petrelaio thermansis

Στα 10 με 12 λεπτά το λίτρο αναμένεται να διαμορφωθεί η μείωση στη λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, με την περικοπή κατά 30% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που εξήγγειλε σήμερα ο πρωθυπουργός.

Έτσι, η λιανική τιμή αναμένεται να διαμορφωθεί στο 1,15 με 1,2 ευρώ το λίτρο, από 1,25 με 1,3 ευρώ, που θα ήταν, αν ο φόρος παρέμενε στα περυσινά επίπεδα.

Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο διαμορφώνεται σήμερα στα 33 λεπτά το λίτρο, δηλαδή η μείωση κατά 30% σημαίνει ότι ο φόρος θα πέσει στα 23 λεπτά. Μαζί με το ΦΠΑ (που επιβάλλεται και επί του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) η τελική μείωση φθάνει μέχρι τα 12 λεπτά. Η τιμή που θα διαμορφωθεί τον Οκτώβριο, οπότε αρχίζει η περίοδος θέρμανσης, εξαρτάται ωστόσο και από τα δεδομένα της διεθνούς αγοράς (διεθνείς τιμές καυσίμων και ισοτιμία δολαρίου / ευρώ), που θα έχουν διαμορφωθεί τότε.

Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω εξίσωσης του Ειδικού Φόρου με τον αντίστοιχο που επιβάλλεται στο πετρέλαιο κίνησης, προκάλεσε κάθετη πτώση της κατανάλωσης πετρελαίου, που έφθασε σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στο 70%. Ταυτόχρονα, πολλά νοικοκυριά στράφηκαν σε εναλλακτικές πηγές θέρμανσης (τζάκια, σόμπες, κλπ.) με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Η εξίσωση των φόρων έγινε με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στην αγορά καυσίμων, η οποία μπορεί τώρα να επιτευχθεί με την εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων στην αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς.

Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης τον Απρίλιο του 2014, στη λήξη της χειμερινής περιόδου, διαμορφώθηκε στο 1,259 ευρώ, ενώ τον Οκτώβριο του 2013, στην έναρξη της περιόδου, ήταν 1,278 ευρώ.

«Η εξαγγελία στη ΔΕΘ του πρωθυπουργού κ. Αντ. Σαμάρα για τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30%, επιβεβαιώνει τις επιφυλάξεις μας για τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης, για την ουσιαστική μείωση της λιανικής τιμής του πετρελαίου θέρμανσης» αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων σε σημερινή ανακοίνωση.

Η ΠΟΠΕΚ κάνει λόγο για έλλειψη θάρρους και γενναιότητας, ή άγνοια της πραγματικής οικονομικής κατάστασης χιλιάδων οικογενειών. Εκτιμά δε ότι «η μείωση του ΕΦΚ κατά 30%, (όταν το 2012 αυξήθηκε 450%), μεταφράζεται σε μείωση των τιμών λιανικής κατά 7-10 λεπτά στο λίτρο, τη νέα χειμερινή περίοδο».

madata

 

adeia kyklof

Με χαράτσι 75 ευρώ θα επιβαρύνονται όσοι οδηγοί εγκατέστησαν στο αυτοκίνητό τους υγραεριοκίνηση.

Η επιβάρυνση αφορά όσους δηλώσουν από εδώ και πέρα την εγκατάσταση υγραεριοκίνησης στις διευθύνσεις συγκοινωνίων.

Μέχρι σήμερα η διαδικασία ήταν δωρεάν. Το υπουργείο υποδομών αποφάσισε να βάλει το χαράτσι στο τέλος αδείας. Με εγκύκλιό του στις 25 Ιουνίου ζήτησε από όλες τις περιφέρειες να το εισπράττουν.

Όπως δήλωσε στο ΡΘ πηγή από την διεύθυνση συγκοινωνία, η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας με την δημοσίευση της εγκυκλίου στην Διαύγεια απήυθυνε ερώτημα προς το υπουργείο υποδομών.

«Για τον λόγο αυτό ήμασταν η μόνη περιφέρεια που δεν εισέπραττε τα 75 ευρώ, σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες. Με το ερώτημά μας στο υπουργείο υποστηρίζαμε ότι η υγραεριοκίνηση δεν αλλάζει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, συνεπώς δεν πρέπει να υπάρχει οικονομική επιβάρυνση. Χθές το υπουργείο μας απάντησε ότι πρέπει να εισπράτουμε τα 75 ευρώ», ανέφερε η ίδια πηγή στο ΡΘ.

timoni-autokinhto

Με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου δίνεται η δυνατότητα στουςιδιοκτήτες αυτοκινήτων να μετατρέπουν τα ΙΧ προκειμένου να λειτουργούν με φυσικό αέριο.

Μέχρι σήμερα, κυκλοφορία αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης από την κατασκευή τους.

Η τοποθέτηση συσκευών φυσικού αερίου θα γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και εξουσιοδοτημένους τεχνίτες αερίων. Ο έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης θα εκπονείται από τα ΚΤΕΟ.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπ.Υποδομών: «με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολιτών, σε συνδυασμό και με την δυνατότητα κατασκευής αμιγών ή μικτών πρατηρίων πώλησης φυσικού αερίου, ολοκληρώθηκε όλο το κανονιστικό πλαίσιο της εισαγωγής του φυσικού αερίου στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα…αποτέλεσμα των ρυθμίσεων αυτών είναι αφενός η εξοικονόμηση ενέργειας και αφετέρου η μείωση του κόστους των μετακινήσεων».

paraskinio

petreleo therman
 
Από την Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, συνελήφθησαν δύο νεαροί ηλικίας 24 και 26 ετών, ως διαχειριστές εταιρείας εμπορίας καυσίμων, για κακουργηματικού χαρακτήρα παραβάσεις της φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας.

Ειδικότερα, κλιμάκιο αστυνομικών πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα φορολογικό έλεγχο στην έδρα της εταιρείας στην Αργυρούπολη. Από τον περαιτέρω φορολογικό έλεγχο που διενεργήθηκε στην έδρα της Υπηρεσίας, διαπιστώθηκαν παραβάσεις τόσο της φορολογικής όσο και της τελωνειακής νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε λαθρεμπορία για 566.460,28 λίτρα υγρών καυσίμων, για τα οποία εκτιμάται ότι οι δασμοί, φόροι και λοιπές επιβαρύνσεις που στερήθηκε το Δημόσιο ή η Ευρωπαϊκή Ένωση το διάστημα από 01/01/2011 έως 07/03/2012 ανέρχονται στο ποσό των 387.172,03 ευρώ. 

Οι φορολογικές παραβάσεις που διαπιστώθηκαν αφορούν:

• Υποβολή ανακριβών δηλώσεων Φ.Π.Α. για την διαχειριστική χρήση του 2011, με αποτέλεσμα τη μη απόδοση αναλογούντα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας ύψους 145.066,20 ευρώ. (κακούργημα)
• Υποβολή ανακριβών δηλώσεων Φ.Π.Α. για την διαχειριστική χρήση του 2012, με αποτέλεσμα τη μη απόδοση αναλογούντα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας ύψους 538,91 ευρώ. (πλημμέλημα)
Παράλληλα, εκτός από τις ποινικές παραβάσεις διαπιστώθηκαν και διοικητικές παραβάσεις ως ακολούθως: 
• Μη καταχώρηση παραστατικών αγοράς και πώλησης για τις διαχειριστικές χρήσεις 2011 και 2012. 
• Λανθασμένη μεταφορά αθροισμάτων του Βιβλίου Εσόδων – Εξόδων στις θεωρημένες Μηνιαίες Καταστάσεις του Βιβλίου Εσόδων – Εξόδων για την διαχειριστική χρήση 2011.
• Καταχώρηση παραστατικών πώλησης στα Βιβλία Εσόδων – Εξόδων της εταιρείας με μία συγκεντρωτική εγγραφή ανά μήνα για την διαχειριστική χρήση 2011. 

Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών. Παράλληλα θα ενημερωθεί η αρμόδια Δ.Ο.Υ. και το Δ΄ Τελωνείο Πειραιά, για την προς την επιβολή των σχετικών διοικητικών κυρώσεων. 

zougla

deh rologia

Διπλές μειώσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος για περίπου 1,5 εκατομμύριο μικρούς εμπόρους κι ελεύθερους επαγγελματίες έρχονται μέσα στον Ιούλιο από τη ΔΕΗ και κατόπιν σχετικής έγκρισης του υφυπουργού ΠΕΚΑ Μάκη Παπαγεωργίου.

Οι μειώσεις αυτές έρχονται ως αποτέλεσμα της αλλαγής του τρόπου τιμολόγησης της ΔΕΗ, η οποία, όμως, φέρνει και μικρές αυξήσεις στη χαμηλή κλίμακα χρέωσης (0 έως 800 κιλοβατώρες) των οικιακών καταναλωτών.

Ειδικότερα και, σύμφωνα με πληροφορίες του Έθνους, εμπορικά καταστήματα, γραφεία, συνεργεία αυτοκινήτων, φούρνοι, καθαριστήρια, εστιατόρια, καφέ, ζαχαροπλαστεία, κλπ, θα πληρώνουν φθηνότερο ρεύμα, εξοικονομώντας στο τετράμηνο κατά μέσο όρο 20 με 50 ευρώ. Δηλαδή, στο χρόνο θα κερδίσουν 60 με 150 ευρώ.

Τα καλά νέα, όμως, δεν σταματούν εδώ για τους μικρούς εμπόρους και βιοτέχνες που ηλεκτροδοτούνται από τη χαμηλή τάση. Όπως αναφέρουν πηγές στο Έθνος, η επιχείρηση σχεδιάζει, στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής που έχει το δικαίωμα να εφαρμόζει χωρίς την κρατική παρέμβαση και επιπλέον εκπτώσεις.

Για τις κατηγορίες αυτές, η ΔΕΗ επεξεργάζεται μοντέλο χορήγηση κι άλλης μείωσης στα τιμολόγια που θα συναρτάται με τον «όγκο» κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Δηλαδή, όταν ένας μικρός επιχειρηματίας «καίει» ρεύμα με βάση συγκεκριμένες ποσότητες που θα ορίσει η εταιρεία, τότε θα έχει το δικαίωμα επιπλέον έκπτωσης στα τιμολόγια.

Με τον τρόπο αυτό, οι μικρομεσαίοι της χαμηλής τάσης θα γνωρίσουν σημαντική ελάφρυνση και, μάλιστα, εν μέσω οικονομικής ύφεσης και αυξημένων φορολογικών υποχρεώσεων.

ethnos

benzini

Κόλπο γκρόσο... και το φετινό Πάσχα με τις τιμές πώλησης των υγρών καυσίμων, τις οποίες επιτήδειοι ανέβασαν ακόμη και έξι λεπτά το λίτρο εκμεταλλευόμενοι τους καταναλωτές που θέλησαν να φύγουν με τα οχήματά τους προς την ύπαιθρο.

Το παιχνίδι... της κερδοσκοπίας στήθηκε το τελευταίο δεκαήμερο της πασχαλινής σεζόν. Φθηνά πρατήρια στην Αττική και συγκεκριμένα στα βορειοανατολικά προάστια πουλούσαν στις 10 και 11 Απριλίου την αμόλυβδη βενζίνη ακόμη και 1,598 ευρώ το λίτρο, για να την ανεβάσουν σταδιακά μέχρι και χθες κατά περίπου πέντε με έξι λεπτά το λίτρο και να τη στείλουν στα 1,64 και 1,65 ευρώ το λίτρο.

Αδιάψευστος μάρτυρας αυτής της εικόνας, πιο «στρογγυλεμένης» βέβαια, είναι και τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών των Υγρών Καυσίμων. Σε μέσα επίπεδα, οι αυξήσεις ανά νομό φτάνουν και τα 2,6 λεπτά το λίτρο κατά το διάστημα 11 Απριλίου (Παρασκευή πριν από το Σάββατο του Λαζάρου) μέχρι και τις 22 του ίδιου μήνα (Τρίτη του Πάσχα), οπότε και κορυφώνεται η επιστροφή.

«Τύφλωση»

Ταυτόχρονα, το «Έθνος», πέρα από τη δημοσίευση των τιμών αυτών, διαπίστωσε πως το χρήσιμο για τους καταναλωτές Παρατηρητήριο Τιμών βρίσκεται σε μερική... τύφλωση... Λόγω βλάβης του server, δεν δημοσιοποιούνται τα στατιστικά στοιχεία για τη διαχρονική πορεία των τιμών.

Η συνηθισμένη, λοιπόν, έξοδος των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων προς τα χωριά τους ή σε άλλες παραθεριστικές περιοχές για τις μέρες του Πάσχα ανοίγει την... όρεξη επιτήδειων επιχειρηματιών του κλάδου που δεν διστάζουν εν μέσω οικονομικής κρίσης να ανεβάσουν, υπερβολικά, τις τιμές προκειμένου να κερδίσουν.

Έτσι, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις για την περίοδο 11 με 22 Απριλίου καταγράφηκαν στην Άρτα (2,6 λεπτά το λίτρο), Χανιά (2,2 λεπτά το λίτρο), Χαλκιδική, Ευρυτανία και Πρέβεζα (2 λεπτά το λίτρο), Κοζάνη (1,9 λεπτά το λίτρο), Βοιωτία (1,8 λεπτά το λίτρο) αλλά και στην Αττική η αύξηση ήταν της τάξης του 1,5 λεπτού το λίτρο, πάντα σε μέσα επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι υπήρχαν στα πρατήρια των περιοχών μεγαλύτερες αλλά και μικρότερες αυξήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές ανέβηκαν σε όλα τα επίπεδα της αλυσίδας διακίνησης. Δηλαδή, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών, αυξήσεις σημειώθηκαν και στο επίπεδο της διύλισης όπου οι τιμές εκεί «τσίμπησαν» για το προαναφερόμενο διάστημα από τα 0,588 στα 0,600 ευρώ ανά λίτρο. Πηγές της αγοράς αποδίδουν τις ανατιμήσεις στην επίσης άνοδο των διεθνών τιμών των προϊόντων της βενζίνης λόγω των αυξημένων μετακινήσεων και στην Ευρώπη. Σημειώνεται ότι το Πάσχα των Καθολικών συνέπεσε με εκείνο των Ορθοδόξων.

Αλαλούμ από τη βλάβη στην ιστοσελίδα τιμών

Eνα αλαλούμ αρμοδιοτήτων επικρατεί στην αγορά των υγρών καυσίμων και για την ακρίβεια στη διαχείριση και την εποπτεία του πολύφερνου Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, παρά τις όποιες κυβερνητικές προσπάθειες για επίλυση τέτοιων ζητημάτων. Οι επικαλύψεις ελέγχου, εποπτείας και πολιτικών αποφάσεων αποκαλύπτονται από τη βλάβη που έχει υποστεί εδώ και δεκαπέντε μέρες «παράθυρο» της ιστοσελίδας του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων (http://www.fuelprices.gr).

Πιο συγκεκριμένα, δεν ανοίγουν τα «Στατιστικά Στοιχεία», όπου βρίσκεται η διαχρονική πορεία της μέσης πανελλαδικής τιμής των υγρών καυσίμων αλλά και των μέσων τιμών ανά νομό της χώρας. Το αποτέλεσμα είναι να μην είναι εύκολη η σύγκριση στοιχείων και η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.

Το «Έθνος» με έρευνά του διαπίστωσε ότι ενώ η εποπτεία και διαχείριση του Παρατηρητηρίου Τιμών γίνεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, ο server, η βάση δεδομένων του βρίσκεται στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) του ΥΠΕΚΑ. Αυτό συμβαίνει επειδή κάποτε ο τομέας της Ενέργειας υπαγόταν στο υπουργείο Ανάπτυξης. Άρα και το ΚΑΠΕ που έστησε το Παρατηρητήριο. Ο server έχει υποστεί βλάβη. Το υπουργείο Ανάπτυξης ζητά την επισκευή του από το ΚΑΠΕ, αλλά το τελευταίο επικαλείται διοικητικά προβλήματα κι έτσι το Παρατηρητήριο παραμένει... τυφλό... έστω και εν μέρει... Η ουσία είναι ότι δύο υπουργεία κι ένας φορέας μοιράζονται την αρμοδιότητα των υγρών καυσίμων, με αποτέλεσμα ένα απλό πρόβλημα να μην επιλύεται...

Έθνος

agogos-fusikou-aeriou

Έκλεισε η συμφωνία για μείωση της τιμής προμήθειας του φυσικού αερίου από τη ρωσική Gazprom, σύμφωνα με τις πληροφορίες από αρμόδιες πηγές, τις οποίες επικαλείται το ΑΜΠΕ.

Τα στοιχεία για το ύψος της έκπτωσης αναμένεται να γίνουν γνωστά αργότερα.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως ΔΕΠΑ και Gazprom συμφώνησαν σε αλλαγή της φόρμουλας τιμολόγησης του φυσικού αερίου.

Οι δύο πλευρές ήταν σε διαπραγματεύσεις για το ζήτημα, το οποίο επίσης έθεσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στον ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, προ ημερών.

Όπως είχε γράψει το naftemporiki.gr, επιδίωξη των δύο πλευρών ήταν να βρεθεί αμοιβαία λύση στο θέμα προκειμένου να αποφευχθεί η προσφυγή στη διεθνή διαιτησία.

με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

Περισσότερα Άρθρα...