Σύμφωνα με ομόφωνη απόφαση της Συγκλήτου του Καποδιστριακού, γίνονται αποδεκτές οι προτάσεις διοικητικής αναδιάρθρωσης του υπουργού Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου και προχωράει σε άνοιγμα του Ιδρύματος.

«Είναι καλοδεχούμενη η απόφαση της Συγκλήτου που επιβεβαιώνει την πρόταση του υπουργού για την αναδιάρθρωση και συμβάλει στο άνοιγμα του πανεπιστημίου.

Προχωράμε στην υλοποίηση για τη αναδιάρθρωση του ανθρώπινου δυναμικού των ΑΕΙ, μετά τη διαθεσιμότητα. Εφ' όσον αρχίσουν σήμερα τα μαθήματα το εξάμηνο δεν θα χαθεί», σχολίαζουν κύκλοι του υπουργείου. 

 

Τρεις προτάσεις για την υπέρβαση της κρίσης παρουσίασε ο πρύτανης του ΑΠΘ

Τρεις προτάσεις για την υπέρβαση της κρίσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρουσίασε ο πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος στον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο κατά τη σημερινή τους συνάντηση.

Ειδικότερα πρότεινε:

Α) να αποσυρθεί άμεσα η διαπιστωτική πράξη της διαθεσιμότητας, καθώς, όπως υποστηρίζει:

δεν υπογράφεται από τους κατά νόμο αρμόδιους για τη διοίκηση των πανεπιστημίων και συνεπώς θα ακυρωθεί στα δικαστήρια ύστερα από τις αιτήσεις - προσφυγές που είναι βέβαιον ότι θα κατατεθούν οι προς διαθεσιμότητα υπάλληλοι υπολογίστηκαν αυθαίρετα, χωρίς αξιολόγηση των δομών των ιδρυμάτων και χωρίς τεκμηρίωση για τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν.
η μοριοδότηση των υπαλλήλων στηρίζεται στις ατομικές δηλώσεις τους, οι οποίες βρίθουν σφαλμάτων και ανακριβειών.

Β) να συμφωνηθεί μεταξύ υπουργείου και συνόδου Πρυτάνεων μια μέθοδος αξιολόγησης των διοικητικών δομών των ιδρυμάτων, καθώς και τα κριτήρια που θα εφαρμοστούν ανάλογα με τις ανάγκες των ακαδημαϊκών και διοικητικών μονάδων. Για τον καθορισμό των παραμέτρων που θα χρησιμοποιηθούν να ληφθεί υπόψη η διεθνής εμπειρία. Η αξιολόγηση να εφαρμοστεί εντός 10 ημερών σε όλα τα πανεπιστήμια κατά τρόπο διαφανή και ενιαίο. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης αυτής να συμφωνηθεί εξ αρχής ότι θα γίνουν αποδεκτά από όλες τις πλευρές.

Γ) το πλήθος των πλεοναζουσών ή ελλειπουσών θέσεων προσωπικού ανά ίδρυμα, όπως αυτές θα προκύψουν από την αξιολόγηση, να αποτελέσει τη νέα βάση για την κινητικότητα των διοικητικών υπαλλήλων στα πανεπιστήμια. Στα νέα αυτά δεδομένα, να συνυπολογιστούν και οι θέσεις που κάθε ίδρυμα έχασε στην προηγούμενη φάση της διαθεσιμότητας.

Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε σειρά προτάσεων για τη διαχείριση της κρίσης και τη διευθέτηση των συνεπειών της διαθεσιμότητας στο ΑΠΘ, τις οποίες ο κ. Μυλόπουλος ζήτησε και εγγράφως, προκειμένου να τις παρουσιάσει στη Σύγκλητο.

Επίσης, ως προεδρεύων της συνόδου των πρυτάνεων, ζήτησε από τον υπουργό συνάντηση με το συντονιστικό της συνόδου, την οποία ο κ. Αρβανιτόπουλος αποδέχτηκε.

Μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος του ΑΠΘ δήλωσε ότι οι προτάσεις του κ. Αρβανιτόπουλου για το ίδρυμα θα συζητηθούν και θα αξιολογηθούν από τη Σύγκλητο σε έκτακτη συνεδρίαση την Τετάρτη

Οι προτάσεις για το σύνολο των πανεπιστημίων θα αξιολογηθούν από τη σύνοδο των πρυτάνεων, το Συντονιστικό της οποίας θα συνεδριάσει αύριο και στη συνέχεια θα συναντηθεί με τον υπουργό. 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)

Με αφορμή την χθεσινή παγκόσμια ημέρα για το παιδί!

Ρίγησαν…Δάκρυσαν …και εξήγγειλαν σταυροφορία ενάντια στην παιδική φτώχεια και τον υποσιτισμό των παιδιών στην Ελλάδα, όλοι όσοι την προκαλούν.

Όλα τα ΜΜΕ, αναμετέδωσαν χθες την ίδια είδηση…

«Σύμφωνα με στοιχειά έρευνας, του Ινστιτούτου Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής Prolepsis κατά τη σχολική χρονιά 2012-2013,το 27% των μαθητών σε περιοχές της Ελλάδας που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την κρίση, δηλώνουν ότι επιβιώνουν σε συνθήκες πείνας. Το 37% των μαθητών δηλώνουν ότι ζουν σε κατάσταση επισιτιστικής ανασφάλειας, και μόνο το 36% των μαθητών δηλώνει ότι έχει επάρκεια τροφής. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από 16.000 ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν σε μαθητές 152 σχολείων σε περιοχές της Ελλάδας, που πλήττονται ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι αντίστοιχα ποσοστά επισιτιστικής ασφάλειας παρατηρούνται σε χώρες, όπως: Νότιος Αφρική (31%), Μπουρκίνα Φάσο (27%), Ινδονησία (21%), ενώ σε λιγότερo δυσμενή θέση από τις φτωχές περιοχές της Ελλάδος βρίσκεται η Ζιμπάμπουε (52%), η Μοζαμβίκη (43%) και το Μαλάουι (52%)».
 

Είναι τα γνωστά ΜΜΕ που ποτέ δεν ανταποκρίθηκαν στις κραυγές αγωνίας των γονιών για το φαινόμενο του υποσιτισμού, έκαναν «νούμερα» με την δυστυχία και την πείνα, ενώ στην αρχή το αμφισβητούσαν κιόλας…
Για τις αιτίες κουβέντα…!

 

Και ως εκ θαύματος η λύση ήρθε… από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και το προαναφερόμενο Ινστιτούτο που παρουσίασαν το Πρόγραμμα Σίτισης & Υγιεινής Διατροφής για το σχολικό έτος 2013-14. Στο Πρόγραμμα πέρα από το Ι.Σ.Ν., συμμετέχουν και το Κοινωφελές Ίδρυμα Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (Κ.Ι.Κ.Π.Ε), η φαρμακευτική εταιρία Janssen και το μη κερδοσκοπικού οργανισμού της Johnson & Johnson, Corporate Citizenship Trust.

Ο στόχος, λέει, του Προγράμματος είναι διττός: θα δώσει ανάσα για 50.000 μαθητές …και έτσι εισάγονται στα σχολεία, και στην οικογένεια, νέα διατροφικά πρότυπα και συνήθειες που προάγουν την υγιεινή ζωή. Το Ίδρυμα σε ρόλο παιδαγωγού, θα κάνει και ημερίδες…

Κύριοι,
 

Ξέρουμε τί κάνει καλό στα παιδιά μας, λεφτά δεν έχουμε να τα αγοράσουμε: το καλό κρέας, το φρούτο το αψέκαστο, το φρέσκο γάλα! Και δεν έχουμε λεφτά, όχι γιατί είμαστε τεμπέληδες, αλλά γιατί η κρίση «σας», μας τσακίζει.

Στόχος τους το κουκούλωμα του προβλήματος και η αυτοπροβολή τους. Δίνουν ψίχουλα στα παιδιά μας, από τα τεράστια ποσά που κερδίζουν από τη δική μας δουλειά, …για να μας κλείσουν το στόμα. Για να πούμε «να και οι χορτάτοι συμπονούν τα πεινασμένα παιδιά, … είναι καλοί άνθρωποι!». Γι’ αυτό και ότι κάνουν το χιλιοδιαφημίζουν.

Η δήλωση της κυρίας Έλλης Ανδριοπούλου, Λειτουργικής Διευθύντρια του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, είναι χαρακτηριστική: «Το Ίδρυμα στηρίζει ενεργά τέτοια προγράμματα, .., τα οποία οπλίζουν τους συνανθρώπους μας με δύναμη και την πεποίθηση ότι εάν υπάρχει συλλογικότητα, θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε καλύτερα στις σύγχρονες προκλήσεις της εποχής μας».
Η πείνα, λοιπόν, «των καημένων» των παιδιών μας είναι σύγχρονη πρόκληση…!;

  • Απαιτούμε από την κυβέρνηση και τους τοπικούς άρχοντες, που τσακίζουν τη λαϊκή οικογένεια με φόρους και χαράτσια, να μαζέψουν όλο αυτό το χρήμα που «περισσεύει» από τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και φτάνει για να κάνουν αγαθοεργίες …
  • Καλούμε τους γονείς και το οργανωμένο κίνημα να πιέσουν για να εξασφαλιστεί εδώ και τώρα ένα πλήρες υγιεινό γεύμα για όλα τα παιδιά χωρίς σπόνσορες, χορηγούς και Μ.Κ.Ο.

Τα παιδιά μας δεν είναι πελάτες, εμείς δεν είμαστε επαίτες! 

Παράνομη κρίθηκε η νέα απεργία των διοικητικών υπαλλήλων του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Το Πρωτοδικείο, στο οποίο προσέφυγε το υπουργείο Παιδείας, κήρυξε παράνομη και αυτή την κινητοποίηση, γεγονός που αναμένεται να δρομολογήσει νέες εξελίξεις.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση οι λόγοι παρανομίας της απεργίας είναι οι εξής: 

  • Δεν διατέθηκε προσωπικό ασφαλείας
  • Δεν διατέθηκε προσωπικό για την αντιμετώπιση των στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου ( Εγγραφές – μετεγγραφές φοιτητών, ορκομωσίες, Erasmus)
  • Δεν έγινε κοινοποίηση στα αρμόδια Υπουργεία 4 πλήρεις ημέρες πριν την έναρξη της απεργίας
  • Δεν υπήρξε γνωστοποίηση των αιτημάτων στον Υπουργό Οικονομικών 

Επίσης τονίζεται πως «αναγνωρίζεται η παρανομία των απεργιακών κινητοποιήσεων στα ΑΕΙ των μελών της Ομοσπονδίας για το χρονικό διάστημα 18-23/11/2013 και απαγορεύεται η συνέχιση τους».

Οι πρόεδροι των σωματείων αυτή την ώρα βρίσκονται σε πυρετώδεις διαβουλεύεις προκειμένου να δουν πώς μπορούν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, είτε με αναδιατύπωση των αιτημάτων τους είτε με άλλη μορφή αγώνα.


 

Πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί και οι γλωσσολόγοι που ανησυχούν για το μέλλον της ελληνικής γλώσσας από τη χρήση των greeklish, ενώ αρκετοί είναι κι αυτοί που βρίσκουν θετικές πλευρές στη χρήση τους.

«Άλλο γλώσσα κι άλλο γραφή της γλώσσας» ξεκαθαρίζει μιλώντας στο ΑΠΕ, ο καθηγητής Λατινικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ανδρέας Μιχαλόπουλος και συνεχίζει «Δεν πιστεύω ότι τα greeklish συνιστούν απειλή για την ελληνική γλώσσα και γι’ αυτό δε πρέπει να κινδυνολογούμε».

Παρ’ όλα αυτά υποστηρίζει ότι μελέτες έχουν δείξει ότι οι μακροχρόνιοι χρήστες των greeklish τείνουν να ξεχάσουν τη σωστή γραφή των λέξεων και γίνονται ανορθόγραφοι.

Ο φιλόλογος Νίκος Κονίδας, δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι όλοι όσοι ασχολούνται με την ελληνική γλώσσα έχουν επίγνωση του θέματος και ενημερώνονται συνεχώς για τις νέες τάσεις και συνήθειες των μαθητών. «Μόνη της, η τάση αυτή δε μπορεί να επηρεάσει την ελληνική γραφή. Δυστυχώς, όμως, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες όπως, η απουσία του βιβλίου από τον ελεύθερο χρόνο που οξύνουν το φαινόμενο της γλωσσικής κρίσης» λέει.

Επισημαίνει τους λόγους για τους οποίους τα greeklish πρέπει να περιοριστούν, μιλώντας για τα προβλήματα που δημιουργούν στην ορθογραφία, τη σύνταξη και γενικότερα στην έκφραση.

Παρόλα αυτά δεν αρνείται τη θετική πλευρά της χρήσης τους, που είναι το να «γράφεις γρήγορα». «Αν υπάρχει χρήση με μέτρο θα οδηγηθούμε στον περιορισμό του φαινομένου» επισημαίνει.

Ο Νίκος Σερασκέρης, 17 χρόνων, μαθητής Λυκείου χρησιμοποιεί στις διαδικτυακές συνομιλίες του τα greeklish. «Γράφω μόνο σε greeklish γιατί αποφεύγω να κάνω ορθογραφικά λάθη και επικοινωνώ πιο γρήγορα και άμεσα με τους φίλους μου» λέει και συνεχίζει: «Καταλαβαίνω ότι αυτό που κάνω υποβαθμίζει τη γλώσσα μου, αλλά συνεχίζω να χρησιμοποιώ αυτόν τον τρόπο λόγω συνήθειας, αλλά και ευκολίας».

Η 18χρονη Φένια Τούτση, μαθήτρια λυκείου, λέει πως χρησιμοποιεί τα greeklish μόνο στις συνομιλίες της στο facebook, φροντίζοντας, όπως λέει, να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο τρόπο γραφής με μέτρο, καθώς πιστεύει ότι η υπερβολική χρήση των greeklish, οδηγεί στην αποξένωση από την ελληνική γλώσσα. Θεωρεί πάντως, πως ο συγκεκριμένος τρόπος, έχει πολλά θετικά στοιχεία. «Δε χρειάζεται να προσέχεις την ορθογραφία, δε χρειάζονται τονισμοί και δεν αρνούμαι πως έχουν πια γίνει μόδα».

Υπάρχουν όμως κι αυτοί που κρατούν τη παράδοση της ελληνική γραφής όπως ο δικηγόρος Μάνος Ατζαράκης. «Δεν θέλω να ξεχάσω να γράφω» δηλώνει απόλυτα και προσθέτει: «Είναι μια μόδα που δε πρόκειται να περάσει γιατί οι άνθρωποι που δεν ξέρουν να γράφουν, τους απωθεί όλο και περισσότερο η ιδέα του να γράψουν στη γλώσσα τους»

matrix24

Εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, το νέο πρόγραμμα Erasmus+. Αποτελεί την συνέχεια του προγράμματος Erasmus, καθώς και του συνόλου των υποπρογραμμάτων για την κινητικότητα στην εκπαίδευση και την δια βίου μάθηση.

Η νέα συμφωνία, αποτελεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική της Ε.Ε. για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό. Αυξάνει τις επιλογές των νέων, δίνοντας τους την δυνατότητα να αναπτύξουν σύγχρονες δεξιότητες, και να αποκτήσουν περισσότερες προοπτικές απασχόλησης.  

Το νέο πρόγραμμα, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για την καταπολέμηση της ανεργίας στην ΕΕ και ιδιαίτερα στα κράτη μέλη του Νότου. Θα έχει διάρκεια από το 2014 έως το 2020  και θα κινητοποιήσει  συνολικά περίπου 14,8 δις ευρώ. «Ίσως η πιο επιτυχημένη ευρωπαϊκή πολιτική, το Erasmus, διευρύνεται (σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες) και ενώνεται με το σύνολο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και στρατηγικών στους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της νεολαίας επιφέροντας σημαντικά οφέλη και για την χώρα μας, ενώ αναγνωρίζονται οι δεξιότητες της άτυπης εκπαίδευσης και των  δεξιοτήτων που μπορεί να προσφέρει στους νέους, μέσω της μαθητείας, της ενεργού συμμετοχής ή του εθελοντισμού» υπογραμμίζει σχετικά ο Έλληνας ευρωβουλευτής και μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του ΕΚ κ. Γ. Παπανικολάου. Σημειώνεται ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Συμβουλίου και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διήρκεσαν για περισσότερο από ένα έτος.

Το τελικό κείμενο της συμφωνίας, το οποίο συμπεριλαμβάνει και σημαντικές τροπολογίες του κ. Παπανικολάου, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

-    Ενοποίηση των κατακερματισμένων μέχρι σήμερα προγραμμάτων σε ένα ενιαίο ευρωπαϊκό εργαλείο, το οποίο θα διακρίνεται για την ευελιξία, την σαφήνεια και την άρση των γραφειοκρατικών διαδικασιών προς όφελος της γρήγορης και αποτελεσματικής κινητοποίησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων.

-    Ειδικά κονδύλια για την εκπαίδευση και κατάρτιση, τη νεολαία, το πρόγραμμα Jean Monnet και τον αθλητισμό. Σημειώνεται, πως για πρώτη φορά δράσεις και πρωτοβουλίες για τους νέους, διαθέτουν ξεχωριστό ποσοστό στον προϋπολογισμό.

-    Ενθαρρύνει την εκμάθηση ξένων γλωσσών και δημιουργεί νέες προκλήσεις για την ψηφιακή μετάβαση, κυρίως όσον αφορά στην εκπαίδευση και την κατάρτιση σε αντιστοιχία με τις ανάγκες της αγοράς. Σημειώνεται ότι μία στις τρεις επιχειρήσεις στην ΕΕ, δυσκολεύεται να προσλάβει άτομα με τα κατάλληλα προσόντα.

-    Εγκαθιδρύει μηχανισμό εγγύησης φοιτητικών δανείων, τον οποίο διεκδίκησε και η χώρα μας προκειμένου νέοι που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα να μην στερούνται την συμμετοχή τους σε μεταπτυχιακά προγράμματα στο εξωτερικό. Η Επιτροπή το επόμενο διάστημα θα εκπονήσει λεπτομερή έκθεση σχετικά με τις συνέπειες του μηχανισμού για τους δικαιούχους.

-    Διατήρηση επίσημων ονομασιών (Comenius, Leonardo, κ.λπ.) για τα μεμονωμένα υποπρογράμματα και πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τις βασικές δράσεις στους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της νεολαίας προκειμένου να καταστεί σαφές ποιες δραστηριότητες θα είναι επιλέξιμες για ενίσχυση.

-    Για πρώτη φορά, διατίθεται ξεχωριστός προϋπολογισμός για θέματα αθλητισμού, δίνοντας έμφαση στον μαζικό αθλητισμό και την καλύτερη διακυβέρνηση, με στόχο την καταπολέμηση του ντόπινγκ και του στησίματος αγώνων.

Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: «Η συμφωνία που επετεύχθη με το Συμβούλιο, βασίζεται στην επιτυχία των προηγούμενων ετών, στα σημαντικά εργαλεία που ενισχύονται επιπλέον για την περίοδο 2014-2020. Παρά τα προσωρινά χρηματοδοτικά εμπόδια, κυρίως από τα κράτη μέλη, τα προγράμματα γίνονται πιο ευέλικτα, ενώ οι ευρωπαϊκοί πόροι αυξάνονται μεσοσταθμικά σε σχέση με το τρέχον πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο. Κατά αναλογία η χώρα μας αναμένεται να έχει μια αντίστοιχη αύξηση των πόρων που δικαιούται.

Σε μια χρονική στιγμή όπου οι Έλληνες καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες για την αναστροφή του οικονομικού κλίματος, σε μια περίοδο όπου τα ποσοστά ανεργίας κυρίως στους νέους ανθρώπους παραμένουν απαράδεκτα υψηλά, το νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα  αποτελεί άλλη μία σημαντική πρόκληση για την χώρα μας ώστε να επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό της και να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες ιδίως για τους νέους της.»

Συνέχιση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων με 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από αύριο και διεξαγωγή νέων συνελεύσεων την Τετάρτη και την Παρασκευή αποφάσισαν τη Δευτέρα οι διοικητικοί υπάλληλοι του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε μια απόφαση που οδηγεί πλέον σε απώλεια του εξαμήνου, καθώς αγγίζουμε το τρίτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου χωρίς καν να έχουν γίνει εγγραφές.

Υπό παραίτηση τελεί, εξάλλου, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου.

«Αν ο κ. Αρβανιτόπουλος πιστεύει ότι θα λειτουργήσει το δημόσιο πανεπιστήμιο με ΜΑΤ του λέμε, πριν 40 χρόνια το Πολυτεχνείο λειτούργησε μετά την εξέγερση του Νοέμβρη γιατί τα τανκς έσπασαν την πόρτα του. Αν θέλει να ακολουθήσει τον δρόμο είμαστε εδώ απέναντί του, να υπερασπιστούμε την δημοκρατία και τα δικαιώματα των ανθρώπων, το δικαίωμα στη μόρφωση, στη δουλειά, το δικαίωμα να εκφραζόμαστε ελεύθερα», δήλωσε ο εκπρόσωπος των διοικητικών υπαλλήλων του πανεπιστημίου Αθηνών μετά τη συνεδρίαση.

Eκκληση στους διοικητικούς υπαλλήλους, είχε απευθύνει νωρίτερα σε συνέντευξή του στο ΑΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

«Να κατανοήσουν ότι οι περισσότεροι εξ αυτών θα απορροφηθούν σε άλλα ιδρύματα, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν χρωστάνε σε τίποτα οι φοιτητές και οι οικογένειές τους να υφίστανται αυτόν τον αποκλεισμό από τον ναό της δημοκρατίας και της γνώσης που είναι τα πανεπιστήμια» τόνισε ο υπουργός. 

Ο Κων. Αρβανιτόπουλος σημειώνει ότι «αυτό θα πρέπει να σταματήσει, γιατί και αυτοί με τη στάση τους απομονώνονται από το κοινωνικό σύνολο» και προσθέτει: «Αντιλαμβάνεσθε ότι υπάρχουν οικογένειες, οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα να κρατούν τα παιδιά τους σε άλλες πόλεις, όταν δεν γίνονται μαθήματα, υπάρχουν μετεγγραφές που είναι στον αέρα, υπάρχουν μαθήματα που είναι στον αέρα και κινδυνεύει να χαθεί το εξάμηνο. Δεν μπορεί, λοιπόν, κανείς και δεν έχει το δικαίωμα να διεκδικεί το όποιο δίκιο του καταπατώντας τα δικαιώματα των άλλων».

Απαντώντας εξάλλου στην έκκληση για διάλογο, που απηύθυνε την Κυριακή ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θ. Πελεγρίνης, ο υπουργός Παιδείας σημειώνει: «Διάλογος έχει γίνει. Δυστυχώς, πρέπει όλοι να καταλάβουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο η χώρα πορεύεται».

Ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, είχε δώσει τελεσίγραφο σε όσους εμποδίσουν από σήμερα το άνοιγμα των Πανεπιστημίων και τόνισε ότι όσοι παρανομήσουν θα συλληφθούν.

Παράλληλα συνεδριάζουν τη Δευτέρα οι διοικητικοί υπάλληλοι του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου προκειμένου να λάβουν και εκείνοι τις δικές τους αποφάσεις.

Χθες, και με αφορμή τον εορτασμό της 40ης επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και η αντιπρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κάλεσαν την κυβέρνηση να στηρίξει την ανώτατη εκπαίδευση.

τανεα

Ερώτηση προς τον Υπουργό διοικητικής μεταρρύθμισης & ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τον Υπουργό Εσωτερικών και τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσαν οι βουλευτές Γιάννης Δημαράς και Γαβριήλ Αβραμίδης με θέμα τις συνέπειες από την απόλυση των σχολικών φυλάκων.

Οι βουλευτές αναφέρουν στη ερώτησή τους ότι με αφορμή την ανακοίνωση της εκτελεστικής επιτροπής της ΠΟΕ-ΟΤΑ για τις συνέπειες των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων των σχολικών φυλάκων στην καθημερινότητα των σχολείων, που δεν είναι άλλες από τις καταστροφές, τους βανδαλισμούς και τα grafity στα σχολικά κτίρια, την υποβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων, τις καταστροφές σε σοβαρό εποπτικό υλικό (εργαστήρια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, διαδραστικοί πίνακες κ.λ.π.) και φυσικά την έλλειψη προστασίας των παιδιών από εμπόρους ναρκωτικών και από κάθε λογής κακοποιό στοιχείο που εύκολα σήμερα εισβάλλει, με αποτέλεσμα οι γονείς μέσω των συλλόγων τους να πληρώνουν ιδιωτική φύλαξη ή και τους απολυμένους Σχολικούς Φύλακες καθώς η κυβέρνηση προωθεί αυτές τις λύσεις με την ίδρυση «Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων» μεταφέροντας έτσι την οικονομική επιβάρυνση στους δημότες, συνεπώς το κόστος αποκατάστασης να είναι σίγουρα μεγαλύτερο από το κόστος μισθοδοσίας των Σχολικών Φυλάκων που υποτίθεται πως εξοικονόμησε η μνημονιακή συγκυβέρνηση με την απόλυσή τους.

Ρώτούν λοιπόν οι βουλευτές για το πώς θα προστατέψουν οι υπουργοί τους μαθητές και τα σχολικά κτίρια από τους ανωτέρω κινδύνους; Τι θα κάνουν έτσι ώστε να μην ζημιώνεται το ελληνικό δημόσιο με την αποκατάσταση των ζημιών; Και τελικά αν θα προσληφθούν ξανά σε νέες θέσεις εργασίας οι απολυμένοι σχολικοί Φύλακες. 

Περισσότερα Άρθρα...