european car free week

Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκάλυψε τα ονόματα των πόλεων, στην "πρώτη γραμμή" της καινοτομίας στην αστική κινητικότητα.

Οι νικητές του Βραβείου EUROPEAN MOBILITY WEEK 2015 και του βραβείου για την αειφόρο σχεδιασμό της αστικής κινητικότητας, θα ανακοινωθούν από την Επίτροπο Violeta Bulc, αρμόδια για τις Mεταφορές και από τον Επίτροπο Karmenu Vella, αρμόδιο για το Περιβάλλον, σε μία τελετή απονομής των βραβείων, που θα λάβει χώρα, στις 20 Απριλίου, στις Βρυξέλλες.

Το βραβείο EUROPEAN MOBILITY WEEK 2015 τιμά τις τοπικές Αρχές, που προωθούν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα εξαιρετικά καλά και οι οποίες επικεντρώνονται με επιτυχία στις προσπάθειές τους, για μια στροφή προς πιο βιώσιμα μέσα μεταφοράς.

Αυτό το έτος, η Επιτροπή έλαβε 53 αιτήσεις από 19 Χώρες.

Μία ανεξάρτητη επιτροπή εμπειρογνωμόνων προεπέλεξε 10 τοπικές Αρχές, που αρίστευσαν στην αστική κινητικότητα.

Τρεις απ' αυτές ορίστηκαν ως φιναλίστ - Λισαβόνα, Μούρθια και Πάλμα ντε Μαγιόρκα - αφού αναγνωρίστηκε ότι, έχουν αποδώσει εξαιρετικά καλά, αντανακλώντας την πολυτροπικότητα, σύμφωνα με το θέμα του περασμένου έτους «Επιλογή. Αλλαγή. Συνδυασμός».

Ο νικητής του βραβείου EUROPEAN MOBILIT YWEEK 2015 θα λάβει ένα επαγγελματικό διαφημιστικό βίντεο, τονίζοντας τα εξαιρετικά επιτεύγματα του στη βιώσιμη αστική κινητικότητα και θα προωθηθεί ως παράδειγμα βέλτιστης πρακτικής, μαζί με τις άλλες φιναλίστ και τις προκρινόμενες τοπικές Αρχές.

Οι 10 πόλεις

Προεπιλεγείσες πόλεις και φιναλίστ (με έντονους χαρακτήρες) για την ανάθεση EUROPEAN MOBILITY WEEK Award 2015 είναι οι εξής:

1. Μπακάου (Ρουμανία)

2. Λάρνακα (Κύπρος)

3. Λισαβόνα (Πορτογαλία)

4. Μίσκολτς (Ουγγαρία)

5. Μούρθια (Ισπανία)

6. Νότινγχαμ (Ηνωμένο Βασίλειο)

7. Πάλμα ντε Μαγιόρκα (Ισπανία)

8. Σόφια (Βουλγαρία)

9. Τρίκαλα (Ελλάδα)

10. Βιέννη (Αυστρία).

Συγχαρητήρια του Υ.Π.ΕΝ. στο Δήμο Τρικκαίων για την Ευρωπαϊκή διάκριση του

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας συγχαίρει τον Δήμο Τρικκαίων και τους δημότες του, «που για πρώτη φορά βάζουν την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό χάρτη της βιώσιμης κινητικότητας με την ελπίδα να αποτελέσει το παράδειγμα για τη συμμετοχή ακόμη περισσότερων ελληνικών πόλεων στο θεσμό», με αφορμή την επιλογή της Θεσσαλικής πόλης, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην 10άδα των Ευρωπαϊκών πόλεων, που διακρίθηκαν για τις επιδόσεις τους στην προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και τις επιτυχείς προσπάθειες μετάβασης σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης στον αστικό ιστό.

Επισημαίνεται ότι, η πόλη των Τρικάλων επιλέχθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας ως το επίκεντρο των δράσεων βιώσιμης κινητικότητας για το 2015, μετά τις εξαιρετικές επιδόσεις των δημοτών της και κατά το 2014.

vouliafmni limni

H Λίμνη της Βουλιαγμένης είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά φυσικά αξιοθέατα της Αττικής και βρίσκεται μόλις 25 χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας.

Πρόκειται για υφάλμυρη λίμνη της οποίας η σύνδεση με την θάλασσα δεν έχουν ανακαλυφθεί ποτέ.

Το σχήμα της λίμνης είναι οβάλ και το μέγεθός της περίπου 550 μέτρα πλάτος και 1.825 μέτρα μήκος. Στον πυθμένα της (περίπου στα 48 μέτρα) ανοίγεται η είσοδος ενός πολυδαίδαλου υποβρύχιου σπηλαίου που εκτείνεται σε μήκος τουλάχιστον 3.123 μέτρων.

Παρά το γεγονός ότι η ύπαρξη της λίμνης δεν αναφέρεται από κανέναν αρχαίο συγγραφέα, ούτε και από τον Παυσανία, ο οποίος περιέγραψε τη χερσόνησο της Βουλιαγμένης, έχουν εντοπιστεί ίχνη ανθρώπινης εγκατάστασης της πρωτοελλαδικής περιόδου. Γεγονός που σημαίνει πρακτικά ότι η περιοχή κατοικείται από την 3η χιλιετία π.Χ.

Το ιαματικό νερό της αναβλύζει από πηγές βάθους 50 έως 100 μέτρων και διατηρεί σταθερή θερμοκρασία 21-29 βαθμούς Κελσίου όλο το χρόνο.

Στη Λίμνη της Βουλιαγμένης υπάρχουν 14 διαφορετικές υπόγειες σήραγγες. Μία από αυτές είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, έχει μήκος 800 μέτρα, πλάτος από 60 έως 150 μέτρα, ενώ το βάθος της είναι κατά μέσο όρο τα 80 μέτρα. Οι βυθισμένοι διάδρομοι έχουν συνολικό μήκος 4,3 χιλιόμετρα.

Εκεί ζει και ένα μοναδικό είδος ψαριών, τα Garra Rufa ή Dr Fish, τα οποία καθαρίζουν το δέρμα από τα νεκρά κύτταρα.

Επίσης είναι μία από τις λίγες λίμνες στον κόσμο που ευδοκιμεί η θαλάσσια ανεμώνη, (Paranemonia vouliagmeniensis), τα «Abra ovata» καθώς και τα «Cerastoderma glaucum».

Κατά την διάρκεια εξερευνητικής κατάδυσης στο υποθαλάσσιο σπήλαιο της Βουλιαγμένης ανακαλύφθηκε ένας τεράστιος σταλαγμίτης σε βάθος 105 μέτρων (περίπου 730 μέτρα από την είσοδο του σπηλαίου).

Σήμερα η κατάδυση επιτρέπεται μόνο για ερευνητικούς σκοπούς.

xirasia

Η ξηρασία στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, που άρχισε το 1998 και συνεχίζεται ακόμη, είναι πιθανότατα η χειρότερη των τελευταίων 900 ετών, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Η περιοχή που πλήττεται από την ξηρασία, περιλαμβάνει την Κύπρο, το Ισραήλ, την Παλαιστίνη, την Ιορδανία, το Λίβανο, τη Συρία και ένα μέρος της Τουρκίας.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Διαστημικών Μελετών Γκόνταρντ της NASA και του Γεωπαρατηρητηρίου Λάμοντ-Ντόχερτι του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον κλιματολόγο Μπεν Κουκ, κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Journal of Geophysical Research-Atmospheres" της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης.

Οι επιστήμονες βάσισαν τις εκτιμήσεις τους κυρίως στην μελέτη δακτυλίων δέντρων, ζωντανών και νεκρών. Τα σχετικά στοιχεία -που αφορούν και την Ελλάδα- περιλαμβάνονται στον λεγόμενο «'Ατλαντα Ξηρασίας Παλαιού Κόσμου». Τα στοιχεία από τα δέντρα συνδυάσθηκαν με περιγραφές του κλίματος από τα ιστορικά κείμενα.

Η έλλειψη ή η αφθονία νερού σε μια περιοχή επηρεάζει διαχρονικά την ανάπτυξη των δέντρων. Όσο πιο λεπτοί είναι οι δακτύλιοι, τόσο μεγαλύτερη θεωρείται ότι είναι η ξηρασία. Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, η ξηρασία μετά το 1998 στην περιοχή του Λεβάντε είναι περίπου 50% πιο έντονη από την πιο ξηρή περίοδο των τελευταίων 500 ετών και 10 έως 20% ξηρότερη από την χειρότερη ξηρασία των προηγούμενων 900 ετών.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι το βόρειο τμήμα της Μεσογείου (Ελλάδα, Ιταλία, νότια Γαλλία, νότια Ισπανία) τείνουν να είναι ξηρό, όταν η βορειοανατολική Αφρική είναι υγρή -και το αντίστροφο. Οι αυξομειώσεις της ξηρασίας στην Μεσόγειο σχετίζονται με το κλίμα του Ατλαντικού. Κατά περιόδους, στη λεκάνη της Μεσογείου εισέρχονται παρατεταμένα ρεύματα ζεστού και ξηρού αέρα, με συνέπεια να μειώνονται οι βροχές, να ανεβαίνει η θερμοκρασία και τελικά να επικρατεί ξηρασία.

Όλα τα κλιματολογικά μοντέλα εκτιμούν ότι το μέλλον της Μεσογείου, ιδίως στης ανατολικής, προβλέπεται ξηρό. Και η νέα μελέτη δείχνει ότι η ξηρασία στο Λεβάντε είναι ο προάγγελος όσων θα ακολουθήσουν.

 

prasina ix

Υπάρχει ως σενάριο εδώ και μήνες αλλά όλα δείχνουν ότι τώρα επανέρχεται καθώς τα έσοδα από τα διάφορα τέλη που αφορούν στα αυτοκίνητα θεωρούνται “βέβαια” για το κράτος.

Το νέο σενάριο λοιπόν αφορά σε χαράτσι στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Το χαράτσι, που, σύμφωνα με το newsit.gr, πιθανότατα θα έχει την ονομασία “πράσινο τέλος” θα επιβληθεί στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παλαιότερης από EURO4 τεχνολογίας ή έχουν αγοράσει αυτοκίνητο πριν το 2010.

Σύμφωνα με τα σενάρια που κυκλοφορούν οι κάτοχοι των αυτοκινήτων αυτών θα κληθούν να πληρώσουν τουλάχιστον 50 ευρώ ως τα 2.000 κυβικά, με την επιβάρυνση να ξεπερνάει το 30% από τα 2.000 κυβικά και πάνω.

Για τα επαγγελματικά οχήματα από 1,5 τόνο και πάνω η επιβάρυνση σύμφωνα με το ίδιο σενάριο θα ξεκινάει από τα 100 ευρώ.

pagoi gh

Κάτι πρωτοφανές και ανησυχητικό για την ιστορία και το μέλλον του πλανήτη συνέβη την περασμένη Πέμπτη

Την περασμένη Πέμπτη, 3 Μαρτίου, συνέβη κάτι πρωτοφανές για την ιστορία του πλανήτη, αλλά η είδηση δεν εμφανίστηκε παρά μόνο σε ελάχιστα Μέσα.

Σε όλο το βόρειο ημισφαίριο, η θερμοκρασία, έστω και για λίγες ώρες, διέσχισε την κόκκινη γραμμή και ήταν μεγαλύτερη από δύο βαθμούς Κελσίου πάνω από το "κανονικό", για πρώτη φορά στην καταγραμμένη ιστορία και πιθανόν για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια ύπαρξης του ανθρώπινου πολιτισμού.

Αυτή η καταγραφή είναι πολύ σημαντική δεδομένου ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, οι κυβερνήσεις του κόσμου όρισαν τους δύο βαθμούς Κελσίου ως κόκκινη γραμμή που πρέπει πάση θυσία να μην παραβιαστεί.

Επιπλέον, τα έως τώρα δεδομένα, δείχνουν ξεκάθαρα πως στην πραγματικότητα, φέτος ο χειμώνας δεν ήρθε ποτέ στο μεγαλύτερο μέρος του ημισφαιρίου. Κάθε μήνας που τελειώνει δίνει απλά στον επόμενο, τη θέση του στην κορυφή των ρεκόρ θερμοκρασίας και τα επίπεδα εξακολουθούν να ανεβαίνουν.

Αυτή η ανησυχητική γεύση από το μέλλον είναι μόνο προσωρινή. Θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να ενταθεί το πρόβλημα και να υπάρχουν σταθερά τέτοιες καταγραφές θερμοκρασίας. Αλλά, το μέλλον έρχεται πολύ πιο γρήγορα από ό, τι η επιστήμη είχε τελικά προβλέψει.

Εν μέρει, αυτό οφείλεται στο φαινόμενο Ελ Νίνιο του οποίου οι σποραδικές εκδηλώσεις πάντα ανεβάζουν τη θερμοκρασία του πλανήτη. Αλλά δεδομένου ότι η θερμότητα του φαινομένου είναι σε επίπεδα πάνω από την ολοένα αυξανόμενη παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας, οι δείκτες είναι όλο και ψηλότερα, σημειώνει η Boston Globe.

Αυτή την περίοδο, τα νερά του Ειρηνικού απελευθερώνουν τεράστιες ποσότητες θερμότητας που αποθηκεύτηκαν εκεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών υπερθέρμανσης του πλανήτη. Και καθώς η θερμότητα ξεχύνεται έξω στην ατμόσφαιρα, οι συνέπειες είναι συντριπτικές. Στο Νότιο Ειρηνικό, για παράδειγμα, είχαμε την καταγραφή των υψηλότερων σε ταχύτητα ανέμων, τον περασμένο μήνα, όταν ο τροπικός κυκλώνας Winston ισοπέδωσε τα νησιά Φίτζι.

Σε οικονομικούς όρους, η καταιγίδα αφάνισε το δέκα τοις εκατό του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας, περίπου ισοδύναμο με δεκαπέντε ταυτόχρονους τυφώνες Κατρίνα.

Τα μηνύματα είναι σαφή.

Πρώτον, η υπερθέρμανση του πλανήτη δεν είναι μια μελλοντική απειλή - είναι η σημερινή πραγματικότητα, και τελικά δεν απειλεί τα εγγόνια μας, αλλά το σημερινό πολιτισμό, σημειώνει η εφημερίδα.

lifo

elliniko anaplasi

Την ικανοποίησή του για την εφαρμογή του συμφωνημένου από την Κυβέρνηση προγράμματος αποκρατικοποιήσεων εξέφρασε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Βήμα FM»

Σε καλό δρόμο βρίσκονται οι ιδιωτικοποιήσεις κατά τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιο Πιτσιόρλα. «Τα βήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα δείχνουν ότι η κυβέρνηση λειτουργεί αποτελεσματικά, παρά τα επιμέρους προβλήματα» δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη υλοποίησης του προγράμματος, προκειμένου η ελληνική οικονομία να περάσει σε μία καινούρια φάση ανάπτυξης.

Ωστόσο, άφησε κάποιες, υποστηρίζοντας πως το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αντιμετωπίζει προβλήματα στο πολιτικό σύστημα της χώρας και είναι λογικό να υπάρχουν παραφωνίες.

Σε συνέχεια, έκανε αναφορές ειδικότερα στις συμβάσεις του ΟΛΠ, του Ελληνικού και του Ελ.Βενιζέλος.

Σχετικά με τον ΟΛΠ, επισήμανε ότι ο Πειραιάς θα γίνει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου και αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ και την απασχόληση και την οικονομία και την ανάδειξη του Πειραιά ως τεράστιο κέντρο. «Το γεγονός ότι για 40 χρόνια θα έχει τη διαχείριση του λιμανιού αυτός ο κολοσσός, μας δίνει την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τη γεωγραφική μας θέση και να αναδειχθούμε ως βασική πύλη όλων των προϊόντων της Ασίας προς την Ευρώπη» υποστήριξε.

Αναφορικά με την αξιοποίηση του Ελληνικού, τόνισε ότι το δημόσιο βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τους επενδυτές, προκειμένου να υπάρξουν βελτιώσεις στην υπάρχουσα σύμβαση. Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατάληξη της υπόθεσης αναμένεται εντός του Απριλίου.

Από την υλοποίησης της μεγάλης αυτής επένδυση μάλιστα, εκτιμά ότι θα προκύψουν 40.000 νέες θέσεις εργασίας.

Τέλος, σχετικά με τη σύμβαση παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος», υπογράμμισε ότι τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για την παράταση της υπάρχουσας σύμβασης, εκτιμώντας ότι θα είναι μία διαδικασία η οποία θα κρατήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.

«Θα καταλήξει όμως σε ένα διάστημα κάποιων μηνών, αλλά πιστεύω ότι θα έχει θετικό αποτέλεσμα, διότι θα εξασφαλίσει μια προοπτική σταθερότητας στο αεροδρόμιο» κατέληξε.

Mεγάλη έρευνα της PUBLIC ISSUE: Υπέρ της ιδιωτικοποίησης του Ελληνικού η πλειοψηφία των πολιτών. Δικαίωση Κωνσταντάτου

osy amaxostasio

Πριν από λίγες ημέρες έλαβε τελεσίγραφο η διοίκηση της ΟΣΥ από την «Ελληνικό Α.Ε», με την οποία καλείται να «ξηλώσει» το αμαξοστάσιο έως τα μέσα του προσεχούς Οκτωβρίου δεδομένου ότι αυτή την περίοδο έχουν επανεκκινήσει οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του σχήματος που έχει επικρατήσει στο σχετικό διαγωνισμό.

Ωστόσο μια τέτοια κίνηση θα δημιουργούσε νέα «τρύπα» στα οικονομικά του Οργανισμού, η οποία εκτιμάται σε πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση που η ΟΣΥ κληθεί να βρει νέο χώρο, μακριά από τα νότια προάστια, τα οχήματα που θα εξυπηρετούνται θα πρέπει να διανύουν πολύ μεγαλύτερη απόσταση (από και προς το αμαξοστάσιο) με  επιβάρυνση του κόστους καυσίμων.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στελέχη του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών) επισημαίνουν ότι η μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου είναι τεχνικώς αδύνατη εξαιτίας και της έλλειψης ελεύθερων χώρων καθώς όχι μόνο πρόκειται για το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο της εταιρίας αλλά είναι κι αυτό, στο οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί το σύστημα περιφερειακής διοίκησης τηλεματικής, ενώ το περασμένο καλοκαίρι έγινε και μερική ανακαίνιση με ειδικό τάπητα που κόστισε περί τα 50.000 ευρώ.

Μοναδική λύση που διαφαίνεται στον ορίζοντα είναι να γίνει δεκτό το αίτημα εξαίρεσης που θα υποβάλλει το υπουργείο Υποδομών στην «Ελληνικό Α.Ε», με το αιτιολογική του υπερβολικού κόστους μετεγκατάστασης.

Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού σταθμεύουν 406 λεωφορεία (εκ των οποίων τα 214 αρθρωτά) και εκτείνεται σε μια έκταση 80.500 τετραγωνικών μέτρων, που του παραχωρήθηκε τη δεκαετία του ’80 από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Ως γνωστόν, η επένδυση του Ελληνικού είναι στις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ καθώς έχει συμπεριληφθεί μέσα στις 9 ώριμες επενδύσεις που θα πρέπει να πραματοποιηθούν άμεσα και αποτελούν μέρος του μνημονίου που έχει υπογράψει με τους εταίρους ο Αλέξης Τσίπρας.  

Συντονιστής των σε εξέλιξη διαπραγματεύσεων για τη διαμόρφωση της τελικής συμφωνίας με τους επενδυτές φέρεται να είναι ο υπουργός παρά τον πρωθυπουργό, κ. Ν. Φλαμπουράρης,  οποίος δήλωσε σχετικά : "Βρισκόμαστε σε συζητήσεις, με καλή πρόθεση πάντα"..

Περισσότερα Άρθρα...