό των δημοτικών ενοτήτων.

Οικονομικές Επιτροπές

Προβλέπεται η δυνατότητα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων του Δημοτικού Συμβουλίου και στην Οικονομική Επιτροπή εκτός από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Σε αμφότερες της Επιτροπές, πέρα από τον δήμαρχο, προβλέπεται η συμμετοχή και δύο αντιδημάρχων (αντί ενός) ως μελών. Η αύξηση έχει στόχο να ενισχυθεί, προς όφελος της καλής και αποτελεσματικής λειτουργίας του οργάνου, η σύνδεση ανάμεσα στο κυρίαρχο και αποφασιστικό όργανο του δήμου, το δημοτικό συμβούλιο, και τα εκτελεστικά όργανα του δήμου που είναι επιφορτισμένα με την καθημερινή διοίκηση των υποθέσεων και των υπηρεσιών του.

Παρατάξεις

Σε αντίθεση με το ισχύον καθεστώς, ο «Κλεισθένης» παρέχει τη δυνατότητα σε δημοτικό σύμβουλο που ανεξαρτητοποιείται ή διαγράφεται από την παράταξη με την οποία εκλέχθηκε, να ενταχθεί σε άλλη παράταξη – με σχετική δήλωσή του προς το προεδρείο του Δ.Σ., η οποία υπογράφεται από το ίδιο και τα 2/3 τουλάχιστον των μελών της παράταξης στην οποία προσχωρεί, εφόσον αυτή έχει περισσότερα από 3 μέλη ή από όλα τα μέλη, εφ’ όσον αυτή έχει λιγότερα από 3 μέλη. Επιπλέον, θεσμοθετείται η δυνατότατα στις υπάρχουσες παρατάξεις να συνενώνονται και να δημιουργούν νέα παράταξη.

Κοινότητες

Με τον «Κλεισθένη» καταργείται η έννοια των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων -όπως ίσχυε με τον «Καλλικράτη»- οι οποίες αντικαθίστανται με Κοινότητες ανεξαρτήτως πληθυσμού. Επιπλέον και σε ότι αφορά τη διοίκηση τους, οι Κοινότητες διακρίνονται με βάση τον πληθυσμό που έχουν και αν αυτός υπερβαίνει ή όχι τους 300 κατοίκους. Έτσι, πλέον τα όργανά διοίκησης των κοινοτήτων είναι ο Πρόεδρος της Κοινότητας και το Συμβούλιο Κοινότητας (σε κοινότητες άνω των 300 κατοίκων). Σημαντικές αλλαγές που επέρχονται επίσης στο σύστημα διοίκησης και λειτουργίας των Κοινοτήτων, είναι ότι:
• ο θεσμός των συνελεύσεων κατοίκων επεκτείνεται σε όλες τις κοινότητες ενός Δήμου και δεν αφορά μόνο τις τοπικές κοινότητες έως 2.000 κατοίκους, όπως ίσχυε με τον «Καλλικράτη».
• καθιερώνεται η δυνατότητα σύγκλησης του συμβουλίου της Κοινότητας όποτε το ζητήσει το 1/3 τουλάχιστον των μελών του, καθώς και όταν το ζητήσουν τουλάχιστον 100 κάτοικοι της Κοινότητας με γραπτή αίτηση τους.
• παρέχεται η δυνατότητα στο Δ.Σ. και στο Δήμαρχο να μεταβιβάζουν με αποφάσεις τους συγκεκριμένες αρμοδιότητές τους στους προέδρους ή στα συμβούλια των Κοινοτήτων.

Ψήφιση προϋπολογισμού

Η σχετική συζήτηση και ψηφοφορία διεξάγεται αναλυτικά μέχρι τεταρτοψήφιου κωδικού αριθμού εσόδων και δαπανών και τυχόν αναπτύξεων αυτού, επί της εισήγησης της οικονομικής επιτροπής και επί εναλλακτικών προτάσεων. Διευκρινίζεται ότι συζητούνται και ψηφίζονται χωριστά, όχι το σύνολο των κωδικών αριθμών, αλλά μόνο εκείνοι για τους οποίους υπάρχουν διαφωνίες και έχουν κατατεθεί εναλλακτικές προτάσεις. Οι τυχόν εναλλακτικές προτάσεις κατατίθενται είτε στην οικονομική επιτροπή κατά το στάδιο σύνταξης του σχεδίου του προϋπολογισμού, είτε στο δημοτικό συμβούλιο κατά την πρώτη συζήτηση επ’ αυτού.

Στην σχετική ψηφοφορία που ακολουθεί τη συζήτηση, έγκυρες θεωρούνται οι ψήφοι είτε υπέρ της κατατεθείσας από την οικονομική επιτροπή είτε υπέρ εναλλακτικών προτάσεων, ενώ οι λευκές ψήφοι δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της πλειοψηφίας. Σε περίπτωση που καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων. 

Συνοπτική κατάσταση της απόφασης έγκρισης του προϋπολογισμού του δήμου αναρτάται στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου ενώ προβλέπεται και η δημοσίευσή του σε 1 τουλάχιστον ημερήσια ή εβδομαδιαία εφημερίδα τοπικής εμβέλειας.

Πρόγραμμα τεχνικών έργων

Επιλέγεται η συζήτηση και ψήφιση του Τεχνικού προγράμματος να γίνεται ανά έργο στη βάση των προτάσεων που κατατίθενται. Από τις προτάσεις που θα κατατεθούν κατά τη συζήτηση του Τεχνικού Προγράμματος, αυτή που θα συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του Δημοτικού Συμβουλίου θα αποτελέσει και το εγκεκριμένο έργο του προς ψήφιση Τεχνικού Προγράμματος.

Αρμοδιότητες

Ενισχύεται ο λόγος της Αυτοδιοίκησης στο νομοθετικό έργο, καθώς θα συμμετέχει σε (προς σύσταση) Μόνιμη Επιτροπή Ελέγχου Αρμοδιοτήτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αντικείμενο τον διαρκή έλεγχο, την εποπτεία και την παροχή γνώμης για κάθε ζήτημα σχετικό με τη μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου καθορισμού των αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και της κατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Κεντρικής Διοίκησης και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Μεταξύ άλλων, στόχος είναι και η αποφυγή της πολυνομίας που ταλανίζει την Αυτοδιοίκηση.

Συμμετοχή των γυναικών

Σε ποσοστό τουλάχιστον 40% από κάθε φύλο πρέπει να ανέρχεται ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων κάθε συνδυασμού. Μέχρι πρότινος η συγκεκριμένη ποσόστωση ήταν στο 1/3 του συνολικού αριθμού των μελών του συμβουλίου.

Εποπτεία

Το πλαίσιο για την εποπτεία των ΟΤΑ αποτελεί ένα ακόμα πεδίο όπου με τον «Κλεισθένη» επέρχονται θεσμικές τροποποιήσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν την απόσπαση της σχετικής αρμοδιότητας από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και την ανάθεσή της στις Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας ΟΤΑ -7 συνολικά- οι οποίες θα υπάγονται απευθείας στον Υπουργό Εσωτερικών. Ταυτόχρονα ο ελεγκτής νομιμότητας αντικαθίσταται από τον Επόπτη ΟΤΑ και αναπροσδιορίζεται το είδος των συλλογικών αποφάσεων που θα υποβάλλονται σε υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας.

Επιτροπή διαβούλευσης

Η συγκρότηση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης καθίσταται πλέον υποχρεωτική σε Δήμους με πληθυσμό άνω των 5.000 κατοίκων -αντί των 10.000 κατοίκων που προέβλεπε ο «Καλλικράτης»- ενώ παράλληλα τροποποιούνται διατάξεις σχετικά με τη σύνθεσή της όσον αφορά τη συμμετοχή δημοτών, προστίθενται νέες αρμοδιότητες και ορίζεται ότι οι αποφάσεις της Επιτροπής εισάγονται υποχρεωτικά προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο μέσα σ’ ένα μήνα από τη λήψη τους.

Δημοτικά Δημοψηφίσματα 

Αντικείμενο δημοτικού δημοψηφίσματος μπορεί να αποτελέσει κάθε θέμα, ακόμη και αν δεν υπάγεται στην αρμοδιότητα των ΟΤΑ, πλην ζητημάτων που σχετίζονται με την εθνική ασφάλεια, την εξωτερική ή μεταναστευτική πολιτική, την ερμηνεία και εφαρμογή διεθνών συνθηκών, τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης και λατρείας, τη δημοσιονομική διαχείριση των ΟΤΑ, την επιβολή τελών και τη διοικητική διαίρεση της χώρας. Την πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος δικαιούται να αναλάβει το αρμόδιο Δημοτικό, μετά από απόφαση της πλειοψηφίας των 2/3 των μελών του, είτε μετά από αίτηση του 10% τουλάχιστον των εγγεγραμμένων εκλογέων του οικείου Δήμου.

Δημοτικός Διαμεσολαβητής

Καθιερώνεται ο θεσμός του Δημοτικού Διαμεσολαβητή ο οποίος επιλέγεται για 5ετή θητεία (με δυνατότητα ανανέωσης για 1 φορά) κατόπιν προκήρυξης του Δημάρχου. Ο νέος θεσμός έχει ως κύρια αποστολή την καταπολέμηση φαινομένων κακοδιοίκησης στους ΟΤΑ. Οι Δημοτικοί Διαμεσολαβητές ανέρχονται συνολικά σε 58 ανά τη χώρα.

Κατηγοριοποίηση δήμων

Με τον «Κλεισθένη» οι δήμοι διακρίνονται σε έξι κατηγορίες, με βάση τον πληθυσμό τους, τα ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά τους, τα βασικά χαρακτηριστικά της οικονομικής δραστηριότητας εντός των ορίων τους, το βαθμό αστικοποίησής τους, την ένταξή τους ή μη σε ευρύτερα πολεοδομικά συγκροτήματα μητροπολιτικού χαρακτήρα και τη θέση τους στη διοικητική διαίρεση της χώρας.

Οι κατηγορίες είναι οι εξής:

α) Δήμοι μητροπολιτικών κέντρων. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται όλοι οι δήμοι των πολεοδομικών συγκροτημάτων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

β) Μεγάλοι ηπειρωτικοί δήμοι και πρωτεύουσες νομών με πληθυσμό άνω των 25.000 κατοίκων.

γ) Μεσαίοι ηπειρωτικοί δήμοι, με πληθυσμό άνω των 10.000 και έως 25.000 κατοίκων.

δ) Μικροί ηπειρωτικοί και μικροί ορεινοί δήμοι, με πληθυσμό κάτω των 10.000 κατοίκων.

ε) Μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί δήμοι. Στην κατηγορία αυτή υπάγονται όλοι οι νησιωτικοί δήμοι με πληθυσμό άνω των 3.500 κατοίκων.

στ) Μικροί νησιωτικοί δήμοι, όπου υπάγονται όλοι οι νησιωτικοί δήμοι, με πληθυσμό έως 3.500 κατοίκους.

aftodioik

Μέχρι 18 Ιανουαρίου οι αιτήσεις απαλλαγής από δημοτικά τέλη των μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων

akinita OFEILETIS

Μία εβδομάδα διορία έχουν στην διάθεσή τους οι πολίτες που θέλουν να ενταχθούν στην ευνοϊκή ρύθμιση της αναδρομικής απαλλαγής από τα δημοτικά τέλη των μη ηλεκτροδοτούμενων χώρων. Η διορία για τις απαιτούμενες αιτήσεις λήγει την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019.

Θυμίζουμε, η νέα ρύθμιση αφορά τους ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι, μολονότι είχαν διακόψει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στα ακίνητά τους, δεν είχαν φροντίσει να ενημερώσουν τους δήμους για αυτή την μεταβολή, με αποτέλεσμα τα δημοτικά τέλη να συνεχίσουν να καταλογίζονται.

Αυτοί, πλέον, μπορούν με μια απλή υπεύθυνη δήλωσή τους προς τον οικείο Δήμο, συνοδευόμενη από βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου και φωτοτυπία του συμβολαίου ιδιοκτησίας του ακινήτου να ευνοηθούν από τις νέες διατάξεις και να απαλλαγούν από τα δημοτικά τέλη για όσο το ακίνητό τους δεν ήταν σε χρήση.

Η βεβαίωση περί διακοπής ηλεκτροδότησης του ακινήτου εκδίδεται από τα τοπικά γραφεία του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. Πληροφορίες για τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των τοπικών γραφείων του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. μπορεί ο ενδιαφερόμενος να βρει στα Σημεία Εξυπηρέτησης.

Το αίτημα των δήμων δικαιώθηκε φέτος το καλοκαίρι που η παραπάνω πρόβλεψη συμπεριλήφθηκε στον ν. 4555 (ΦΕΚ 133 Α΄/19.07.2018, άρθρο 222, παρ. 2.

Ειδικότερα το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπει:

Άρθρο 222

Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74) 1.

Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 25/1975 (Α΄ 74), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 5 του ν. 3345/2005 (Α΄138), αντικαθίστανται ως εξής: «Ακίνητα, στα οποία διακόπτεται η ηλεκτροδότηση, απαλλάσσονται από την καταβολή ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, από την ημερομηνία υποβολής δήλωσης του ιδιοκτήτη τους ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού προς τον οικείο δήμο ότι δεν ηλεκτροδοτούνται και ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Μέχρι την υποβολή της ανωτέρω δήλωσης, τα τέλη οφείλονται ανά κατηγορία ακινήτου και καταβάλλονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του από 24.9/20.10.1958 β.δ. (Α΄ 171).

Εάν, παρά την υποβολή της δήλωσης διαπιστωθεί ηλεκτροδότηση ή χρήση του ακινήτου, επιβάλλεται σε βάρος του υπόχρεου το τέλος που αναλογεί από το χρόνο απαλλαγής και ισόποσο πρόστιμο.». 2. Οφειλές από τέλη καθαριότητας και φωτισμού, που αντιστοιχούν σε χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά το οποίο είχε διακοπεί η ηλεκτροδότηση ενός ακινήτου, σύμφωνα με βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου και αυτό δεν χρησιμοποιούταν, σύμφωνα με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου του, διαγράφονται ή παραλείπεται η βεβαίωσή τους. Εφόσον η ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση δεν έχει υποβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποβάλλεται μέσα σε έξι (6) μήνες από αυτήν. Ποσά που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται.

Να σημειωθεί για διακοπές που θα γίνονται από εδώ και πέρα δεν δίνεται η δυνατότητα αναδρομικής απαλλαγής με τη μεταχρονολογημένη δήλωση του ιδιοκτήτη.

Συνεπώς σε περίπτωση διακοπής της ηλεκτροδότησης ενός ακινήτου θα πρέπει να κατατίθεται άμεσα στο Τμήμα Εσόδων και Περιουσίας του Δήμου Ηρακλείου Αττικής η βεβαίωση διακοπής της ΔΕΗ (ή του όποιου πάροχου ηλεκτρικού ρεύματος), η φωτοτυπία του συμβολαίου ιδιοκτησίας του ακινήτου, μαζί με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου του περί μη ηλεκτροδότησης και μη χρήσης του ακινήτου, προκειμένου να γίνει απαλλαγή από την καταβολή δημοτικών τελών καθαριότητας για όσο χρόνο το ακίνητο παραμένει κλειστό. Η προβλεπόμενη απαλλαγή από τα τέλη καθαριότητας ισχύει από την ημερομηνία κατάθεσης των ανωτέρω δικαιολογητικών, ύστερα από την οποία καθίσταται ελέγξιμη από τον Δήμο η μη χρήση του ακινήτου.

Η Περιφέρεια Αττικής ενημερώνει για τους θερμαινόμενους χώρους

thermansi

Άμεση και επικαιροποιημένη ενημέρωση σχετικά με τους θερμαινόμενους χώρους που λειτουργούν σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής, παρέχει η Περιφέρεια Αττικής στην ιστοσελίδα της, μέσω του συνδέσμου: https://goo.gl/zNV3UH

Πρόκειται για θερμαινόμενους χώρους που έχουν κοινοποιηθεί από τους Δήμους στην Περιφέρεια και τους οποίους λειτουργούν οι Δήμοι και άλλοι φορείς, με στόχο την προστασία των πολιτών και ιδιαίτερα των ευπαθών κοινωνικών ομάδων από ακραία καιρικά φαινόμενα κατά τη χειμερινή περίοδο.

Για τη διευκόλυνση των πολιτών τα σημεία καταγράφονται σε πίνακες και απεικονίζονται σε χάρτη Google, ενώ παράλληλα παρατίθενται βασικές πληροφορίες αυτοπροστασίας των πολιτών από παγετό και χιόνια.