ste-olomeleia. jpg

Στην απόρριψη των προσφυγών που είχαν κατατεθεί κατά της μεταβίβασης των εγκαταστάσεων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, της Μαρίνας Ελληνικού και του Αγ. Κοσμά Αττικής στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, προχώρησε το Συμβούλιο της Επικρατείας. 

Συγκεκριμένα, το ΣτΕ απέρριψε ως αβάσιμες τις προσφυγές των Δήμων Ελληνικού-Αργυρούπολης και Αλίμου, 10 κατοίκων του Ελληνικού και της Μητρόπολης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας - Βάρης Βουλιαγμένης, που αντιδρούσαν στη μεταβίβαση του 30% των εν λόγω εγκαταστάσεων στο ΤΑΙΠΕΔ.

Μάλιστα, το ΣτΕ κρίνει ότι η μεταβίβαση δεν έχει καμμία επενέργεια στους Δήμους και τους κατοίκους και προσθέτει ότι οι διεκδικήσεις αποτελούν ιδιωτική προσφορά για την οποία το ΣτΕ δεν είναι αρμόδιο.

Η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων έχει μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ για 99 χρόνια το 30% της έκτασης του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητας του Αγ. Κοσμά, του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας και της χερσονήσου του Αγ. Κοσμά.

anaplasi-athens-kedro

Εντός του επόμενου μήνα θα έχει οριστικοποιηθεί η διαμόρφωση της σχετικής ΚΥΑ για την ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας, που θα περιλαμβάνει ένα σύνθετο πρόγραμμα δράσεων, με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την ανατροπή της υποβάθμισης του ευρύτερου κέντρου της πρωτεύουσας, αλλά ταυτόχρονα και την ανάδειξη της σημαντικής ταυτότητάς του.

Αυτό υπογραμμίζεται από το ΥΠΕΚΑ, έπειτα από επιστολή που απέστειλε ο υπουργός Γιάννης Μανιάτηςστους δεκαπέντε συναρμόδιους υπουργούς, στην οποία συμπεριλαμβάνεται το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης όπως αυτό προτάθηκε από τον δήμο Αθηναίων.

Τα συναρμόδια υπουργεία πρόκειται να συμμετάσχουν στη διαδικασία διαβούλευσης για την οριστικοποίηση της θεσμοθέτησης του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) στο Κέντρο της Αθήνας, διατυπώνοντας τις παρατηρήσεις τους έως τις 15 Ιουνίου 2014.

«Φιλοδοξούμε, με τη συμμετοχή των συναρμόδιων φορέων, μέσα στον επόμενο μήνα να οριστικοποιηθεί η διαμόρφωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα περιλαμβάνει ένα σύνθετο πρόγραμμα δράσεων, με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την ανατροπή της υποβάθμισης και θα δεσμεύει τις υπηρεσίες ως προς τις απαραίτητες ενέργειες και δράσεις» δήλωσε σχετικά ο κ. Μανιάτης.

Καταλήγοντας ο υπουργός, τόνισε ότι «όλοι μαζί μπορούμε να συμβάλουμε ουσιαστικά στην ανάδειξη της πραγματικής και σημαντικής ταυτότητας του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας».

 

 

elliniko parko- maketa

Συνάντηση με τον ομόλογό του των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Sheikh Abdullah bin Zayed Al Nahyan είχε ο υπουργός εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος, στο πλαίσιο της μικρής διυπουργικής επιτροπής Ελλάδος-ΗΑΕ που συνεδριάζει στην Αθήνα.

Οι δύο άνδρες προχώρησαν στην  υπογραφή νέων συμφωνιών και μνημονίων συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης τύπου που έδωσαν αμέσως μετά, ο Ευάγγελος Βενιζέλος τόνισε οτι η συμμετοχή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων τόσο στην επένδυση του Αστέρα Βουλιαγμένης όσο και στην επένδυση στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα της στρατηγικής σημασίας συνεργασίας της Ελλάδας με τα ΗΑΕ. Και πρόσθεσε ότι η συμμετοχή των ΗΑΕ στις επενδύσεις αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης προς τη χώρα μας και τους Έλληνες. 

Ο  υπουργός εξωτερικών των ΗΑΕ, από την πλευρά του, επεσήμανε ότι η επένδυση στο Ελληνικό θα γίνει σε μία από τις καλύτερες θέσεις της Μεσογείου, θα υπερβεί τα 7 δισ. ευρώ και θα προσφέρει περισσότερες από 50.000 θέσεις εργασίας. Πρόσθεσε, δε, ότι η Ελλάδα είναι η χώρα της Ευρώπης που μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις από όλο τον κόσμο. 

Παράλληλα, σημείωσε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της κυβέρνησής του για στενότερη συνεργασία και οικονομική σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών, καθώς και την προοπτική εξόδου τόσο της Ελλάδας όσο και των ΗΑΕ στις αγορές των Βαλκανίων, της Μεσογείου και της Μ. Ανατολής. 

Να σημειωθεί ότι ο Ευάγγελος Βενιζέλος υπέγραψε τρεις συμφωνίες με τον ομόλογο του από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για την προστασία και προώθηση επενδύσεων στη χώρα μας στους τομείς της Άμυνας και της Αγροτικής Ανάπτυξης, ενώ υπεγράφη επίσης συμφωνία από την Μαριάννα Λάτση της Lamda Development με τα ΗΑΕ για την συμμετοχή τους στο έργο στο Ελληνικό και με την ΤΕΡΝΑ για την συμμετοχή τους σε έργα ΑΠΕ.

kortzidis

Την επένδυση στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού επιχειρούν να μπλοκάρουν ο Δήμαρχος Ελληνικού Αργυρούπολης Χρήστος Κορτζίδης, και άλλα 13 άτομα, με εξώδικο στο ΤΑΙΠΕΔ, με το οποίο καλούν το Ταμείο να διακόψει τις όποιες ενέργειες παραχώρησης της περιοχής στην Lamda Development κάνοντας λόγο για ποινικές, αστικές ευθύνες και πειθαρχικές ευθύνες των εμπλεκομένων.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, εντολές της Κουμουνδούρου είναι να ακολουθηθεί το επιτυχημένο πλάνο ενεργειών των "Κορμοράνων" οι οποίοι είχαν καταφέρει να μπλοκάρουν την διπλή ανάπλαση στο Βοτανικό και στο γήπεδο του Παναθηναϊκού στην Αθήνα.

Συγκεκριμένα, με δελτίο τύπου του Δήμου Ελληνικού - Αργυρούπολης αναφέρεται ότι 14 άτομα, μεταξύ των οποίων ο δήμαρχος Ελληνικού- Αργυρούπολης Χρ. Κορτζίδη, ο υποψήφιος δήμαρχος Γλυφάδας Τάσος Ταστάνης, καθώς και το μέλος της διοικούσης επιτροπής Αλέξανδρος Μπουσουλέγκας, κατέθεσαν εξώδικο στο ΤΑΙΠΕΔ, ζητώντας:

-Να μην προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της «Ελληνικό Α.Ε» πριν αυτή εγκριθεί από τη Βουλή, και πριν εγκριθεί τουλάχιστον το ΕΣΧΑΔΑ.

-Να μην προχωρήσει σε υπογραφή σύμβασης που εξασφαλίζει με οποιοδήποτε τρόπο στον προτιμώμενο επενδυτή άδεια Καζίνο ή δικαιώματα κυριότητας και επιφανείας στην επίδικη έκταση.

-Να δώσει στη δημοσιότητα την σύμβαση που πρόκειται να υπογράψουν με την Lamda Development.

-Nα δώσει στη δημοσιότητα την αποτίμηση της αξίας του «Ανεξάρτητου Οίκου» που ανέρχονταν στο εξευτελιστικό ποσό των 560.000.000 ευρώ.

-Να δώσει στη δημοσιότητα τις εκθέσεις των Χρηματοοικονομικών Συμβούλων και του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και των προβλεπόμενων αμοιβών όλων όσων εμπλέκονται σ' αυτή την διαδικασία.

Όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου η ενέργεια αυτή καταδεικνύει την αταλάντευτη απόφαση της πλειοψηφίας των κατοίκων των γύρω δήμων να συνεχίσουν τον αγώνα για αξιοποίηση του χώρου και δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, βάσει της μελέτης που είχε εκπονήσει το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, ενώ γίνεται λόγος για απαράδεκτες αποφάσεις της μνημονιακής κυβέρνησης των Σαμαρά-Βενιζέλου, που ξεπουλά το χώρο σε εξευτελιστική τιμή στην εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Λάτση Lamda Development.

Το Εξώδικο υπογράφουν οι:

Κορτζίδης Χρήστος, Δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης, κάτοικος Ελληνικού,
Γεωργακάκη Ροϊδή, Αντιδήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης, κάτοικος Ελληνικού,
Πορτάλιου Ελένη, καθ. Αρχιτεκτονικής Σχολής ΕΜΠ, δημοτική σύμβουλος δήμου Αθηναίων, κάτοικος Αθηνών,
Ταστάνης Αναστάσιος, δημοτικός σύμβουλος Γλυφάδας, κάτοικος Γλυφάδας,
Μπελιά Ελένη, τέως δημοτική σύμβουλος Αλίμου, κάτοικος Αλίμου,
Ιατρίδου Μαριλένα, τέως δημοτική σύμβουλος Π.Φαλήρου, κάτοικος Π. Φαλήρου,
Φερενίκη Βαταβάλη, Δρ. Αρχιτέκτων-Πολεοδόμος, κάτοικος Αθηνών,
Μπουσουλένγκας Αλέξανδρος, Δρ Περιβαλλοντολόγος, κάτοικος Γλυφάδας,
Κίνιας Σπυρίδων, κάτοικος Ελληνικού,
Τότσικας Πάνος, Πολεοδόμος, κάτοικος Ηλιούπολης,
Μπαδόγιαννης Άκης, ιατρός, κάτοικος Ελληνικού,
Ράικος Αθανάσιος, δικηγόρος, κάτοικος Αργυρούπολης,
Μαστρογιαννόπουλος Παναγιώτης, κάτοικος Αλίμου,
Χαλικιά Σοφία, κάτοικος Αλίμου.

vimaonline

paralia

Η περιβαλλοντική υποβάθμιση των ακτών δεν έχει μόνο περιβαλλοντικές, αλλά και οικονομικές επιπτώσεις. Η κατάληψη περισσότερου από το 70% του αιγιαλού προκάλεσε απώλεια ανταγωνιστικότητας, ελκυστικότητας και περιβαλλοντικής ποιότητας με αντίστοιχα αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα και τη σταθερότητα του τουρισμού, επισημαίνει η οργάνωση για την Ισπανία

Επιστολή με την οποία καλεί την ελληνική κυβέρνηση να μην ακολουθήσει το αποτυχημένο παράδειγμα της Ισπανίας στη διαχείριση του αιγιαλού απέστειλε την Τρίτη προς τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και την υπουργό Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη ο διευθυντής του WWF Ισπανίας.

Η επιστολή της ισπανικής WWF εστάλη ενώ αναμένεται η κυβέρνηση να επαναφέρει προς συζήτηση το επίμαχο και αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο για τον αιγιαλό το οποίο είχε μπει στον πάγο μέχρι τις ευρωεκλογές λόγω των αντιδράσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και από φορείς της προστασίας του περιβάλλοντος.

«Όπως είμαι σίγουρος πως θα γνωρίζετε, η Ισπανία είναι η χώρα της Μεσογείου που υποφέρει τα μέγιστα από τη δραματική αλλοίωση και καταστροφή της παράκτιας ζώνης της. Η εκτεταμένη οικοδομική δραστηριότητα τις τελευταίες δεκαετίες, δίχως πρόβλεψη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις είχε καταστροφικές συνέπειες, τις οποίες η χώρα καλείται να αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια.

Αυτή τη στιγμή, το 75% των ισπανικών ακτών έχει οικοδομηθεί ή βρίσκεται σε στάδιο οικοδόμησης (με ρυθμό 8 εκτάρια ανά ημέρα τα τελευταία 20 χρόνια), ενώ το πρώτο χιλιόμετρο ακτογραμμής έχει οικοδομηθεί πλήρως στο ένα τρίτο των μεσογειακών ακτών της Ισπανίας. Την ίδια στιγμή, σχεδόν μισό εκατομμύριο κατοικίες είναι κενές.

[…] Η περιβαλλοντική υποβάθμιση των ακτών δεν έχει μόνο περιβαλλοντικές, αλλά και οικονομικές επιπτώσεις. Η κατάληψη περισσότερου από το 70% του αιγιαλού προκάλεσε απώλεια ανταγωνιστικότητας, ελκυστικότητας και περιβαλλοντικής ποιότητας με αντίστοιχα αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα και τη σταθερότητα του τουρισμού.»

Το παραπάνω αποτελεί ένα μόνο απόσπασμα της επιστολής που απέστειλε σήμερα προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Τουρισμού, κ. Στουρνάρα και κα. Κεφαλογιάννη, ο Διευθυντής του WWF Ισπανίας, Χουάν Κάρλος δελ Όλμο. Με την Ισπανία να αποτελεί ένα μεσογειακό παράδειγμα προς αποφυγή ως προς τη μη βιώσιμη διαχείριση των ακτών της και την υποβάθμιση του τουριστικού της προϊόντος, ο Διευθυντής του WWF Ισπανίας καλεί με επείγοντα τρόπο την ελληνική κυβέρνηση να μην υποπέσει στα λάθη της χώρας του με το καταστροφικό – όπως τέθηκε στη διαβούλευση – νομοσχέδιο για τον αιγιαλό και την παραλία.

Χαρακτηριστικά, ο Χουάν Κάρλος δελ Όλμο καλεί «εκ βάθους καρδιάς» τους υπουργούς να εξασφαλίσουν «πως οποιαδήποτε νομοθεσία που αφορά στην παράκτια ζώνη θα εγγυάται την προστασία των παράκτιων οικοσυστημάτων και των οικολογικών υπηρεσιών που παρέχουν, ούτως ώστε να αναγνωριστεί η Ελλάδα διεθνώς ως σημαντικός τουριστικός προορισμός με σεβασμό για το βασικό τουριστικό προϊόν: τη φύση».

Από την πλευρά του ο Δημήτρης Καραβέλλας, διευθυντής του WWF προειδοποιεί ότι τώρα που τελείωσαν οι ευρωεκλογές η απειλή είναι υπαρκτή: «Το WWF Ελλάς έχει εξ αρχής ταχθεί ενάντια σε αυτό το καταστροφικό νομοσχέδιο, ενώ οι πρωτοφανείς αντιδράσεις εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών αλλά και φορέων εξανάγκασαν την Κυβέρνηση να αναδιπλωθεί, "παγώνοντάς" το προς το παρόν.

Παρόλα αυτά, με τις Ευρωεκλογές να αποτελούν πλέον παρελθόν, οφείλουμε όλοι να επαγρυπνούμε για τα επόμενα βήματα του Υπουργείου και να πιέζουμε για ένα αποτελεσματικό, προστατευτικό και οικολογικά βιώσιμο θεσμικό πλαίσιο για τις ακτές μας. Το αποτυχημένο παράδειγμα της Ισπανίας δεν μπορεί να αποτελεί πρότυπο, αν θέλουμε πραγματικά να βγούμε από την κρίση, αξιοποιώντας με υγιή τρόπο το μοναδικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από το φυσικό μας κεφάλαιο», είπε.

msn

kotsakos mixalis

Είτε μας αρέσει,, είτε όχι, δεν υπάρχουν χρήματα για να παραμείνει στο δημόσιο

Εδώ και τέσσερα χρόνια ακούω και διαβάζω τα απίθανα σε ότι αφορά την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, που επί 14 χρόνια είναι ερειπωμένο και θυμίζει ένα φάντασμα.

Βέβαια στο διάστημα αυτό ακούσαμε από πολλούς υπουργούς ένα σωρό μεγαλόπνοα έως φαραωνικά σχέδια περί της κατασκευής του μεγαλύτερου μητροπολιτικού πάρκου της Ευρώπης. Εξάλλου ας μην ξεχνιόμαστε πως η μεγαλομανία μας δεν συγκρίνεται με τίποτα. Θυμηθείτε ας πούμε το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο δέντρο επί δημαρχίας Αβραμόπουλου κι ένα σωρό τέτοιες αηδίες.

Φυσικά όλες οι μεγαλοστομίες πήγαν περίπατο όταν έσκασε η βόμβα της κρίσης και η χρεοκοπία της χώρας. Διότι όσο κι εάν μας αρέσει να στρουθοκαμηλίζουμε η αλήθεια είναι αυτή: Η χώρα χρεοκόπησε, καθώς αδυνατούσε να πληρώσει τις υποχρεώσεις της. Και γι' αυτό προστρέξαμε στον μηχανισμό στήριξης για να μην βάλουμε λουκέτο.

Το μνημόνιο και η τρόικα μας ανάγκασε να κάνουμε κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από την πρώτη ημέρα που το αεροδρόμιο «μετακόμισε» στα Σπάτα. Απλά, λιτά και ξεκάθαρα. Αντίθετα ως χώρα, ως κυβερνήτες, ως πολιτικοί, ως κόμματα, αλλά και ως πολίτες δείξαμε τον ωχαδερφισμό που μας διακατέχει εδώ και δεκαετίες. Ή πιο σωστά αναλωθήκαμε σε σχέδια που ήταν αδύνατον να υλοποιηθούν για ένα απλούστατο λόγο: ότι ουδείς σκέφθηκε να γίνει μία σοβαρή διαβούλευση και να ληφθεί μία απόφαση που να είναι υλοποιήσιμη με ρεαλισμό και δίχως να ξοδευτούν ο ουρανός με τα άστρα. Δυστυχώς όσοι έδειξαν πρεμούρα για να σχεδιάσουν και να προτείνουν λύσεις είχαν στο μυαλό τους το στα ευρώ του «κρατικού θησαυροφυλακίου». Κι έτσι δεν έγινε τίποτα απολύτως.

Από την πρώτη ημέρα που τέθηκε το θέμα από τον πρώην πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου η ιδέα της αξιοποίησης τάχθηκα υπέρ μία λύσης στην οποία δεν θα δαπανηθούν κρατικά χρήματα για να φτιαχθεί το μητροπολιτικό πάρκο και ούτε θα χρειαστούν κρατικά χρήματα για την συντήρηση του. Εξάλλου τα παραδείγματα για την... συνέπεια μας είναι ορατά. Μία βόλτα στο πάρκο Τρίτση μεταξύ Ιλίου-Καματερού-Αγίων Αναργύρων θα σας πείσει.

Οι διαφορές στην αντίληψη

Επί πολλούς μήνες οι τοπικές κοινωνίες είχαν διαχωριστεί στα δύο. Ή πιο σωστά κυριαρχούσε η άποψη ότι πρέπει να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο, στο οποίο θα υπάρξει ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων με βασικούς πυλώνες την αειφορία, το περιβάλλον, την ώθηση οικονομικών δραστηριοτήτων, χάριν του δημοσίου συμφέροντος Και από την άλλη οι λιγότεροι, αλλά σαφώς πιο ρεαλιστές είμαστε υπέρ της ιδιωτικής επένδυσης, όπου εκτός από ένα μεγάλο μέρος πρασίνου, ελεύθερο στους πολίτες, θα μπορεί ο επενδυτής να αναπτύξει και κερδοφόρες γι' αυτό δραστηριότητες. Κάτι απόλυτα λογικό, από τη στιγμή που θα αναλάβει την συντήρηση και του πάρκου.

Οι αντιδρώντες στην αποκρατικοποίηση μιλούν για ευτελές τίμημα, για απουσία αναπτυξιακού σχεδίου για απουσία δημοσίου ελέγχου, για επιβάρυνση του δημοσίου με επιπλέον δαπάνες, για έργα προίκα στον επενδυτή, για χαμένα αντισταθμιστικά οφέλη, αλλά για να περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Δεν θα μείνω εκεί. Απλά θα μεταφέρω ορισμένα από όσα ανέφερε ο καθηγητής του Χάρβαρντ, Σ. Πολλάλης πως «το Ελληνικό ήταν το έργο που θα μπορούσε να είχε κάνει τη διαφορά στην ελληνική οικονομία. Το έργο όμως δεν είναι μόνο οικονομικό, έχει τη δυνατότητα να κάνει την Αθήνα, και κατά συνέπεια την Ελλάδα, ανταγωνιστική και να αλλάξει τη ζωή των Αθηναίων. Με αειφόρα ανάπτυξη, το Ελληνικό μπορεί να φέρει επενδυτικά κεφάλαια για υψηλόμισθες υπηρεσίες, βασισμένες στο εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό μας».

Δυστυχώς το κράτος ως επιχειρηματίας απέτυχε παταγωδώς. Και αυτό το πληρώνουμε με τον πλέον οδυνηρό τρόπο ως πολίτες. Οπότε ίσως ήρθε η ώρα να σκεφθούμε πως θα καταφέρουμε να σκεφθούμε ρεαλιστικά. Δηλαδή να εφαρμοστούν οι νόμοι, να μην επιτραπεί στον επενδυτή να κάνει τα δικά του και το σημαντικότερο όσες υποχρεώσεις αναλάβει να τις φέρει εις πέρας. Επίσης είτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει αποτελεί την βασική ανάγκη της πρωτεύουσας η δημιουργία θέσεων εργασίας. Δεν θα λύσει το πρόβλημα της ανεργίας, αλλά θα είναι το πρώτο βήμα.

Αντίθετα εάν μείνουμε στην εμμονή να παραμείνει το Ελληνικό σε δημόσιο έλεγχο και να αποτελεί κυρίως κοινόχρηστο χώρο ανοιχτό σε όλους, με πολυλειτουργικό χαρακτήρα, σε συνάρτηση πάντα με τις κοινωνικές και οικολογικές ανάγκες σε τοπικό και μητροπολιτικό επίπεδο, μάλλον τότε πρέπει να πληρώσουμε για την κατασκευή του και το κυριότερο να πληρώνουν και οι επόμενες γενιές για την συντήρηση του.

Λεφτά δεν υπάρχουν, οπότε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; Να φτιάξουμε ένα σούπερ πάρκο, το οποίο σε πολύ λίγα χρόνια θα καταλήξει περίγελος της Ευρώπης.

Του Μιχάλη Κωτσάκου
Δημοσιογράφου
Υποψήφιου Περιφερειακού Συμβούλου στο Νότιο Τομέα με τον συνδυασμό «ΑΤΤΙΚΗ-Γ. Σγουρός-Μόνο με έργο»

Λίγο καιρό πριν μπουν και οι τελευταίες υπογραφές για να ξεκινήσουν οι μπουλντόζες, έχουν αρχίσει και ξεδιπλώνονται οι λεπτομέρειες για το επενδυτικό σχέδιο της LAMDA DEVELOPMENT.

Ένα σχέδιο που αναμένεται να μεταμορφώσει την περιοχή του Ελληνικού έτσι ώστε, αυτή, να αποτελέσει διεθνή πόλο έλξης για τους επισκέπτες του εξωτερικού, και να αναβαθμίσει τόσο ποιοτικά αλλά και οικονομικά τους όμορους δήμους και τις τοπικές κοινωνίες. 



Ήδη αρκετοί οικονομολόγοι και στελέχη που έχουν εμπειρία σε τόσο μεγάλα διεθνή project εκφράζουν την πεποίθηση ότι η επένδυση του Ελληνικού θα αλλάξει τον τουριστικό χάρτη στην νότια Ευρώπη καθώς θα προσελκύσει επισκέπτες οι οποίοι εκτός από τους αρχαιολογικούς χώρους στην Αθήνα θα θελήσουν να επισκεφτούν ένα μητροπολιτικό πάρκο, που θα συνδυάζει την ομορφιά και τα μοναδικά χαρακτηριστικά της περιοχής, με εμβληματικά κτίρια, πρωτοποριακές υποδομές και ποικίλες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.

Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς και εφ' όσον όλες οι αδειοδοτήσεις προχωρήσουν μέσα στο χρονοδιάγραμα του ΤΑΙΠΕΔ, οι πρώτες μπουλντόζες θα μπουν στο Ελληνικό το 2015, ενώ το 2017 θα είναι προσβάσιμο από τους δημότες μέρος του σχεδιαζόμενου πάρκου.

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΑΘΛΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Η σημερινή κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο χώρος του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, μετά από 14 χρόνια από το σταμάτημα της λειτουργίας του, αλλά και η παραλιακή ζώνη, είναι τραγική.



Το πρώην αεροδρόμιο της Αθήνας έχει μεταβληθεί σε απέραντο χώρο συγκέντρωσης σκουπιδιών και εστία μόλυνσης. Εκατοντάδες σακούλες σκουπιδιών, μπάζα, μεταλλικά κουφάρια κτιρίων και παλαιών οχημάτων που σαπίζουν, συνθέτουν ένα σκηνικό απαξίωσης, που δεν τιμά μια ευρωπαϊκή μητρόπολη, όπως είναι η Αθήνα.



Στο χώρο του αεροδρομίου έχουν βρει καταφύγιο, αφού οι εγκαταστάσεις παραμένουν αφύλακτες, περιθωριακές ομάδες, οι οποίες, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, δημιουργούν διάφορα προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες. 

Υπάρχουν, μεταξύ των πολλών άλλων, ακόμη και ..... κοτέτσια !!



Στο παραλιακό μέτωπο, στην παραλία του Αγ. Αλεξάνδρου όπου βρίσκεται και το ομώνυμο εκκλησάκι, σε ένα πανέμορφο χώρο γεμάτο δένδρα και πράσινο, ιδανικό για περίπατο και αναψυχή, η εγκατάλειψη και εκεί είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.

Μετά την απομάκρυνση του ενυδρείου και άλλων εγκαταστάσεων που υπήρχαν εκεί, τα κτίρια έχουν μετατραπεί σε σκουπιδότοπους, όπου ο επισκέπτης θα δει χρησιμοποιημένες σύριγγες και προφυλακτικά, κάτοικοι δε της περιοχής αναφέρουν πως, ο συγκεκριμένος χώρος δεν "πλησιάζεται" μόλις πέσει το φως της ημέρας. 

 

ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

Συζήτηση που έγινε στο ΥΠ. ΟΙΚ. τον Αύγουστο του 2013 ήταν αποκαλυπτική για τα οικονομικά εγκλήματα που έχουν γίνει μέσα στο π. αεροδρόμιο με τις ευλογίες και την ανοχή του δημάρχου Ελληνικού - Αργυρούπολης, κ. Χρ. Κορτζίδη.

Οπως κατήγγειλε την περίοδο εκείνη η δημοτική παράταξη ΕΝΩΜΕΝΗ ΠΟΛΗ "....Μείναμε άναυδοι, όταν ακούσαμε για παράδειγμα, ότι ο δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης χρωστάει στην ΕΥΔΑΠ 700.000 ευρώ για το νερό που καταναλώνονταν εκεί ανεξέλεγκτα (από ποιους άραγε;).

Παρόμοια και για το ρεύμα της ΔΕΗ, αλλά και για άλλες «δουλειές» και δράσεις που γινόντουσαν εκεί, όπως κατήγγειλαν με στοιχεία οι άνθρωποι της Ελληνικό ΑΕ! Δυστυχώς πολλά δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά.......

Ολα αυτά διότι, ο δήμαρχος παραβλέποντας τη βασική υποχρέωσή του, πρώτα απ' όλα, να κάνει συνεχείς και πιεστικές παρεμβάσεις με τεκμηριωμένες προτάσεις για αναζήτηση έγκαιρα – και όχι «στο και πέντε» - ουσιαστικών λύσεων με το κράτος, επιδιώκει μονίμως και διαρκώς να συντηρεί ένα ιδιότυπο «αντάρτικο πόλης», για λόγους εντυπώσεων, ιδεολογικών αγκυλώσεών του και κομματικού συμφέροντος.

Όπως του είπαν στην συνάντηση , μεταξύ των άλλων: " ... Καλή επιτυχία δήμαρχε στον αγώνα σας να ανατρέψετε τον καπιταλισμό, αλλά όσο υπάρχει κράτος και πολιτεία, οι Νόμοι της θα εφαρμόζονται"...

με πληροφορίες vimaonline

Περισσότερα Άρθρα...