Τετ09262018

Τελευταία ΕνημέρωσηΤετ, 26 Σεπ 2018 2pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Επιστημη - Τεχνολογια Τεχνολογια

Γιατί βυθίστηκε το Facebook; Έρχεται το τέλος εποχής;

fbproblima zugeberg

Μέχρι στιγμής, το 2018 έχει μετατραπεί σε annus horribilis για το Facebook. Αρχής γενομένης από την αποκάλυψη ότι η εταιρεία Cambridge Analytica χρησιμοποίησε όλα τα ευάλωτα σημεία της πιο δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης για να «πειράξει» τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ και (κατά τα φαινόμενα) το δημοψήφισμα για το Brexit στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Facebook περνά τον ένα κάβο πίσω από τον άλλο.

Η παρουσία του ιδρυτή και CEO του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, σε επιτροπή του Αμερικανικού Κογκρέσου δημιούργησε περισσότερα ερωτηματικά απ' όσα απάντησε και, παρά το γεγονός ότι η Ε.Ε. του επιφύλαξε πιο φιλική συμπεριφορά, οι Ευρωπαίοι δείχνουν να μην εμπιστεύονται πλέον -τουλάχιστον όσο πριν...- την πλατφόρμα και τις διαβεβαιώσεις περί την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της, ενώ ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έριξε στο Facebook «καμπάνα» για την εξαγορά του WhatsApp.

Ωστόσο, κανείς δεν περίμενε τη «σφαγή» της 26ης Ιουλίου, όταν η μετοχή του Facebook στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κυριολεκτικά κατέρρευσε, χάνοντας μέσα σε λίγες ώρες το 20% της αξίας της και εξανεμίζοντας σχεδόν 120 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μετοχή ανέκαμψε κάπως τις επόμενες ημέρες, αλλά παραμένει χαμηλά και πολλοί επενδυτές φοβούνται ότι η όποια ανάκαμψη θα είναι εξαιρετικά αργή και επώδυνη.

Τα «αντικειμενικά» στοιχεία

Διεθνείς οικονομικοί αναλυτές αποδίδουν την «μαύρη Πέμπτη» για το Facebook σε δύο βασικά «αντικειμενικά» στοιχεία: τον μειωμένο τζίρο που παρατηρείται για την εταιρεία κατά τα τελευταία τρίμηνα και τις αυξημένες δαπάνες της. Ωστόσο, και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν τη ρίζα τους σε προβλήματα που το ίδιο το Facebook δημιούργησε.

Βλέπετε, η διαρκής και αμείλικτη συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων των χρηστών της πλατφόρμας «έσκασε» με την αποκάλυψη του σκανδάλου της Cambridge Analytica και υποχρέωσε το Facebook να αυξήσει δραματικά τα μέτρα προστασίας των δεδομένων των χρηστών του, κίνηση που προφανώς έχει κόστος.

Από την άλλη, η διαβόητη οδηγία GDPR για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών στο διαδίκτυο -μια οδηγία που σχεδιάζεται εδώ και χρόνια και έρχεται για να βάλει φρένο στην ακατάσχετη συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων από τεχνολογικούς γίγαντες, όπως το Facebook, η Google ή η Microsoft- τέθηκε σε εφαρμογή ακριβώς τη στιγμή που η πλατφόρμα βρισκόταν στο μέσο της «καταιγίδας» της Cambridge Analytica και φάνηκε να «χτυπά» το Facebook εκεί που πονούσε περισσότερο.

Τέλος, η δέσμευση του Ζάκερμπεργκ για καταπολέμηση της διασποράς fake news μέσω του Facebook προϋποθέτει ακόμα περισσότερο προσωπικό που θα ασχολείται με αυτό το ζήτημα, αυξάνοντας τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας.
Από εκεί και πέρα, αλλαγές στην πολιτική και τους αλγόριθμους με έμφαση τη διάδραση μεταξύ φίλων και μετάλλαξη της λειτουργίας της πλατφόρμας μοιάζουν να επιδρούν αρνητικά στα διαφημιστικά έσοδα του Facebook, χωρίς ακόμα, πάντως, να υπάρχουν οριστικά στοιχεία για αυτό.

Αντιφατικά μηνύματα

Την ίδια στιγμή, ο ίδιος ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ στέλνει διάφορα αντιφατικά μηνύματα στους χρήστες του Facebook αυξάνοντας την αίσθηση χάους που επικρατεί στην πλατφόρμα. Η τελευταία μεγάλη του γκάφα ήλθε όταν δήλωσε πριν από μερικές εβδομάδες στο Recode ότι το Facebook δεν θα κατεβάζει αναρτήσεις αρνητών του Ολοκαυτώματος.

Συγκεκριμένα, ο Ζάκερμπεργκ, αν και ξεκαθάρισε ότι ο ίδιος θεωρεί «βαθύτατα προσβλητική» την άρνηση του Ολοκαυτώματος, εν τούτοις ξεκαθάρισε ότι δεν προτίθεται να πετάξει έξω από το Facebook τους αρνητές του Ολοκαυτώματος, λέγοντας μάλιστα ότι «είναι δύσκολο να ποινικοποιήσεις και να κατανοήσεις τον σκοπό (σ.σ. του κάθε χρήστη). Νομίζω ότι, όσο αποτρόπαια κι αν είναι αυτά τα παραδείγματα (σ.σ. αρνητών του Ολοκαυτώματος), νομίζω ότι η πραγματικότητα είναι ότι κι εγώ λέω λάθος πράγματα όταν μιλάω δημόσια» και εξηγώντας ότι συχνά υπάρχουν «παρεξηγήσεις».

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δηλώσεις του Ζάκερμπεργκ προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από οργανώσεις όπως η Anti-Defamation League, η οποία σε δημόσια δήλωσή της τόνισε ότι το Facebook «έχει ηθική υποχρέωση» να απαγορεύσει τη διασπορά της άρνησης του Ολοκαυτώματος. Παράλληλα, πολλοί χρήστες επισήμαναν ότι, ενώ η πλατφόρμα αφήνει ελεύθερους τους αρνητές του Ολοκαυτώματος, την ίδια ώρα ο αλγόριθμός της σβήνει ποστς αντιφασιστών, με το αιτιολογικό της «διασποράς ρητορικής μίσους».

Τεχνικά προβλήματα και δημογραφικό

Και, μέσα σε όλα, το Facebook το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει τεχνικής φύσεως προβλήματα, καθώς μέσα στον Ιούλιο έχει πέσει τουλάχιστον δύο φορές, πλήττοντας κυρίως τους χρήστες συσκευών Android (το πιο δημοφιλές λειτουργικό σύστημα για φορητές συσκευές στον κόσμο), οι οποίοι διαπίστωναν ότι η εφαρμογή του Facebook στα κινητά του τους «κράσαρε» μετά από μια αναβάθμιση και ότι το πρόβλημα απλωνόταν και σε συνδεδεμένες εφαρμογές.

Παράλληλα, έρευνα του Ινστιτούτου Pew προκάλεσε ανησυχία στα αφεντικά του Facebook καθώς έδειξε ότι οι μικρές ηλικίες χρηστών το αποφεύγουν και χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι άκρως ανησυχητικά για το Facebook, καθώς χάνει δημογραφικά κρίσιμες ηλικίες, οι οποίες δύσκολα όσο μεγαλώνουν θα στραφούν σε αυτό, έχοντας συνηθίσει στην εμπειρία, π.χ. του Snapchat ή άλλων social media.

Κάποιοι προφήτες της καταστροφής μιλούν για το τέλος του Facebook ή, τέλος πάντων, για το τέλος της διαρκούς ανάπτυξης της πλατφόρμας που σήμερα έχει περίπου 2,5 δισ. χρήστες παγκοσμίως. Το πιθανότερο είναι ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν θα συμβεί στο ορατό μέλλον. Το Facebook είναι κομμάτι της καθημερινότητας για εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο και αυτό δύσκολα αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη. Ωστόσο, η κρίση που διέρχεται είναι βαθιά και όσο καθυστερεί να δώσει λύση τόσο οι προβλέψεις αυτές μπορούν να μετατραπούν σε αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

 

Επικίνδυνη η χρήση δημόσιου Wi-Fi - Τι πρέπει να ξέρετε για την ασφάλειά σας

wifi

Η χρήση δημόσιου Wi-Fi μπορεί να είναι επικίνδυνη, προειδοποιούν οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας, καθώς οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα δωρεάν hotspot για να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες από τους χρήστες που συνδέονται σε αυτά.

Παρόλο που η χρήση δεδομένων 3G ή 4G θεωρείται το πλέον κατάλληλο μέσο σύνδεσης, υπάρχουν στιγμές που το σήμα του κινητού τηλεφώνου δεν το επιτρέπει, οπότε ένα δημόσιο Wi-Fi είναι η αναπόφευκτη λύση.

Στις περιπτώσεις αυτές, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα που προτείνει η ESET, οι χρήστες μπορέσουν να είναι σίγουροι ότι θα επιλέξουν όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστα και ασφαλή hotspot.

Ελέγξτε την αυθεντικότητα του δικτύου πριν συνδεθείτε

Το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να θεωρήσετε ότι ένα δίκτυο Wi-Fi είναι ασφαλές χωρίς πρώτα να το έχετε ελέγξει. Ένας γενικός κανόνας είναι ότι δεν συνδεόμαστε σε κανένα δίκτυο που ονομάζεται «Δωρεάν Wi-Fi», καθώς, ακόμη κι αν δεν είναι ένα κακόβουλο hotspot, μπορεί να απαιτείται η εγγραφή σε newsletter ή η υποχρέωση να παρακολουθήσετε διαφημίσεις.

Ο Mark James, Security Specialist της ESET, αναφέρει: «Αν πρόκειται για ένα κοινόχρηστο μέρος (καφετέρια, McDonalds κ.λπ.), ρωτήστε κάποιον από το προσωπικό για το σωστό όνομα του WiFi – μην συνδέεστε απλώς με το πρώτο δίκτυο που βλέπετε».

Τι να κάνετε αφού συνδεθείτε σε δημόσιο hotspot

Αρχικά βεβαιωθείτε ότι έχει απενεργοποιηθεί η λειτουργία κοινής χρήσης – αναζητείστε τη σχετική ρύθμιση ανάλογα με τη συσκευή και το λειτουργικό που χρησιμοποιείτε. Οι περισσότεροι browser προσφέρουν την επιλογή ενεργοποίησης του HTTPS (ασφαλής περιήγηση) από προεπιλογή, φροντίστε να ελέγξετε ότι όντως έχει ενεργοποιηθεί.

Πολλές υπηρεσίες – όπως το Google Mail – το κάνουν αυτό από προεπιλογή, ενώ άλλες θα εμφανίσουν την επιλογή ενεργοποίησης. Στη δεύτερη περίπτωση, αναζητήστε τη σχετική επιλογή στο μενού «Ρυθμίσεις» των λογαριασμών και ενεργοποιήστε τη. Εάν πρέπει να συνδεθείτε με εταιρικό περιβάλλον (server, email), χρησιμοποιήστε VPN – διαφορετικά, περιμένετε να βρείτε ασφαλέστερη σύνδεση. Τέλος, μην χρησιμοποιήσετε οικονομικά και προσωπικά δεδομένα: μην πληκτρολογήσετε τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας, μην αγοράσετε τίποτα, μην επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της τράπεζάς σας.

Προτιμήστε να βλέπετε email και facebook από τον υπολογιστή σας

Οι χάκερ παρακολουθούν την κυκλοφορία δικτύου περιμένοντας χρήστες που θα πληκτρολογήσουν κωδικούς πρόσβασης σε λογαριασμούς email και social media. Γι' αυτό είναι προτιμότερο να μπαίνετε στους λογαριασμούς αυτούς από τον υπολογιστή σας, καθώς εκεί μπορείτε να ελέγχετε αν το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιείτε είναι ασφαλές (π.χ. μέσω HTTPS).

Ο Mark James, ESET Security Specialist λέει: «Προσωπικά θα περιόριζα τις δραστηριότητές μου σε οτιδήποτε δεν απαιτεί όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης για να συνδεθώ, αλλά έχετε υπόψη σας ότι οι περισσότερες εφαρμογές ενός smartphone θα συνδεθούν αυτόματα». Αν στέλνετε εταιρικά email ή email με ευαίσθητες πληροφορίες, καλύτερα να χρησιμοποιήσετε κρυπτογράφηση.

Ποια δημόσια hotspot θα πρέπει σίγουρα να αποφύγετε

Σε απομακρυσμένες περιοχές ή σε ορισμένες χώρες της Άπω Ανατολής, είναι απολύτως φυσιολογικό να συναντήσετε δίκτυα Wi-Fi χωρίς καμία απολύτως ασφάλεια. Πρόκειται για δίκτυα που κυρίως διευκολύνουν τους επισκέπτες, όσο ταξιδεύουν και μετακινούνται διαρκώς στο ξενοδοχείο ή το μπαρ ή την καφετέρια. Μην συνδέεστε σε αυτά τα hotspot, προειδοποιεί ο Mark James της ESET: «Θα υπάρχει πρόσβαση από επιτήδειους στα δεδομένα σας και εσείς δεν θα το έχετε καταλάβει»

Ξεχάστε τελείως το hotspot όταν αποσυνδεθείτε από αυτό

Ακόμη και δίκτυα Wi-Fi hotspots που ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες επιχειρήσεων παρουσιάζουν κινδύνους. Τα smartphone μπορούν να αποθηκεύουν τα δημόσια hotspot Wi-Fi και να συνδέονται μόλις βρεθούν στην εμβέλειά τους από προεπιλογή, χωρίς να ενημερώνεται ο χρήστης.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συνδεθούν και σε ψεύτικα hotspot με το ίδιο όνομα, τα οποία ανακατευθύνουν τους χρήστες σε κακόβουλες ιστοσελίδες που συλλέγουν ονόματα χρηστών και κωδικούς πρόσβασης. Για το λόγο αυτό, μία καλή πρακτική είναι να επιθεωρείτε προσεκτικά στην έξυπνη συσκευή σας τη λίστα με τα γνωστά δίκτυα.

Το Facebook διέγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2018....583 εκ. ψεύτικους (fake) λογαριασμούς

facebook

Περίπου 837 εκατομμύρια αναρτήσεις τύπου «σπαμ» διέγραψε το σύμφωνα με ανακοίνωσή του το Facebook το πρώτο τρίμηνο του 2018.

Επίσης, το Facebook διέγραψε περίπου 583 εκατομμύρια ψευδο-λογαριασμούς που διέσπειραν όλο αυτό τον όγκο του «σπαμ». Οι περισσότεροι από αυτούς τους λογαριασμούς εντοπίσθηκαν και διαγράφηκαν μόλις μερικά λεπτά μετά τη δημιουργία τους.

Είναι η πρώτη φορά που το Facebook δημοσιοποίησε αναλυτικά στοιχεία για τα μέτρα που έχει πάρει με στόχο να «καθαρίσει» την πλατφόρμα του από περιεχόμενο βίας, σεξ, τρομοκρατικής προπαγάνδας, μίσους, σπαμ κ.α.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Facebook ‘Αλεξ Σουλτς, υπεύθυνο για την ανάλυση δεδομένων των χρηστών, το 3% έως 4% των ενεργών λογαριασμών του δικτύου εκτιμάται ότι είναι «fake».

Αναλυτικότερα, από άποψη περιεχομένου, οι 21 εκατομμύρια αναρτήσεις που διαγράφηκαν στο πρώτο τρίμηνο φέτος, αφορούσαν σεξουαλική δραστηριότητα και γυμνές εικόνες ενηλίκων (το 96% έγινε αντιληπτό από την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης του Facebook προτού επισημανθεί από άλλο χρήστη). Περίπου οκτώ ανά 10.000 αναρτήσεις αφορούν γυμνό ή πορνογραφικό περιεχόμενο που παραβιάζει τους κανονισμούς του δικτύου.

Επίσης, διαγράφηκαν περίπου 3,5 εκατομμύρια αναρτήσεις που απεικονίζουν βίαιο περιεχόμενο (το 86% προτού αναφερθούν από άλλο χρήστη). Περίπου το 0,25% των συνολικών αναρτήσεων απεικονίζουν (όχι λεκτική) βία κάποιας μορφής.

Ακόμη, διαγράφηκαν 2,5 εκατομμύρια αναρτήσεις μισαλλόδοξου λόγου (ομοφοβικού, ρατσιστικού κ.α.), από τις οποίες μόνο το 38% είχαν εντοπισθεί εκ των προτέρων, καθώς σε αυτό το πεδίο η ανίχνευση από την τεχνητή νοημοσύνη τα πηγαίνει λιγότερο καλά μέχρι στιγμής, αν και έχει πετύχει αύξηση διαγραφών 56% έναντι του τελευταίου τριμήνου του προηγούμενου έτους.

Οι διαγραφές αναρτήσεων τρομοκρατικής προπαγάνδας έφθασαν τα 1,9 εκατομμύρια (αύξηση 73% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2017) και σχεδόν όλες έγιναν αντιληπτές από την τεχνητή νοημοσύνη έγκαιρα.

Έχοντας κάνει περίπου 3.000 νέες προσλήψεις στην αρχή του 2018, το συνολικό προσωπικό του Facebook που ασχολείται με την επιτήρηση των λογαριασμών και αναρτήσεων των χρηστών, έχει φθάσει πια τα 7.500 άτομα.

Τι αλλάζει στο Facebook για την προστασία των προσωπικών δεδομένων

 

facebook

Εκτεταμένες αλλαγές στους όρους και την πολιτική διαχείρισης των δεδομένων των χρηστών του προωθεί το Facebook εν όψει και της εφαρμογής του νέου Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), που θα ισχύσει στην Ευρώπη από 25 Μαίου 2018.

Την Παρασκευή 25 Μαΐου θα τεθεί σε εφαρμογή ο αναθεωρημένος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών της. Ο κανονισμός General Data Protection Regulation (GDPR) είναι η πιο σοβαρή μεταρρύθμιση σε αυτό τον τομέα από την ίδρυση του διαδικτύου και την εισβολή της τεχνολογίας στη ζωή μας με έναν σαρωτικό τρόπο.

Στην ουσία δεν πρόκειται για μια καινούργια σειρά νομοθεσιών, αλλά για ένα επικαιροποιημένο νομοθέτημα, που λαμβάνει υπόψη τις νέες τεχνολογίες και φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε, διαχειριζόμαστε και αναλύουμε το ψηφιακό μας αποτύπωμα. Με την εφαρμογή του GDPR οι χρήστες θα δουν αρκετές αλλαγές στην καθημερινότητά τους

Όπως ανακοίνωσε το Facebook, θα ζητηθεί από όλους τους χρήστες-μέλη του να πραγματοποιήσουν τις δικές τους επιλογές-ρυθμίσεις, σχετικά με τις διαφημίσεις, τις πληροφορίες του προφίλ, την αναγνώριση προσώπου, καθώς και για μια σειρά άλλων εφαρμογών-υπηρεσιών.

Ειδικότερα, το Facebook, σε εκτενή ανακοίνωσή του, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

«Θα ζητήσουμε από κάθε χρήστη του Facebook να προχωρήσει σε επιλογές σχετικά με:

α) Τις διαφημίσεις με βάση δεδομένα από συνεργάτες μας. Οι διαφημίσεις στο Facebook παρουσιάζουν αυξημένη σχετικότητα όταν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους συνεργάτες μας, όπως ιστοσελίδες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν επιχειρηματικά εργαλεία όπως την επιλογή Μου αρέσει. Θα ζητήσουμε από τους χρήστες να εξετάσουν πληροφορίες σχετικά με αυτού του είδους τη διαφήμιση και να επιλέξουν εάν επιθυμούν ή όχι να χρησιμοποιούμε δεδομένα από συνεργάτες για την προβολή διαφημίσεων.

β) Τις πληροφορίες στο προφίλ τους. Εάν έχετε επιλέξει να μοιράζεστε πληροφορίες για τα πολιτικά και θρησκευτικά πιστεύω και τις σχέσεις σας στο προφίλ σας, θα σας ζητήσουμε να επιλέξετε εάν εξακολουθείτε να θέλετε να μοιράζεστε αυτές τις πληροφορίες και να μας επιτρέπετε να τις χρησιμοποιούμε. Όπως πάντα, η συμπερίληψη αυτών των πληροφοριών στο προφίλ σας είναι απολύτως προαιρετική. Κάνουμε πιο εύκολή την επιλογή των χρηστών να τις διαγράψουν εφόσον δεν επιθυμούν πλέον να τις μοιράζονται.

γ) Τη χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου (face recognition). Οι ρυθμίσεις αναγνώρισης προσώπου που διαθέτουμε συμβάλλουν στην προστασία των προσωπικών δεδομένων σας και βελτιώνουν τις εμπειρίες σας, όπως τον εντοπισμό μιας πιθανής απόπειρας από τρίτους να χρησιμοποιήσουν την εικόνα σας ως φωτογραφία προφίλ και τη δυνατότητα να σας προτείνουμε φίλους τους οποίους ενδέχεται να θέλετε να προσθέσετε με ετικέτα (tag) στις φωτογραφίες ή τα βίντεό σας.

Παρέχουμε προϊόντα που χρησιμοποιούν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στα περισσότερα μέρη του κόσμου εδώ και περισσότερα από έξι χρόνια. Ως μέρος της παρούσας ενημέρωσης, δίνουμε την επιλογή σε χρήστες στην ΕΕ και τον Καναδά να ενεργοποιήσουν τη δυνατότητα αναγνώρισης προσώπου. Η χρήση της αναγνώρισης προσώπου είναι απολύτως προαιρετική για κάθε χρήστη του Facebook.

δ) Επίσης, θα ζητήσουμε από τους χρήστες να αποδεχτούν τους αναθεωρημένους όρους χρήσης της υπηρεσίας και την πολιτική δεδομένων, που περιλαμβάνουν περισσότερες λεπτομέρειες ως απάντηση σε ερωτήματα που τέθηκαν σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών μας. Δεν ζητάμε νέα δικαιώματα για τη συλλογή, χρήση ή την κοινοποίηση των σας δεδομένων στο Facebook και διατηρούμε τη δέσμευσή μας ότι δεν πουλάμε τα προσωπικά σας δεδομένα σε διαφημιστές ή άλλους συνεργάτες μας.

Ενώ η ουσία της πολιτικής προστασίας προσωπικών δεδομένων που εφαρμόζουμε είναι παρόμοια παγκοσμίως, τα άτομα που ζουν στην ΕΕ θα δουν συγκεκριμένες λεπτομέρειες που αφορούν μόνο τους κατοίκους της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα, το πώς μπορούν να επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο προστασίας προσωπικών δεδομένων της εταιρείας μας, σύμφωνα με τον GDPR.

Τα άτομα που ζουν στην Ε.Ε, θα ξεκινήσουν να λαμβάνουν τα παραπάνω αιτήματα αυτή την εβδομάδα, ώστε να διασφαλιστεί ότι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στις επιλογές τους πριν να τεθεί σε ισχύ ο GDPR στις 25 Μαΐου. Στο πλαίσιο της σταδιακής προσέγγισής μας, οι άνθρωποι που ζουν στον υπόλοιπο κόσμο, θα λάβουν ειδοποίηση για να προχωρήσουν στις δικές τους επιλογές σε ένα μετέπειτα στάδιο, βάσει του προγραμματισμού και θα παρουσιάσουμε τις πληροφορίες με τους κατάλληλους τρόπους για κάθε περιοχή.

Παρουσίαση καλύτερων εργαλείων για πρόσβαση, διαγραφή και μεταφόρτωση δεδομένων

Οι νέες δυνατότητες που αφορούν τις «Συντομεύσεις Ρυθμίσεων και Απορρήτου» που ανακοινώθηκαν τον προηγούμενο μήνα, δημιουργήθηκαν λαμβάνοντας υπόψη τον GDPR, και οι χρήστες θα ξεκινήσουν να έχουν πρόσβαση σε αυτές, αυτήν την εβδομάδα. Τα πρόσφατα διευρυμένα εργαλεία για πρόσβαση στα δεδομένα που παρουσιάσαμε, θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν τα δεδομένα τους, να τα διαγράφουν, να τα μεταφορτώνουν και να τα εξάγουν με πιο εύκολο τρόπο. Αυτά τα εργαλεία είναι διαθέσιμα παγκοσμίως, παρόλο που σχεδιάστηκαν με βάση τις απαιτήσεις συμμόρφωσης με τον GDPR.

Επίσης, ενημερώσαμε τη ρύθμιση «Αρχείο Δραστηριοτήτων» στις κινητές συσκευές, ώστε να είναι πιο εύκολο για τους χρήστες να βλέπουν τις πληροφορίες που έχουν κοινοποιήσει στο Facebook από την κινητή συσκευή τους.

Παροχή ειδικών ρυθμίσεων για τους εφήβους

Ο νέος GDPR αναγνωρίζει τη σημασία της καθιέρωσης ειδικής προστασίας και εμπειρίας για τους εφήβους. Έχουμε ενσωματώσει πολλές ρυθμίσεις ειδικής προστασίας στο Facebook για τους εφήβους, ανεξάρτητα από την περιοχή όπου βρίσκονται. Για παράδειγμα, οι διαφημιστικές κατηγορίες για εφήβους είναι πιο περιορισμένες και οι προεπιλεγμένες επιλογές του κοινού δημοσιεύσεων, δεν περιλαμβάνουν την επιλογή «δημόσια».

Επιπλέον, διατηρούμε απενεργοποιημένη τη δυνατότητα αναγνώρισης προσώπου για κάθε χρήστη ηλικίας κάτω των 18 ετών και περιορίζουμε τα άτομα που μπορούν να δουν ή να αναζητήσουν πληροφορίες που έχουν κοινοποιήσει έφηβοι, όπως ο τόπος καταγωγής ή τα γενέθλιά τους.

Στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, θα παρουσιάσουμε ένα νέο παγκόσμιο κέντρο online πόρων, ειδικά για εφήβους και πρόσθετη εκπαίδευση σχετικά με τα πιο συνηθισμένα ερωτήματά τους σχετικά με το απόρρητο.

Σύμφωνα με το GDPR, άτομα ηλικίας μεταξύ 13 και 15 ετών σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες χρειάζονται την άδεια ενός γονέα ή κηδεμόνα για τη χρήση κάποιων ρυθμίσεων στο Facebook – την προβολή διαφημίσεων με βάση δεδομένα από συνεργάτες και τη συμπερίληψη θρησκευτικών και πολιτικών απόψεων ή προτιμήσεων στο προφίλ τους. Οι συγκεκριμένοι έφηβοι θα έχουν πρόσβαση σε μια λιγότερο εξατομικευμένη εκδοχή του Facebook, με περιορισμένη δυνατότητα δημοσιεύσεων και λιγότερο σχετικές διαφημίσεις, μέχρι να λάβουν την άδεια ενός γονέα ή κηδεμόνα για να χρησιμοποιούν όλες τις δυνατότητες του Facebook.

«Ακόμα και στις περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν επιβάλλεται από τη σχετική νομοθεσία, θα ρωτήσουμε κάθε έφηβο εάν επιθυμεί να προβάλλονται διαφημίσεις με βάση δεδομένα από συνεργάτες και εάν επιθυμεί να συμπεριλάβει προσωπικά δεδομένα στο προφίλ του…».

Σε εφαρμογή ο νέος αυστηρός Κανονισμός για την προστασία των προσωπικών δεδομένων

Συστήματα μικροδορυφόρων αναπτύσσει η Ελλάδα

mikrodoryforos

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ενέκρινε την πρόταση της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, για την υλοποίηση του έργου «Ανάπτυξη υποδομής και συστοιχίας μικροδορυφόρων για την ενίσχυση της δημόσιας διοίκησης και της επιχειρηματικότητας στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών».

Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 23,9 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» του ΕΣΠΑ.

Το έργο εντάσσεται σε μια ενιαία στρατηγική λογική του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, αφενός για την ανάπτυξη εθνικής εμβέλειας υποδομών και αφετέρου για τη διαμόρφωση και παροχή υπηρεσιών που θα υποστηρίζουν την ευρύτερη διαστημική στρατηγική της χώρας.

Στους στόχους του Υπουργείου περιλαμβάνονται ακόμα η καταλυτική ενθάρρυνση της βιομηχανίας σχεδίασης και ανάπτυξης -σε πρώτη φάση- μικρο/νανοδορυφόρων, η παροχή κρίσιμων υπηρεσιών στη δημόσια διοίκηση και η διάχυση τους στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και η κινητοποίηση σημαντικών επενδύσεων στον εν λόγω τομέα. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Υπουργός ΨΗΠΤΕ, Νίκος Παππάς, παρουσίασε τον νεοϊδρυθέντα Ελληνικό Διαστημικό Οργανισμό (ΕΛΔΟ), ο οποίος δίνει νέα ώθηση στις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Ελλάδα για την αξιοποίηση του διαστημικού τομέα.

Η νέα πρωτοβουλία του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, που εντάσσεται στο πλαίσιο της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής 2016-2021, περιλαμβάνει την:

Κατασκευή, εκτόξευση και λειτουργία συστοιχίας έντεκα (11) μικροδορυφόρων για την παρατήρηση της Γης και την παραγωγή ποιοτικών και υψηλής ανάλυσης «ανοικτών» διαστημικών δεδομένων.

Τη δημιουργία εθνικών υποδομών συναρμολόγησης, ολοκλήρωσης, δοκιμής και επικύρωσης μικροδορυφόρων, ελέγχου και διαχείρισης αυτών, καθώς και επιτήρησης δορυφορικού φάσματος.

Την ανάπτυξη υπηρεσιών, που θα βασίζονται στα δεδομένα τα οποία θα παράγουν οι μικροδορυφόροι, για χρήση τους από το δημόσιο τομέα. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται υπηρεσίες για τη γεωργία και τη δασοκομία, την παρακολούθηση μεταναστευτικών ροών, τη διαχείριση κινδύνων, τη ναυτιλία, την ασφάλεια, τη διαχείριση φυσικών πόρων και το περιβάλλον.

Να σημειωθεί ότι μέρος των υπηρεσιών και των δεδομένων, που θα παραχθούν, θα διατεθούν σε ερευνητικά και πανεπιστημιακά ιδρύματα με τη μορφή ανοικτών δεδομένων (open data) για την προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας σε αναπτυξιακούς τομείς της ελληνικής οικονομίας.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ανέφερε σχετικά: «Έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη της διαστημικής πολιτικής της Ελλάδας και τη στρατηγική ενίσχυσης της Ψηφιακής Οικονομίας. Συνενώνουμε αναπτυξιακές δυνάμεις, ώστε να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της χώρας. Ενισχύουμε την καινοτομία και την εξωστρέφεια σε τομείς που μέχρι σήμερα δεν υπήρχε καθαρή στόχευση και οργανωμένη στρατηγική. Εκμεταλλευόμαστε τις απεριόριστες εφαρμογές και ευκαιρίες και βάζουμε την Ελλάδα σε νέα τροχιά, τροχιά νέας ανάπτυξης».

Ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ, Βασίλης Μαγκλάρας, υπογράμμισε: «Η αξιοποίηση της διαστημικής τεχνολογίας και των -σχετικών με αυτή- εφαρμογών συνιστά μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα, καθώς δίνει νέες δυνατότητες σε τομείς όπως η άμυνα, η ασφάλεια, η πολιτική προστασία, η μεταποίηση, η γεωργία, οι μεταφορές, η ναυτιλία, η έρευνα κ.ά. Με το συγκεκριμένο έργο δίνονται νέες προοπτικές στην αναπτυξιακή και επιχειρησιακή αξιοποίηση του διαστήματος».