Πεμ06272019

Τελευταία ΕνημέρωσηΠεμ, 27 Ιουν 2019 1am

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Υγεια & Διατροφη Υγεια

Αυτές οι 6 τροφές καθαρίζουν τους πνεύμονες των καπνιστών από τη νικοτίνη

trofima

Η υγιεινή διατροφή και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να σας βοηθήσουν να εξαλείψετε τη νικοτίνη από τον οργανισμό σας.

Ορισμένες τροφές περιέχουν συστατικά τα οποία βοηθούν τον οργανισμό να καταπολεμήσει και να απομακρύνει με φυσικό τρόπο τα κατάλοιπα της νικοτίνης.

Δείτε τις 6 καλύτερες τροφές που θα σας βοηθήσουν να αποβάλλετε τη νικοτίνη από το σώμα σας:

1. Μπρόκολο: Είναι πλούσιο σε βιταμίνες C και Β5. Το κάπνισμα μειώνει τα επίπεδα της βιταμίνης C στον οργανισμό. Προσπαθήστε να καταναλώνετε περισσότερο μπρόκολο για την εξάλειψη της νικοτίνης από τον οργανισμό σας.

2. Πορτοκάλια: Ο χυμός πορτοκαλιού είναι πλούσιος σε βιταμίνη C. Η τακτική κατανάλωση πορτοκαλιών θα ενισχύσει το μεταβολισμό σας και θα μειώσει το στρες, το οποίο είναι “διακόπτης” επιθυμίας για νικοτίνη από ένα εξαρτημένο άτομο.

3. Χυμός καρότου: Εάν καπνίζετε, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κάθε φορά που ανάβετε ένα τσιγάρο η νικοτίνη παραμένει στο σώμα σας για τρεις ημέρες. Η νικοτίνη προκαλεί, επίσης, βλάβες στο δέρμα σας. Ο χυμός καρότων είναι καλός για το δέρμα και είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, C, Κ και Β, που έχουν αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικές στην απομάκρυνση της νικοτίνης από τον οργανισμό.

4. Σπανάκι: Το σπανάκι είναι ένα από τα καλύτερα λαχανικά για την υγεία, διότι δεν είναι μόνο πλούσιο σε βιταμίνες, αλλά περιέχει επίσης μεγάλες ποσότητες φολικού οξέος.

5. Ακτινίδια: Αυτό το “θαυματουργό” φρούτο θα σας βοηθήσει να εξαλείψετε τη νικοτίνη από το σώμα σας. Τα ακτινίδια είναι πλούσια πηγή βιταμινών Α, C και Ε. Όταν καπνίζετε, τα επίπεδα αυτών των βιταμινών μειώνονται.

6. Νερό: Το κάπνισμα αφυδατώνει το σώμα σας. Σύμφωνα με πολλές έρευνες, με άφθονο πόσιμο νερό μπορείτε να σταματήσετε το κάπνισμα και να αποβάλλετε τη νικοτίνη από τον οργανισμό σας.

Star-fm

Ο ΕΟΦ ανακαλεί παρτίδες του σιροπιού Mucosolvan -Δείτε ποιες

mucosolvan anaklisi

Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΕΟΦ με την οποία ζητά την ανάκληση παρτίδων του αποχρεμπτικού σιροπιού Mucosolvan.

Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ) στις συγκεκριμένες πατρίδες του σιροπιού αναγράφονται λάθος ενδείξεις για τη χορήγηση σε παιδιά. «Ενώ το προϊόν αντενδείκνυται σε παιδιά κάτω των 2 ετών, στην εξωτερική του συσκευασία αναγράφεται δοσολογικό σχήμα για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση του ΕΟΦ:

«Ανάκληση παρτίδων των φαρμακευτικών προϊόντων MUCOSOLVAN SYR15 MG/5 ML & MUCOSOLVAN SYR30 MG/5ML»

Κάτοχος άδειας Κυκλοφορίας: Sanofi-Aventis Α.Ε.Β.Ε.

Ι.Υπό ανάκληση φαρμακευτικά προϊόντα Φαρμακευτικό προϊόν Αρ. παρτίδας Ημερ. λήξης MUCOSOLVAN SYR 15MG/5ML17154009/202017182701/2021 MUCOSOLVANSYR 30MG/5ML 72820610/202072819210/202072819310/202072820510/2020

Εχοντας υπόψη:

Το άρθρο 6, παρ.ΙΙ, εδ.8 του Ν. 1316/83 (ΦΕΚ 3 Α ́) «Ίδρυση, οργάνωση και αρμοδιότητες του Ε.Ο.Φ.», όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 25 του Ν. 3730/2008 (ΦΕΚ 262 Β ́)
Το άρθρο 169 , παρ.2 της υπ' αριθ. ΔΥΓ3α/Γ.Π.32221/29.4.2013 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1049 Β’)
Την υπ ́αρ.63110/16-05-2019 ενημέρωση της εταιρείας Sanofi-AventisΑ.Ε.Β.Ε.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Την ανάκληση των προϊόντων του Πίνακα Ι, διότι, ενώ το προϊόν αντενδείκνυται σε παιδιά κάτω των 2 ετών, στην εξωτερική του συσκευασία αναγράφεται δοσολογικό σχήμα για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

Η παρούσα απόφαση εκδίδεται στο πλαίσιο προάσπισης της δημόσιας υγείας με σκοπό να ενισχύσει την εθελοντική ανάκληση της εταιρείας Sanofi-AventisΑ.Ε.Β.Ε.

Η εταιρεία Sanofi-AventisΑ.Ε.Β.Ε. οφείλει να επικοινωνήσει άμεσα με τους αποδέκτες των συγκεκριμένων παρτίδων και να τιςαποσύρει από την αγορά μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Οι Έλληνες δεν πάνε στον γιατρό γιατί.... δεν έχουν να πληρώσουν

giatroi nosokomeio

Αυτά είναι μερικά από τα βασικά ευρήματα πανελλαδικής έρευνας για τη σχέση γιατρού-ασθενή στην Ελλάδα που έγινε για λογαριασμό του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και Αλφαβητισμού στην Υγεία και στα ΜΜΕ (HIT).

Η έρευνα με τίτλο «Επικοινωνία Γιατρού – Ασθενούς – Αλφαβητισμός στην Υγεία – Συμμετοχή των Ασθενών στη Λήψη Αποφάσεων» πραγματοποιήθηκε από τις 22-01-2019 έως 20-02-2019 σε δείγμα 2.000 ανδρών και γυναικών, 18-74 ετών, τόσο από τον γενικό πληθυσμό αλλά και σε ασθενείς με χρόνια ή παροδικά νοσήματα που χρήζουν συστηματικής παρακολούθησης από γιατρό και τον έχουν επισκεφτεί τουλάχιστον τρεις φορές τους τελευταίους 12 μήνες.

Σκοπός της έρευνας ήταν πρωταρχικά η καταγραφή των στάσεων και απόψεων του γενικού κοινού για τη σχέση τους με το γιατρό τους και η καταγραφή βασικών πληροφοριών, όπως η αντιλαμβανόμενη κατάσταση της υγείας τους και η συχνότητα επίσκεψης στον γιατρό τους.

Σε δεύτερο επίπεδο, στόχος υπήρξε η σε βάθος καταγραφή των στάσεων και απόψεων των ασθενών χρόνιων και παροδικών νοσημάτων που χρήζουν συστηματικής παρακολούθησης, ως προς την επικοινωνία τους με τον γιατρό τους, καθώς και ο εντοπισμός πιθανών εμποδίων που συναντούν οι ασθενείς στην επικοινωνία τους με τον γιατρό τους και την επίδραση που έχουν αυτοί οι παράγοντες στη συμμόρφωση των ασθενών σε σχέση με τη φαρμακευτική τους αγωγή και τις θεραπείες που καλούνται να ακολουθήσουν, καθώς και τη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων.

Σύμφωνα με την Δρ. Έφη Σίμου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, επιστημονικά υπεύθυνη της έρευνας και Πρόεδρο του Ινστιτούτου Επικοινωνίας και Αλφαβητισμού στην Υγεία και στα ΜΜΕ για λογαριασμό του οποίου έγινε η έρευνα «για πρώτη φορά πραγματοποιείται στην Ελλάδα έρευνα σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 2.000 ατόμων, που στόχο έχει τη διεξοδική μελέτη των στάσεων, των αντιλήψεων και των συμπεριφορών που επηρεάζουν την επικοινωνία γιατρού- ασθενούς, τον αλφαβητισμό στην υγεία, τη συμμόρφωση στη φαρμακευτική αγωγή και τη συμμετοχή των ασθενών στη λήψη αποφάσεων.

Ευελπιστεί να συμβάλει, ώστε να βελτιωθεί η επικοινωνία γιατρού-ασθενή που αποτελεί την ηθική βάση σχέσεων αλληλοσεβασμού, ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και εξυγίανσης της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Η εμπιστοσύνη στο γιατρό θα πρέπει να διαφυλαχθεί και ο σεβασμός, η αξιοπρέπεια και διαφάνεια στη φροντίδα του ασθενή να διασφαλιστούν».

Δεν πάνε στον γιατρό γιατί δεν έχουν χρήματα

Παρά το κυβερνητικό αφήγημα περί εξόδου της χώρας από τα μνημόνια και την εξομάλυνση της οικονομικής κατάστασης των πολιτών, η έρευνα που έγινε στο πλαίσιο της δεύτερης φάσης της εκστρατείας ενημέρωσης του Med&Me, δείχνει ότι από όσους δήλωσαν ότι είχαν κάποιο χρόνιο ή παροδικό νόσημα, αλλά δεν επισκέφτηκαν το γιατρό τους τελευταίους 12 μήνες, το 15,6% δεν επισκέφτηκε γιατρό επειδή δεν είχε χρήματα να πραγματοποιήσει την επίσκεψη. Το 34,8% δήλωσε ότι γνώριζε τι πρέπει να κάνει λόγω προηγούμενης εμπειρίας, ενώ το 63,3% θεώρησε ότι δεν ήταν κάτι σοβαρό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσοι επισκέφθηκαν τον γιατρό για κάποιο χρόνιο νόσημα, σε ποσοστό 28,8% έχει περισσότερο από ένα νοσήματα.

Αποφεύγουν να κάνουν ερωτήσεις στο γιατρό

Από την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων φαίνεται επίσης ότι το 81,4% εμπιστεύεται πάντα και συχνά το γιατρό του, ενώ αντίστοιχα το 90,1% μπορεί να μιλήσει σε αυτόν με ειλικρίνεια για οτιδήποτε αφορά την υγεία του. Παρόλα αυτά 23,3% διστάζει να μιλήσει στο γιατρό για τον τρόπο ζωής τους και τις καθημερινές τους συνήθειες.

Επίσης, σε ποσοστό 58,8% πάντα και 22,4% συχνά οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι ο γιατρός τους τους δεν τους διακόπτει, και τους αφιερώνει χρόνο κατά την επίσκεψη (56,2% και 20,7% αντίστοιχα). Ενώ σε ποσοστό 27,3% (μερικές φορές – συχνά – πάντα) απάντησαν ότι αποφεύγουν να κάνουν ερωτήσεις στο γιατρό τους, γιατί έχουν την αίσθηση ότι βιάζεται ή δεν έχει χρόνο.

Αναφορικά με τον τρόπο που ο γιατρός επικοινωνεί και επεξηγεί στον ασθενή παραμέτρους της ασθένειας και της φαρμακευτικής αγωγής η έρευνα έδειξε ότι σε ποσοστό 81,6% ο γιατρός εξηγεί τα αποτελέσματα των εξετάσεων, σε ποσοστό 92,9% τον τρόπο που ο ασθενής θα πρέπει να παίρνει τα φάρμακα, ενώ το ποσοστό αυτό καταγράφεται στο 62,4% σε ό,τι αφορά την επεξήγηση των παρενεργειών και των ανεπιθύμητων ενεργειών των φαρμάκων. Τέλος το 49,8% των γιατρών ρωτά τους ασθενείς αν κατάλαβαν όλα όσα τους είπε και 30,8% τους δείχνει συμπληρωματικές εικόνες και γραφήματα για να τους εξηγήσει όλα όσα δεν κατάλαβαν.

Ομοίως, το 73,5% των ασθενών δήλωσαν ότι διαβάζουν πάντα τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεων, όμως μόνο 28% τα καταλαβαίνει πάντα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό αναφορικά με τις οδηγίες στο κουτί των φαρμάκων καταγράφεται σε ποσοστό 54,4% και 40% αντίστοιχα. Ακόμα, το 48% όσων επισκέφθηκαν γιατρό περισσότερο από τις φορές τους τελευταίους 12 μήνες μίλησαν με το γιατρό τους τηλεφωνικά και ζήτησαν διευκρινήσεις, 30% έψαξαν στο διαδίκτυο και 21,1% αναζήτησαν ομάδες ασθενών με παρόμοια προβλήματα και ρώτησαν τη γνώμη τους.

«Γιατροί» του εαυτού τους οι Έλληνες ασθενείς

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν επιπλέον ότι σε ποσοστό 59,5% πάντα και συχνά γνωρίζουν πως μπορούν να προλάβουν επιπλοκές από την ασθένειά τους και που και πως μπορούν να βρουν πληροφορίες σχετικά με συμπτώματα και τις θεραπείες. Ποσοστό 74,1% γνωρίζει που μπορεί να βρει γιατρό και το ποσοστό αυτό σημειώνει πτώση 67% στην περίπτωση επείγοντος περιστατικού, καθώς και σε περιπτώσεις που θα πρέπει να αναζητήσει δεύτερη γνώμη 60,5%. Τέλος ποσοστό 60,9% μπορεί να συμπληρώσει μόνο του ιατρικές φόρμες και έντυπα.

Παρότι η πλειοψηφία (79,2%) των συμμετεχόντων θυμάται πως πρέπει να παίρνει τα φάρμακα, ποσοστό 27,7% διακόπτει τα φάρμακα όταν αισθάνεται καλύτερα, ποσοστό 23,3% λόγω του ότι φοβάται τις παρενέργειες, ποσοστό 12,5% γιατί χρησιμοποιεί εναλλακτικές θεραπείες και ποσοστό 12,4% για οικονομικούς λόγους.

Αλλά το 73,3% των ασθενών συμφωνούν απόλυτα ότι οι σημαντικές ιατρικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται από το γιατρό και 82,3% ότι οι ασθενείς θα πρέπει να εμπιστεύονται τους γιατρούς τους, ενώ μόνο 19,4% δηλώνει ότι στις δύσκολες καταστάσεις είναι καλύτερα για τους ασθενείς να μην τους εξηγείται η κατάσταση υγείας τους. Τέλος σε ποσοστό 26,8% δήλωσαν ότι συμβουλεύονται το σύντροφό τους προκειμένου να λάβουν μια ιατρική απόφαση, ενώ 50,2% εγκατέλειψε το γιατρό μετά από δυσαρέσκεια και 26,4% δήλωσε ότι υπέστη ιατρικό σφάλμα πρόσφατα ή στο παρελθόν.

Αναγκαία η ενεργός συμμετοχή του ασθενούς στη λήψη αποφάσεων

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση της έρευνας, ο Δρ. Γιάννης Μπουκοβίνας, Πρόεδρος της Εταιρείας Παθολόγων – Ογκολόγων Ελλάδας, (Ε.Ο.Π.Ε) επεσήμανε ότι «η σχέση ογκολόγου – ασθενούς περνά μέσα από πολλά στάδια, είναι μία σχέση με πολλές συσχετίσεις, ψυχολογικές, κοινωνικές, αξιών και φιλοσοφίας, ιδιαιτεροτήτων και οικονομικών δεδομένων. Ο γιατρός στην ενημέρωση θα πρέπει να ακροβατεί ανάμεσα στη μη συντριβή του ασθενούς, αλλά και στη μη αποκοίμηση του.

Η ενεργός συμμετοχή του ασθενούς στη λήψη αποφάσεων, σταθμίζοντας όλα τα δεδομένα και κινητοποιώντας δυνάμεις του που είναι χρόνια σε ύπνωση, είναι απαραίτητη στη σύγχρονη άσκηση της ογκολογίας, όπου η τελική έκβαση της αρρώστιας δεν είναι πάντα το ζητούμενο, αλλά προσμετρώνται και παράμετροι όπως ποιότητα ζωής, προτιμήσεις ασθενών, κλινικό όφελος, ολοκλήρωση κύκλου ζωής».

Η κ. Ζωή Γραμματόγλου, Πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών – Εθελοντών – Φίλων – Γιατρών (Κ.Ε.Φ.Ι) συμπλήρωσε ότι «για να αλλάξει η σχέση γιατρού ασθενούς, χρειαζόμαστε επαγγελματίες υγείας με εν-συναίσθηση, εκπαιδευμένους στην επικοινωνία με τον ασθενή και την οικογένειά του, ικανούς να διαχειριστούν τα ζητήματα της διάγνωσης, της θεραπείας, της υποτροπής και του πιθανού θανάτου. Οι μελέτες και οι κατευθυντήριες οδηγίες βάσει των οποίων καλούνται να ασκήσουν την ιατρική μιλάνε με αριθμούς και ποσοστά. Μπροστά τους όμως έχουν ανθρώπους και καμιά μελέτη δεν μπορεί να περιγράψει τον κάθε ξεχωριστό καρκινοπαθή. Γι’ αυτό και οι κατευθυντήριες οδηγίες -που τόσο θεοποιούνται στις μέρες μας- μπορεί να είναι η πυξίδα, όχι όμως και ο οδικός χάρτης στην άσκηση της ιατρικής. Αυτά τα προγράμματα εκπαίδευσης που θα έπρεπε να είναι το αλφαβητάρι της ιατρικής απουσιάζουν προκλητικά από την εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας».

Τέλος, ο κ. Γιώργος Καλαμίτσης, Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου Προστασίας των Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας (Υπουργείο Υγείας) υπογράμμισε ότι «στην προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε ένα αποδοτικότερο, δικαιότερο και χωρίς αποκλεισμούς σύστημα υγείας το οποίο παράλληλα θα περιορίζει την σπατάλη, την κακοδιαχείριση και την διαφθορά, αρχίζουμε και κάνουμε βήματα προς ένα πιο ασθενοκεντρικό μοντέλο. Προαπαιτούμενο αυτής της προσπάθειας οφείλει να είναι η αποκατάσταση της ασυμμετρίας που υπάρχει ανάμεσα στην σχέση γιατρού-ασθενούς. Ο ενημερωμένος ασθενής καθίσταται συνυπεύθυνος για τη λήψη ορθών αποφάσεων για την υγεία του».

80% των Ελλήνων πληρώνει από την τσέπη του - αν έχει και μπορεί - για υπηρεσίες υγείας

nosokomeia

Το χέρι στην τσέπη βάζει το 80% των Ελλήνων για υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών.

Μάλιστα το 20% εξ αυτών δήλωσαν ότι έχουν δαπανήσει πάνω από 70 ευρώ τον μήνα. Επίσης, ένας στους δύο πολίτες δυσκολεύεται να καλύψει τις δαπάνες υγείας, ενώ σε δυσμενέστερη θέση βρίσκονται τα άτομα άνω των 65 ετών που σε ποσοστό 60% ,δεν μπορούν να πληρώσουν τα χρήματα που απαιτούνται, όπως προκύπτει από την έρευνα.

Αποκαλυπτικό είναι και το εύρημα ότι το 50% των πολιτών δυσπιστούν σε σχέση με το δημόσιο σύστημα υγείας, εκτιμώντας ότι για να καλύψουν τις ανάγκες τους θα πρέπει να πληρώσουν. Σχετικά με το νέο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, η εικόνα των πολιτών, σύμφωνα με τα ευρήματα, έχει επιδεινωθεί τους τελευταίους οχτώ μήνες, με το 41% να δηλώνει ότι έμεινε δυσαρεστημένο από την επίσκεψη, σε κάποια Μονάδα της ΠΦΥ.

Τα συμπεράσματα της έρευνας, που διενεργήθηκε σε 1.000 άτομα ηλικίας άνω των 25 ετών, σε όλη την Ελλάδα και διεξήχθη προκειμένου να καταγραφεί η κατάσταση στον τομέα της υγείας, μετά και την επίσημη έναρξη από τον περασμένο Ιανουάριο της λειτουργίας της ΠΦΥ, παρουσιάστηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Alco Κώστα Παναγόπουλο σε συνέντευξη Τύπου.

Ειδικότερα, ένας στους δύο πολίτες δυσκολεύεται να καλύψει τις δαπάνες υγείας (κυρίως άτομα άνω των 65 ετών) και τέσσερις στους 10 τη δαπάνη για φάρμακα. Δύο στους τρεις κάνουν χρήση υπηρεσιών υγείας, κάθε χρόνο, τέσσερις στους 10 πολίτες θεωρούν ότι οι υπηρεσίες έχουν επιδεινωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, τρεις στους 10 ότι έχουν μείνει στάσιμες και δύο στους 10 ότι έχουν βελτιωθεί. Το 59% των πολιτών δηλώνει ότι θα παραμείνει στον γιατρό που τον παρακολουθεί, το 41% δηλώνει ότι δεν έμειναν ευχαριστημένοι από τη Μονάδα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που επισκέφθηκαν, 46% εκτιμούν ότι το νέο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, θα οδηγήσει σε επιδείνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, το 70% δεν έχει εγγραφεί σε οικογενειακό γιατρό και ένας στους δύο δηλώνει άγνοια για το νέο σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας.

«Η υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας που αναδεικνύεται και από την έρευνα είναι αποτέλεσμα των αποτυχημένων και επικίνδυνων πολιτικών που ακολουθήθηκαν. Η εικόνα που αποκαλύπτεται αποδεικνύει τις ευθύνες του υπουργείου Υγείας που έχει οδηγήσει σε απόγνωση τους ασθενείς που δεν μπορούν να καλύψουν τις δαπάνες για την υγεία τους», ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΣΑ Γιώργος Πατούλης. Πρόσθεσε ότι «η περίφημη μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, αποτελεί μία ακόμα παταγώδη αποτυχία που απορύθμισε περαιτέρω το σύστημα. Όπως αποδεικνύεται, οι πολίτες εξαναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να πληρώσουν την υγεία τους».

«Όπως αποδεικνύεται μεγάλο παραμένει το άνοιγμα της ψαλίδας των ιδιωτικών δαπανών υγείας μεταξύ της Ελλάδας και χωρών της Ευρώπης, καθώς στη χώρα μας υπολογίζονται πάνω από 50%, τι στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 8%», ανέφερε ο Παναγιώτης Ψυχάρης, μέλος του ΔΣ του ΙΣΑ. «Εάν δεν συνεργαστούμε και δεν αντιδράσουμε οι γιατροί και οι ασθενείς, θα παραμείνουμε θεατές σε ένα θέατρο του παραλόγου», είπε.

Στη συνέντευξη Τύπου, ήταν επίσης εκπρόσωποι των Οργανώσεων Ασθενών που συμμετέχουν στη διαρκή Ομάδα Εργασίας του ΙΣΑ, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς στη χώρα μας.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκαν στις δυσλειτουργίες από την εφαρμογή του νέου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, στις ελλείψεις ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού, στις δημόσιες δομές υγείας, καθώς και στις «δυσβάσταχτες» συμμετοχές των ασθενών, στη φαρμακευτική δαπάνη.

iefimerida

Ελπίδες για τους ανά τον κόσμο διαβητικούς και νεφροπαθείς

farmaka 1

Διεθνής κλινική μελέτη σε 34 χώρες σε 4.400 ασθενείς που είχαν διαβήτη τύπου 2 και νεφρική νόσο.

Ελπίδες για τους ανά τον κόσμο διαβητικούς και νεφροπαθείς φέρνει η ανακοίνωση επιστημόνων στο Παγκόσμιο Συνέδριο Νεφρολογίας στη Μελβούρνη ότι ένα φάρμακο (Canagliflozin) που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των επιπέδων της γλυκόζης (σακχάρου) του αίματος στους ανθρώπους με διαβήτη, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην περίπτωση των διαβητικών με νεφρική ανεπάρκεια, μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επιπλοκών.

Η διεθνής κλινική μελέτη CREDENCE έγινε σε 34 χώρες σε 4.400 ασθενείς που είχαν διαβήτη τύπου 2 και νεφρική νόσο, από τους οποίους οι μισοί πήραν Canagliflozin και οι άλλοι μισοί (η ομάδα ελέγχου) πήραν άλλα φάρμακα ή ψευδοφάρμακα (πλασίμπο).

Το Canagliflozin οδήγησε σε μείωση κατά 30% στον αριθμό των ατόμων με προχωρημένη νεφρική ανεπάρκεια, καθώς και στη μείωση του κινδύνου για πρόωρο θάνατο λόγω δυσλειτουργίας των νεφρών.

Επίσης, μειώθηκε κατά 39% η πιθανότητα καρδιακής ανεπάρκειας και κατά 20% για σοβαρό καρδιαγγειακό επεισόδιο (έμφραγμα, εγκεφαλικό), που είναι συχνά στους ανθρώπους με νεφρική νόσο. Δεν υπήρξε αυξημένος κίνδυνος για σοβαρές παρενέργειες από τη λήψη του φαρμάκου.

Η κλινική δοκιμή, με επικεφαλής τον καθηγητή Βλάντο Πέρκοβιτς του Ινστιτούτου George για την Παγκόσμια Υγεία στο Σίδνεϊ, που δημοσιεύθηκε και στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "The New England Journal of Medicine", διακόπηκε πριν την προγραμματισμένη ολοκλήρωσή της, καθώς ήταν ήδη φανερό ότι η θεραπεία είναι αποτελεσματική.

Είναι ουσιαστικά η πρώτη νέα θεραπεία εδώ και πάνω από 15 χρόνια, η οποία μπορεί να επιβραδύνει την επιδείνωση της χρόνιας νεφρικής νόσου (ΧΝΝ) στους διαβητικούς.

ΑΠΕ-ΜΠΕ