Τα πάνω κάτω στα σχολεία φέρνει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο και τις αλλαγές που θα ισχύσουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα.

Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα, όσα και τα επιστημονικά πεδία, ξεχωριστά αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές, καθοριστικός ο απολυτήριος βαθμός. Με απεργίες καθηγητών ανοίγει η σχολική χρονιά.

  

Η εφαρμογή του Νέου Λυκείου δεν αφορά τους μαθητές που φέτος θα φοιτήσουν στη Β' και στην Γ' Λυκείου. Αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή τέλη Αυγούστου και να ψηφιστεί από την Ολομέλεια το αργότερο αρχές Σεπτεμβρίου.

Οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα. Τα επιστημονικά πεδία (οι κατευθύνσεις) θα είναι τέσσερα, αντίστοιχα με τα μαθήματα:

1ο:


 ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ, ΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: Νέα, Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά.

2ο:


 ΘΕΤΙΚΕΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: Νέα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία.

3ο:


 ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ: Νέα, Φυσική, Χημεία, Βιολογία.

4ο:


 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: Νέα, Μαθηματικά, Οικονομία ή Ιστορία, και Οργάνωση Διοίκησης Πολιτείας.

Σε ξεχωριστό πεδίο οι αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές.

Τις Πανελλαδικές Εξετάσεις θα διενεργεί Κρατικός Οργανισμός Εξετάσεων. Ουσιαστικός θα είναι, πλέον, ο ρόλος των πανεπιστημίων, καθώς τους δίδεται η δυνατότητα εφόσον θεωρούν ότι ένα μάθημα για μια σχολή έχει ιδιαίτερη σημασία να ορίζεται ειδικός συντελεστής.

Βαθμός

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, καθοριστικός για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ θα είναι ο απολυτήριος βαθμός.

Της Α' Λυκείου θα πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,5, της Β' με 0,7 και της Γ' Λυκείου με 0,9. Μαζί με αυτά θα υπάρχει κι ένας δεύτερος συντελεστής, ο διορθωτικός, ο οποίος θα ενεργοποιείται όταν ο υποψήφιος στα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου, στις Πανελλαδικές πέτυχε μεγαλύτερους βαθμούς από αυτούς που είχε στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Σε ό,τι αφορά τα μέχρι τώρα μαθήματα Γενικής Παιδείας που παρακολουθούσαν οι μαθητές σε σχέση με αυτά της Κατεύθυνσης, ήταν στην Α' Λυκείου 80% Γενικής και 20% Κατεύθυνσης, στη Β' Λυκείου από 50% και στη Γ' Λυκείου η αναλογία ήταν 40% με 60%.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, προβλέπεται: στην Α' Λυκείου 100% μαθήματα Γενικής Παιδείας, στη Β' Λυκείου 80% Γενικής και 20% Επιστημονικού Πεδίου και στη Γ' Λυκείου αντίστροφα 20% Γενικής Παιδείας και 80% Επιστημονικού Πεδίου.

Οσο για τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων του Λυκείου, δημιουργείται τράπεζα θεμάτων, από την οποία ο καθηγητής στις ενδοσχολικές εξετάσεις θα αντλεί υποχρεωτικά το 50% των θεμάτων που θα βάζει στους μαθητές να διαγωνιστούν. Τα υπόλοιπα θέματα θα τα ετοιμάζει ο ίδιος ο καθηγητής όπως συνέβαινε μέχρι και σήμερα. Η τράπεζα θα περιλαμβάνει θέματα από ολόκληρη την ορισθείσα διδακτέα ύλη.

Η σχολική χρονιά ξεκινά απεργιακά, καθώς η ΟΛΜΕ, προτείνει στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την πρώτη εβδομάδα έναρξης, με τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται ήδη στα κάγκελα ήδη για τις απολύσεις.

ενετ

olme poreia

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τη διαθεσιμότητα πραγματοποιήσουν οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, έξω από το υπουργείο Οικονομικών.

Ημέρα... διαθεσιμότητας η σημερινή για 2.000 εκπαιδευτικούς της τεχνικής -κυρίως- εκπαίδευσης η σημερινή, με την ΟΛΜΕ να ξεκινά νέο γύρο συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας.

Το μεσημέρι, τα μέλη της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης συγκεντρώθηκαν στα γραφεία της στο Σύνταγμα, ενώ ανάλογες συγκεντρώσεις και παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν και σε άλλες πόλεις.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης χαρακτήρισε «μαύρη» τη σημερινή ημέρα μέρα για την εκπαίδευση, με αφορμή τη διαθεσιμότητα περισσότερων από 2.000 εκπαιδευτικών που μέχρι πρότινος δίδασκαν σε ΕΠΑΛ για ειδικότητες που καταργήθηκαν.

Όπως σημείωσε, οι εκπαιδευτικοί «θα αντισταθούμε σε αυτήν την πολιτική θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε και το καλοκαίρι και τον Σεπτέμβρη».

efsyn

ΠΡΩΤΟΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΦΩΤΗΣ ΣΙΟΥΤΑΡΗΣ

Το να πετυχαίνεις υψηλές βαθμολογίες στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα ιδιαίτερα δύσκολο επίτευγμα. Πόσο μάλλον, για κάποιους μαθητές που οι φιλοδοξίες τους για τον μέλλον ήταν υψηλές.

Οι μαθητές αυτοί, που βαθμολογικά ξεχώρισαν, κινήθηκαν με γνώμονα την πραγματοποίηση του ονείρου τους, αγνοώντας το αβέβαιο επαγγελματικό μέλλον και αψηφώντας την κακή οικονομική, πολιτική και κοινωνική κατάσταση της χώρας. Κατέβαλαν έντονη μελέτη και προσπάθεια, και αναγκάστηκαν να θυσιάσουν πολλά για τον στόχο τους.

Στο δύσκολο δρόμο για την επίτευξη του στόχου αυτού, δεν ήταν μόνοι. Είχαν την αμέριστη υποστήριξη των γονιών τους και την σημαντική αλλά και καταλυτική συμβολή των φροντιστηρίων ΡΟΜΒΟΣ, που ενίσχυσε τις προσπάθειές τους και βοήθησε να επιτύχουν στις φετινές εξετάσεις.

skoutaris ronvos

Ο Φώτης Σιούταρης,από το 5ο Γενικό Λύκειο Γλυφάδας αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα, ενός παιδιού που δούλεψε σκληρά, και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε, μιας και είδε τους κόπους του να αντιστοιχούν σε πάρα πολύ υψηλές βαθμολογίες(Μαθηματικά Κατ.: 100, Φυσική: 98,5 , Φυσική Γεν.: 100, Ανάπτυξη Εφαρμογών:99, Έκθεση:86,5), που τον κατέστησαν “πρώτο” σε ΟΛΗ την Ελλάδα. Με 19.642 μόρια, η “πόρτα” του τμήματος Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, είναι πια ανοιχτή για τον Φώτη.

Σε επικοινωννία μας με τον αριστεύσαντα μαθητή μας δήλωσε εξαιρετικά ικανοποιημένος από την επιτυχία του, που αποδίδει στη συνεπή και οργανωμένη προσπάθεια του, χωρίς υπερβολές, όπως τόνισε, μια μέθοδο που ακολούθησε, όχι μόνο στην τελευταία, αλλά και στις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου. Στόχος του είναι να μπει στο ΕΜΠ. Και θα μπεί!

hlias zervas romvos

Ο Ηλίας Ζέρβας,δεν έχει πια κανένα λόγο να αγχώνεται αφού τα 19.235 μόρια που συγκέντρωσε αποτελούν το εισιτήριο για να μπει σε όποια σχολή επιθυμεί. Οι γονείς του, το 2ο Γενικό Λύκειο Γλυφάδας, καθώς και η “οικογένεια” του ΡΟΜΒΟΥ δεν θα μπορούσαν παρά να είναι υπερήφανοι για τον Ηλία.

belesis romvos

Ο Χρήστος Μπέλεσης, από τους πρώτους του 2ου Γενικού Λυκείου Ηλιούπολης, συγκέντρωσε 18.909 μόρια, και φιλοδοξεί να μπει στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

geroppepa romvoshliadis romvos

Η Μαίρη Γεροπέππα, από το Γενικό Λύκειο Ελληνικού, συγκέντρωσε 18.916 μόρια, ικανά για την Ιατρική της Πάτρας που τόσο επιθυμεί, ενώ ο Πέτρος Ηλιάδης, από το 5ο Γενικό Λύκειο Γλυφάδας με 18.408, μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του ως έναν από τους τυχερούς της Θετικής Κατεύθυνσης, που δεν κατακρημνίστηκαν οι βαθμοί του.

petropoulou romvos

Ακόμη, όσον αφορά αυτούς που ήταν στη Θεωρητική κατεύθυνση, η Λυδία Πετροπούλου, από το 3ο Γενικό Λύκειο Ηλιούπολης, με 18.821, εξασφάλισε το δικαίωμα της επιλογής να διαλέξει όποια σχολή επιθυμεί να εισαχθεί, ενώ ο Ανδρέας Μαραμαθάς, από το Γενικό Λύκειο Καρέα έχοντας 18.350, μπορεί επίσης να διεκδικήσει την εισαγωγή του σε μία πολύ καλή σχολή.

Τέλος, η Αλεξάνδρα Μάγειρα από το ΕΠ.ΑΛ. Ελληνικού, είδε το όνομά της να φιγουράρει στους πρώτους των ΕΠ.ΑΛ. της Ελλάδας, αφού αρίστευσε στις εξετάσεις, συγκεντρώνοντας 1928 μόρια.

book 1 gymnasiou

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι κείμενο, που περιλαμβάνεται στο τετράδιο εργασιών της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α' Γυμνασίου, έχει ως βασικό αφηγηματικό «πυρήνα» τη σχέση της 15χρονης Αλέκας με τον 25χρονο Σάκη.

Το κείμενο αυτό διδάσκεται σε παιδιά ηλικίας 13 ετών, συνομήλικα της Χριστίνας Κρασσά από τα Σπάτα, η υπόθεση της οποίας απασχόλησε την επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες.

Το συγκεκριμένο απόσπασμα από το βιβλίο της Ρούλας Κακλαμανάκη «Γραφές Αθωότητας» εξυπηρετεί σαφώς τους σκοπούς του εγχειριδίου, που είναι να γίνουν αντιληπτές από τους μαθητές οι διαφορές ανάμεσα στο γραπτό και τον προφορικό λόγο.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο απόσπασμα, που περιγράφει τη σχέση της 15χρονης Αλέκας με τον 25χρονο Σάκη, ηλεκτρολόγο στο επάγγελμα και πρώτο της έρωτα, προκαλεί συνειρμούς, μετά και την υπόθεση της 13χρονος Χριστίνας με τον 23χρονο Αλβανό...

briefing news

sxoleio

Σε διαθεσιμότητα τίθενται από 22 Ιουλίου 2.000 υπάλληλοι εκπαιδευτικοί από 50 ειδικότητες οι οποίες καταργούνται με το πολυνομοσχέδιο καθώς κρίθηκε ότι πρόκειται για ειδικότητες που δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Συνολικά, θα «χαθούν» 2.472 θέσεις, εκ των οποίων οι 472 θα μεταταχθούν σε διοικητικές υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και θα γλιτώσουν τη διαθεσιμότητα.

Αναλυτικά τη λίστα με τις ειδικότητες που καταργούνται και τους εκπαιδευτικούς που χάνουν τη θέση τους:

Ειδικότητα Αριθμός εκπαιδευτικών
ΔΕ01.01 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 56
ΔΕ01.02 – ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 84
ΔΕ01.04 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ 21
ΔΕ01.05 – ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ 1
ΔΕ01.08 - ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΕΣ 4
ΔΕ01.10 - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 34
ΔΕ01.11 - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΞΕΩΝ (ΨΥΚΤΙΚΟΙ) 24
ΔΕ01.12 – ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ 17
ΔΕ01.13 - ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ 2
ΔΕ01.14 - ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ 5
ΔΕ01.15 - ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 9
ΔΕ01.16 - ΤΕΧΝ. ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ 4
ΔΕ01.17 - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 35
ΠΕ12.12 - ΜΗΧ. ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 1
ΠΕ14.01 - ΙΑΤΡΟΙ 156
ΠΕ14.02 - ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ 103
ΠΕ14.03 - ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ 20
ΠΕ14.06 - ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ 98
ΠΕ17.09 - ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ 6
ΠΕ17.13-  ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 0
ΠΕ18.01 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 80
ΠΕ18.04 - ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 211
ΠΕ18.05-  ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 0
ΠΕ18.07 - ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 144
ΠΕ18.08 - ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 49
ΠΕ18.09 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 39
ΠΕ18.10 - ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 388
ΠΕ18.11 - ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ 56
ΠΕ18.20 - ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 19
ΠΕ18.21 - ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑ - ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ 10
ΠΕ18.24 - ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 26
ΠΕ18.25 - ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 110
ΠΕ18.26 - ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ 46
ΠΕ18.27 - ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 52
ΠΕ18.29 - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 2
ΠΕ18.33 - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ 335
ΠΕ18.37 - ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 13
ΠΕ18.39 - ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 4
ΤΕ01.08 - ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 9
ΤΕ01.10 - ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 15
ΤΕ01.11 - ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ 13
ΤΕ01.12 - ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 6
ΤΕ01.14 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 4
ΤΕ01.19 - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 84
ΤΕ01.20 - ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 11
ΤΕ01.25 - ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 7
ΤΕ01.26 - ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 29
ΤΕ01.29 - ΒΟΗΘ. ΙΑΤΡ.ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 18
ΤΕ01.30 - ΒΟΗΘ.ΠΑΙΔΟΚΟΜΟΙ-ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΙ 19
ΤΕ01.31 - ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ 3
   
ΣΥΝΟΛΟ 2.472

star

nipiagogio
 
«Λουκέτο» μπαίνει στην εκπαίδευση με απόφαση που προβλέπει το κλείσιμο δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων. 
 
Σύμφωνα με υπουργική απόφαση συνολικά καταργούνται 121 εκπαιδευτικές δομές, 32 δημοτικά σχολεία και 89 Νηπιαγωγεία. Συγχωνεύονται 27 Δημοτικά και 13 Νηπιαγωγεία ενώ υποβιβάζονται 34 Δημοτικά και 5 Νηπιαγωγεία. 
 
Το πλήγμα είναι μεγάλο κυρίως για τις οικογένειες της περιφέρειας καθώς οι καταργήσεις και οι συγχωνεύσεις θα επιφέρουν ένα επιπλέον πρόβλημα στην οικογένεια. 
 
Όπως λέει στο newpost ο κ. Χαράλαμπος Κόκκινος, Αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος «θα προκληθεί μεγάλη ταλαιπωρία στις οικογένειες ενώ κάποιες θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν στην ίδια τους τη χώρα προκειμένου να εξασφαλίσουν τη βασική εκπαίδευση για τα παιδιά τους». 
 
Την ίδια ώρα τεράστιο πρόβλημα δημιουργείται και στους κόλπους των δασκάλων αφού με την κατάργηση του φορέα αυτόματα καταργείται η οργανική τους θέση και θα πρέπει να αναζητήσουν θέση αλλού και οπουδήποτε στην Ελλάδα. 
 
Αναλυτικά τα σχολεία που καταργούνται ανά νομό είναι: 
 
Δημοτικά 
 
Ξάνθη  1
Ροδόπη 3
Αττική    11
Αιτωλοακαρνανία 1
Ηλεία   1
Καρδίτσα  1
Θεσσαλονίκη   1
Ημαθία    2
Πέλλα       1
Σέρρες      1
Κάλυμνος  1
Λακωνία    2
Εύβοια      1
Ευρυτανία  3
Φθιώτιδα    1
Φωκίδα      1
 
Νηπιαγωγεία
 
Έβρος   1
Ροδόπη  4
Αττική    25
Αιτωλοακαρνανία 4
Γρεβενά   2
Φλώρινα   2
Θεσπρωτία  1
Καρδίτσα     1
Κέρκυρα      2
Θεσσαλονίκη 3
Ημαθία    4
Κιλκίς       2
Πέλλα      10
Σέρρες    12
Ηράκλειο  1
Κάρπαθος  3
Νίσυρος     1
Λακωνία   5
Βοιωτία     3
Εύβοια      2
Φωκίδα    2
 
Δείτε την υπουργική απόφαση εδώ.

panelladikes anartimena apotelesmata

Και ενώ για κάποιους υποψήφιους οι Πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώθηκαν εχθές, αρχίσουν οι εκτιμήσεις για το που θα κυμανθούν οι Βάσεις 2013 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, με βάση τις οποίες θα γίνει και η συμπλήρωση των Μηχανογραφικών

Η πορεία των βάσεων θα επηρεαστεί σαφώς από την κατά 15% αύξηση των θέσεων στα Πανεπιστήμια και την κατά 30% μείωση στα ΤΕΙ, όπως προβλέπει ο νέοςακαδημαϊκός χάρτης μετά τις καταργήσεις τμημάτων ΤΕΙ.

Τόσο τα ίδια τα θέματα, όσο και οι πρώτες διορθώσεις των γραπτών από τους καθηγητές, οδηγούν στα πρώτα συμπεράσματα για το που θα κυμανθούν οι βάσεις 2013.

Μετά τα μαθηματικά γενικής παιδείας (που δημιούργησαν και σοβαρά προβλήματα ανισότητας ανάμεσα σε υποψηφίους διαφορετικών κατευθύνσεων και επιλογών) και τη φυσική κατεύθυνσης, τα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης δίνουν τη χαριστική βολή στο θεσμό των γενικών εξετάσεων και δίνουν μια καθοδική τάση στις σχολές που επηρεάζονται από αυτά.

Οι βαθμολογητές ήδη  με δυσκολία συναντούν άριστα γραπτά . Όλα δείχνουν ότι η απόδοση της πλειοψηφίας των υποψηφίων θα κυμανθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Γεγονός που προμηνύει μία κάποια πτώση των βάσεων, η οποία βέβαια θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση που θα υπάρξει αλλά και τον αριθμό εισακτέων της κάθε σχολής. Αριθμός που για πρώτη δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.Οπωσδήποτε καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση των βάσεων θα παίξουν οι προτιμήσεις των μαθητών. Πιστεύω ότι στις περιζήτητες σχολές δεν θα υπάρξουν μεγάλες διαφοροποιήσεις.

Η πρώτη εικόνα που φτάνει από τα βαθμολογικά κέντρα φαίνεται να επιβεβαιώνει τις αρχικές εκτιμήσεις για χαμηλή απόδοση των υποψηφίων. Η απόδοση στα μαθήματα όπως Φυσική, Μαθηματικά, Αρχαία, όπου τα θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας δεν είναι καλή. Τόσο στα Αρχαία όσο και στα Μαθηματικά, οι μαθητές αντιμετώπισαν αρκετά αυξημένο επίπεδο δυσκολίας.

Τα φετινά θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης κρίνονται σίγουρα δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Οι Οικονομικές σχολές ενδέχεται να σημειώσουν πτώση, βάσει των επιδόσεων των υποψηφίων στα απαιτητικά θέματα των Μαθηματικών.
Για την Ιατρική, παρά τα προβλήματα της Φυσικής και των Μαθηματικών, η Βιολογία αναμένεται να «σπρώξει προς τα πάνω» τις βάσεις. Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι βάσεις για τις σχολές Ψυχολογίας και Νομικής θα σημειώσουν κατακόρυφη άνοδο, ενώ μικρότερη άνοδο θα σημειώσουν οι βάσεις των ιατρικών σχολών.

Οι παιδαγωγικές σχολές δεν αποτελούν πλέον πόλο έλξης για τους υποψηφίους όπως γίνονταν παλαιότερα λόγω του «παγώματος» προσλήψεων στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία και για το λόγο αυτό δεν αναμένεται άνοδος των βάσεων.

Στο 1ο επιστημονικό πεδίο οι θέσεις θα μειωθούν σε πανεπιστήμια από 15.305 σε 14.000 και ΤΕΙ από 1.666 σε 1.000. Η μείωση θέσεων θα κινήσει τις βάσεις ανοδικά, με πλεονέκτημα για τις περιζήτητες θέσεις να έχουν όσοι επέλεξαν τη Βιολογία Γενικής Παιδείας έναντι Μαθηματικών.

Στο 3ο επιστημονικό πεδίο (επιστήμες υγείας) οι θέσεις θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα. Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα θέματα στη Βιολογία Κατεύθυνσης λένε ότι δεν θα υπάρχουν μεγάλες ανατροπές στην κατανομή των επιδόσεων ανά βαθμολογική κλίμακα.

Αυτό σε συνδυασμό με το ότι οι υποψήφιοι πήγαν καλύτερα στη Φυσική θα κινήσουν ανοδικά τις χαμηλές βάσεις ενώ στις Ιατρικές σχολές δεν αναμένεται σημαντική απόκλιση από 18.504 μόρια που απαιτήθηκαν για την χαμηλόβαθμη Ιατρική της Θράκης.

Με το 2ο και 4ο  πεδίο εκτιμάται ότι θα συμβεί με τις βάσεις στο 5ο επιστημονικό πεδίο (οικονομικές σχολές)καθώς οι θέσεις των Πανεπιστημιακών τμημάτων θα αυξηθούν από 4.891 σε 6.500 και των ΤΕΙ θα μειωθούν από 4.632 σε 2.000.

Μαρια Ζ.

Περισσότερα Άρθρα...