panepistimio athinas

Μετά από δύο μήνες έντονων διεργασιών, οι αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας οριστικοποιήθηκαν. Το υπουργείο Παιδείας έδωσε χθες στη δημοσιότητα την τελική μορφή του σχεδίου «Αθηνά», που μειώνει τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ σε 405, από 534 που ήταν πριν.

Στο τελικό σχέδιο περιλαμβάνονται όλες οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, αλλά και περισσότερες από 10 από τις προτάσεις για βελτιώσεις που πρότεινε η ΔΗΜΑΡ καταδεικνύοντας την πρόθεση των κυβερνητικών εταίρων για συνεργασία σε ένα κρίσιμο τομέα, όπως είναι η παιδεία.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλο «ο νέος Ακαδημαϊκός Χάρτης λογοδοτεί σε επιστημονικά και αναπτυξιακά κριτήρια, απαντά στις προσδοκίες της Νέας Γενιάς για πτυχία με αντίκρισμα και έχει σημαντικό δημοσιονομικό όφελος για τη χώρα, σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης», ενώ «η τελική πρόταση ελαχιστοποιεί το κόστος για την ελληνική οικογένεια, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις πρωτόγνωρες συνθήκες, που βιώνει η ελληνική κοινωνία».

Οι αλλαγές

Αναλυτικότερα, με την οριστικοποίηση των μεταβολών στον ακαδημαϊκό χάρτη τα 534 τμήματα που υπάρχουν μειώνονται σε 405. Από αυτά 258 τμήματα θα ανήκουν στα Πανεπιστήμια (από 289) και 147 στα ΤΕΙ (από 245). 129 σχολές και τμήματα 5 πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων καταργούνται ή συγχωνεύονται. Επιπλέον, σε μεταβατικότητα, δηλαδή σε λειτουργία έως την αποφοίτηση των εισαχθέντων του 2012-2013, τίθενται 26 Τμήματα.

Σε αντίθεση με τον αρχικό σχεδιασμό, η τελική μορφή της «Αθηνάς» περιλαμβάνει μια σειρά κρίσιμων βελτιώσεων:

• Τα ξενόγλωσσα τμήματα του Εθνικού-Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δεν συγχωνεύονται σε ένα τμήμα. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε τη συγχώνευση των Τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας σε ένα νέο, Τμήμα «Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας» με πέντε κατευθύνσεις.

• Το Πρόγραμμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών αναβαθμίζεται και μετατρέπεται σε αυτόνομο τμήμα και δεν απορροφάται από το Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.

• Το ΤΕΙ προσχολικής Αγωγής (πρώην Βρεφονηπιοκομίας) δεν συγχωνεύεται με το παιδαγωγικό τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ.

• Τα τμήματα Εργοθεραπείας και Φυσικοθεραπείας του ΤΕΙ Αθήνας παραμένουν αυτόνομα και δεν συγχωνεύονται.

Κοινοπραξίες και όχι ομοσπονδιοποίηση

Βασικότερη αλλαγή είναι η διαφοροποίηση του αρχικού σχεδιασμού για την ομοσπονδιοποίηση μεταξύ Ιδρυμάτων. Τελικά προκρίθηκε η πρόταση για κοινοπραξίες μεταξύ Πανεπιστημίων, Τεχνολογικών Ιδρυμάτων και ερευνητικών κέντρων.

Το υπουργείο Παιδείας αποδέχθηκε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για κοινοπραξία στα πέντε Πανεπιστήμια της Αθήνας (Πάντειο, Πειραιώς, Γεωπονικό, Οικονομικό-ΑΣΟΕΕ και Χαροκοπειό) που αρχικά θα αποτελούσαν ένα ομόσπονδο πανεπιστημιακό ίδρυμα με το όνομα «Αδαμάντιος Κοραής». Για τους μελλοντικούς απόφοιτους των πέντε αυτών ιδρυμάτων τα πτυχία θα είναι διακριτά και θα φέρουν το όνομα του κάθε πανεπιστημίου. Στην κατεύθυνση αυτή δημιουργείται και η Κοινοπραξία μεταξύ του Ιόνιου Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Ιονίων νήσων.

Το επόμενο βήμα για την επισημοποίηση των αλλαγών είναι η προώθηση προς έκδοση των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων.

Το μηχανογραφικό

Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης, αποτελεί και τη νέα μορφή του μηχανογραφικού δελτίου. Οι υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων του 2013 θα κληθούν να επιλέξουν Τμήματα με βάση τις οριστικές αλλαγές, που ανακοινώθηκαν χθες. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθούν και οι ημερομηνίες για την υποβολή των μηχανογραφικών από τους υποψηφίους των πανελλαδικών. Οι εξετάσεις, σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα ξεκινήσουν στις 17 Μαΐου.


ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΧΑΡΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

real

Συλλαλητήριο φοιτητών στα Προπύλαια καθώς παρουσιάζεται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η τελική πρόταση για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το σχέδιο «Αθηνά» λένε οι φοιτητές υποβαθμίζει τις σπουδές και τα πτυχία τους.

Συγκεντρώσεις κατά του σχεδίου και στην Κρήτη.

Έντονες αντιδράσεις στην Ιεράπετρα για την μεταφορά των ΤΕΙ στο Ηράκλειο. Ανοιχτός σε αλλαγές εμφανίστηκε ο υπουργός Παιδείας λίγο πριν κατατεθεί το σχέδιο που δίνει μεταβατική περίοδο πέντε ετών στους αποφοίτους τμημάτων υπό συγχώνευση για να ολοκληρώσουν τις σπουδές στο τμήμα εισαγωγής τους.

 

Ανοιχτός στο ενδεχόμενο περαιτέρω αλλαγών εμφανίστηκε ο υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, λίγη ώρα πριν την παρουσίαση του σχεδίου "Αθηνά" στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος σημείωσε ότι μπορούν να γίνουν αλλαγές με γνώμονα το εθνικό και δημόσιο συμφέρον και με τον όρο ότι θα βασίζονται αποκλειστικά σε επιστημονικά και ακαδημαϊκά κριτήρια. 

Την έκθεση για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα το υπουργείο Παιδείας μέσω της ιστοσελίδας του. Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια 28 τμήματα καταργούνται και 97 συγχωνεύονται.

Στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης παραμένουν σχεδόν όλα τα τμήματα και 4 συγχωνεύονται χωρίς να μετακινούνται όμως σε άλλη πόλη. Καμία αλλαγή στη Φιλοσοφική Σχολή, με τα ξενόγλωσσα τμήματα που συγχωνεύονται να παραμένουν υπό την ομπρέλα της Αγγλικής Φιλολογίας. 

Τα τμήματα που καταργούνται δεν θα περιλαμβάνονται στο φετινό μηχανογραφικό και πλέον δεν θα δέχονται εισακτέους αλλά θα μείνουν ανοιχτά έως το 2018 προκειμένου να αποφοιτήσουν όσοι εισήχθησαν με τις πανελλαδικές του 2012. 
 
Συνολικά, από τα 481 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που υπήρχαν πέρυσι, μετά τις συγχωνεύσεις παραμένουν τα 384. Παράλληλα, έχει κατατεθεί τροπολογία που προβλέπει ότι μπορούν στο μέλλον  να καταργηθούν τμήματα, τα οποία έχουν μετατραπεί σε κατευθύνσεις βάση του σχεδίου "Αθηνά".
 
 
Αντιδράσεις στην Κρήτη
 
Συλλαλητήριο πραγματοποιούν στην πλατεία Ελευθερίας του Ηρακλείου και οι φοιτητές του τμήματος Πολιτικών Δομικών Έργων, το οποίο καταργείται από το 2018, με την αποφοίτηση και των τελευταίων σπουδαστών.
 
Παράλληλα, σε έκτακτη συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο Ιεράπετρας έθεσε στη διάθεση του δημάρχου τις παραιτήσεις των μελών του καθώς το σχέδιο προβλέπει την μεταφορά των σχολών του ΤΕΙ Κρήτης σε Άγιο Νικόλαο και Ιεράπετρα, στο Ηράκλειο.
 
 
Διαφωνίες  ΔΗΜΑΡ
 
Σε ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας και Έρευνας του κόμματος  αναφέρεται πως η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας “δεν διέπεται από ακαδημαϊκή λογική και δημιουργεί τελικά πολλά προβλήματα στα Ιδρύματα, στους σπουδαστές και στις οικογένειές τους.”
 
“Η χώρα χάνει άλλη μία ευκαιρία να μεταρρυθμίσει την ανώτατη εκπαίδευσή της, να την συγχρονίσει με βάση τις διεθνείς επιστημολογικές εξελίξεις, να την κάνει μοχλό για την ανάπτυξη” καταλήγει η ανακοίνωση.
 
 
ενετ

"Για μερικά παιδιά αυτό είναι το μοναδικό γεύμα της ημέρας... Οσο κι αν αυτό ακούγεται απίστευτο. Ακόμη και σε ένα παιδί να συμβαίνει αυτό, καταλαβαίνετε τη σοβαρότητα της κατάστασης" λέει ο ένας.

"Μια μέρα ένα ... παιδί θα πεινάει περισσότερο και κάποιο άλλο λιγότερο. Θα του δώσει το γεύμα του, θα πιει και το δεύτερο γάλα από ένα άλλο παιδί που δεν το θέλει... Κινούνται ομαδικά" συμπληρώνει ένας συνάδελφός του.

Είναι εκπαιδευτικοί από σχολεία όπου παιδιά πεινούν και βρίσκουν καταφύγιο στις δωρεές ιδρυμάτων και ιδιωτών. Ηδη ξεπέρασαν τα 1000 τα αιτήματα από δημοτικά σχολεία της Αθήνας προς το Δημοτικό Βρεφοκομείο της πόλης για μερίδες φαγητού.

Η κατάσταση στα σχολεία πάντως αποκαλύπτει μια κοινωνία που μαστίζεται από φτώχεια: σε έρευνες του ιδρύματος Νιάρχου τρεις στους δέκα μαθητές (29,32%) δηλώνουν ότι αισθάνονται επισιτιστική ανασφάλεια με ύπαρξη πείνας.

Επισιτιστική ανασφάλεια χωρίς πείνα νιώθει το 36,54% και σιτιστική ασφάλεια το 34,15%. Η συγκλονιστική εικόνα αποτυπώνεται από μια πρώτη συλλογή στοιχείων την εφετινή σχολική χρονιά από 88 σχολεία (9.500 ερωτηματολόγια).
 
nonews

fantaros apelpisia

Οι συνάδελφοι του νεαρού στρατιώτη που έβαλε τέλος στη ζωή του στο 616 Μ/Κ Τάγμα Πεζικού στον Έβρο, με μια επιστολή τους αποκαλύπτουν τι προηγήθηκε και τι ακολούθησε της τραγωδίας που όπως είναι λογικό τους έχει συνταράξει:

"Είμαστε οι συνάδελφοι του άτυχου παλικαριού που αυτοκτόνησε στο 616 Μ/Κ ΤΠ.Αν και δεν έχουμε συνέλθει ακόμη από το σοκ, θα προσπαθήσουμε να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά γιατί ακούγονται πολλές ανακρίβειες και ψέματα. Ψέματα για τη συγκάλυψη ευθυνών και συνθηκών – ψέματα που σπιλώνουν ανθρώπους και μνήμες.

Όλα έγιναν στη χθεσινή σκοπιά, που τυπικά θεωρείται διπλοσκοπιά. Αυτό ανέφερε, εξάλλου, και η ανακοίνωση του ΓΕΣ. Η αλήθεια είναι ότι οι δύο σκοποί καλύπτουν μεγάλη απόσταση και δεν βρίσκονται σχεδόν ποτέ μαζί.Αλήθεια, η επίσημη δικαιολόγηση αυτού του μέτρου (διπλοσκοπιές), που αυξάνει κατακόρυφα τις υπηρεσίες και μειώνει τις εξόδους, από το ΓΕΣ, δεν ήταν ότι «με δύο στρατιώτες, προσέχει ο ένας τον άλλο»;

Ο Κίμωνας είχε το χρόνο να σχεδιάσει και να εκτελέσει την αυτοκτονία.Φώναξε πως πάει να βάλει υπογραφές και στάθηκε πίσω από ένα Στάγιερ. Έβγαλε τα αβολίδοτα και τοποθέτησε μια κανονική σφαίρα. Έβγαλε την κάνη κάτω από το αλεξίθραυστο και τράβηξε την σκανδάλη. Ο άλλος σκοπός τρομαγμένος δεν πλησίασε αμέσως και τηλεφώνησε στον αξιωματικό υπηρεσίας...

Το πρωί ήρθαν στο στρατόπεδο στρατονομίες, ταξίαρχοι, ψυχολόγοι κτλ. Εμείς μεταφερθήκαμε στο πεδίο βολής,όπου συνεχίζουμε το πρόγραμμα της εκπαίδευσης σαν να μην τρέχει τίποτα... Όπως όμως μαθαίνουμε, τώρα με αφορμή αυτό το τραγικό γεγονός, έτσι ήταν συνήθως στο 616 και σ' άλλα στρατόπεδα σαν αυτό. Είναι φανερό ότι δεν μας ήθελαν μέσα στα πόδια τους. Είναι φανερό ότι, γι' αυτούς, εμείς πρέπει «να κάνουμε τη δουλειά μας», ασχέτως αν αυτή «η δουλειά» κόστισε τη ζωή του συναδέλφου και φίλου μας...

Το πρώτο πράγμα που σχολιάσαμε στις συζητήσεις μας ήταν η ψυχολογική υποστήριξη που έρχεται μετά θάνατο... Όλος αυτός ο μηχανισμός δεν έχει καμία σχέση με την ουσία των ψυχολογικών προβλημάτων και τη βοήθεια που μπορεί να δοθεί πριν το κακό. Πρόκειται για ένα ατελείωτο παζάρι απαλλαγών και διευκολύνσεων με αποκλειστικά βυσματικά κριτήρια. Θα αρχίσουν πάλι να μας ρωτάνε αν είμαστε καλά, να μας λένε να μη φοβόμαστε να μιλάμε για τα προβλήματα μας και διάφορα τετριμμένα, μέχρι να ξεχαστεί το ζήτημα και να επανέλθει η καθημερινότητα του στρατοπέδου.

Ποια είναι όμως αυτή η πραγματικότητα; Είναι γνωστό σε όλους ότι το 616 Μ/Κ ΤΠ είναι μαύρο στρατόπεδο. Δεν έλειψαν ούτε στο πρόσφατο παρελθόν οι καταγγελίες. Τα ΣΠΕΝ: εξοντωτικά. Ο φόβος της ποινής: διαρκώς πάνω από τα κεφάλια μας. Ποινές :συνήθως υπερβολικές που σε κρατάνε αρκετές μέρες μέσα στο στρατόπεδο. Επιπλέον, δεν έχουν να παινευτούν ούτε για τις συνθήκες που επικρατούν. Η διαταγή να ανάβουν μόνο 4 ώρες τα καλοριφέρ την ημέρα σημαίνει ουσιαστικά παγωμένοι θάλαμοι.

Πρόσφατα μάθαμε για το αμετάθετο των μονάδων του Έβρου. Στην άλλη άκρη της Ελλάδας, στις πιο δυσμενείς μεταθέσεις, ελπίζαμε τουλάχιστον στην επιβράβευση της επιστροφής. Όλη μας η ψυχολογία έχει χτιστεί γύρω από αυτό. Είναι μια αδικία που δεν χωνεύεται εύκολα.

Ο Κίμωνας ήταν κλειστός χαρακτήρας και πολύ τυπικός στις υποχρεώσεις του. Ήταν,όμως, κι ένας ευαίσθητος άνθρωπος. Ξέρετε, από αυτούς που εκτός στρατού θεωρούνται φυσιολογικοί. Ο στρατός, όμως, είναι άλλο... Σ' αυτό το στρατόπεδο(κολλέγιο, ε;...) φαινόταν ότι δεν μπορούσε να διαχειριστεί εύκολα το άγχος και την πίεση.

Μην ξεχνάμε ότι σχεδόν όλος ο Έβρος είναι ένα στρατόπεδο. Ακόμη και στις εξόδους δύσκολα ηρεμείς κι ανανεώνεσαι. Είναι ένα περιβάλλον εγκλεισμού που σε στρεσάρει διαρκώς και σου μεγεθύνει τα προβλήματα που έχεις στο κεφάλι σου".

Κλείνοντας οι στρατιώτες καταγγέλλουν όσους επιχείρησαν να αποδώσουν την αυτοκτονία σε προσωπικούς ερωτικούς λόγους!

Πανελλήνιες 2013 : Πρεμιέρα 17 Μαΐου. Το πρόγραμμα

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 17 Μαΐου οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας στις 15 Μαΐου θα ολοκληρωθούν τα μαθήματα και μία ημέρα αργότερα οι διαδικασίες για την έκδοση και την αποστολή των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία εξεταστικά κέντρα.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013.

α) Στις 15 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους 2012-2013 και στις 16 Μαΐου ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης και αποστολής των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία Εξεταστικά κέντρα.

β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν την Παρασκευή 17-5-2013, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 21-05-2013. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν το Σάββατο 15-6-2013 και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 17-6-2013 ως και 28-6-2013. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν το Σάββατο 8-6-2013.

γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 3-6-2013 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές.

δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 10-6-2013.

Συνημμένα ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2013 και αναλυτικά :

1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)
3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)
4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2013 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)
5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)

Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο ειδικό μάθημα και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου

 

Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής

Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2013 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, υποβάλλουν ήδη στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση Υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές. Σχετική Αίτηση-Δήλωση υποβάλλουν και οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων και μόνο εφόσον επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για Στρατιωτικές/Αστυνομικές Σχολές/Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού/ΤΕΦΑΑ. Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση μπορούν να είναι μόνο οι κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης ημερήσιων ΓΕΛ ή ημερήσιων ΕΠΑΛ-Β΄ των ετών 2011 ή 2012. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η προθεσμία υποβολής της Αίτησης-Δήλωσης λήγει την Τρίτη 5 Μαρτίου. Επισημαίνεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι ως άνω μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όσοι δηλώσουν ενδοσχολικό απολυτήριο) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση, πρέπει μέσα στην ίδια προθεσμία, δηλαδή ως 5 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.
Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), ήδη πιστοποιούνται από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους μέχρι 8 Μαρτίου. Εφόσον αποκτήσουν το πιστοποιητικό της πάθησής τους, θα μπορέσουν να ανακαλέσουν την Αίτηση-Δήλωση για πανελλαδικές εξετάσεις και να υποβάλουν εκ νέου Αίτηση για ενδοσχολικό απολυτήριο.

Τον Απρίλιο, σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν με νεότερο δελτίο τύπου, όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ στο Λύκειο, στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, καθώς και οι υποψήφιοι του 10% θα προσέλθουν για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου, η οποία υπολογίζεται για τον Ιούνιο.

Επίσης, τον Απρίλιο, οι υποψήφιοι με τα ΓΕΛ ή με τα ΕΠΑΛ ή με το 10% των θέσεων εισακτέων, οι οποίοι τυχόν εμπίπτουν στις ειδικές περιπτώσεις των πολυτέκνων, των τριτέκνων και των κοινωνικών κριτηρίων, θα κληθούν να υποβάλουν στο Λύκειό τους τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, προκειμένου να ενταχθούν σε κάποια ειδική περίπτωση, ώστε να διεκδικήσουν τις επιπλέον θέσεις εισαγωγής.

Στο ίδιο διάστημα, περί τα τέλη Απριλίου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, θα αποκτήσουν από το Λύκειο υποβολής της Αίτησης Δήλωσης, το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων.

Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ θα αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ».

Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας οι προθεσμίες υποβολής αιτήσεων για τη συμμετοχή των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους από τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου μέχρι και την Τρίτη 5 Μαρτίου.

Το έντυπο της αίτησης είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του υπ. Παιδείας στο διαδίκτυο, www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ / Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑΛ ΤΕΕ / Έντυπα Εξετάσεων.

Η αίτηση μπορεί να τυπωθεί από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή από το Λύκειο, και να διανεμηθεί στους ενδιαφερομένους, και υποβάλλεται ηλεκτρονικά στα Λύκεια.

Μετά την ηλεκτρονική καταχώριση εκτυπώνονται δύο αντίγραφα, τα οποία ο υποψήφιος ελέγχει και υπογράφει εκ των οποίων παραλαμβάνει το ένα, ενώ το άλλο φυλάσσεται στο Λύκειο όπου γίνεται η κατάθεση.

Το υπουργείο επισημαίνει ότι για κανέναν λόγο δεν γίνεται δεκτή εκπρόθεσμη αίτηση.

enet

Το Συντονιστικό Οργανο της Συνόδου των πρυτάνεων είναι αντίθετο με τη δημουργία του Ομοσπονδιακού Ιδρύματος

Το πρώτο «χαστούκι» στην «Αθηνά» έρχεται από το μέτωπο των πρυτάνεων, οι οποίοι δηλώνουν την πλήρη αντίθεσή τους με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας που προβλέπει τη δημιουργία Ομοσπονδιακού Πανεπιστημίου στην Αττική, με την ονομασία «Αδαμάντιος Κοραής».

 Το Συντονιστικό Οργανο της Συνόδου των πρυτάνεων είναι αντίθετο με τη δημουργία του Ομοσπονδιακού Ιδρύματος Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνενώνει κάτω από την ίδια διοικητική ομπρέλα πέντε μεγάλα ιδρύματα της Αττικής, το Γεωπονικό, το Πάντειο, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Χαροκόπειο.

Το Συντονιστικό Οργανο της Συνόδου των πρυτάνεων, που συνεδρίασε εκτάκτως χθες, δήλωσε κατηγορηματικά την αντίθεσή του με τη δημουργία του Ομοσπονδιακού Ιδρύματος, κατηγορώντας τον υπουργό Παιδείας ότι για το σχέδιο αυτό είχαν πλήρη άγνοια.

«Μας αιφνιδίασε όλους. Επεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Δεν είχε ούτε αναφερθεί ούτε φυσικά συζητηθεί ποτέ τέτοιο σχέδιο, στη διάρκεια των επαφών που είχαμε με το υπουργείο Παιδείας», δήλωσε στην «Ε» ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, Γ. Παναγιωτάκης.

 

Εκπληκτοι

Οι πρυτάνεις 14 ΑΕΙ, που μετείχαν στη χθεσινή συνεδρίαση, εξέφρασαν την έκπληξή τους για την επίμαχη ρύθμιση και συμφώνησαν ότι αυτή έχει πολλά θολά σημεία. Διακρίνεται, όπως είπαν, από προχειρότητα στη σύλληψή της, από ασάφεια στη στόχευσή της και από έλλειψη στοιχειωδών επεξεργασιών σε σχέση με την υλοποίησή της.

«Νιώθουμε ότι η πρόταση δεν είναι ούτε ώριμη ούτε επεξεργασμένη. Μας τρομάζει γιατί μπορεί να κρύβει πολλούς κινδύνους για το μέλλον των πανεπιστημίων», συμπλήρωσε ο κ. Παναγιωτάκης. Και πρόσθεσε: «Το πρόβλημα για την αναδιατύπωση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πράγματι υπαρκτό. Είναι μια χρυσή ευκαιρία να διορθώσουμε το λάθος. Οχι όμως να το αντικαταστήσουμε με ένα μεγαλύτερο».

 

Χωρίς επιτυχία

Το σχετικό μοντέλο του Ομοσπονδιακού Πανεπιστημίου είχε εφαρμοστεί στη Γαλλία και στην Αγγλία, αλλά χωρίς επιτυχία και εγκαταλείφθηκε. «Τρέχουμε πίσω από την ουρά της Ευρώπης για πράγματα που έχουν κριθεί κι έχουν αποτύχει» μας είπε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών.

Αποφασισμένη να προστατεύσει την αυτόνομη πορεία του Ιδρύματος δήλωσε ήδη η πρυτανεία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που είναι ένα από τα πέντε ιδρύματα που προβλέπεται να ενταχθεί στο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο.

Με ανακοίνωσή της η πρυτανεία του ΟΠΑ καλεί την κοινότητα του Ιδρύματος σε ετοιμότητα και αναφέρει ότι θα προβεί σε διαβούλευση με όλα τα όργανα του πανεπιστημίου, ώστε να οργανώσουν τη θέση τους και τη συλλογική τους στάση και δράση επί του σχεδίου με τον αποτελεσματικότερο τρόπο.

Για το επίμαχο σχέδιο, αναφέρει ότι «οι διεθνείς αναφορές και παραλληλισμοί, τους οποίους επιχειρεί και επικαλείται, είναι απλά αντιστόρητοι. Μάλιστα, ενώ σήμερα εγκαταλείπεται, εκεί όπου για ιστορικούς λόγους υπήρξε, την ίδια στιγμή στην Ελλάδα εισάγεται ως καινοτομία».

Οι πρυτάνεις έχουν συγκαλέσει έκτακτη σύνοδο το μεθεπόμενο Σάββατο προκειμένου να συζητήσουν διεξοδικά όλες τις πλευρές του σχεδίου «Αθηνά».

 

«Πρωτοτυπία»

Στο μέτωπο των αντιδράσεων, πολλαπλασιάζονται καθημερινά οι φωνές διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις ή καταργήσεις των τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη επιφέρει, εν κρυπτώ, 10 αλλαγές στο σχέδιο «Αθηνά». Το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, που χάνει σημαντικά τμήματα και φοιτητές, είναι ήδη σε κατάληψη από την περασμένη Παρασκευή.

Τη μεγαλύτερη εντύπωση έχει προκαλέσει μια «παγκόσμια πρωτοτυπία» του υπουργείου Παιδείας να ενώσει Πολυτεχνικό Τμήμα 5ετούς φοίτησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου με Οικονομικό Τμήμα 4ετούς φοίτησης του ίδιου Ιδρύματος. Είναι το τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, της Χίου, που απορροφάται από το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Το νέο τμήμα που θα προκύψει θα είναι Διοίκησης Επιχειρήσεων και το μοναδικό με 5ετή διάρκεια σπουδών.

Για αδιανόητη απορρόφηση, μέσω συγχώνευσης δύο εντελώς διαφορετικών τμημάτων, κάνει λόγο το τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, ζητώντας από το υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει τη λανθασμένη επιλογή του. Το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της Χίου εντάσσεται στο πέμπτο πεδίο και οι υποψήφιοι εξετάζονται στην Οικονομία, ενώ το τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης εντάσσεται στο τέταρτο πεδίο και οι υποψήφιοι εξετάζονται στη Φυσική και στα Μαθηματικά.

Αλλη «πρωτοτυπία»: το τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Σερρών πηγαίνει ένα τμήμα του στο Κιλκίς, όπου συγχωνεύεται με το τμήμα Παραγωγής Ενδυμάτων και το υπόλοιπο πηγαίνει στη Λάρισα. Η μοναδική σχέση του τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής με το ένδυμα είναι ένα μάθημα του πέμπτου εξαμήνου με την ονομασία «Υφασμα», στο οποίο οι φοιτητές διδάσκονται για ταπετσαρίες κι άλλα υλικά διακόσμησης.

«Αποδοχή του σχεδίου, λένε, συνεπάγεται κατάργηση του διδακτικού αντικειμένου των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα, υποβάθμιση του πτυχίου των ήδη αποφοιτησάντων και ολέθρια μετακίνηση 1.000 φοιτητών από το Αργοστόλι και άλλων 7.000 από άλλα μέρη της Ελλάδας στο Μεσολόγγι».

Ψήφισμα διαμαρτυρίας εξέδωσε και ο Σύλλογος Διοικητικού και Βοηθητικού Προσωπικού του ΤΕΙ Χαλκίδας, στο οποίο αναφέρει ότι το «Ιδρυμα διαθέτει τεράστιες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 24.430 τ.μ., που θα εγκαταλειφθούν από τους 1.935 φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολογίας, οι οποίοι θα μετεγκατασταθούν στη Λαμία και τους 2.634 φοιτητές του Τμήματος Διοίκησης και Οικονομίας οι οποίοι θα συστεγαστούν με τους 1.105 φοιτητές του τμήματος Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού και τους 1.000 του Τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης».

Ολ.Λιάτσου, enet

Περισσότερα Άρθρα...