Τετ03202019

Τελευταία ΕνημέρωσηΤετ, 20 Μαρ 2019 1am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Πολιτισμος & Ψυχαγωγια Πολιτισμος

Σάλος για τον «Δρομέα» που ήθελαν να στείλουν ... στα Σκόπια – Οργή του γλύπτη - Ανακοίνωση και από την Βόρεια Μ.

 dromeas glypto

Πυκνώνουν οι αντιδράσεις για την πρόταση του υπουργείου Πολιτισμού να ανταλλαγεί ο "Δρομέας" του Κώστα Βαρώτσου με ένα άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τα Σκόπια! Μέχρι και παρέμβαση από την κυβέρνηση του Ζόραν Ζάεφ είχαμε. 

«Δεν υπάρχει καμία πρωτοβουλία για ανταλλαγή μνημείων», δήλωσε κυβερνητική πηγή της Βόρειας Μακεδονίας στο κρατικό πρακτορείο MIA, σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα ελληνικών μέσων ότι η υπουργός Πολιτισμού πρότεινε να σταλεί στην Αθήνα το μνημείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και αντίστοιχα να μεταφερθεί στα Σκόπια ο «Δρομέας» από την Αθήνα.

«Η Συμφωνία των Πρεσπών, υπεγράφη προκειμένου να προωθήσει τη συνεργασία μεταξύ των δυο χωρών και να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Είμαστε προσηλωμένοι στην εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών. Η συμφωνία προβλέπει πως μέσα στο επόμενο διάστημα όλα τα μνημεία που ανήκουν στην ιστορία της Ελλάδος θα επισημαίνεται ότι είναι τέτοια. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία άλλη πρωτοβουλία από την κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας», τονίζεται από τα Σκόπια.

Βαρώτσος: Ο Δρομέας δεν θα πάει πουθενά

Ο ίδιος ο δημιουργός του «Δρομέα» Κώστας Βαρώτσος μιλώντας στον ΣΚΑΙ είπε: «Κατ’ αρχήν θα ήθελα να καθησυχάσω τον κόσμο ότι ο δρομέας δεν θα πάει πουθενά. Θα μείνει εκεί. Έχω τα πνευματικά δικαιώματα του έργου ακόμα. Με κάλεσε στο υπουργείο για να μου μεταφέρει την ιδέα που έχει πέσει από την ίδια και άλλους ανθρώπους. Να μεταφέρουμε τον δρομέα στα Σκόπια και να φέρουμε ένα άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου». 

Στο ερώτημα τι απάντησε ο κ. Βαρώτσος και αν υπήρχαν μάρτυρες στην κουβέντα του με την υπουργό Πολιτισμού, Μυρσίνη Ζορμπά, είπε: «Της είπα ότι «μένω εμβρόντητος κυρία υπουργέ». Συζητήσαμε κάποια άλλα θέματα του χώρου. Δεν ήταν άλλος παρών στην συζήτηση. Όμως, αυτό που με σοκάρει είναι ότι αμφισβητήθηκε αν πήγα ή όχι. Ευτυχώς που ήταν εκεί πριν από μένα τα παιδιά που θα πάνε στην Μπιενάλε της Βενετίας».

«Ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο, αλλά δυστυχώς δεν είναι. Πρόκειται για μια θλιβερή υπόθεση», δήλωσε η Όλγα Κεφαλογιάννη σχετικά με την ιστορία ανταλλαγής του «Δρομέα» των Αθηνών. «Το υπουργείο Πολιτισμού και προσωπικά η υπουργός κ. Μυρσίνη Ζορμπά, οφείλουν άμεσα να ξεκαθαρίσουν την αδιανόητη ιστορία της ανταλλαγής του «Δρομέα» των Αθηνών με άγαλμα από τα Σκόπια και να μας εξηγήσουν από πού ξεκίνησε η περίφημη «ιδέα»», τόνισε η τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της ΝΔ και πρόσθεσε:
«Ποιον ή ποιους θέλει να καλύψει η κ. Ζορμπά και διαψεύδει με αυτόν τον απρεπή τρόπο έναν καλλιτέχνη του μεγέθους, της σοβαρότητας και του κύρους του κ. Βαρώτσου;».

«Τα σύμβολα της πρωτεύουσας δεν προσφέρονται για τις δημόσιες σχέσεις κανενός υπουργού και καμίας κυβέρνησης. Να σεβόμαστε την Αθήνα και τον πολιτισμό τη», έγραψε στο Facebook ο Κώστας Μπακογιάννης, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας και υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων.

Το θέμα της ανταλλαγής του Δρομέα με άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τα Σκόπια, μπορεί να ξεκίνησε από το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας αλλά άρχισε να "φουντώνει" από το πρωί, ειδικά στο twitter.

Ο Δρομέας, έγινε πρώτο trend και τα όσα γράφονται για την πρόταση που σύμφωνα με τον δημιουργό του γλυπτού, του έκανε η υπουργός Πολιτισμού, Μυρσίνη Ζορμπά, προκαλούν γέλιο αλλά και προβληματισμό.

Δείτε πως «καλπάζει» ο Δρομέας, στο twitter

idiotες@idiotesGR

Ανταλλάσσονται ελαφρώς χρησιμοποιημένες Καρυάτιδες με δύο έφιππους Βορειομακεδόνες Μεγαλέξανδρους με χωρίστρα στη μέση.
Πληροφορίες κα Υπ. Πολιτισμού, Κα Ζορμπά.

carico®@carico1970

Παραχωρούμε την Ζορμπά χωρίς αντάλλαγμα

Προβολή εικόνας στο Twitter

Μεταφέρεται ο στα Σκόπια και μας στέλνουν οι Σκοπιανοί ένα δικό τους που απεικονίζει τον εθνικό τους ευεργέτη!

 
55 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό
Linitsa@linitsa
 
 

Και τέλος πάντων, αφού έχουμε πλεόνασμα σε αρχαία κ δη κολώνες γιατί δε τους στέλουμε τους Στύλους του Ολυμπίου Διός; Καμιά δεκαπενταριά κολώνες είναι που στέκονται εκεί. Τις φορτώνουμε σε μια νταλίκα κ μας μένει κ το οικόπεδο να σηκώσουμε μια πολυκατοικία

 
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη Linitsa
jk@jktrkzs
 
 

Γιατί όχι και σε μια τουρνέ του Δρομέα ;
Μετά από τα Σκόπια γιατί όχι και στην Πλατεία Ταχρίρ ;

 
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη jk
GOLDMAN_HEART@goldman_heart
 
 

-Αλέξη, αυτός ο δεν μου λέει κάτι, δώσε μου τουλάχιστον το Λευκό Πύργο.
-Πολύ ευχαρίστως, Ζόραν, αλλά σε πρόλαβε το Υπερταμείο.

 
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη GOLDMAN_HEART
seed 30 2⃣➕2⃣=4⃣@petris32
 
 

Επειδη ο Βαρωτσος ζει και δεν μπορεσαν να τον πεισουν να συμφωνησει για τον μηπως να παμε να δουμε αν ειναι ακομα εκει ο Παρθενώνας;

 
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη seed 30 2⃣➕2⃣=4⃣
Σύντροφος Χ@SyntrofosX
 
 

Μυστικές δημοσκοπήσεις δείχνουν τον να περνάει τον Ηλιόπουλο στον Δήμο Αθηναίων

 
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη Σύντροφος Χ
οφπας@ofpa_s
 
 

Δίνουμε μόνο για Rocky!!!

“Αναδύεται” ο Ιλισσός – Θα γίνει πεζόδρομος από την Ακρόπολη με “άρωμα” Σωκράτη, αλλάζοντας την Αθήνα

ilissos Telegraph

Ο Ιλισσός αποκαλύπτεται ξανά για να ομορφύνει την αρχαιότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης, την Αθήνα! Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές για να κυλήσει ξανά στην επιφάνεια της πόλης ο ποταμός. Ειδικό αφιέρωμα στον ιστορικό δεσμό της Αθήνας με τον Ιλισσό από την βρετανική εφημερίδα The Telegraph.

Η Αθήνα είναι μια από τις λιγότερο πράσινες πόλεις στην Ευρώπη, όμως οι αρχές προσδοκούν ότι αυτό θα το αλλάξει ο Ιλισσός ποταμός που ρέει κάτω από το ιστορικό κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας, γράφει η βρετανική Telegraph.

Κατά την αρχαιότητα ο Ιλισσός ήταν μια ειδυλλιακή ποτάμια διαδρομή σκιασμένη από πεύκα, όπου κάποτε δίδαξε ο Σωκράτης.

Την δεκαετία του 1930 όμως, κατά την διάρκεια της ραγδαίας ανάπτυξης της πόλης, ο ποταμός καλύφθηκε και αργότερα κατασκευάστηκε γραμμή τραμ.

Η ανεπαρκής συντήρηση και οι κραδασμοί των συρμών του Τραμ, επισημαίνει το δημοσίευμα της Telegraph, προκάλεσαν ζημιές στην σήραγγα κάτω από την γραμμή με αποτέλεσμα την αναστολή, τον Οκτώβριο του 2018, της λειτουργίας του από την περιοχή του Νέου Κόσμου μέχρι το Σύνταγμα.

Οι πολεοδόμοι πρότειναν αντί για το δαπανηρό έργο ενίσχυσης της σήραγγας και επισκευής της γραμμής, αυτή να μεταφερθεί σε άλλη διαδρομή και να αποκαλυφθεί ο ποταμός. Προτείνεται η δημιουργία πάρκου μήκους 1,5 χιλιομέτρου κατά μήκος της κοίτης.

Ιλισσός: Ειδυλλιακές εικόνες από το απώτερο παρελθόν στο εγγύς μέλλον

Η Αθήνα χρειάζεται περισσότερο πράσινο – το κέντρο έχει ελάχιστα πάρκα και κήπους – εξάλλου κατατάσσεται 22η στον κατάλογο των 30 πόλεων του European Green City Index που κατάρτισε ο Economist Intelligence Unit. Η Κοπεγχάγη είναι πρώτη και το Λονδίνο 11ο. Προτείνεται η δημιουργία πάρκου μήκους 1,5 χιλιομέτρου κατά μήκος της κοίτης.

“Η ανακατασκευή της γραμμής του Τραμ θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή. Προτείνουμε να μην επισκευαστεί η σήραγγα, αλλά να αποκαλυφθεί το ποτάμι και να κατασκευαστεί πεζόδρομος από την Ακρόπολη μέχρι το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που θα διασχίζει την καρδιά της πόλης”, δήλωσε στην Telegraph η Κατερίνα Χριστοφάκη, πολεοδόμος που πρωτοστατεί στην πρωτοβουλία.

Η πρόταση αυτή μοιάζει στην σύλληψή της με το φημισμένο High Line της Νέας Υόρκης, ένα εξαιρετικά πετυχημένο γραμμικό πάρκο κατασκευασμένο κατά μήκος της ιστορικής εναέριας σιδηροδρομικής γραμμής στο West Side του Μανχάταν. Η Αθήνα ξεχωρίζει από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις επειδή δεν έχει ποταμό που να την διαρρέει, τουλάχιστον όχι έναν ορατό ποταμό.

“Στην πραγματικότητα έχουμε δύο ποτάμια, τον Ιλισσό και τον Κηφισό, όπως έχουν καλυφθεί και είναι σχεδόν αόρατοι”, είπε η Χριστοφοράκη.

Δεδομένου του ξηρού και θερμού κλίματος της Ελλάδας, κανείς από τους δύο δεν είναι μεγάλος και δεν συγκρίνονται με τον Τάμεση ή τον Τίβερη. Το σχέδιο έχει την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και των τοπικών αρχών, όμως η υλοποίησή του δεν θα είναι άμεση. Οι μελέτες σκοπιμότητας έχουν αρχίσει να εκπονούνται.

“Μόλις έχουμε ανοίξει τον διάλογο. Πιστεύουμε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια δεκαετία. Θεωρούμε ότι είναι κάτι που θα αρέσει στους περισσότερους Αθηναίους”, ανέφερε η κ. Χριστοφοράκη.

The Telegraph
@Telegraph
 
 

The proposed river walk has been likened in concept to New York’s celebrated High Line – the hugely successful linear park that was built on a historic freight rail line

Athens hatches ambitious plan to uncover fabled river, once the haunt of Socrates, and turn it into...

It is one of the least green cities in Europe, but Athens hopes to change that by opening up a long-hidden river that flows through the historic heart of the capital.

telegraph.co.uk
 
See The Telegraph's other Tweets

«

The Telegraph

 

 

Μουσική Συναυλία «Λες και ήταν χθες!» στο Δήμο Ελληνικού Αργυρούπολης (24/2)

les kai itan htes

Ο Δήμαρχος Γιάννης Κωνσταντάτος και η Πολιτιστική Επιτροπή Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης σε συνεργασία με τον Σύλλογο Κεφαλλονιτών Αργυρούπολης και Νοτίων Προαστίων σας προσκαλούν στην μουσική συναυλία «Λες και ήταν χθες!» την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 19.30 , στο Πολιτιστικό – Συνεδριακό Κέντρο «Μίκης Θεοδωράκης», Κύπρου 68, Πλατεία Δημαρχείου.Ώρα έναρξης 19:30.

Είσοδος ελεύθερη

Ο μαέστρος Παναγής Μπαρμπάτης & η μεσόφωνος Ελένη Δάβου συμπράττουν με τους τραγουδιστές της αγάπης αδελφούς Καραβιώτη, σε ένα μουσικό ταξίδι με τα ωραιότερα ερωτικά τραγούδια και τις καντάδες της παλιάς Αθήνας.

Τσικνοπέμπτη: Η σημασία της - Ήθη κι έθιμα ανά την Ελλάδα

tsiknopempti

Η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου ονομάζεται Τσικνοπέμπτη ή Τσικνοπέφτη, επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λιώνουν το λίπος από τα χοιρινά και ο μυρωδάτος καπνός (τσίκνα) είναι διάχυτος παντού.

Γιορτάζεται 11 ημέρες πριν την Καθαρά ∆ευτέρα, την Πέμπτη της 2ης εβδομάδας της Αποκριάς, γνωστή και ως Κρεατινή.

Το όνομά της προέρχεται από τις λέξεις «τσίκνα», η μυρωδιά δηλαδή του καμένου ψημένου κρέατος και την ημέρα Πέμπτη.

Για τους Ελληνορθόδοξους προμηνύει την έναρξη της Σαρακοστής. Της 40ήμερης  περιόδου νηστείας πριν από το Πάσχα.

Λέγεται, ότι επιλέχτηκε η Πέμπτη ως ημέρα κρεατοφαγίας, καθώς παραδοσιακά οι ημέρες νηστείας των Ελληνορθόδοξων είναι η Τετάρτη και η Παρασκευή.

Στη σημερινή εποχή, θεωρείται, ότι η Τσικνοπέμπτη είναι η «επίσημη» ημέρα έναρξης της αποκριάτικης περιόδου.

Η «Τσικνοπέφτη», όπως είναι επίσης γνωστή, ήταν η μέρα που ετοίμαζαν σε παλαιότερες εποχές, το «παστό». Έβραζαν δηλαδή το λίπος με λίγο νερό και το ράντιζαν ταυτόχρονα με νερό, πριν το σουρώσουν.

Μια εβδομάδα πριν από την Τσικνοπέμπτη, ξεκινούσε η διαδικασία της σφαγής των γουρουνιών, τα λεγόμενα «χοιροσφάγια». Γι’ αυτό, η εβδομάδα αυτή ονομαζόταν και σφαγαριά. Κάθε οικογένεια έτρεφε για έναν ολόκληρο χρόνο από ένα γουρούνι, το οποίο κατέληγε στο τραπέζι ως αποτέλεσμα της αποκριάτικης κρεατοφαγίας.

Έθιμα ανά την Ελλάδα

  • Σε όλη την περιφέρεια της Πελοποννήσου, την Τσικνοπέμπτη σφάζουν χοιρινά από τα οποία φτιάχνουν διάφορα άλλα τρόφιμα, μεταξύ των οποίων πηχτή, τσιγαρίδες, λουκάνικα, γουρναλοιφή και παστό.
  • Στις Σέρρες, το έθιμο της Τσικνοπέμπτης επιβάλλει μεγάλες φωτιές, στις οποίες, αφού ψήσουν το κρέας, οι πιο τολμηροί πηδούν ανάμεσα από τις φλόγες. Τα «προξενιά» έρχονται στο τέλος, όπου κάποιος αναλαμβάνει να αναμείξει τα κάρβουνα με ένα ξύλο.
  • Στην Κομοτηνή, πρωταγωνιστής είναι μία κότα, την οποία οι νοικοκυρές σχεδόν καίνε (καψαλίζουν στην ουσία) για να τη φάει η οικογένεια την Κυριακή της Αποκριάς. Η παράδοση μάλιστα αναφέρει, ότι την Τσικνοπέμπτη τα αρραβωνιασμένα ζευγάρια πρέπει να ανταλλάξουν φαγώσιμα δώρα. Ο άντρας πρέπει να στείλει τον «κούρκο», δηλαδή μία κότα και η γυναίκα μπακλαβά και μια κότα γεμιστή.
  • Στην Πάτρα, υπάρχει το έθιμο της Κουλούρας. Καθόλου παράδοξο για την ελληνική παράδοση και αυτό το συγκεκριμένο έθιμο έχει να κάνει με τον γάμο. Πιο συγκεκριμένα η ιστορία αναφέρει, ότι η Γιαννούλα η Κουλουρού, θεωρούσε, ότι Ναύαρχος Ουίλσων ήταν τόσο τρελά ερωτευμένος μαζί της, που είχε σκοπό να την παντρευτεί. Έτσι, εκείνη ντύνεται νύφη και κατεβαίνει στο λιμάνι να τον υποδεχτεί με τη συνοδεία των συμπατριωτών της, οι οποίο διασκεδάζουν και χορεύουν.
  • Στην Κέρκυρα, τα «Κορφιάτικα Πετεγολέτσια» ή αλλιώς «Κουτσομπολιά» ή «Πέτε Γόλια» είναι μία παράδοση της Τσικνοπέμπτης που ανήκει στην παλιά πόλη. Η πετεγολέτσα ή πετεγουλιό, σύμφωνα με τους ντόπιους, είναι η προσφιλής, σε πολλούς, συνήθεια του κουτσομπολιού. Στην Κέρκυρα βέβαια, παραδοσιακά πραγματοποιείται στην Πιάτσα της πόλης κάτι σαν θεατρικό, όπου οι ντόπιοι υποδύονται τους κουτσομπόληδες με σπαρταριστικές ιστορίες.
  • Στην Ίο, το βράδυ της Τσικνοπέμπτης μασκαράδες ζωσμένοι με κουδούνια προβάτων διασχίζουν τη Χώρα και επισκέπτονται σπίτια και καταστήματα.
  • Στον Πόρο, η παράδοση επιβάλλει στους νέους να κλέψουν ένα μακαρόνι, το οποίο θα βάλουν κάτω από το μαξιλάρι τους για να δουν ποια θα παντρευτούν.
  • Το ίδιο ισχύει και στην Ήπειρο, αλλά οι νέοι βάζουν στο μαξιλάρι τις κορδέλες από το παραδοσιακό γαϊτανάκι, οι οποίες κόβονται στον τελευταίο - απογευματινό - χορό την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς.
  • Στη Σκόπελο στο γλέντι που προστάζει η ημέρα, οι κάτοικοι της Σκοπέλου δίνουν ραντεβού κάθε χρόνο στο Πεύκο, για να συνεχίσουν το γλέντι και το φαγοπότι όλοι μαζί.
  • Στη Νάουσα πρωταγωνιστές είναι οι «Γενίτσαροι» με τις «Μπούλες», η Τσικνοπέμπτη για της πόλη σημαίνει ραντεβού στην πλατεία Καρατάσου, με εκδηλώσεις από πολιτιστικούς συλλόγους.
  • Στο Ηράκλειο της Κρήτης, μικροί και μεγάλοι περιδιαβαίνουν στους δρόμους της πόλης μεταμφιεσμένοι, τραγουδώντας και χορεύοντας.

Τι είναι το Τριώδιο που ξεκινά την Κυριακή (17/2)

triodio eikona

Τριώδιο είναι η εκκλησιαστική περίοδος που εκτείνεται από την Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου έως την Κυριακή του Πάσχα, δηλαδή για φέτος 28 Απριλίου.

Φέτος το Τριώδιο ξεκινά στις 17 Φεβρουαρίου και επομένως στις 28 Φεβουαρίου έχουμε Τσικνοπέμπτη.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της, από το οποίο παίρνει και το όνοµά της, είναι ότι κατά την περίοδο αυτή οι Κανόνες που απαρτίζουν τις καθηµερινές ακολουθίες αποτελούνται από τρεις ωδές και όχι εννιά, όπως συµβαίνει µε όλους τους υπόλοιπους Κανόνες.

Είναι πλήρης ακολουθιών, προσφέροντας στους πιστούς πολλές ευκαιρίες λειτουργικής εµπειρίας.
Είναι περίοδος κατάνυξης και προετοιµασίας για το Άγιο Πάσχα και την Ανάσταση του Κυρίου.
Δεν εκτείνεται πάντα στην ίδια περίοδο του έτους µια και εξαρτάται από το Πάσχα.

ΚΥΡΙΑΚΕΣ:

Όλες οι Κυριακές του Τριωδίου έχουν µία συγκεκριµένη ονοµασία και αποτελούν µία αλληλουχία µεστή νοηµάτων και µηνυµάτων.

Με τη σειρά, οι Κυριακές του Τριωδίου είναι:

– Κυριακή του Ασώτου 24 Φεβρουαρίου
– Κυριακή της Απόκρεω
– Κυριακή της Τυροφάγου
– Α’ Νηστειών: Κυριακή της Ορθοδοξίας
– Β’ Νηστειών: Γρηγορίου του Παλαµά
– Γ’ Νηστειών: Κυριακή Σταυροπροσκυνήσεως
– Δ’ Νηστειών: Ιωάννου της Κλίµακος
– Ε’ Νηστειών: Μαρίας της Αιγυπτίας
– Κυριακή των Βαΐων

Αυτό που μας διδάσκει αυτή η Αγία Περίοδος του Τριωδίου είναι το να μπορέσουμε να κάνουμε την αυτοκριτική μας να δούμε τις αστοχίες μας και μετά από την αληθινή και καρδιακή Προσευχή μας να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε την Μετάνοια μέσα από την οποία θα δεχθούμε την συγχώρεση αλλά και το έλεος του Τριαδικού Θεού μας.– Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου

π. Στυλιανός Χαρπαντίδης