Τετ09262018

Τελευταία ΕνημέρωσηΤετ, 26 Σεπ 2018 2pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Οικονομια Ελλαδα

Nέα χαλάρωση των Capital controls: Αναλήψεις χωρίς περιορισμούς από την 1η Οκτωβρίου

atm

Χωρίς περιορισμούς θα πραγματοποιούνται οι αναλήψεις μετρητών εντός της χώρας από την επόμενη Δευτέρα, 1η Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του  ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος είχε εξαγγείλει νέα, άμεση χαλάρωση των capital controls, η οποία θα φέρει άρση των περιορισμών στη διακίνηση κεφαλαίων εντός συνόρων, καθώς και στο άνοιγμα νέων λογαριασμών.

Θυμίζεται ότι σήμερα υφίσταται όριο των 5.000 ευρώ μηνιαίως για τις αναλήψεις από τα ΑΤΜ και τα ταμεία των τραπεζών. 

Πλέον, θα είναι δυνατή και η ανάληψη μέσω πιστωτικών και προπληρωμένων καρτών που μέχρι πρότινος δεν ίσχυε.

Όπως γράφει το insider.gr θα διατηρηθούν, ωστόσο, οι περιορισμοί στη διακίνηση κεφαλαίων προς το εξωτερικό για τους ιδιώτες. 

Τα σημερινά επιτρεπόμενα επίπεδα για τα εμβάσματα σε ξένα πιστωτικά ιδρύματα είναι 4.000 ευρώ ανά κωδικό πελάτη ανά δίμηνο.

Αυξήσεις αναμένονται στα όρια των εμβασμάτων για τις επιχειρήσεις.

Επιπλέον, αναμένεται σημαντική αύξηση στο ποσό που θα μπορούν να μεταφέρουν τα φυσικά πρόσωπα στο εξωτερικό. Σημειώνεται ότι σήμερα το όριο είναι 3.000 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες αυτό θα αυξηθεί στα 10.000 ευρώ ανά φυσικό πρόσωπο.

Ντράγκι: Η ΕΚΤ δεν έχει κανένα λόγο στο θέμα των συντάξεων στην Ελλάδα

dragi
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), Μάριο Ντράγκι, ξεκαθάρισε σήμερα μιλώντας στην επιτροπή Oικονομικών και Nομισματικών Yποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, ότι η ΕΚΤ δεν έχει πλέον κανένα λόγο όσον αφορά το ζήτημα των συντάξεων στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς από τον ανεξάρτητο ευρωβουλευτή, Νότη Μαριά, εάν η ΕΚΤ επιμένει στη μείωση των συντάξεων στην Ελλάδα, ο πρόεδρος της ΕΚΤ απάντησε τα εξής:

«Η ΕΚΤ, σε πρόσφατη εξέτασή της για τη συμμετοχή της στα προγράμματα διάσωσης, κατέληξε στο ότι χρειάζεται ένα διαφορετικό πλαίσιο λειτουργίας. Αυτό σημαίνει ότι θα ασχοληθεί ουσιαστικά με τη μακροοικονομική και χρηματοπιστωτική πτυχή της οικονομίας. Οπότε η ΕΚΤ δεν θα πει τίποτε άλλο πλέον, ούτε για τις συντάξεις, ούτε για τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, ιδιωτικοποιήσεις , ούτε για τίποτα από τα ζητήματα για τα οποία τα τελευταία χρόνια η ΕΚΤ είχε κάποιο λόγο, ως μικρός εταίρος».

Λαμβάνοντας το λόγο, ο πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι, υπενθύμισε ότι τα μέτρα που αφορούσαν περικοπές στις συντάξεις, της τάξεως του 1% του ΑΕΠ και τα φορολογικά μέτρα 1% του ΑΕΠ, τα είχε ζητήσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και κανένα άλλο θεσμικό όργανο της ΕΕ. «Η ΕΕ δεν χαίρεται ιδιαιτέρως γι' αυτό», ανέφερε ο Ρ. Γκουαλτιέρι.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Νέα χαλάρωση των Capital Controls – Πόσα χρήματα θα μπορούμε να τραβήξουμε

atm

Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται νέα χαλάρωση στα capital controls. Όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, μέσα στο φθινόπωρο θα ανακοινωθεί περαιτέρω χαλάρωση των περιορισμών στη μεταφορά κεφαλαίων και ειδικά στην αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό.

Όπως εκτιμούν, το ύψος των εμβασμάτων προς το εξωτερικό μπορεί να διαμορφωθεί στις 4.000 με 5.000 ευρώ το μήνα. 

Σημειώνουμε πως σήμερα, το ποσό διαμορφώνεται στις 4.000 ευρώ ανά κωδικό πελάτη και ανά ημερολογιακό δίμηνο (απόφαση που τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2018).

Η αύξηση του ορίου στις 5.000 ευρώ είναι κυρίως ψυχολογικού χαρακτήρα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των νοικοκυριών έχει λιγότερα χρήματα στον λογαριασμό του κάθε μήνα. Το μέσο όριο ανάληψης μετρητών είναι κοντά στα 1.500 ευρώ τον μήνα, ενώ αυτοί που έχουν μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα, τραβάνε συνήθως το 90% του ορίου.

Στις θετικές εξελίξεις όσον αφορά τα Capital Controls αναμένεται να αναφερθεί και ο Τσίπρας κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ 2018.

crash

 

Ποια ανάπτυξη; Στις τελευταίες θέσεις της Ευρωζώνης κατατάσσεται η Ελλάδα ως προς την ανάπτυξη

ellada anab trimino

Στις τελευταίες θέσεις της Ευρωζώνης κατατάσσεται η Ελλάδα ως προς την ανάπτυξη που σημείωσε το δεύτερο τρίμηνο.

Η οικονομία της ευρωζώνης αναπτύχθηκε με ρυθμό 0,4% το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat. 

H ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία επιβεβαίωσε την πρώτη μέτρηση για την τριμηνιαία άνοδο του ΑΕΠ στις 19 χώρες της ευρωζώνης, ενώ αναθεώρησε οριακά την ετήσια αύξηση στο 2,1% από 2,2% προηγουμένως. 

Την ισχυρότερη ανάπτυξη μεταξύ των 19 κρατών μελών κατέγραψαν η Μάλτα, η Εσθονία και Ρουμανία με 1,9% η πρώτη και 1,4 οι άλλες δύο.

Η Ελλάδα, η Γαλλία και η Ιταλία ήταν οι χώρες με τη μικρότερη ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο, στο 0,2%, όπως φαίνεται και στο γράφημα της Eurostat.

Αναφορικά με την ανάπτυξη σε ετήσια βάση μόνο τρία κράτη της Ευρωζώνης είχαν χαμηλότερες επιδόσεις από την Ελλάδα, που κατέγραψε ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ κατά 1,8%. Χαμηλότερα ήταν η Δανία (0,6%), η Ιταλία (1,2%) και Γαλλία (1,7%).

 

Reuters: Μην ανοίγετε σαμπάνιες για την "'εξοδο (?)" της Ελλάδος από το 3ο μνημόνιο

eyro khdeia

«Η Ευρώπη έχει επιτέλους στα χέρια της μια έξοδο που της επιτρέπει να πανηγυρίζει αντί να φοβάται. Μετά από οκτώ χρόνια η Ελλάδα αφήνει σήμερα πίσω της το τρίτο πρόγραμμα στήριξης», μεταδίδει το πρακτορείο Reuters και προσθέτει:

«Πρόκειται για ένα καλοδεχούμενο Grexit, όμως πριν ανοίξουν οι σαμπάνιες είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η Αθήνα παραμένει δέσμια των πιστωτών, που απέτυχαν να θέσουν την ελληνική οικονομία σε βιώσιμη τροχιά. Μόλις τρία χρόνια πριν, μια φιλική αποχώρηση της Ελλάδας από οποιοδήποτε πρόγραμμα φαινόταν αδιανόητη.

Το πρώτο εξάμηνο του 2015, η ριψοκίνδυνη πολιτική του νεοεκλεγμένου ριζοσπάστη της Αριστεράς Αλέξη Τσίπρα παραλίγο να προκαλέσει ένα καταστροφικό Grexit. Μετά από το βιαστικά διοργανωμένο δημοψήφισμα, αποτέλεσμα του οποίου ήταν ένα ηχηρό «Όχι» στους όρους των δανειστών, η Γερμανία πίεσε για προσωρινή έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη.

Με τις ελληνικές τράπεζες ήδη κλειστές, ο Τσίπρας τελικά υποχώρησε, συμφωνώντας να υλοποιήσει σαρωτικές μεταρρυθμίσεις. Ακόμα και τότε όμως το μέλλον της νέας συμφωνίας έμοιαζε αβέβαιο. Η Ελλάδα και η ευρωζώνη απέφυγαν το χείριστο από τα πιθανά ενδεχόμενα που φαινόταν επικείμενο κατά την διάρκεια της αναμέτρησης του 2015.

Ωστόσο -συνεχίζει το δημοσίευμα- οι διαχωριστικές γραμμές παραμένουν. Η ευρωζώνη ήθελε απελπισμένα να αποφύγει την διάσπασή της. Μια έξοδος θα έθετε εν αμφιβόλω τη μη αναστρέψιμη πορεία του κοινού νομίσματος, ωθώντας τις χρηματαγορές να ποντάρουν εναντίον των προβληματικών οικονομιών. Επίσης, έπρεπε να βρεθεί τρόπος για να πειθαρχήσει μια χώρα που επεδίωξε να εκμεταλλευτεί τις ατέλειες του κοινού νομίσματος. Αυτές οι ατέλειες αναδείχθηκαν επειδή η ευρωζώνη υποτίθεται πως ήταν μια νομισματική ένωση και μόνον, χωρίς δημοσιονομικές σχέσεις ή άλλη υποστήριξη.

Οι ευσεβείς αυτοί πόθοι δεν άντεξαν στην πρώτη δοκιμασία της πραγματικότητας όταν η Ελλάδα έχασε την πρόσβαση στις αγορές. Οι χώρες της ευρωζώνης ξεφορτώθηκαν όπως-όπως την ρήτρα «μη διάσωσης». Επανερμηνεύοντας βολικά την Συνθήκη του Μάαστριχτ, τα προγράμματα διάσωσης έγιναν τελικά εφικτά, αρκεί να είχαν τη μορφή δανείων αντί για μείωση της ονομαστικής αξίας των χρεών.

Εκεί έγκειται η πηγή των βασάνων της Ελλάδας. Αν και η χώρα εξέρχεται του προγράμματος, παραμένει δέσμια των πιστωτών της ευρωζώνης και των δανείων που της χορηγήθηκαν. Τα δάνεια αυτά είναι η μερίδα του λέοντος του δημόσιου χρέους. Το υψηλό χρέος καθιστά τις χώρες ευάλωτες στις αναταράξεις των αγορών.

Οφείλουν να συμπεριφέρονται άψογα για να διασφαλίζουν την πρόσβασή τους στην ιδιωτική χρηματοδότηση, αλλά ακόμη και έτσι μπορεί να πέσουν θύματα της αστάθειας όταν οι επενδυτές χάσουν το ενδιαφέρον τους για επισφαλείς επενδύσεις. Χωρίς τη θωράκιση του προγράμματος, η Ελλάδα θα πρέπει να αντλεί κεφάλαια από τις αγορές για την εξυπηρέτηση του χρέους της. Αυτός είναι ο λόγος που σε έναν ιδανικό κόσμο η Ελλάδα θα έπρεπε να εξέλθει του προγράμματος με πολύ μικρότερο χρέος, μέσω απομείωσης της ονομαστικής αξίας των δανείων της ευρωζώνης.

Όμως, «κουρέματα» αυτού του είδους αποτελούν ανάθεμα για τους ευρωπαίους πιστωτές που έχουν ένοχες συνειδήσεις και οι οποίοι φοβούνται τις αντιδράσεις των φορολογουμένων τους για τις απώλειες από τα δάνεια προς την Ελλάδα. Αντίθετα, η ευρωζώνη εφαρμόζει προ πολλού την λαθραία πολιτική της ελάφρυνσης του χρέους με άλλα μέσα. Επιτόκια που στην αρχή ήταν τιμωρητικά, είναι πλέον τόσο χαμηλά όσο γίνεται και η αποπληρωμή των τόκων σημαντικού μέρους των δανείων έχει μετατεθεί.

Οι ωριμάνσεις των δανείων έχουν επιμηκυνθεί κατά δεκαετίες. Αυτή η “extend and pretend” προσέγγιση θα εξασφαλίσει για μια δεκαετία περίπου και ως ένα βαθμό την Ελλάδα από τις διαθέσεις των αγορών, αλλά κρατά τη χώρα δεσμευμένη για πολύ περισσότερο. Για τους πιστωτές της ευρωζώνης που φοβούνται πως η Ελλάδα θα επιστρέψει στις κακές δημοσιονομικές της συνήθειες, λύση αυτή έχει πλεονεκτήματα, επειδή τους επιτρέπει να ασκούν επιρροή ακόμη και μετά τη λήξη του προγράμματος.

Είναι όμως συνταγή», προστίθεται στην ίδια ανάλυση, «που θα προκαλέσει υποβόσκουσα δυσαρέσκεια, καθώς η Ελλάδα πρέπει να επιτυγχάνει πρωτογενή πλεονάσματα μέχρι το 2060. Αυτό το πρωτοφανές εγχείρημα θα ήταν εφικτό σε αίσιους καιρούς, αλλά πρέπει να γίνει μετά από δύσκολους καιρούς.

Εκτός από το βάρος του χρέους, υπάρχει μια κληρονομιά πικρίας και στις δύο πλευρές. Οι βόρειοι πιστωτές αποδίδουν τα βάσανα της χώρας στην δημοσιονομική ασωτία των Ελλήνων. Οι Έλληνες κατηγορούν τους σωτήρες τους για την λιτότητα και τις δυσάρεστες μεταρρυθμίσεις που αναγκάστηκαν να υποστούν.

Όπως έχουν τα πράγματα, χρειάζεται ένα οικονομικό θαύμα - όπως μια διαρκής περίοδος ισχυρής ανάπτυξης – για να δραπετεύσει η Ελλάδα από τα δεσμά του χρέους.

Μετά τη μεγάλη πτώση του ΑΕΠ, η ανάκαμψη φαίνεται πιθανή, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Όμως οι προβλέψεις για το μέλλον είναι απογοητευτικά χαμηλές και δείχνουν πως η χώρα δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει τα προβλήματά της.

Το ΔΝΤ προβλέπει μακροπρόθεσμη αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ στο 1% ετησίως. Ακόμη και αυτή η μέτρια εκτίμηση ίσως αποδειχθεί αισιόδοξη. Τα δημογραφικά στοιχεία της Ελλάδας είναι ιδιαίτερα αρνητικά. Η απροθυμία της ευρωζώνης να αντιμετωπίσει την αλήθεια και να διαγράψει ορισμένα από τα δάνειά της αποτελεί σφάλμα κατανόησης.

Οι πολιτικές της θα κλείσουν την Ελλάδα σε μια φυλακή χρέους επί δεκαετίες, με δεσμοφύλακες του πιστωτές. Δεν είναι τρόπος αυτός να οικοδομηθεί μια νέα σχέση μεταξύ της ευρωζώνης και του άσωτου παιδιού της», καταλήγει το Reuters...

ΑΠΕ-ΜΠΕ