Τρι06192018

Τελευταία ΕνημέρωσηΔευ, 18 Ιουν 2018 9pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Αυτοδιοικητικα Τοπικη Αυτοδιοικηση

Silvercity.gr | Τοπικη Αυτοδιοικηση

Κορυφώνεται η αγωνία για χιλιάδες συμβασιούχους Καθαριότητας Δήμων

koinofelis

Το επόμενο διάστημα και κυρίως το Σεπτέμβριο φαίνεται πως θα κορυφωθεί η αγωνία και θα κριθεί από τα δικαστήρια η παραμονή ή όχι στην εργασία των "παρατασιούχων" Καθαριότητας Δήμων, οι οποίοι προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, προκειμένου να παραμείνουν στην εργασία τους, στο πλαίσιο της Προκήρυξης 3Κ/2018.

«Φόβοι ότι αρκετοί δήμοι θα τους απασχολήσουν το καλοκαίρι, για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες και στη συνέχεια θα τους δείξουν την πόρτα της εξόδου προς την ανεργία», προσθέτει το Δίκτυο Εργαζομένων ΟΤΑ.

«Παρατείνεται η παραμονή στην εργασία - είτε μέσω προσωρινών διαταγών, είτε μέσω των αναβολών της εκδίκασης ασφαλιστικών μέτρων σε πολλές περιπτώσεις - για πάρα πολλούς εργαζόμενους που εργάστηκαν στους δήμους ως συμβασιούχοι, παρατασιούχοι και οι συμβάσεις τους έληξαν στις 31Μαρτιου 2018.

Πρόκειται για εργαζόμενους συμβασιούχους, παρατασιούχους, που ενώ πήραν μέρος στο διαγωνισμό της προκήρυξης 3Κ, δεν επιλέγησαν και έμειναν εκτός από τους προσωρινούς πινάκες, αναμένουν τα οριστικά αποτελέσματα της και έχουν καταφύγει στα δικαστήρια καταθέτοντας ασφαλιστικά μετρά παραμονής στην εργασία», συνεχίζει.

«Οι περισσότερες αποφάσεις των δικαστηρίων είναι προς το παρών ευνοϊκές για τους εργαζόμενους αφού είτε δίνουν προσωρινή διαταγή παραμονής στην εργασία, είτε αναβάλλεται η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων, με τη συναίνεση τις περισσότερες φορές  και των δήμων, με αποτέλεσμα να παραμένουν στην εργασία τους έστω και προσωρινά, αφού οι  εργαζόμενοι αυτοί  καλύπτουν ουσιαστικές καθημερινές και πάγιες ανάγκες των δήμων.

Πρόσφατα παραδείγματα μεταξύ άλλων είναι οι αποφάσεις για τους εργαζόμενους των Δήμων Ν. Σμύρνης, Πειραιά, Χανιών, Ηρακλείου Κρήτης. Στο Δήμο Βύρωνα αναβλήθηκαν τα δικαστήρια και ορίστηκε δικάσιμος για τις 11 Ιουλίου, έτσι οι 18 εργαζόμενοι μέχρι τότε θα παραμείνουν στην εργασία τους.

Υπάρχουν βέβαια και αρνητικές αποφάσεις δικαστών, που δεν δίνουν προσωρινή διαταγή για παραμονή στην εργασία και οι εργαζόμενοι βγαίνουν στην ανεργία, με πιο πρόσφατες αποφάσεις για τους εργαζόμενους των δήμων Τρικκαίων και Αγ. Παρασκευής.

Η κατάσταση αυτή έχει ανεβάσει στα ύψη την αγωνία χιλιάδων εργαζομένων που εργάστηκαν με συμβάσεις στους δήμους. Μπορεί η προσωρινή διαταγή να αποτελεί μια ανάσα μικρής πνοής για τους ανθρώπους αυτούς και τις οικογένειες τους, σίγουρα οι δήμοι καλύπτουν με αυτό τον τρόπο τις καθημερινές τους ανάγκες για την καθαριότητα των Δήμων, ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο και  σε αναμονή των οριστικών αποτελεσμάτων της 3Κ προκήρυξης και την οριστική πρόσληψη 8100 εργαζομένων με μόνιμη σχέση εργασίας.

Είναι πολύ πιθανό η στάση των Δήμων να αλλάξει, αφού κάνουν προσωρινά την δουλειά τους, γίνουν οι προσλήψεις μέσω του προγράμματος της κοινωφελούς εργασίας (υπερεκμετάλλευσης και ανακύκλωσης των ανέργων) για οκτώ μήνες 25 χιλιάδων ανέργων με υποκατώτατο μισθό, όπου οι δήμοι δεν έχουν κανένα οικονομικό κόστος για το πρόγραμμα αυτό, από το Σεπτέμβριο και μετά, να αντιδικούν σε βάρος των εργαζομένων, συμβασιούχων - παρατασιούχων ζητώντας την απόλυση τους στα έδρανα των δικαστηρίων.

Για να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων, να περισυλλέγονται τα απορρίμματα, να καθαρίζονται οι δρόμοι, τα πάρκα, οι πλατείες κ.λπ., με τρόπο που να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των πολιτών που πληρώνουν υπέρογκα δημοτικά τέλη, να υπάρχουν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους σε αυτή την βαριά, ανθυγιεινή και δύσκολη εργασία, χωρίς εντατικοποίηση και εργατικά ατυχήματα χρειάζονται να γίνουν δεκάδες χιλιάδες προσλήψεις με μόνιμη σχέση εργασίας. Να σταματήσουν οι πολιτικές κυβέρνησης και Δήμων που ανακυκλώνουν την ανεργία και συνεχίζουν το αίσχος της ελαστικής εργασίας, μέσω διαφόρων προγραμμάτων, για την κάλυψη καθημερινών και πάγιων αναγκών των Δήμων.       

Οι εργαζόμενοι χρειάζεται με ενότητα και αλληλεγγύη όλοι μαζί να οργανώσουμε τον αγώνα μας κυρίως εκτός των δικαστηρίων, απαιτώντας από κυβέρνηση και δήμους μόνιμη σταθερή εργασία με δικαιώματα και αξιοπρεπή μισθό για όλους.

Φτάνει πια η κοροϊδία κυβέρνησης και δημάρχων. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα.

Να σταματήσουν τα προγράμματα υπερεκμετάλλευσης των ανέργων που έχουν ημερομηνία λήξης, και επιβάλουν έναν υποκατώτατο μισθό φτώχιας και εξαθλίωσης.  

Καμία απόλυση εργαζόμενου.

Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στους ΟΤΑ ΤΩΡΑ.

Εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης εργασίας για όλους. Ίση αμοιβή για ίση εργασία», ολοκληρώνει.

«Κλεισθένης 1»: Χωρίς πλαφόν η απλή αναλογική στις περιφερειακές εκλογές -Απάντηση Σκουρλέτη σε δημάρχους ΣΥΡΙΖΑ

dimarxeio

Απογοητευμένοι έφυγαν στην πλειοψηφία τους οι δήμαρχοι του ΣΥΡΙΖΑ από την πολύωρη συνάντηση που, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, είχαν σήμερα το μεσημέρι με τον υπουργό Εσωτερικών Πάνο Σκουρλέτη για τον «Κλεισθένη 1», που κατατίθεται στη Βουλή τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο κ. Σκουρλέτης παρά τις επίμονες πιέσεις των αιρετών του κόμματός του τόνισε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε καμία αλλαγή αναφορικά με την απλή αναλογική. Δηλαδή, δεν πρόκειται, όπως ζητούν οι περισσότεροι δήμαρχοι του ΣΥΡΙΖΑ να βάλει πλαφόν 3 ή 5% προκειμένου να ενισχύσει, έστω και στοχειωδώς, την κυβερνησιμότητα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες της aftodioikisi.gr, η απάντηση του υΠΕΣ στο επαναλαμβανόμενο αίτημα των δημάρχων που έχουν εκλεγεί με τη σημαία του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ότι ο ίδιος δεν μπορεί να προχωρήσει σε κάποια αλλαγή, καθώς η απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής και της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος προκρίνει την απλή και άδολη αναλογική χωρίς πλαφόν.

Αναφορικά με τις υπόλοιπες αλλαγές ο κ. Σκουρλέτης επανέλαβε τα όσα είχε πει σε ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ. Δηλαδή:

-Αύξηση του αριθμού των υποψηφίων δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων από το + 10% του αριθμού των δημοτικών ή περιφερειακών συμβούλων που προβλέπει ο «Κλεισθένης 1» στο +30%.

-Σε ενδεχόμενη σύμπραξη παρατάξεων στα Περιφερειακά Συμβούλια, οι αντιπεριφερειάρχες που θα οριστούν από τη μικρότερη ή μικρότερες παρατάξεις θα πρέπει να έχουν και την σύμφωνη γνώμη του συνδυασμού με τον οποίο εκλέχθηκαν.

-Οι ψηφοφόροι θα έχουν τη δυνατότητα να ψηφίζουν υποψηφίους μόνο από την Περιφερειακή Ενότητα, στην οποία υπάγονται και δεν θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν και να δίνουν σταυρό σε υποψήφιους άλλη Περιφερειακής ενότητας.

-Να τεθεί εκτός ανταποδοτικών υπηρεσιών το πράσινο, όπως προβλέπεται στο άρθρο 182 του «Κλεισθένη 1».Υπενθυμίζεται ότι σχετικό αίτημα υπάρχει και από τους συνδικαλιστές, ενώ είναι κάτι το οποίο είχε θίξει ο υΠΕΣ και στην ομιλία του στην Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ.

-Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα στους εκλεγμένους δημάρχους να συμμετέχουν οι ίδιοι και άλλοι δύο δημοτικοί σύμβουλοι που οι ίδιοι θα επιλέξουν σε δύο κρίσιμα όργανα: Την Οικονομική και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Πολυνομοσχέδιο: Για ποιο αυτοδιοίκητο των Δήμων μιλούν; Σε έναν λογαριασμό όλα τα ταμειακά διαθέσιμα Δημοσίου-ΟΤΑ!

dimarxeio
 
Την επέκταση της υποχρέωσης μεταφοράς του συνόλου των ταμειακών διαθεσίμων όλων των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης, δηλαδή και των ΟΤΑ, στο Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου προβλέπει το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη βουλή η κυβέρνηση.
 
Μάλιστα οι φορείς του Δημοσίου που δεν συμμορφωθούν με την απόφαση και εντοπιστούν να διαθέτουν λογαριασμούς με υπόλοιπα τα οποία υπερβαίνουν συστηματικά τις ταμειακές ανάγκες τους κατά ποσοστό μεγαλύτερο του οριζόμενου, θα τύχουν κυρώσεων με τη μορφή μείωσης του ύψους της επιχορήγησής τους από τακτικό προϋπολογισμό.

Οι διατάξεις για τη μεταφορά στον Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου του Δημοσίου στην Τράπεζα της Ελλάδος των λογαριασμών που τηρούν σήμερα οι φορείς της γενικής κυβέρνησης σε εμπορικές τράπεζες, θα διευρύνουν τη δυνατότητα του Δημοσίου για εσωτερικό δανεισμό μέσω ρέπος. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, υπολογίζεται ότι περίπου 5-6 δισ. ευρώ βρίσκονται αυτήν τη στιγμή κατατεθειμένα σε εμπορικές τράπεζες και θα μεταφερθούν στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Τα ρέπος (από τα ήδη κατατεθειμένα κεφάλαια φορέων της γενικής κυβέρνησης στην Τράπεζα της Ελλάδος) φτάνουν τώρα περίπου τα 22 δισ. ευρώ. Η ενίσχυσή τους ενδιαφέρει την κυβέρνηση, καθώς –σε συμφωνία με τους θεσμούς– τα χρησιμοποιεί για να «χτίσει» σημαντικό τμήμα του «μαξιλαριού» ασφαλείας, στερώντας όμως ρευστότητα από την οικονομία, στο όνομα της καθαρής εξόδου από το μνημόνιο.

Το νομοσχέδιο προβλέπει μάλιστα αυστηρές ποινές σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των φορέων της γενικής κυβέρνησης. Ειδικότερα, προβλέπεται η δυνατότητα να αποφασίσει ο υπουργός Οικονομικών καθαίρεση των μελών του Δ.Σ. του φορέα, των εκτελεστικών του οργάνων και του προϊσταμένου οικονομικών υπηρεσιών του. Επίσης, μπορεί να μειώσει το ύψος της ετήσιας επιχορήγησης του φορέα από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Τα μόνα περιθώρια που αφήνει το νομοσχέδιο στους φορείς της γενικής κυβέρνησης για να διατηρήσουν λογαριασμούς στις εμπορικές τράπεζες είναι για να εξυπηρετούν τις ταμειακές τους ανάγκες για ένα 15νθήμερο.

Σήμερα, στην Τράπεζα της Ελλάδος είναι ήδη κατατεθειμένα 33-34 δισ. ευρώ από φορείς του Δημοσίου, εκ των οποίων τα περίπου 7 δισ. ευρώ είναι επενδεδυμένα σε τίτλους του Δημοσίου (ομόλογα, έντοκα γραμμάτια κ.λπ.) και τα υπόλοιπα περίπου 27 δισ. ευρώ είναι ρευστά. Από τα τελευταία, τα 22 δισ. ευρώ έχει δανειστεί με συμφωνίες βραχυχρόνιου δανεισμού (ρέπος) το Δημόσιο.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, ο στόχος της ρύθμισης αυτής είναι η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας στη χρήση της διαθέσιμης ρευστότητας, καθώς και η επίτευξη αξιόπιστων προβλέψεων αναφορικά με τις ταμειακές ροές της γενικής κυβέρνησης.

Παιδικοί σταθμοί: Θολό τοπίο για την προκήρυξη-Διαμαρτυρίες γονέων για την καθυστέρηση

 

paidikos stathmos

Έντονες διαμαρτυρίες για τη μεγάλη καθυστέρηση στην δημοσίευση της προκήρυξης της ΕΕΤΑΑ λαμβάνει η aftodioikisi.gr. Κι αυτό γιατί, μετά και την δημοσίευση της ΚΥΑ, κανείς δεν γνωρίζει πότε θα εκδοθεί.

Γονείς που επικοινώνησαν σήμερα με την ΕΕΤΑΑ τονίζουν ότι δεν τους δόθηκε σαφής απάντηση σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα.

Όπως επισημαίνουν σε ορισμένους ειπώθηκε ότι ίσως δημοσιευθεί εντός της εβδομάδας και σε άλλους ότι είναι πιθανόν αυτό να γίνει και την ερχόμενη. Υπενθυμίζεται ότι πηγές της ΕΕΤΑΑ είχαν διαβεβαιώσει την aftodioikisi.gr ότι η προκήρυξη θα έβγαινε στον αέρα αρχικά στις 21 και στη συνέχεια έως τις 25 Μαΐου, δηλαδή, σχεδόν τρεις εβδομάδες πριν.

Φέτος αναμένεται να εισαχθούν 110.000 παιδιά και νήπια ενώ στόχος είναι τα οι αιτήσεις να υποβληθούν έως τα τέλη Ιουνίου και τα οριστικά αποτελέσματα να ανακοινωθούν εντός Σεπτεμβρίου.

Αναφορικά με τα κριτήρια  έχουν να κάνουν με το οικογενειακό εισόδημα, την κατάσταση απασχόλησης και την οικογενειακή κατάσταση.

H μοριοδότηση παρουσιάζεται αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:

 

Aντίθετη η ΠΕΔΑ στην απόφαση του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. - Ρένας Δούρου για αύξηση της τιμής των απορριμμάτων ανά τόνο

xyta

Με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής, ζητείται η άμεση ανάκληση των πρόσφατων αποφάσεων της Εκτελεστικής Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου του Ενιαίου Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (Ε.Δ.Σ.Ν.Α.) για τη νέα, προσωρινή, αυξημένη τιμή των απορριμμάτων ανά τόνο με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2018.

Οι αποφάσεις των δύο οργάνων του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. ελήφθησαν κατά πλειοψηφία, προβλέπουν αύξηση μεγέθους 11,36% επί της προσωρινής τιμής της εισφοράς των Δήμων Αττικής προς τον Ε.Δ.Σ.Ν.Α. με συνέπεια, η νέα τιμή από τα 45 € που ήταν να διαμορφωθεί στα 49 € ανά τόνο απορριμμάτων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.Δ.Α. εκτιμά ότι «στις δύσκολες συγκυρίες που βιώνουν οι τοπικές κοινωνίες, μια επιβάρυνση και μάλιστα αυτού του μεγέθους θα αποδυναμώσει ακόμη περισσότερο τις οικονομικές δυνατότητες των πολιτών αφού θα υποχρεώσει τους Δήμους να αυξήσουν τα τέλη καθαριότητας.»

Το Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής αντιπροτείνει όπως τα χρήματα που αντιστοιχούν στη νέα αυξημένη τιμή των απορριμμάτων ανά τόνο, αντληθούν από το υπάρχον ταμειακό υπόλοιπο των 44 εκατ. € του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. το οποίο παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα αναξιοποίητο.

Τέλος, το Δ.Σ. της Π.Ε.Δ.Α, εκφράζει την ανησυχία του, ενόψει του κορεσμού του ΧΥΤΑ Φυλής (α' και β' κύτταρο) το 2019 και της μη υλοποίησης του εγκεκριμένου περιφερειακού σχεδιασμού.