elliniko mana metanasti

Με τον πιο τραγικό τρόπο επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις - φόβοι, ότι στον άθλιο και αφύλακτο καταυλισμό - γκέτο του Ελληνικού δρουν ανεξέλεκτα κυκλώματα μεταναστών και κακοποιά στοιχεία. 

Το ποια ομάδα θα αναλάβει την αρχηγία, άρα θα διατάζει, ήταν ο λόγος για τον οποίο αφγανοί συνεπλάκησαν με ομοεθνείς τους στο Ελληνικό με αποτέλεσμα ένας να χάσει τη ζωή του και δυο να τραυματιστούν σοβαρά.

Όπως αποκάλυψαν οι ίδιοι οι αλλοδαποί στους αστυνομικούς εδώ και μέρες δυο ομάδες είχαν αρχίσει να φιλονικούν και να πιάνονται στα χέρια καθώς μόνο μια θα αναλάμβανε το γενικό "κουμάντο" μέσα στο κτίριο. Κάτι που έχει να κάνει τόσο με το πού θα βρίσκεται η σκηνή της κάθε οικογένειας όσο και το εμπόριο ναρκωτικών ουσιών και όχι μόνο.

Η συμπλοκή ήταν τόσο άγρια που ο νεκρός Αφγανός δεν πέθανε από τις μαχαιριές που δέχτηκε αλλά από τις βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Ο ξυλοδαρμός που υπέστη ήταν ανελέητος.

To θύμα διέμενε στο χώρο του Ελληνικού με τη μητέρα και τον πατέρα του οι οποίοι τον είχαν δηλώσει ως ανήλικο όταν έφτασαν στην Ελλάδα παρότι δεν ήταν. Αποδείχτηκε ότι ήταν 20 ετών.

Οι δύο τραυματίες, ο ένας 31χρονος, ο άλλος 37χρονος, νοσηλεύονται εκτός κινδύνου.

Κλιμάκιο του Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής πήγε στο σημείο και διαπίστωσε ότι η αντίπαλη ομάδα και τα άτομα που την απαρτίζουν έχουν προς το παρόν φύγει από το χώρο για να μην συλληφθούν. Εκτιμάται ότι είναι θέμα χρόνου να εξακριβωθούν τα στοιχεία τους.

Είναι το δεύτερο άγριο φονικό μετάξύ των διαμενόντων μεταναστών στο γκέτο του Ελληνικού, μετά τη δολοφονία - μαχαίρωμα προ λίγων μηνων ενός ακόμα μετανάστη που διέμενε στο Ελληνικό από ομοεθνή του στο Πεδίο του Αρεως για υπόθεση ναρκωτικών. 

metro erga

Αλλάζει το «μέτωπο» της παραλιακής από το Ελληνικό - Αργυρούπολη μέχρι τη Γλυφάδα, καθώς ξεμπλοκάρει η υλοποίηση δύο σημαντικών επεκτάσεων του μετρό αλλά και του τραμ προς τη Γλυφάδα μετά την απόφαση να προχωρήσει η ανάπλαση του Ελληνικού από τη Lamda Development.

Πρόκειται για δύο έργα που αναμένεται να αλλάξουν το συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής, καθώς θα αποσυμφορηθούν οι κεντρικές οδικές αρτηρίες αλλά και το κέντρο της πόλης της Γλυφάδας.

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη η Γλυφάδα αλλά και οι όμοροι δήμοι θα εξυπηρετούνται από δύο μέσα σταθερής τροχιάς κάνοντας πιο εύκολη την πρόσβαση στο κέντρο της πόλης τόσο από τους κατοίκους όσο και από τους επισκέπτες.
 
Για την επέκταση του Μετρό, εξετάζεται η χάραξη ούτως ώστε να συμβάλει στη γενικότερη κάλυψη της περιοχής με δεδομένη την αξιοποίηση του χώρου του Ελληνικού και τη σύνδεσή του τόσο με το δίκτυο Μετρό της πόλης όσο και με τη νότια κατάληξη του μέσου στη Γλυφάδα.



Για την επέκταση του Τραμ, έργο μήκους 2 χλμ ίσως προχωρήσει ως έχει, με τη δυνατότητα διακλάδωσης μελλοντικά υπό το πρίσμα της εμπορικής και της ζώνης κατοικίας.

Ο σχεδιασμός των δύο έργων είχε γίνει από το 2008, ωστόσο πέρυσι τα δύο έργα αποφασίστηκε να παγώσουν τουλάχιστον μέχρι το 2020

Στόχος είναι να καλυφθούν οι δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες, κάτοικοι και επαγγελματίες που θα κατακλύζουν τον χώρο, καθώς χωρίς την παρουσία μέσων σταθερής τροχιάς θεωρείται βέβαιο πως η περιοχή θα κορεσθεί συγκοινωνιακά σχεδόν άμεσα.
 
Ο σχεδιασμός των δύο έργων είχε γίνει από το 2008, ωστόσο πέρυσι τα δύο έργα αποφασίστηκε να παγώσουν τουλάχιστον μέχρι το 2020. Η προώθηση όμως του έργου ανάπλασης του Ελληνικού άλλαξε τα δεδομένα και πλέον τα δύο έργα αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση.

Στο βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Lamda Development υπάρχει σχεδιάγραμμα της διαδρομής που θα ακολουθήσει το Τραμ στο Ελληνικό.
 
Η διαδρομή θα είναι κυκλική, εξυπηρετώντας το επιχειρηματικό και το εμπορικό κέντρο του Ελληνικού. Επίσης θα υπάρχει ανταπόκριση με τους σταθμούς Αργυρούπολη και Ελληνικό του Μετρό.



Σημειώνεται ότι ανάμεσα στα έργα, την χρηματοδότηση των οποίων θα έχει η Lamda Development, είναι και η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ στο Ελληνικό.
 
Μέχρι σήμερα, η Αττικό Μετρό είχε στον προγραμματισμό της την επέκταση Ελληνικό - Αμαξοστάσιο - Αργυρούπολη με τρεις σταθμούς και μήκος μόλις 1,1 χλμ. Πρόκειται για πιο μικρή επέκταση, αφού θα έκανε χρήση της έτοιμης γραμμής μήκους 2,2 χλμ που συνδέει την λεωφόρο Ποσειδώνος με το αμαξοστάσιο του Τραμ στο Ελληνικό διασχίζοντας το χώρο του πρώην αεροδρομίου, ενώ στη συνέχεια θα έφτανε στο σταθμό Αργυρούπολη του Μετρό ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση περίπου 1 χιλιομέτρου από το αμαξοστάσιο του Τραμ.
 
Δεν είναι γνωστό αν τελικά η επέκταση του Τραμ στο Ελληνικό θα ακολουθήσει τη συγκεκριμένη διαδρομή, καθώς αυτό θα εξαρτηθεί από τη χωροθέτηση όσων θα κατασκευαστούν μέσα στο παλιό αεροδρόμιο . Το σίγουρο όμως είναι ότι θα συνδέει τη γραμμή 2 του Μετρό με την παραλιακή, διασχίζοντας το πάρκο του Ελληνικού.

Ο σχεδιασμός

Η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς Γλυφάδα. αφορά 3 χλμ, με 2 νέους σταθμούς από το Ελληνικό μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας, προϋπολογισμού 240 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μία επέκταση που υπάρχει στα σχέδια της Αττικό Μετρό, ήδη από την δεκαετία του 1990, όταν κατασκευάζονταν οι πρώτες γραμμές 2 και 3.

Σήμερα η επέκταση αναβιώνει με τον πιο θεαματικό τρόπο καθώς στην Αττικό Μετρό θεωρούν ότι για να είναι ολοκληρωμένη η 2η γραμμή του Μετρό πρέπει να φτάσει στα βόρειο-δυτικά στο Καματερό και στα νότια στην Γλυφάδα.

Η επέκταση θα διαθέτει 2 σταθμούς. Ο πρώτος θα είναι και πάλι πάνω στον οδικό άξονα της Λ. Βουλιαγμένης, Η ακριβής χωροθέτηση δεν είναι ακόμα γνωστή αλλά το σίγουρο είναι ότι εγκαταλείφθηκε η σκέψη για σταθμό πάνω από την Βουλιαγμένης καθώς θα εκτίνασσε το κόστος κατασκευής κατακόρυφα. Ο δεύτερο σταθμός και τερματικός θα είναι κοντά στο Δημαρχείο Γλυφάδας και σίγουρα μέσα στο εμπορικό κέντρο.

Η όδευση της σήραγγας χαρακτηρίζεται εύκολη καθώς θα είναι κατά μήκος της Λ. Βουλιαγμένης και ενός από τους κάθετους που φτάνουν στο εμπορικό κέντρο τη πόλης.



Αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές

Η ολοκλήρωση και των δύο επεκτάσεων αναμένεται να επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στις λεωφορειακές γραμμές. Αν και ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί ποια θα είναι η τύχη του αμαξοστασίου στο Ελληνικό ωστόσο πολλές από τις λεωφορειακές γραμμές οι οποίες σήμερα εξυπηρετούν την Γλυφάδα θα τροποποιηθούν και θα γίνουν απλά τροφοδοτικές προς τα δύο μέσα σταθερής τροχιάς μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους μιας διαδρομής από το κέντρο προς την Γλυφάδα.
 
imerisia

elliniko parko hlios

Αλλη μιά δημοσκόπηση έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που πολλές προηγούμενες από αυτήν είχαν καταγράψει

Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών κρίνει θετικά τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Pulse.

Ακόμη και οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ  εγκρίνουν την επένδυση στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.   

Ειδικότερα το 64% των ερωτηθέντων στο ερώτημα « πως κρίνετε την επένδυση στο πρώην αεροδρόμιο στο Ελληνικό και γενικότερα μεγάλες επενδύσεις σαν αυτή, όσον αφορά την επίδρασή τους στην οικονομία της χώρας» απαντά «σίγουρα θετικά» και «μάλλον θετικά».

   Ενώ μόλις το 30% τοποθετείται αρνητικά και το υπόλοιπο 6% απαντά δεν γνωρίζω δεν απαντώ. 

Οι ψηφοφόροι που στις εκλογές του Σεπτεμβρίου ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ απαντούν σε ποσοστό 65% « σίγουρα θετικά» και « μάλλον θετικά» ως προς την επένδυση.  

Ενώ αντίστοιχα το ποσοστό των ψηφοφόρων της ΝΔ που απαντάει « σίγουρα θετικά» και « μάλλον θετικά» φτάνει στο 80%.    

 

keraynoi

Ισχυρή καταιγίδα πλήττει αυτή την ώρα τα νότια προάστια της Αθήνας με δυνατές αστραπές, έντονη βροχή, χαλάζι και πολύ ενισχυμένους ανέμους.

Αυτή την στιγμή κατά τόπους βρέχει καταρρακτωδώς δτην Ηλιούπολη, Ελληνικό - Αργυρούπολη και λοιπά όμορα πράστια.

 

Η ξαφνική καταιγίδα άρχισε κατά τις 7:30 μμ με σκοτείνιασμα του ουρανού, ενώ   τώρα δείχνει τάση σταδιακής εξασθένησης.

Σε άμεση ετοιμότητα τέθηκαν οι αρμόδιες τεχνικές Υπηρεσίες του Δ. Ελληνικού - Αργυρούπολης για την αντιμετώπιση τυχόν συμβάντων και αναγκών.

dromos plimira

Πάντως, εκτός από τα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκλήθηκαν, ιδιαίτερα στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος και την Βουλιαγένης λόγω του μεγάλου ύψους του νερού στο οδόστρωμα, μέχρι στιγμής, δεν έχουν αναφερθεί ζημιές από πτώση δένδρων, πλημμύρες κλπ

argyr kataigida

Σύμφωνα με το vimaonline.gr,  κακοκαιρία έχει πλήξει και τους μετανάστες και πρόσφυγες που βρίσκονται μέσα στον καταυλισμό του Ελληνικού, διαλύοντας στην κυριολεξία τις σκηνές τους.  

 

elliniko lamda 2

Από το Ελληνικό ώς το Ντουμπάι. Οι εντυπωσιακές μακέτες που έχουν κατατεθεί από τη Lamda Development για τη μεταμόρφωση του Ελληνικού παραπέμπουν σε ένα μεγάλης έκτασης έργο εφάμιλλο με τα εκπληκτικά έργα ανάπλασης που δημιούργησαν το θαύμα του Ντουμπάι

Από τις λεγόμενες ετερόκλητες επιτροπές αγώνα που απειλούσαν ότι θα πετάξουν τους επενδυτές στη θάλασσα έως την υπογραφή από την κυβέρνηση του μνημονίου κατανόησης με τη Lamda Development για το Ελληνικό έχει περάσει πολύς χρόνος, τόσο πραγματικός όσο και πολιτικός.

Στο μεσοδιάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ παραδέχθηκε την αυταπάτη του με τις αποκρατικοποιήσεις, συνειδητοποίησε ότι δεν μπορεί από πουθενά αλλού να βρει κεφάλαια για να πάρει μπρος η οικονομία κι έκανε τη δική του στροφή στον ρεαλισμό, υιοθετώντας ιδιωτικοποιήσεις, πολιτικά εμβληματικές για όσα κάποτε υποστήριζε, όπως το Ελληνικό, ο ΟΛΠ και τα αεροδρόμια.
 
Χρειάστηκαν σχεδόν ενάμισης χρόνος διακυβέρνησης, δέκα μήνες «σκληρής» διαπραγμάτευσης με τους επενδυτές και μπόλικη πίεση από τους δανειστές που έφτασε σε σημείο κρίσιμες αποκρατικοποιήσεις να γίνουν προαπαιτούμενα για τη δόση, προκειμένου ο ΣΥΡΙΖΑ από το ένα άκρο να πάει στο άλλο.
 
Κάπως έτσι φτάσαμε στις τελικές υπογραφές για το Ελληνικό. Μια ιδιωτικοποίηση με την οποία η κυβέρνηση όχι μόνο δείχνει να έχει πλήρως συμφιλιωθεί, αλλά και επιχειρεί παράλληλα να "πουλήσει" επικοινωνιακά ως κέρδος για το δημόσιο συμφέρον την επαναδιαπραγμάτευση της αρχικής σύμβασης, όπως είχε κάνει με τα αεροδρόμια, ή τον αγωγό TAP. 
 
Η μεγάλη επένδυση σε αριθμούς
 
Στο διά ταύτα, έπειτα από ένα πολύμηνο παζάρι που εντάθηκε στο τελευταίο του στάδιο, κυβέρνηση και ελληνοαραβοκινεζικό επενδυτικό σχήμα υπό τη Lamda Development υπέγραψαν τελικά το «new deal» για το Ελληνικό που περιλαμβάνει σειρά νέων όρων. Από την ταχύτερη υλοποίηση της επένδυσης και την πιο εμπροσθοβαρή αποπληρωμή του τιμήματος έως την ανάληψη πρόσθετων δαπανών από τον επενδυτή.
 
Για παράδειγμα, η επένδυση θα ανέλθει σύμφωνα με την κυβέρνηση σε 7 δισ. ευρώ (από 5,5 δισ. ευρώ αρχικά), το 80% θα ολοκληρωθεί σε 12 χρόνια (αντί των 15 ετών αρχικά), ενώ μεγάλο μέρος των έργων υποδομής θα γίνει εντός της πρώτης πενταετίας, πρόβλεψη που δεν υπήρχε στην αρχική σύμβαση.
 
Ειδικότερα, μέσα στην πρώτη πενταετία θα επενδυθεί 1,5 δισ. ευρώ που αφορά τα έργα για το Μητροπολιτικό Πάρκο και τους κοινόχρηστους χώρους πρασίνου (2.600 στρ. ή το 42% της συνολικής επιφάνειας των 6.200 στρ.), μαζί με κρίσιμες υποδομές, μεταξύ των οποίων δίκτυα κοινής ωφέλειας, λιμενικά, δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων μήκους 50 χλμ., σύνδεση με μέσα σταθερής τροχιάς, υπογειοποίηση μέρους της Λεωφόρου Ποσειδώνος, σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης απορριμμάτων κ.ά.
 
Από Μητροπολιτικό Πάρκο μέχρι καζίνο
 
Ενα άλλο κεφάλαιο του μνημονίου - συμφωνίας αφορά το εφάπαξ τίμημα των 915 εκατ. ευρώ, το 51% του οποίου (460 εκατ. ευρώ) θα πρέπει να καταβληθεί ώς το 2018 (αντί για έως το 2022 αρχικά). Τρίτη αλλαγή είναι η ανάληψη από τον επενδυτή όλου του κόστους συντήρησης του Μητροπολιτικού Πάρκου, ύψους 10 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, το οποίο αρχικά επρόκειτο να βαρύνει το Δημόσιο. Τέλος, το Δημόσιο απέσπασε δέσμευση του επενδυτή ότι η δόμηση δεν θα υπερβεί τα 2,7 εκατ. τ.μ. καθώς και ότι θα συμμετάσχει έως και 50% στην κατασκευή σύγχρονου κέντρου διαλογής απορριμμάτων Δήμων σε έκταση εκτός του ακινήτου.
elliniko lamda 1
 
Στον αντίποδα, παραμένει ως έχει το αρχικό πλάνο της κοινοπραξίας για ξενοδοχεία και μεικτές κατασκευές (π.χ. ενυδρείο, εκθεσιακό - συνεδριακό κέντρο), ενώ το υπουργείο Οικονομικών θα προκηρύξει διαγωνισμό για άδεια καζίνου, που ήταν και προαπαιτούμενο στη σύμβαση, με το σκεπτικό ότι τα έσοδα είναι απαραίτητα για να χρηματοδοτήσουν την επένδυση. Ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί σύντομα, και πάντως πριν από τον Νοέμβριο, οπότε και η καταβολή της πρώτης δόσης, ύψους 300 εκατ. ευρώ, που θα γίνει αμέσως μόλις μεταβιβαστούν στην κοινοπραξία οι μετοχές της Ελληνικόν ΑΕ. 
 
Το χρονικό της..... αυταπάτης
 
Δεκαπέντε χρόνια από τότε που έκλεισε το αεροδρόμιο, η έκταση είναι γεμάτη ερείπια, σκουπίδια και τελευταία φιλοξενεί 3.000-4.000 μετανάστες. Αποφασίστηκε να αποκρατικοποιηθεί το 2011, έναν χρόνο μετά προκηρύχθηκε διαγωνισμός, δύο χρόνια αργότερα η κοινοπραξία των Lamda Development, Al Mabaar (νυν Eagle Hills από το Αμπου Ντάμπι) και Fosun (Κίνα) ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής και τον Νοέμβριο του 2014 υπεγράφη με το ΤΑΙΠΕΔ η σχετική σύμβαση. 
 
Η έλευση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία φρενάρισε τα πάντα και το πάνω χέρι πήραν οι επιτροπές αγώνα κατά της αποκρατικοποίησης. «Είμαστε τελείως αντίθετοι στα σχέδια που έχουν κατατεθεί από τη Lamda Development για το Ελληνικό, θεωρούμε ότι δεν θα δώσουν καμία προστιθέμενη αξία στην περιοχή, από την οποία θα χαθούν και πολλές θέσεις εργασίας» έλεγε πριν από περίπου έναν χρόνο ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης, μιλώντας σε ανοικτή συζήτηση της αυτοαποκαλούμενης επιτροπής αγώνα κατά της ιδιωτικοποίησης. 
 
Τόσο ο ίδιος όσο και η τότε αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, επίσης παρούσα στην εκδήλωση, είχαν μιλήσει για «σκανδαλώδεις όρους σύμβασης». Ο αναπληρωτής υπουργός είχε τότε ισχυρισθεί ότι η επένδυση «δεν ωφελεί σε καμία στοιχειώδη ρευστότητα την ελληνική οικονομία, ότι δεν συνεισφέρει ούτε στο ελάχιστο στην υπόθεση των ιδιωτικοποιήσεων», τασσόμενος παράλληλα υπέρ μιας στροφής στην ήπια ανάπτυξη. Εναν χρόνο μετά, οι χθεσινές υπογραφές για το Ελληνικό φέρνουν το τέλος της αυταπάτης και για τον Γιάννη Τσιρώνη.


ΤΑ ΕΡΓΑ - Τι αλλαγές φέρνει η συμφωνία

Σημαντικό τμήμα της αναθεωρημένης σύμβασης, που εν συνεχεία θα πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή, καταλαμβάνουν τα κατασκευαστικά έργα που δεσμεύεται να υλοποιήσει το επενδυτικό σχήμα.

elliniko anaplasi paralia

Εκτός του μεγάλου Μητροπολιτικού Πάρκου, των δικτύων κοινής ωφέλειας, των πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, το επενδυτικό σχήμα πρόκειται να χρηματοδοτήσει την κατασκευή των συγκοινωνιακών υποδομών, να διευθετήσει ρέματα, να αναπαλαιώσει τα διατηρητέα κτίρια εντός του ακινήτου (τρία υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας, συν το κτίριο του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα Αθηνών), καθώς και να προχωρήσει στην πλήρη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, με τη δημιουργία ενός χιλιομέτρου μήκους παραλίας ελεύθερης προς χρήση για το κοινό. 

Ταυτόχρονα, περιορίζεται η δόμηση στα 2,7 εκατ. τετραγωνικά (έναντι 3 εκατ. της αρχικής συμφωνίας), μεταξύ των οποίων και 60.000 τετραγωνικά από υπάρχοντα κτίρια που θα διατηρηθούν. Διατηρούνται οι υποδομές για τα ΑμεΑ, ενώ το αθλητικό κέντρο θα συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι να μεταφερθεί σε νέες εγκαταστάσεις εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου. 

elliniko anaplasi parko

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ.

«Η βελτίωση της σύμβασης επιλύει προβλήματα που είχαν οδηγήσει σε ενστάσεις» ανέφερε στη δήλωσή του ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, ενώ για «σημαντικό βήμα στην προσέλκυση ξένων κεφαλαίων με πολλαπλές θετικές επιδράσεις σε άλλους κλάδους και δραστηριότητες» κάνει λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου. 
Στην ανακοίνωσή της η Lamda Development μιλά για 10.000 θέσεις εργασίας με την έναρξη των έργων, που θα φθάσουν τις 70.000 με

την πλήρη ανάπτυξη της επένδυσης. Ερευνα του ΙΟΒΕ εκτιμά ότι η επένδυση θα προσελκύει ένα εκατομμύριο τουρίστες σε ετήσια βάση, το έργο θα ενισχύσει κατά 2% το ΑΕΠ και τα σωρευτικά έσοδα του Δημοσίου σε βάθος 25ετίας θα ανέλθουν σε 10 δισ. ευρώ.

elliniko parko hlios

Ο ενάντιος στην επένδυση καθ. Μπελαβίλας... μέλος της Ομάδας Διαπραγμάτευσης της Κυβέρνησης με τους επενδυτές! 

Μεγάλη εντύπωση προκάλεσε, τέλος, το γεγονός ότι ηθελημένα ο ίδιος ο δημιουργός του σχεδίου για τη δημιουργία αμοιγούς Μητροπιλιτικού Πάρκου - που υμνούν ακόμη στις προκηρύξεις τους οι μειοψηφούντες κατά της επένδυσης - καθ. κ. Μπελαβίλας, διάλεξε τελικά να μετέχει στην ομάδα διαπραγμάτευσης ΄της Κυβέρνησης για την βελτίωση των όρων τους σχεδίου της επένδυσης, παραδεχόμενος έτσι εμπράκτως το ουτοπικό χαρακτήρα του σχεδίου της μελέτης του!

flabouraris
 
Τα θέματα που σχετίζονται με το έργο στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης που είχαν νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης και ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Τέρενς Κουίκ, με τους δημάρχους Γλυφάδας, Γιώργο Παπανικολάου και Αλίμου, Ανδρέα Κονδύλη.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, έγινε εκτενής συζήτηση κι ενημέρωση σχετικά με τη συμφωνία της κυβέρνησης για το έργο στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού κι από την πλευρά τους οι δήμαρχοι έθεσαν αιτήματα, τα οποία κατά τη γνώμη τους, αν υλοποιηθούν, θα λειτουργήσουν υπέρ των κατοίκων και των όμορων δήμων.

Τα αιτήματα που καταγράφηκαν αφορούν: τη συνέχιση της γραμμής 2 του μετρό και την κατάληξή της στη Γλυφάδα, τον επανασχεδιασμό της γραμμής του τραμ, ώστε να αποσυμφορηθεί το εμπορικό κέντρο της Γλυφάδας, τη δημιουργία νέου κοιμητηρίου για το δήμου Αλίμου, τη συμμετοχή στο ΔΣ του φορέα διαχείρισης και λειτουργίας του πάρκου Ελληνικού, εκπρόσωπων από τους όμορους δήμους, την πρόβλεψη για δυνατότητα συμμετοχής των όμορων δήμων στο σχέδιο απόδοσης 300 στρεμμάτων πρασίνου και ελεύθερων χώρων σε όλο το λεκανοπέδιο, στο πλαίσιο της κοινωνικής ανταποδοτικότητας του έργου και την παραχώρηση αρμοδιοτήτων στους δήμους σχετικά με τη διαχείριση της παραλιακής ζώνης.

«Η κυβέρνηση άκουσε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα αιτήματα των δημάρχων και δεσμεύτηκε να τα μελετήσει και να δοθούν το συντομότερο απαντήσεις», αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά το πέρας της συνάντησης από το γραφείο του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη.

imerisia

elliniko anaplasi paralia

«Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το μεγαλύτερο έργο μεικτής ανάπλασης στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα διεθνώς. Οι μπουλντόζες μπορούν να μπουν στην έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, από τις αρχές του επόμενου έτους, σε λιγότερο από επτά μήνες δηλαδή, αμέσως μόλις δοθεί το πράσινο φως πρώτα από την Βουλή και έπειτα από το Συμβούλιο της Επικρατείας, που θα εξετάσει το Σχέδιο Γενικής Διάταξης (Master Plan)».

Aυτά δηλώνει ο Οδυσσέας Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, εταιρίας που κέρδισε το σχετικό διαγωνισμό και υποστηρίζεται από τη διεθνή κοινοπραξία επενδυτών Global Investment Group, ο οποίος αποτελείται από τον Όμιλο Λάτση, την Κινεζική Fosun και την Eagle Hills με έδρα το Abu Dhabi.

«Στο μεσοδιάστημα που θα προηγηθεί, η κοινοπραξία είναι πρόθυμη να παράσχει οποιεσδήποτε διευκρινίσεις και βοήθεια, εάν ζητηθούν, προκείμενου το έργο να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό», αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο κ. Αθανασίου, επισημαίνοντας ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί μελέτες από διεθνείς και ελληνικές εταιρίες που καλύπτουν κάθε πτυχή του έργου: περιβαλλοντικές, οικονομικές κοινωνικές κλπ συνολικού κόστους άνω των 10 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των έργων που έχουν ανακοινωθεί αλλά και τους τομείς από τους οποίους θα ξεκινήσει η ζήτηση θέσεων εργασίας, από τις συνολικά 70.000 περίπου άμεσες και έμμεσες θέσεις που θα δημιουργηθούν, ο κ. Αθανασίου σημειώνει: «Το έργο ξεκινά με την πλήρη εκκαθάριση της συνολικής έκτασης 6.200 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και σε χρονικό διάστημα 6 με 9 μήνες η έκταση θα είναι έτοιμη προκειμένου να ξεκινήσουν οι αναπλάσεις, με πρώτο έργο τη δημιουργία του μεγαλύτερου παραλιακού πάρκου στην Ευρώπη, έκτασης 2.000 στρεμμάτων, που θα αποτελεί και ένα από τα μεγαλύτερο στο είδος τους διεθνώς», αναφέρει ο κ. Αθανασίου, δείχνοντας μας στο χάρτη, που βρίσκεται στο τοίχο του γραφείου του, το πράσινο του πάρκου να κυριαρχεί στην έκταση του χώρου ανάπλασης.

Η έναρξη των έργων σηματοδοτεί την ενίσχυση κλάδων που έχουν πληγεί καίρια από την κρίση, όπως των κατασκευών, της τσιμεντοβιομηχανίας, της χαλυβουργίας, του κλάδου αλουμινίου, των προμηθευτών και μεταφορών από ευρύτατο τομέα προϊόντων αλλά και υπηρεσιών.

Πλήρης Αναβάθμιση Παραλιακού μετώπου

Όπως αναφέρει ο κ. Αθανασίου, ταυτόχρονα ξεκινούν και τα έργα για την πλήρη αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου, της Μαρίνας αλλά και της κατασκευής πέντε ξενοδοχειακών μονάδων.

Στην παραλία θα δημιουργηθεί ένα «επτάστερο» ξενοδοχείο, που δεν υπάρχει άλλο στην χώρα μας, που θα δίνει την αίσθηση ενός «σκάφους» δυναμικότητας 250 κλινών, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα θα έχουν δυναμικότητα τουλάχιστον 2.200 κλινών. Τα ξενοδοχεία θα λειτουργούν όλο το χρόνο, δημιουργώντας τουλάχιστον 5.500 νέες θέσεις εργασίας από όλο το φάσμα των τουριστικών ειδικοτήτων.

Παράλληλα, θα προχωράει η κατασκευή υψηλού κτηρίου με χρήσεις κατοικίας, μοναδικής αρχιτεκτονικής που θα αποτελέσει τοπόσημο όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για όλη την Ευρώπη. Το κτίριο θα είναι από τα ελάχιστα που βρίσκονται σε τόσο κοντινή απόσταση από το κέντρο μεγάλης πρωτεύουσας μπροστά σε παραλιακό μέτωπο, με περίπου 200 διαμερίσματα, για τα οποία έχει ήδη αρχίζει να εκδηλώνεται αγοραστικό ενδιαφέρον, όπως μας αναφέρει ο κ. Αθανασίου.

Τα παραπάνω έργα θα παραδοθούν εντός της πρώτης πενταετίας, καθώς θα έχουν διαμορφωθεί και ολοκληρωθεί παράλληλα όλα τα έργα υποδομών με συνέπεια το πάρκο και η παραλία να είναι αυτοτελώς προσβάσιμα.

Μιλώντας γενικότερα για την ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου, τονίζει τη δημιουργία μιας νέας παραλίας ελεύθερης πρόσβασης, μήκους μεγαλύτερης του ενός χιλιομέτρου που στη μια άκρη της θα έχει τη μαρίνα και στην άλλη ένα διεθνές εμβέλειας ενυδρείο, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη που ένα μέρος του θα είναι και υποθαλάσσιο.

Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας-Οι τομείς και οι κλάδοι

Ερωτηθείς για επιπλέον νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν στην φάση ανάπλασης ο κ.Αθανασίου εστιάζει στις ανάγκες που θα προκύψουν από το εμπορικό κέντρο που θα δημιουργήσει 4.500 νέες θέσεις εργασίας, καθώς και στην απορρόφηση 2.000 θέσεων εργασίας από την κατασκευή και λειτουργία του Διεθνούς Ιατρικού Κέντρου και 2.500 θέσεων εργασίας από την κατασκευή και λειτουργία του Διεθνούς Πανεπιστημιακού Κέντρου.

Νέες θέσεις εργασίας από ευρύ φάσμα ειδικοτήτων δημιουργούνται από νέες χρήσεις όπως από τη δημιουργία πρότυπου επιχειρηματικού πάρκου, συνεδριακό κέντρου, νέου γηπέδου γκολφ, της αξιοποίησης του Ολυμπιακού Κέντρου κανό -καγιάκ κλπ.

Η ένταξη στο Σχέδιο Γενικής Διάταξης (Master Plan) σημαντικών εκτάσεων για κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις, όπως παιδικοί σταθμοί, εγκαταστάσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διοικητικές εγκαταστάσεις, πολιτισμικοί χώροι, εγκαταστάσεις πρόνοιας/υγείας για την εξυπηρέτηση τόσο του πληθυσμού της περιοχής όσο και άλλων περιοχών του λεκανοπεδίου θα συμβάλει όχι μόνο στην διατήρηση υφιστάμενων θέσεων εργασίας αλλά και στην ανάγκη νέων προσλήψεων.

Οφέλη για το περιβάλλον και την κοινωνία

Τα οφέλη έχουν ανακοινωθεί εκτενώς από τον Επενδυτή (την Lamda Development) αλλά και από την Πολιτεία. Ερωτηθείς για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον ο κ. Αθανασίου δίνει έμφαση στο γεγονός ότι πρόκειται για μία πρότυπη αστική ανάπλαση με πολύ χαμηλό μέσο συντελεστή δόμησης, μικρότερο του 0,5 συντελεστή κάλυψης μικρότερο του 30% και εισφορά σε γη. Μια πολεοδόμηση πολύ πιο ήπια όχι μόνο από τη συνηθισμένη στους όμορους δήμους και στην Αττική, αλλά και σε συμφωνία με τα υψηλότερα πρότυπα παγκοσμίως.

Στέκεται επίσης στα οφέλη για τον Τουρισμό. Η δημιουργία του Marina Bay Sands στην Σιγκαπούρη, που αποτελεί έργο υποπολλαπλάσιας σημασίας σε σχέση με την ανάπλαση του Ελληνικού, αύξησε τον τουρισμό της πόλης κατά 20%!

Η συμβολή της ανάπλασης του Ελληνικού θα είναι καθοριστική για το μέλλον της Αθήνας αλλά και της χώρας, καθώς θα προσελκύσει παραπάνω από ένα εκατ. τουρίστες και θα διευρύνει την παραμονή τους στην πρωτεύουσα, από μόλις 2 διανυκτερεύσεις που παραμένει σήμερα.

Ερωτηθείς για την κριτική που έχει ασκηθεί για χαμηλό τίμημα ο κ.Αθανασίου αναφέρει αναλυτικά: Εκτός από την καταβολή στο Δημόσιο των 915 εκατ. ευρώ σε δόσεις σε διάρκεια 10 ετών, θα πρέπει να δοθεί έμφαση και στις επενδυτικές υποχρεώσεις αξίας 4,6 δισ. ευρώ σε βάθος 15 ετών και στην απόδοση στο Ελληνικό Δημόσιο του 30% των καθαρών κερδών, πλέον μιας ελάχιστης απόδοσης για τα 99 χρόνια της διάρκειας της σύμβασης. Έτσι λοιπόν αν συνυπολογιστούν οι υποχρεώσεις του επενδυτή στις οποίες προστίθεται και η ανάληψη της κάλυψης του κόστους συντήρησης του Πάρκου, η τιμή του στρέμματος τελικά διαμορφώνεται πολύ υψηλότερα από την σημερινή αξία στρέμματος στους όμορους Δήμους.

Τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο κατά την 25ετή επενδυτική δραστηριότητα του έργου (κατασκευή & λειτουργία), που υπολογίζονται σε σύνολο φόρων (εισοδήματος, εταιρικών, ασφαλιστικές εισφορές, φόροι ακινήτων, ΦΠΑ) ανέρχονται σε περισσότερα από 13,5 δις ευρώ. Αναφέρεται επίσης στα επιπλέον έσοδα που θα έχει το ελληνικό δημόσιο από τον επικείμενο διαγωνισμό αδειοδότησης του καζίνο, καθώς και από τους φόρους παιγνίων σε ετήσια βάση.

Το μεγαλύτερο μέρος του έργου προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε βάθος δωδεκαετίας, με τον ακριβή χρόνο ολοκλήρωσης του να εξαρτάται από την οικιστική ανάπτυξη και ειδικότερα την κατασκευή 8.000 κατοικιών. Ο κ.Αθανασίου επισημαίνει ότι η ζήτηση τους είναι τελικά εκείνη που θα καθορίσει τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης της ανάπλασης. Εάν η ζήτηση των κατοικιών είναι σημαντική, η πλήρης ανάπλαση του έργου θα ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα, και σε καμιά περίπτωση δεν επηρεάζονται τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των υπόλοιπων έργων που προαναφέρθηκαν.

* Νέο Μητροπολιτικό Πάρκο στην περιοχή του Ελληνικού.

- Έκταση 2.000 στρέμματα

- Πεδίο του 'Αρεως: 270 στρέμματα

- Εθνικός Κήπος:160 στρέμματα

- Κτήμα Συγγρού: 950 στρέμματα

- Πάρκο Τρίτση: 1000 στρέμματα

- Hyde Park Λονδίνου: 1.420 στρέμματα

 

Περισσότερα Άρθρα...