SPARTAN
 
Το τέλος του Internet Explorer (IE), του προγράμματος περιήγησης (browser) που άλλοτε κυριαρχούσε στην αγορά με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, επιβεβαίωσε ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft.

Ο IE δεν θα περιέχεται στη νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος Windows (Windows 10) που ετοιμάζει η Microsoft. Τη θέση του θα πάρει, με σημαντικές τροποποιήσεις, ένα νέο πρόγραμμα που για την ώρα αποκαλείται Project Spartan.

Με τον Spartan (Σπαρτιάτης), η Microsoft προσπαθεί ουσιαστικά να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα περιήγησης που θα εξυπηρετεί ανθρώπους που ζουν την «ψηφιακή» τους ζωή σε πολλές έξυπνες συσκευές, κερδίζοντας μερίδιο στην κρίσιμη αγορά φορητών συσκευών, όπου ο Explorer είχε συντριβεί από ανταγωνιστικούς browsers.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο Internet Explorer αποτελεί μέρος της ιστορίας του ίντερνετ, καθώς αποτελεί ένα από τα προγράμματα-σύμβολα της δεκαετίας του 1990, όταν το διαδίκτυο άρχισε σταδιακά να αναπτύσσεται ως μέσο ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας.

Η κυρίαρχη θέση του IE στα τέλη της δεκαετίας του 1990 σφραγίστηκε από την απόφαση της Microsoft να προσφέρει το προϊόν δωρεάν με τα Windows, ώστε να αντιμετωπίσει την ανταγωνιστική εταιρεία Netscape. Η απόφαση αυτή, συμπτωματικά, αύξησε μαζικά και την προσβασιμότητα στο διαδίκτυο – με δεδομένη την ευρεία χρήση των Windows 95 και Windows 98 – δίνοντας ώθηση στη νέα εποχή.

fb apagoreysi

Υστερα από σωρεία παραπόνων για τις συγκεχυμένες πολιτικές του facebook, αναφορικά με το τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται να αναρτούν στα προφίλ τους οι 1.300.000.000 χρήστες του, το δημοφιλές σάιτ κοινωνικής δικτύωσης αποφάσισε να εκδώσει νέες, πιο σαφείς οδηγίες χρήσης.

Η επικεφαλής πολιτικής περιεχομένου της αμερικανικής εταιρίας Μίνικα Μπίκετ εξήγησε πως κρίθηκε αναγκαία η αναθεώρηση των πολιτικών περιεχομένου του facebook προκειμένου να ξεκαθαρίσει η σύγχυση που επικρατεί μεταξύ των χρηστών σχετικά με τους λόγους για τους οποίους το σάιτ απορρίπτει τις αναφορές δημοσίευσης που ζητούν κάποιοι εξ αυτών.

«Τους στέλναμε μήνυμα, στο οποίο τους εξηγούσαμε ότι δεν θα αφαιρέσουμε το συγκεκριμένο post που ζητούσαν, επειδή δεν συνιστά παραβίαση των κανονισμών κι εκείνοι μας έστελναν νέο μήνυμα εκφράζοντας τη σύγχυσή τους» δήλωσε η Μπίκετ εξηγώντας πως από το feedback που είχαν με τους χρήστες κατάλαβαν ότι έπρεπε να προχωρήσουν σε διευκρινίσεις.

Η νέα βερσιόν του κανονισμού έχει σχεδόν τριπλάσια έκταση από την προηγούμενη, καθώς προχωρά σε ενδελεχή επεξήγηση της κάθε ενότητας.

Γυμνό

Το facebook ουδέποτε επέτρεπε την ανάρτηση φωτογραφιών ή βίντεο γυμνού περιεχομένου. Οι περισσότεροι χρήστες ωστόσο δυσκολεύονταν να ερμηνεύσουν τον όρο «γυμνό», γι' αυτό η εταιρία ξεκαθαρίζει τώρα πως θα κατεβάζει posts στα οποία φαίνονται γεννητικά όργανα ή πλήρως εκτεθειμένα οπίσθια. Σε ό,τι αφορά φωτογραφίες γυναικείου στήθους, αυτές θα απαγορεύονται σε περίπτωση που διακρίνεται η θηλή, ενώ θα επιτρέπονται οι εικόνες θηλασμού. Επιπλέον, απαγορεύονται ζωηρές περιγραφές σεξουαλικών πράξεων με όλες τις λεπτομέρειες.

Ρητορική του μίσους

Σε γενικές γραμμές απαγορεύεται η ρητορική του μίσους, εκτός κι αν πρόκειται για αναπαραγωγή από τρίτο με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και την ενημέρωση του κοινού. Το χιούμορ, η σάτιρα και ο κοινωνικός σχολιασμός ρητορικής μίσους επιτρέπεται, υπό τον όρο ότι ο χρήστης χρησιμοποιεί την πραγματική του ταυτότητα. Ωστόσο οι άμεσες επιθέσεις σε άτομα για το φύλο, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την εθνικότητα, τη φυλή, τη θρησκεία ή κάποια αναπηρία τους απαγορεύονται αυστηρά.

Βία

Απαγορεύονται, όταν κοινοποιούνται για να προσφέρουν «σαδιστική ευχαρίστηση ή για να δοξάσουν τη βία», αλλά επιτρέπονται σε περίπτωση που κοινοποιούνται για την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης σχετικά με την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τις τρομοκρατικές πράξεις ή κάποιο άλλο θέμα δημόσιου ενδιαφέροντος.

Αυτοτραυματισμός


Η κοινοποίηση φωτογραφιών ή πληροφοριών που προάγουν θέματα αυτοτραυματισμών, διατροφικών διαταραχών ή αυτοχειρίας απαγορεύεται αυστηρά. Σε αντίθεση περίπτωση, επιτρέπεται.

Εγκληματική δραστηριότητα

Προφανώς και απαγορεύονται η προώθηση εγκληματικών πράξεων, οι απειλές κατά δημόσιων προσώπων ή η συμμετοχή σε τρομοκρατική δραστηριότητα στο facebook. Σε τέτοιες περιπτώσεις το σάιτ θα ενημερώνει απευθείας τις αρμόδιες Αρχές.

Πετρίνα Καλαμβοκίδη 

aytokinito ydrogonoy
 
Η εμπορική αξιοποίηση μιας τεχνολογικής καινοτομίας με διεθνείς βραβεύσεις, όπως αυτής του απόλυτα οικολογικού - οικονομικού αυτοκινήτου υδρογόνου, είναι το μεγάλο ζητούμενο της κατασκευάστριας ερευνητικής ομάδας Ανάπτυξης Οχημάτων με Μηδενικούς Ρύπους του Πολυτεχνείου Κρήτης, δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο επικεφαλής της, Χρόνης Σπανουδάκης.

«Πέρα από τη χρηστική σημασία της ενέργειας είναι και η ικανοποίηση - επιβράβευση των μελών της ομάδας για τη μετουσίωση των δημιουργικών ιδεών σε καινοτόμες εφαρμογές, καθώς και η ακαδημαϊκή ώθησή της στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον», τονίζει.

Πρόκειται για το Eco Racer, το απόλυτα ασφαλές και αθόρυβο αυτοκίνητο με καύσιμο υδρογόνου, υψηλής οικονομίας και αυτονομίας 600 χλμ. με ένα λίτρο καυσίμου (σε ισοδύναμο υδρογόνου), αλλά και χαμηλού κόστους, όταν και εφ’ όσον κατορθώσει να μπει στη γραμμή παραγωγής.

Η ομάδα μας, αναφέρει ο Χρόνης Σπανουδάκης, ασχολείται από το 2007 με την κατασκευή οχημάτων τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον, δηλαδή ως προς τους ρύπους, το θόρυβο και το μέγεθος της αυτονομίας. Έχουμε κατασκευάσει τρία οχήματα, εξ ολοκλήρου στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης υπό την επίβλεψη του καθηγητή, κ. Τσουρβελούδη.

Το πλαίσιο, το κάλυμμα, τα ηλεκτρονικά του οχήματος, όλα γίνονται από τους φοιτητές, τους καθηγητές και το προσωπικό του Πολυτεχνείου, με τη συνεργασία και των άλλων τμημάτων. Υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι στην κατασκευή έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά εξελιγμένα, όπως ανθρακονήματα, ειδικά κράματα αλουμινίου και άλλα που σχετίζονται με την κίνηση, την ασφάλεια του οχήματος και φυσικά την ενεργειακή διαχείριση όλου αυτού με καινούργια υλικά που κυρίως σχετίζονται με το υδρογόνο ή μπαταρίες. Στην προκείμενη περίπτωση, το αποθηκευμένο σε φιάλη υδρογόνου αξιοποιείται ενεργειακά για την παραγωγή ρεύματος σε κάποιον αθόρυβο κινητήρα του οχήματος, ενώ η μόνη εκπομπή του είναι το αποσταγμένο νερό.

Το επίτευγμά μας αυτό, διευκρινίζει ο επικεφαλής της κατασκευάστριας ερευνητικής ομάδας Ανάπτυξης Οχημάτων με Μηδενικούς Ρύπους του Πολυτεχνείου Κρήτης, έχει προσδώσει στην ομάδα μεγάλη ερευνητική και ακαδημαϊκή ώθηση, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνεται και μέσω της συμμετοχής μας σε διεθνείς διαγωνισμούς οικονομίας καυσίμου, από κοινού με άλλες ερευνητικές ομάδες ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.

«Ήδη έχουμε αποσπάσει τέσσερα διεθνή βραβεία με πρώτες θέσεις στον τομέα της ασφάλειας των οχημάτων, στο ακολουθούμενο πνεύμα της ενεργειακής προοπτικής για τον πλανήτη, αλλά και στην κατανάλωση η οποία είναι το βασικό κριτήριο και για δύο χρονιές κατέχουμε την τέταρτη θέση σε όλη την Ευρώπη», λέει χαρακτηριστικά.

Το ατυχές για εμάς, συνεχίζει, είναι ότι στη Ελλάδα δεν υπάρχουν αυτοκινητοβιομηχανίες για την εμπορική αξιοποίηση αυτής της τεχνογνωσίας, αλλά και για τη χρηματοδότηση των ερευνών. Εξάλλου, κάθε εταιρία μπορεί να χρησιμοποιήσει τα κοντινότερά της πανεπιστήμια.

Apple-Watch

Μια μεγάλη συλλογή «έξυπνων» ρολογιών χειρός, που συνδέονται στο διαδίκτυο και «τρέχουν» μια πληθώρα εφαρμογών (apps), παρουσίασε η Apple σε ειδική εκδήλωση, φιλοδοξώντας να προσελκύσει την προσοχή των καταναλωτών, όπως έχει κάνει με προηγούμενα προϊόντα της (iPhone, iPad κ.α.).

Μέχρι στιγμής, πάντως, τα «έξυπνα» ρολόγια άλλων εταιρειών δεν έχουν σημαντικές πωλήσεις και οι χρήστες δείχνουν μάλλον διστακτικοί ή αδιάφοροι να τα αγοράσουν. Η Apple αισιοδοξεί ότι θα αλλάξει αυτή τη διάθεση.

Τα ρολόγια Apple Watch θα κυκλοφορήσουν στην αγορά στις 24 Απριλίου, αρχικά σε ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιαπωνία, Αυστραλία, Καναδά και λίγες ακόμη αγορές, ενώ άλλες χώρες θα ακολουθήσουν αργότερα. Σύμφωνα με το BBC, θα κοστίζουν από 349 έως 17.000 δολάρια, ανάλογα με τα μέταλλα από τα οποία είναι φτιαγμένα και το πόσο ακριβά είναι τα λουράκια τους.

Το μεγαλύτερο ρολόι θα έχει μέγεθος 42 χιλιοστών (1,7 ιντσών) και το μικρότερο 38 χιλιοστών (1,5 ιντσών). Τα μεσαία ρολόγια της συλλογής (συνολικά 38 μοντέλα) είναι από ανοξείδωτο χάλυβα και κοστίζουν από 549 έως 1.099 δολάρια. Άλλα μοντέλα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο ή από χρυσό.

Τα ρολόγια χρειάζονται περίπου δυόμιση ώρες για να φορτιστούν πλήρως. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ήδη χιλιάδες εφαρμογές λογισμικού είναι διαθέσιμες, μεταξύ των οποίων από το Facebook, το Instagram κ.α.

Μεταξύ άλλων δυνατοτήτων, τα Apple Watch χειρός δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις, έχουν πλοήγηση GPS, κάνουν ανέπαφες χρηματικές συναλλαγές και ξεκλειδώνουν πόρτες δωματίων ξενοδοχείων ή ανοίγουν «έξυπνες» γκαραζόπορτες (αν είναι συμβατές με το λογισμικό τους).

Οι αναλυτές συμφωνούν ότι, όπως έχει συμβεί με τα smartphones και με τα tablets, τα smartwatches θα κριθούν τελικά από το πόσο χρήσιμες εφαρμογές θα προσφέρουν στον καταναλωτή - χρήστη, ώστε να δελεαστεί να τα φοράει, σε μια εποχή μάλιστα που κανείς τείνει να ξεχάσει τα ρολόγια χειρός και προτιμά να βλέπει την ώρα από το κινητό του. Ο σχεδιασμός και η ποιότητα των υλικών θα παίξουν επίσης ρόλο. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών για τις παγκόσμιες πωλήσεις ″έξυπνων″ ρολογιών φέτος διαφέρουν πολύ, από 6 έως 60 εκατομμύρια.

Στην ίδια εκδήλωση, η Apple παρουσίασε επίσης ένα νέο υψηλών προδιαγραφών μικρό φορητό υπολογιστή (notebook) με οθόνη 12 ιντσών, η τιμή του οποίου θα ξεκινάει από τα 1.300 δολάρια περίπου.

 

samsung-s6-kai-s6-edge.w l

Σε ενάμιση μήνα, οι λάτρεις των High end κινητών τηλεφώνων θα μπορέσουν να αποκτήσουν τα νέα μοντέλα της Samsung, S6 και S6 edge.

Παρουσιάστηκαν μόλις και είναι ικανά να αναθερμάνουν τον αδυσώπητο ανταγωνισμό στην premium κατηγορία όπου οι «πιστοί» καταθέτουν με περισσότερη ή λιγότερη άνεση 800 και βάλε ευρώ για να έχουν στο χέρι τους το καλύτερο που κυκλοφορεί.

Είτε επιλέξετε το «απλό» S6 είτε το κυρτής οθόνης S6 edge, θα ζήσετε μία εμπειρία αφής με το μεταλλικό σώμα και το γυαλί να υπάρχουν απ’άκρη σ’άκρη.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά αναφέρουν οθόνη Super AMOLED Quad HD (1440 x 2560 p.) σε εντυπωσιακή έκταση 5,1 ιντσών με 577 ppi. Ο 8πύρηνος επεξεργαστής Exynos 742 και τα 3 Gb μνήμης RAM εξασφαλίζουν ταχύτητες… επιτραπέζιου υπολογιστή ενώ η κάμερα 16mp προσφέρει και φωτογραφίες επιπέδου DSLR.

Η μπαταρία των δύο μοντέλων έχει χωρητικότητα 2.500 και 2.600 mAh αντίστοιχα και υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση αλλά και ταχυφόρτιση, ενώ η χωρητικότητα του «σκληρού» ξεκινά από τα 32GB και φτάνει μέχρι τα 128GB.

Στα αρνητικά των νέων μοντέλων το γεγονός ότι πλέον δεν είναι αδιάβροχα, δεν έχουν αφαιρούμενη μπαταρία αλλά ούτε κάρτα micro SD.

megaboom
Η Ultimate Ears ανακοίνωσε σήμερα την επέκταση της γκάμας της από φορητά – και ήδη πολυβραβευμένα – ηχεία, με την παρουσίαση του UE MEGABOOM, ενός φορητού ασύρματου ηχείου νέας γενιάς, που προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ, δυνατότερο μπάσο και βέβαια ακόμη περισσότερο κέφι και ένταση στην παρέα, από κάθε άλλο φορητό ηχείο που έχετε ακούσει.

Παρόμοιο με το πρώτο φορητό ηχείο της εταιρίας, το UE BOOM, το επόμενης γενιάς UE MEGABOOM, αποδίδει εντυπωσιακά την αγαπημένη μας μουσική σε όλο το χώρο (με διασπορά 360 μοιρών) και με βαθύ μπάσο. Το MEGABOOM έχει ένα ηχοπερατό κάλυμμα, αδιάβροχο (πιστοποιημένο σύμφωνα με την προδιαγραφή  IPX7) και ανθεκτικό στο λέρωμα, ενώ σε συνδυασμό με την στιβαρή του σχεδίαση που διευκολύνει την μεταφορά, γίνεται ιδανικό για μια διαρκή μουσική περιπέτεια, χωρίς όμως... κακοτοπιές.

Ακόμη, το UE MEGABOOM ζυγίζει λιγότερο από ένα κιλό, έχει επαναφορτιζόμενη μπαταρία με διάρκεια ζωής έως 20 ώρες, είναι ασύρματο με σύνδεση Bluetooth® έως και 30 μέτρα μακριά, οπότε μαζί του μπορούμε να ξεκινήσουμε ένα πάρτι οπουδήποτε. Αν χρειαστούμε κι άλλη ένταση και ρυθμό, απλώς το συνδέουμε ασύρματα με ένα ακόμη UE MEGABOOM, ή ένα UE BOOM!

Σύμφωνα με τον Rory Dooley, γενικό διευθυντή της εταιρίας, «…σήμερα ο κόσμος θέλει να απολαμβάνει τη μουσική του όπου κι αν βρίσκεται, κι αυτή να αποτελεί μέρος της κάθε του δραστηριότητας. Για αυτόν ακριβώς το λόγο σχεδιάσαμε το UE MEGABOOM ώστε να αντέχει στην καθημερινότητά μας και στις πιο έντονες στιγμές της, αλλά και να μας επιτρέπει να μοιραζόμαστε τη μουσική  μας, όπου κι αν πάμε».

Τόσο το UE MEGABOOM όσο και το UE BOOM έχουν σχεδιαστεί ώστε να αναβαθμίζονται συνεχώς με πρωτότυπες λειτουργίες, μέσω των αντίστοιχων δωρεάν εφαρμογών για λειτουργικά iOS® και Android™. Τέτοιες λειτουργίες είναι το ασύρματο On/Off, το ξυπνητήρι και ο πλήρως ρυθμιζόμενος ήχος. Ακόμη, για πρώτη φορά, οι αναβαθμίσεις μπορούν να γίνουν στα ηχεία ασύρματα!

Τιμή και διαθεσιμότητα

Το UE MEGABOOM θα είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ και σε επιλεγμένες χώρες στην Ευρώπη και στην Ασία από τον Ιανουάριο, με προτεινόμενη λιανική τιμή τα 299 €. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το εταιρικό site www.ultimateears.com.

Σχετικά με την Ultimate Ears

Η Ultimate Ears, που ανήκει στη Logitech, πέτυχε το 1995 μια επαναστατική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αποδίδουν οι μουσικοί πάνω στη σκηνή, παρουσιάζοντας τα ειδικής κατασκευής επαγγελματικά ακουστικά της. Σήμερα οι καλλιτέχνες που κάνουν περιοδείες χρησιμοποιούν προϊόντα της Ultimate Ears περισσότερο από κάθε άλλη μάρκα, με την εταιρία να παράγει ακουστικά και ηχεία που επαναπροσδιορίζουν την ηχητική εμπειρία. Η Ultimate Ears είναι τώρα ο κορυφαίος προμηθευτής εξειδικευμένης εφαρμογής ακουστικών για επαγγελματίες μουσικούς και μια ανερχόμενη δύναμη σε κορυφαία ηχεία και ακουστικά για την καταναλωτική αγορά.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το site www.ultimateears.com.

 
 

internet

Την 92η θέση, μεταξύ 196 χωρών, καταλαμβάνει η Ελλάδα στις ταχύτητες του διαδικτύου διεθνώς, ενώ η Γλυφάδα είναι η περιοχή της χώρας με το ταχύτερο Ίντερνετ.

Αυτό προκύπτει από μετρήσεις του Net Index, με βάση τα στοιχεία της OOKLA, όπως ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Η μέση ταχύτητα σύνδεσης στην Ελλάδα είναι τα 9,64 Mbps, που την κατατάσσει σε καλύτερη θέση από την Ιταλία, την Κύπρο και την Αλβανία, αλλά σε χειρότερη από πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Το ταχύτερο Ίντερνετ στον κόσμο έχουν οι κάτοικοι της Σιγκαπούρης με μέση ταχύτητα 103,99 Mbps και του Χονγκ Κόνγκ με 96,30 Mbps. Επίσης, με πολύ υψηλές ταχύτητες "σερφάρουν" οι κάτοικοι της Νότιας Κορέας με 76,88 Mbps και της Ιαπωνίας με 67,83 Mbps. Σουηδία, Ολλανδία, Λιθουανία και Ελβετία είναι οι χώρες της Ευρώπης που βρίσκονται μέσα στην πρώτη δεκάδα των χωρών με το ταχύτερο Ίντερνετ στο κόσμο.

Η Δανία, η Λετονία, η Μολδαβία, η Ισλανδία, το Λουξεμβούργο, η Γαλλία, η Εσθονία, η Φινλανδία και η Νορβηγία βρίσκονται στην κορυφαία εικοσάδα στο γρήγορο Ίντερνετ. Η Μπουρκίνα Φάσο έχει τις χαμηλότερες ταχύτητες Ίντερνετ στον κόσμο, με μόλις 1,12 Mbps.

Σε παγκόσμια βάση, η μέση ταχύτητα σύνδεσης είναι 22,04 Mbps, ενώ η μέση ευρυζωνική ταχύτητα στην Ευρώπη είναι 27,3 Mbps. Στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ, η μέση ταχύτητα σύνδεσης είναι τα 27,4 Mbps και στις χώρες του G8 28,8 Mbps.

Στην Ελλάδα, η Γλυφάδα, με 17 ,24 Mbps, είναι η περιοχή με τις μεγαλύτερες ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο, ενώ ακολουθούν η Βούλα με 17,04 Mbps και οι Σέρρες με 13,87 Mbps.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Αλεξανδρούπολη με 13,5 Mbps και η Κομοτηνή με 11,46 Mbps.

Η Αθήνα βρίσκεται στη 16η θέση με μέση ταχύτητα 9,89 Mbps, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλονίκη στη 17η θέση, με 9,87 Mbps. Χαμηλές ταχύτητες έχουν τα Ιωάννινα με 8,08 Mbps, η Καλαμάτα με 8,10 Mbps και η Ναύπακτος με 8,36 Mbps.

Περισσότερα Άρθρα...