FOITITES amfith

Διορία μέχρι τον Ιούνιο δίνει το υπουργείο Παιδείας σε 180.000 «αιώνιους» φοιτητές, καθώς από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, όλα τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ πρέπει να τους διαγράψουν από τα μητρώα τους.

Πρόκειται για φοιτητές που έχουν εισαχθεί σε ΑΕΙ και ΤΕΙ πριν από το 2006, δεν πέρασαν τις εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα και τώρα πρέπει τώρα ή να πάρουν πτυχίο ή να εγκαταλείψουν την προσπάθεια.

Σύμφωνα με το «Έθνος», 180.000 άτομα θα απωλέσουν οριστικά τη φοιτητική τους ιδιότητα, καθώς το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να εφαρμόσει το νόμο που καταργεί τις χωρίς χρονικούς περιορισμούς σπουδές.

Και μπορεί, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διοικήσεων των Πανεπιστημίων, φέτος να έχουν αυξηθεί οι φοιτητές στα αμφιθέατρα που παρακολουθούν μαθήματα αλλά και αυτοί που παίρνουν πτυχίο, ωστόσο, μη ενεργοί η αιώνιοι» φοιτητές χαρακτηρίζονται για την ώρα οι μισοί σχεδόν φοιτητές των ΑΕΙ και ΤΕΙ , με «πρωταθλητές» τα Πανεπιστήμια της Αθήνας, το Πάντειο και το Αριστοτέλειο.

Πάντως, κάποιοι πρυτάνεις ζητούν να υπάρχουν ορισμένες μεταβατικές διατάξεις, όπως για παράδειγμα για όσους έχουν λίγα μαθήματα ή αποδεδειγμένα εργάζονται, ώστε να καταφέρουν να πάρουν τα πτυχία τους, αν και οι διοικήσεις των ανώτατων ιδρυμάτων θέλουν να ξεκαθαρίσουν την εικόνα των ιδρυμάτων τους, όσον αφορά στον αριθμό των φοιτητών που διαθέτουν.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον νέο νόμο, όσοι φοιτητές εισάγονται από το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 και μετά θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα:

-για 12 εξάμηνα αν πρόκειται για σχολές με διάρκεια σπουδών τα 4 έτη
-για 4 εξάμηνα αν η σχολή τους έχει διάρκεια σπουδών τα 10 εξάμηνα όπως συμβαίνει με τη γεωπονία και πολυτεχνικά τμήματα 
-για τμήματα με μεγαλύτερη διάρκεια σπουδών, όπως η Ιατρική, το μέγιστο χρονικό διάστημα για -τη διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας είναι τα 16 εξάμηνα.

Τι ισχύει για τους εργαζόμενους φοιτητές

Σε περίπτωση που κάποιοι φοιτητές εργάζονται, γεγονός που τα τελευταία χρόνια παρατηρείται όλο και πιο συχνά, έχουν το δικαίωμα να εγγραφούν ως φοιτητές μερικής φοίτησης και έτσι το ανώτατο χρονικό όριο σπουδών είναι το διπλάσιο του κανονικού προγράμματος.

msn

kateris

Ο Νικόλας Κατέρης είναι ο 18χρονος μαθητής της Ερασμείου Ελληνογερμανικής Σχολής που αρίστευσε στις εξετάσεις των Α–Levels του βρετανικού συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του βρετανικού πανεπιστημίου Cambridge.

Πιο συγκεκριμένος  ο 18χρονος κατέκτησε το βρετανικό πανεπιστήμιο του  Cambridge το οποίο θεωρείται ένα από τα κορυφαία στον κόσμο, και ετοιμάζεται για τις σπουδές του ως πολιτικός μηχανικός.

«Είχα αποφασίσει από τη Γ' Γυμνασίου ότι ήθελα να σπουδάσω στη Βρετανία και είχα ως απώτερο στόχο το Cambridge, γιατί στον συγκεκριμένο τομέα είναι το καλύτερο. Στο engineering, βέβαια, κατέληξα πέρυσι», είπε ο Νικόλας, που έδωσε εξετάσεις τον Μάιο της Α' και της Β' Λυκείου, ενώ τον περασμένο Δεκέμβριο έδωσε και συνέντευξη στο Πανεπιστήμιο.

Ο ίδιος μαζί με τους συμμαθητές του σχεδίασαν και κατασκεύασαν μία μίνι Formula 1, μετέχοντας σε διαγωνισμό σχολείων σε όλη την Ελλάδα, κερδίζοντας το βραβείο για το καλύτερο μάρκετινγκ και για την εύρεση πόρων. Παράλληλα, αυτήν την εποχή με ένα φίλο του ετοιμάζουν μία εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.

Αν και θα πάρει μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις, το μέλλον του είναι προδιαγεγραμμένο στο Cambridge. Δεν τον εμπνέει το ελληνικό έδαφος!

«Δυστυχώς, η τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα όσα βλέπω να συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στα ελληνικά πανεπιστήμια με απώθησαν από το να σπουδάσω στη χώρα μου, κάτι το οποίο θα ήθελα πάρα πολύ.

Η κατάσταση έτσι όπως έχει διαμορφωθεί δεν μπορεί να υποστηρίξει τους μαθητές να αναπτυχθούν στην επιστημονική κατεύθυνση που θα επιλέξουν», εξηγεί ο μαθητής.

madata

paidikos-stathmos

Εγκύκλιο με θέμα τους «κανόνες υγιεινής για την πρόληψη μετάδοσης λοιμώξεων στους χώρους των βρεφικών, βρεφονηπιακών, παιδικών σταθμών, δημόσιων και ιδιωτικών» εξέδωσε το Υπουργείο Υγείας για την αντιμετώπιση των φαινόμενων γρίπης και γενικότερων λοιμώξεων.

Η εγκύκλιος που μπορείτε να βρείτε εδώ επισημαίνει τα όσα προβλέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο σχετικά με την εφαρμογή μέτρων για την προστασία της υγείας του ευαίσθητου πληθυσμού.

Μεταξύ άλλων τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς των παθογόνων μικροοργανισμών περιλαμβάνουν οδηγίες ατομικής υγιεινής, περιβαλλοντικής υγιεινής, καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων.

Στην εγκύκλιο υπάρχουν επισημάνσεις ακόμα και για την προετοιμασία και το χειρισμό των τροφών που παρέχονται ως γεύματα στα παιδιά.

foititis bitsios

Σαν φοιτητής του Μαθηματικού Πάτρας, αποτελώ κι εγώ ένα κομμάτι αυτής της Πανεπιστημιακής Κοινότητας. Και είναι πολλά αυτά που μου φαίνονται στραβά και λάθος, στα 4μιση χρόνια φοίτησής μου....

Μέσα στα 2 με 3 τελευταία χρόνια, έχουμε δει τους μισθούς ή τις συντάξεις των γονιών μας να έχουν μειωθεί σχεδόν στο μισό. Αντικρίζουμε την εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων, ή των Κ.Ε.Σ.(Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών), με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων μας. Αναγνωρίζουμε πλέον την ξεκάθαρη ''πτώχευση'' της ίδιας της Εκπαίδευσης και του δωρεάν χαρακτήρα της, όπως και τον ευτελισμό των εργασιακών μας δικαιωμάτων στο μέλλον.

Όσο για τις αυτοκτονίες συνανθρώπων μας, για αυτούς που ζουν κοντά ή και κάτω από τα όρια της φτώχειας και τους δείκτες τις ανεργίας , βρίσκονται στο καθημερινό μενού των συζητήσεων μας. Συνεχή χτυπήματα σε κάθε έκφανση της ζωής μας και η απάντηση του μέσου φοιτητή σε όλα αυτά ,παραμένει η φράση :''Ας πάρω εγώ το πτυχίο μου, και δε με νοιάζει...''-Κι όμως,θα έπρεπε να σε νοιάζει και μάλιστα πολύ !

Αυτή δυστυχώς είναι σε γενικές γραμμές η απάντηση, που φανερώνει μια κατάσταση ,φαντάζομαι όχι μόνο σημερινή, αλλά δεκαετιών ολόκληρων. Είμαστε λοιπόν ένας λαός, και μια νεολαία ειδικότερα ,με μνήμη η οποία εξασθενεί πολύ εύκολα. Ο Γαλλικός Μάης του '68 και η εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο το '73 φαίνεται πως δεν σημαίνουν, ή μάλλον ποτέ δεν σήμαιναν τίποτα , σε αυτούς τους μεγαλύτερους ,που τους κυρίευσε η λήθη, και σ' εμάς τους νεότερους ,που δεν μάθαμε σωστά την ιστορία ή δεν μας την δίδαξαν σωστά !

Και αυτή η απάντηση που θα σας έδινε ο μέσος φοιτητής, ίσως πριν 5 χρόνια να μην φάνταζε εξωφρενική, αλλά σήμερα αποκαλύπτει μια βαθιά κενότητα, μια αδιαφορία για το καθετί, έναν άθλιο ατομικισμό και έναν ''άνθρωπο-μη άνθρωπο'' ,ανίκανο να νοιαστεί και να προβληματιστεί για τα του οίκου του αρχικά, αλλά και για τα ζητήματα που αφορούν μια ολόκληρη γενιά και μια ολόκληρη κοινωνία, μια κοινωνία όχι μόνο στενά Ελληνική, αλλά κατ' επέκταση Ευρωπαική και ύστερα και Παγκόσμια.

Εδώ έρχεται λοιπόν μια επιτακτική ανάγκη των καιρών μας: Η ανάγκη για ενεργοποίηση, δραστηριοποίηση και πολιτικοποίηση - όχι κομματικοποίηση - των νέων ανθρώπων, που θα είναι αυτοί που θα καλεστούν σε κάποια χρόνια ,να διορθώσουν τα στραβά αυτού του τόπου και να αλλάξουν κάτι, αν είναι εφικτό έτσι όπως τα κατάφεραν οι προηγούμενοι, προς το καλύτερο .

Και επειδή στη χώρα αυτή, συνηθίζουμε να μην κατανοούμε την έννοια των όρων, και αδίκως να βγάζουμε λανθασμένα συμπεράσματα, μιλάω για πολιτικοποίηση, και όχι απαραίτητα και για κομματοποίηση ! Η πολιτικοποίηση είναι αυτή που λείπει σήμερα από τους φοιτητές και τη νέα γενιά. Ο θεμιτός προβληματισμός και η ανάγκη για δημιουργία προτάσεων και εξεύρεση λύσεων.

Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι που πρέπει να αναπτύξει ένας νέος, μαζί με την επιστημονική κατάρτιση στο αντικείμενο που σπουδάζει. Και εντάξει, εγώ σε κάποιους μήνες θα είμαι Μαθηματικός. Και τι με αυτό ? Πείτε μου ..Εγώ καλούμαι αύριο ,να μάθω μόνο αριθμούς, αποδείξεις και θεωρήματα στα παιδιά σας ? Αυτό και μόνο είναι το ζητούμενο της σύγχρονής κοινωνίας ? Ή καλύτερα, αυτό θέλουμε όλοι μας για την επόμενη γενιά? Δεν νομίζω να το πιστεύει κανένας σας αυτό, ανεξάρτητα από το τι επάγγελμα ασκεί, ποια είναι η οικονομική του κατάσταση, το ιδεολογικό του και πολιτικό του υπόβαθρο, ή η ηλικία του .Μάλλον το ζητούμενο είναι η πραγματική μόρφωση των παιδιών και των νέων, και όχι μόνο η τεχνοκρατική εκπαίδευση τους σε ένα αντικείμενο.

Πρέπει λοιπόν, τόσο στη νεολαία, όσο και στην υπόλοιπη κοινωνία κατ' επέκταση, να κατανοήσουμε όλοι την ανάγκη και το πρόσταγμα των καιρών μας για επαναθεμελίωση της πολιτικής στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και στα πολιτικά κόμματα που την έχουν απεμπολίσει προ πολλού , της αυθεντικής πολιτικής με όλη τη σημασία του όρου .

Όχι της φαρσοκωμωδίας, τόσο των παλαιών παρατάξεων, τους μηχανισμούς δηλαδή των κομμάτων , οι οποίες ξεχνούν τον πραγματικό τους ρόλο, μπροστά σε εκλογικά συμφέροντα ή και οικονομικά. Όπως και των πολιτικών κομμάτων, σε άλλη έκταση φυσικά, που ένα προς ένα έχουν κάνει τόσα λάθη , χωρίς να τα τσουβαλιάζω-μην παρεξηγηθώ- λόγω των συμφερόντων και των πολιτικών παιχνιδιών που παίζονται πίσω από την πλάτη όλων μας . Έχουν χάσει το ρόλο τους, την κατεύθυνση τους και το λόγο ύπαρξής τους όλοι αυτοί οι φορείς έκφρασης και προβληματισμού, και η αλλαγή σε αυτή την κατάσταση δε θα αλλάξει σε καμιά περίπτωση με την παθητικότητα και τον ατομικισμό.

Ήρθε η ώρα ο καθένας μας να πράξει έτσι ώστε να πάψει η μειοψηφία, να προσπαθεί και να διεκδικεί τα δικαιώματα της πλειοψηφίας, αλλά ώριμα όλοι μαζί να παλέψουμε για αυτά που μας στερούν καθημερινά.

Και μην ξεχνάμε ,ότι όποιος περιμένει άβουλος, μόνο από έναν εκπρόσωπο του φοιτητικού του συλλόγου, να λύσει τα προβλήματα του, ή καλύτερα, περιμένει τον αρχηγό ενός κόμματος, να αλλάξει νοοτροπία σε έναν ολόκληρο λαό, τότε είναι ήδη δούλος ...

Πάνος Μπίτσιος - φοιτητής Μαθηματικού - μέλος της ανεξάρτητης φοιτητικής παράταξης ''Αγωνιστικό Φοιτητικό Ρεύμα''

panelladikes anartimena apotelesmata

Τη δυνατότητα να διεκδικήσουν μία θέση στα ΑΕΙ θα έχουν περίπου 15.000 απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων σημειώνοντας απλά το μηχανογραφικό τους δελτίο!

Το υπουργείο Παιδείας δίνει για πρώτη φορά μία δεύτερη ευκαιρία σε όσους συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ (Ομάδα Α') να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, μόνο για μία φορά και μόνο για το αμέσως επόμενο έτος από αυτό που εξετάστηκαν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη συμμετοχή τους για το 10% των θέσεων εισακτέων, οι υποψήφιοι συμμετέχουν με τη βαθμολογία που πέτυχαν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (2 γενικής παιδείας - 2 ειδικότητας) και τα ειδικά μαθήματα, χωρίς να εξεταστούν ξανά σε κάποιο από τα προηγούμενα, καταθέτοντας μόνο Μηχανογραφικό Δελτίο.

Όσο για το ποια είναι οι διαδικασία; Οι εν λόγω υποψήφιοι δεν υποβάλλουν Αίτηση-Δήλωση, αλλά προσέρχονται στις προβλεπόμενες ημερομηνίες για την απόκτηση του κωδικού ασφαλείας (password) , στο ΕΠΑΛ αποφοίτησής τους ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ, υποβάλλοντας επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους και τα απαραίτητα δικαιολογητικά, σε περίπτωση που υπάγονται σε κάποια από τις ειδικές περιπτώσεις.

Σημειώνεται ότι όσοι υποψήφιοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, τη Σχολή Αστυφυλάκων της Αστυνομικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλλουν επιπλέον αίτηση απευθείας και στον Στρατό, στην Αστυνομία ή στο Εμπορικό Ναυτικό, σε χρονικό διάστημα που εκδίδονται από τα αρμόδια υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις, ανεξάρτητα από το αν ήταν υποψήφιοι για τις εν λόγω Σχολές κατά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ (Ομάδα Α'), έτους 2013.

Οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσει ΕΠΑΛ (Ομάδα Α') έτους 2013 και υπέβαλλαν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ (Ομάδα Α'), έτους 2014, αλλά αποφασίζουν να κάνουν χρήση του ποσοστού 10% για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οφείλουν να κάνουν ανάκληση της Αίτησης-Δήλωσης προσερχόμενοι στο ΕΠΑΛ υποβολής της το αργότερο 10 μέρες πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος έχει ήδη αποκτήσει κωδικό ασφαλείας θα πρέπει να προσέλθει εκ νέου στο Λύκειο σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν προκειμένου να παραλάβει καινούργιο κωδικό και να δηλώσει αν ανήκει σε κάποια ειδική περίπτωση για να μπορέσει να συμμετάσχει ως υποψήφιος για το 10% των θέσεων εισακτέων. Τέλος, το υπουργείο Παιδείας ζητά από τους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μεριμνήσουν για την ανάρτηση της παρούσας στους οικείους πίνακες ανακοινώσεων της Διεύθυνσης για την ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου.

Έθνος

Είστε νέος; 10.000 ευρώ για να ξεκινήσετε

Με 10.000 ευρώ επιδοτούνται 2.000 άνεργοι, ηλικίας 18-35 ετών, για τη δημιουργία επιχείρησης. Προτεραιότητα θα δοθεί σε όσους αναπτύξουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που θα ενσωματώνουν την καινοτομία. Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα νέων με έμφαση στην καινοτομία», όπως είναι ο πλήρης τίτλος του, ύψους 20 εκατ. ευρώ, απευθύνεται σε 11 περιφέρειες της χώρας και έχει διάρκεια 12 μήνες.

Από τα αξιοσημείωτα είναι ότι στις γυναίκες με παιδί προσχολικής ηλικίας επιτρέπεται η λειτουργία της επιχείρησης ακόμη και εντός της οικίας τους (σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο), σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.

Για να υποβάλει κάποιος υποψηφιότητα στο πρόγραμμα στις βασικότερες προϋποθέσεις περιλαμβάνεται να έχει συμμετάσχει στη διαδικασία εξατομικευμένης παρέμβασης, να έχει παρακολουθήσει σεμινάριο επιχειρηματικότητας του ΟΑΕΔ και να έχει κάνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην αρμόδια ΔΥΟ.

Η αίτηση, η υπεύθυνη δήλωση και το επιχειρηματικό σχέδιο για την υπαγωγή κατατίθενται αποκλειστικά ηλεκτρονικά σε ειδική περιοχή της επίσημης ιστοσελίδας του ΟΑΕΔ www.oaed.gr.

Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα:

Ελεύθερος Τύπος

foitites amfith

Έως την Τρίτη 7 Ιανουαρίου έχουν προθεσμία να υποβάλουν αίτηση για μετεγγραφές σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας οι δικαιούχοι, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, κατόπιν αιτημάτων υποψηφίων, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση μεταφοράς θέσης εντός της αρχικώς ορισθείσας προθεσμίας. Έτσι δίνεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης στο Πληροφοριακό Σύστημα Μεταφοράς Θέσεων μέσω της ιστοσελίδας http://solon.it.minedu.gov.gr .

Η Διαδικασία υποβολής της αίτησης μεταφοράς έχει ως εξής:

Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Για την ηλεκτρονική αίτηση, ο υποψήφιος που επιθυμεί τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής του, προσέρχεται σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιδεικνύοντας το Δελτίο Αστυνομικής του Ταυτότητας/Διαβατήριο (ταυτοποίηση), προκειμένου να δημιουργήσει Προσωπικό Κωδικό Ασφαλείας. Με τον Προσωπικό Κωδικό Ασφαλείας και τον 8-ψηφίο Κωδικό Πανελληνίων Εξετάσεων υποβάλλεται η αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Υ.ΠΑΙ.Θ. http://solon.it.minedu.gov.gr.

Περισσότερα Άρθρα...