skoupidia

Εφιάλτης φαίνεται πως έχει γίνει για την νέα περιφερειάρχη Αττικής η υπόθεση των σκουπιδιών καθώς όλο και περισσότερες περιβαλλοντικές ομάδες, αλλά και περιφερειακοί σύμβουλοι της παράταξής της αρχίζουν να ανησυχούν ότι τελικά θα συμβιβαστεί με την πραγματικότητα και αρχίζουν και πιέζουν.

Η κα Δούρου χωρίς να εγκαταλείπει το όραμα της διαλογής στην πηγή, όπως φαίνεται κυριαρχείται από έναν σκεπτικισμό και έχει κατεβάσει τους τόνους.

Με επιστολή της προς την κ. Ρ. Δούρου. η Πρωτοβουλία συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων (ΠΡΩΣΥΝΑΤ), της ζητά να πληροφορηθεί τις προθέσεις της νέας περιφερειακής αρχής Αττικής, σε βασικές πλευρές του κρίσιμου ζητήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων,

Με αφετηρία τη διαπίστωση ότι η διαχείριση των αστικών αποβλήτων στην Αττική βρίσκεται σε οριακό σημείο και ότι οι, μέχρι τώρα, επιλογές για την αντιμετώπιση του προβλήματος κινούνται σε αντιπεριβαλλοντική, αντιοικονομική και φιλοεργολαβική κατεύθυνση, η ΠΡΩΣΥΝΑΤ εστιάζει στις βασικές προτεραιότητες, στις οποίες, κατά τη γνώμη της, οφείλει η νέα περιφερειακή αρχή να δημοσιοποιήσει συγκεκριμένες θέσεις και να αναλάβει πρωτοβουλίες:

• η ακύρωση των διαγωνισμών για τις τέσσερις νέες μονάδες επεξεργασίας σύμμεικτων ΑΣΑ

• η σαφής περιγραφή του νέου μοντέλου διαχείρισης και η θεσμική του κατοχύρωση, μέσα από επείγουσες διαδικασίες ριζικής αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ

• η διαμόρφωση τοπικών σχεδίων διαχείρισης από τις νέες δημοτικές αρχές, με την υποστήριξη της περιφερειακής αρχής και του ΕΔΣΝΑ

• ο αναπροσανατολισμός στη διάθεση των κονδυλίων, που αφορούν στη διαχείριση των αποβλήτων, με σκοπό την ενίσχυση αποκεντρωμένων υποδομών και δράσεων, αντί των φαραωνικών, συγκεντρωτικών έργων διαχείρισης σύμμεικτων απορριμμάτων

Με την ίδια επιστολή ζητείται από τη νέα περιφερειακή αρχή να διερευνήσει τους λόγους για τους οποίους η απερχόμενη αρχή του κ. Σγουρού απέκρυψε, μέχρι και το τέλος της θητείας της, το αποτέλεσμα υποστηρικτικών μελετών για την αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού διαχείρισης στερεών αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Αττικής, παρά τις συνεχείς κρούσεις και καταγγελίες της ΠΡΩΣΥΝΑΤ.

Με την ευκαιρία, υπενθυμίζει και δύο ακόμη πρόσφατες παρεμβάσεις της ΠΡΩΣΥΝΑΤ:

• η πρώτη, με επιστολή προς τη ΓΓ του ΥΠΕΚΑ κ. Γαννακοπούλου, με την οποία ζητείται υπεύθυνη ενημέρωση για την πορεία επικαιροποίησης των ΠΕΣΔΑ όλων των περιφερειών. Διαδικασία την οποία ζήτησε η ίδια, με έγγραφό της από την 1η/4/2014.
• η δεύτερη, με επιστολή προς τον υπουργό εσωτερικών κ. Ντινόπουλο, με την οποία καταγγέλεται η προσπάθεια περιορισμού των αρμοδιοτήτων των δήμων (μόνο στη συλλογή και μεταφορά), μέσα από το νέο σχέδιο για τον ενιαίο κώδικα αυτοδιοίκησης.

fthinoporo

Στις 05:29 τα χαράματα της Τρίτης 23 Σεπτεμβρίου άρχισε η φθινοπωρινή ισημερία στο βόρειο ημισφαίριο, όπου ανήκει και η Ελλάδα, σηματοδοτώντας έτσι την έναρξη του φετινού φθινοπώρου, ενώ αντίστοιχα στο νότιο ημισφαίριο θα αρχίσει η άνοιξη.

Στην ισημερία, σε όλο τον κόσμο, η νύχτα και η ημέρα έχουν περίπου την ίδια διάρκεια.

Στη συνέχεια, στο βόρειο ημισφαίριο, η ημέρα θα μικραίνει και η νύχτα θα μεγαλώνει, ώσπου η νύχτα θα φθάσει στο ζενίθ της κατά το χειμερινό ηλιοστάσιο του Δεκεμβρίου.

Τόσο οι ισημερίες, όσο και τα ηλιοστάσια, αποτελούν περιοδικά (ανά εξάμηνο) αστρονομικά φαινόμενα που σχετίζονται με την περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο, καθώς και την περιστροφή γύρω από τον άξονά της που βρίσκεται υπό κλίση περίπου 23,5 μοιρών.

Από τα αρχαία χρόνια, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης, τέτοια φαινόμενα γιορτάζονταν από τους λαούς, που τους απέδιδαν ποικίλες μυθικές σημασίες.

filoi tis fisis

«H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής, και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ»

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (Ε.Ε.Κ) 16 - 22 Σεπτεμβρίου, θεσμοθετήθηκε από την Ε.E. το 2002 με σκοπό να προβάλει και να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία για το «Δικαίωμα της Βιώσιμης Κινητικότητας». Όμως όσο και αν είναι καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις, το δικαίωμα αυτό δεν εξασφαλίζεται με διακηρύξεις, ούτε με μία μέρα το χρόνο δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), ούτε και με την «αξιοποίηση» της Ε.Ε.Κ. για εμπορική προώθηση του ποδηλάτου, χωρίς αναφορές στις ευθύνες και τις υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντι στους πεζούς, ΑμεΑ, ποδηλάτες.

Για μας η «βιώσιμη κινητικότητα» ξεκινάει από το «Σοσιαλισμό φτάνεις μόνο με ποδήλατο» (Ivan Illich, 1967), την «Κοινωνική Ιδεολογία του αυτοκινήτου» (Andre Gorz, 1973), το «Αυτοκίνητα και πόλεις» (Paul M. Sweezy, 1973) και συνεχίζεται με έρευνες, επεξεργασίες, νέες προτάσεις και δράσεις για τη δωρεάν μετακίνηση, τη μείωση των τροχαίων συμβάντων, το θόρυβο, το δημόσιο χώρο κ.λπ.  

Πιστεύουμε ότι η Ε.Ε.Κ στην Ελλάδα χάνει τα κοινωνικά της χαρακτηριστικά, περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε εμπορικά φεστιβάλ για το ποδήλατο, αφήνει έξω από τη συζήτηση τον «Ευρωπαϊκό Χάρτη των Δικαιωμάτων του πεζού» (1998), αγνοεί τις πρόσφατες εκθέσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τα τροχαία δυστυχήματα (2013) κ.λπ.

Για τη βιώσιμη κινητικότητα αναπτύσσονται στη χώρα μας δράσεις, που αν και μικρής κλίμακας, ταράσσουν τα λιμνάζοντα ύδατα. Χωρίς να υποτιμούμε καμία συλλογικότητα υπογραμμίζουμε την παρέμβαση των ποδηλατών στις Αυτοδιοικητικές εκλογές (2014) με συνθήματα

α) Προώθηση του ποδηλάτου και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

β) περιορισμός του Ι.Χ., το ερωτηματολόγιο της οργάνωσης ΠΕΖΗ, τις παρεμβάσεις του σωματείου SOS Τροχαία Εγκλήματα για τη μείωση των τροχαίων συμβάντων και τη στήριξη των οικογενειών με θύματα, τις αυτοσχέδιες κλήσεις για παράνομη στάθμευση «Είσαι γάιδαρος» κ.λπ.

Το επίσημο θέμα της ΕΕΚ για το 2014 είναι «Δικοί μας οι δρόμοι – Δική μας η επιλογή». 

Οι ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ συμμετέχουν και φέτος με ένα άλλο σύνθημα «H ευχάριστη, οικονομική, ασφαλής και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ» και διεκδικούμε:

  1.  Να αναπτυχθούν σε περισσότερες περιοχές τα Δημόσια και τα Δημοτικά Μ.Μ.M. 
    2.    Να υπάρξει πολιτική ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των πολιτών και κίνητρα για την χρήση των ΜΜΜ και για την αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ.
    3.    Να εξασφαλιστεί η δωρεάν μετακίνηση στα Μ.Μ.Μ. σε ειδικές κατηγορίες πολιτών που πλήττονται με βάναυσο τρόπο από την κρίση (ανέργους, νέους μέχρι 25 ετών, ΑμεΑ)
    4.    Καμία αύξηση των εισιτηρίων, αντιθέτως απαιτούμε μείωση της τιμής 40%, όσο είναι και η μείωση των εισοδημάτων. Να αυξηθεί η διάρκεια του εισιτηρίου στις δύο ώρες.
    5.    Να χαραχθούν και να «κατακτηθούν» από τους ποδηλάτες δίκτυα ποδηλατοδρόμων που να ενώνουν ιδιαίτερα τις περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλες κατηγορίες νέων (ΑΕΙ, ΤΕΙ, σχολεία, αθλητικά κέντρα).
    6.    Να τηρείται ο Κ.Ο.Κ. και να γίνουν αυστηρότερες οι ποινές για ορισμένες κατηγορίες όπως η παραβίαση  κόκκινου σηματοδότη, η εγκατάλειψη τραυματία – θύματος, η οδήγηση υπό την επιρροή εξαρτησιογόνων ουσιών κ.λπ.
    7.    Να παρθούν μέτρα για μείωση της ηχορύπανσης.
    8.    Να υπάρχει έλεγχος στα καταστήματα που καταλαμβάνουν με τα τραπεζοκαθίσματα, εργαλεία κ.λπ. πεζοδρόμια και δημόσιο χώρο.
    9.    Να μπορούν οι πεζοί να κυκλοφορούν με ασφάλεια στα πεζοδρόμια.
    10.    Να καθιερωθεί όριο ταχύτητας 30 χλμ εντός των πόλεων, όριο που ισχύει σε περιοχές που γίνονται δημόσια έργα. 
    11.    Να απομυθοποιηθεί το Ι.Χ. ως μέσο προβολής, προσωπικής επιτυχίας και τρόπος ζωής.
    12.    Να  υλοποιηθούν οι «Κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2011-2020» και το Υπουργείο Υγείας να παίξει ενεργό ρόλο. Να υιοθετηθεί ο στόχος «Vision Zero – Όραμα Μηδέν» για τα τροχαία, που προωθείται στη Σουηδία από το 1997 και που τον υιοθέτησε ο Δήμος της Νέας Υόρκης τον Ιούνιο του 2014. Να εφαρμοστούν και στη χώρα μας οι οδηγίες που έχει εκδώσει ο Παγκόσμιος οργανισμός Υγείας με τίτλο «Ενισχύοντας τη νομοθεσία για την οδική ασφάλεια» (2013).

Τέλος προτείνουμε να ανοίξει ο διάλογος για τη δωρεάν μετακίνηση στα δημόσια Μ.Μ.Μ, μια συζήτηση που άνοιξε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, για την αποθάρρυνση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στις πόλεις.

Για τους ΦτΦ η συζήτηση για τη δωρεάν μετακίνηση στα δημόσια ΜΜΜ έχει οικολογική και οικονομική διάσταση. Επισημαίνουμε ότι αρκετές κοινωνικές κατηγορίες μετακινούνται ήδη δωρεάν (π.χ. ένστολοι κ.ά). Άρα η συζήτηση για δωρεάν μετακίνηση έχει αντικειμενική βάση, ισχύει από 1/1/2013 στο Ταλίν και απασχολεί και την Ε.Ε.

Για τη μείωση του εισιτήριου ή  για τη δωρεάν μετακίνηση στα Μ.Μ.Μ. για οικολογικούς λόγους έχουν κατατεθεί προτάσεις από τους Πιερ Σάμουελ (Οικολογία, 1973), Μισέλ Λεβί (Η Οικοσοσιαλιστική προοπτική, 2008),  Michael Brie and Mario Candeias (Just Mobility - Postfossil Conversion and Free Public Transport, 2012), Κώστα Φωτεινάκη (Για τη δωρεάν μετακίνηση στα ΜΜΜ για οικολογικούς και οικονομικούς λόγους, 2013).

Το θέμα της δωρεάν μετακίνησης ήρθε έντονα στο προσκήνιο μετά το τραγικό θάνατο του νεαρού Θανάση Κολοκούρη στο Περιστέρι στις 14/8/2013 και έχει μπει στην ατζέντα των διεκδικήσεων σωματείων, ανέργων κ.ά.

Οι ΦτΦ υιοθετούν τον Παγκόσμιο Καταστατικό Χάρτη για το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ (2004), του Κοινωνικού Φόρουμ, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και το δικαίωμα στην ασφαλή, οικονομική και οικολογική  μετακίνηση.

Το Ελληνικό Δίκτυο «ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ»/ Naturefriends Greece http://www.nfgr.org ιδρύθηκε το 2008 και είναι μέλος της Διεθνούς Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Naturefriends International/NFI (1895). Στους NFI  http://www.nfi.at συμμετέχουν 45  εθνικές οργανώσεις απ΄ όλο τον κόσμο με περισσότερα από 500.000 μέλη. Οι NFI συμμετέχουν στους GREEN10/G10.

elliniko parko- maketa

Παραβάσεις κατά των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού, περιγράφονται στην απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία «παγώνει» η πώληση του Ελληνικού σε επενδυτικό σχήμα υπό τηνLamda Development ΛΑΜΔΑ -5,02% του ομίλου Λάτση.

Κατόπιν της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν επιτρέπεται η τελική υπογραφή της σύμβασης, ωστόσο το ΤΑΙΠΕΔ έχει δικαίωμα να προσφύγει στο Ελεγκτικό Συνέδριο ζητώντας την ανακληση της απόφασης.

Ειδικότερα, στο σκεπτικό της απόφασης -Ζ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (πράξη 197/2014 (πρόεδρος η σύμβουλος Αγγελική Μαυρουδή και εισηγητής ο πάρεδρος Αθανάσιος Καρακόιδας)- αναφέρεται, ότι οι όροι των άρθρων 6.1 και 6.2 και του παραρτήματος Α΄ της πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην διαδικασία πώλησης του Ελληνικού από το ΤΑΙΠΕΔ, περιόρισαν την συμμετοχή στην διαδικασία μόνο σε οικονομικούς φορείς που διαθέτουν νομική προσωπικότητα και σε ενώσεις ή κοινοπραξίες τους αποκλείοντας όμως, όπως αναφέρουν φυσικά πρόσωπα, κ.λπ., είτε αυτοτελώς είτε σε ένωση ή κοινοπραξία μεταξύ τους ή ακόμη σε ένωση και με νομικά πρόσωπα. "Ο αποκλεισμός αυτός έγινε χωρίς να προκύπτει καμία επίκληση ή συνδρομή συγκεκριμένου λόγου δημοσίας τάξης ή δημοσίας ασφαλείας ή δημόσιας υγείας ή άλλου επιτακτικού λόγου δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί έναν τέτοιας ένστασης περιορισμό». αναφερεται χαρακτηριστικά.

Τροποποίηση της σύμβασης

Οι δικαστές θεωρούν πως υπάρχουν αντίστοιχες παραβιάσεις στους όρους 2.3, 2.4 και 2.5 της πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αφού στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού τροποποιηθήκαν οι επίμαχοι δύο όροι ουσιωδώς εκ των υστέρων με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή νέων προσφορών από επενδυτές που είχαν ήδη αποκλειστεί. Αυτό, συμφωνα με τους δικαστές, συνιστά παραβίασης της εθνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, αφού δεν επιτρέπουν τροποποίηση ουσιωδών όρων της σύμβασης που περιλαμβάνονται στην δημοσιευμένη πρόκληση εκδήλωσης, χωρίς ειδική πρόβλεψη που να αναφέρει το ενδεχόμενο τροποποίησης της σύμβασης.

Οι συγκεκριμένοι όροι προέβλεπαν πως το ΤΑΙΠΕΔ θα κρατήσει μειοψηφικό ποσοστό της Ελληνικό ΑΕ ώστε να έχει ανάλογη συμμετοχή στην απόδοση της επένδυσης. Στην τελική φάση οι όροι άλλαξαν και τώρα προβλέπεται πως το ελληνικό δημόσιο θα λαμβάνει το 30% των κερδών, αλλά μόνο αφού ο επενδυτής του Ελληνικού εξασφαλίσει απόδοση κεφαλαίων 15%. Επίσημη απάντηση δεν υπάρχει από τη διοίκηση του Ταμείου, αλλά κύκλοι που παρακολουθούν τη διαδικασία θεωρούν πως η συγκεκριμένη αλλαγή δεν ήταν ουσιώδης, όπως θεώρησε το Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά και διάφοροι παράγοντες της αγοράς. Στην προκήρυξη του διαγωνισμού αναφέρονται, πάντως, ρητά πως θα πωληθεί "πλειοψηφικό πακέτο".

Οσο για τις αντιρρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον αποκλεισμό φυσικών προσώπων, η άλλη πλευρά εκτιμά πως αντίστοιχοι όροι υπήρχαν και στους άλλους διαγωνισμούς, χωρίς να υπάρχει παρέμβαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Εντός των ημερών αναμένεται να υποβληθεί αίτηση ανάκλησης από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ με στόχο να ανατραπεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Νόμιμη η μη αποτίμηση των μετοχών της "Ελληνικό ΑΕ"

Ωστόσο , κατα πλειοψηφία, κρίθηκε πως νομίμως δεν έγινε αποτίμηση των μετοχών της «Ελληνικό Α.Ε.» και των εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί των ακινήτων αυτής πριν την έναρξη του διαγωνισμού καθώς αυτό, αναφέρει η πλειοψηφία, επαφίεται στην διακριτική ευχέρεια του ΤΑΙΠΕΔ σε πιο ακριβές χρονικό σημείο θα γίνει. Της αποψης αυτής μειοψήφισε η προεδρος του Κλιμακίου, υποστηρίζοντας οτι η αποτίμηση έπρεπε να προηγηθεί για να μπορούν όσοι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για συμμετοχή στον διαγωνισμό να γνωρίζουν την αξία του υπό πώληση ακινήτου για να μπορούν να διαμορφώσουν τις προσφορές τους.

Συμφωνα με την πρόεδρο, δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένες οι αποφάσεις του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων και του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ ως προς «την διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος και την εφαρμογή της χρηστής δημοσιονομικής διοικήσεως, καθώς και ως προς το αν η ελεγχόμενη από το Ελεγκτικό Συνέδριο συναλλαγή είναι επωφελής και συμφέρουσα για το Ελληνικό Δημόσιο».

Τι λέει η διοίκηση της Lamda Development

Σε απάντηση σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, η διοίκηση της Lamda Development ανακοινώνει στο επενδυτικό κοινό ότι "ενημερώθηκε το απόγευμα της 9ης Σεπτεμβρίου 2014 από το ΤΑΙΠΕΔ, ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο (Ζ' Κλιμάκιο - Δ' Διακοπών) κωλύει προσωρινά την υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 100% των μετοχών της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.». Η Εταιρεία ενημερώθηκε επίσης από το ΤΑΙΠΕΔ ότι αυτό θα ασκήσει αίτηση ανάκλησης της απόφασης στο αρμόδιο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου εντός προθεσμίας δεκαπέντε ημερών, όπως ακριβώς έχει πράξει και σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου να ξεπεραστούν τα υπάρχοντα κωλύματα".

Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως "η Εταιρεία, η οποία εξ αρχής είχε γνωστοποιήσει ότι εκκρεμούσε ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα μελετήσει προσεκτικά την απόφαση, επιφυλασσόμενη όλων των δικαιωμάτων της και θα ενεργήσει σύμφωνα με το νόμο, ενημερώνοντας παράλληλα αμελλητί το επενδυτικό κοινό".

euro2day

 

saronikos anakiklosh GIORTES

Ο Γυμναστικός Αθλητικός Σύλλογος Καλυβίων με τη συνεργασία του Δήμου Σαρωνικού διοργανώνει για μια ακόμα φορά την επιτυχημένη δράση «Μεγάλες Γιορτές της Ανακύκλωσης».

Την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου στις 12:00 στο χώρο έξω από το κλειστό γυμναστήριο «Αντώνης Τρίτσης» στα Καλύβια, θα βρίσκεται το Ολοκληρωμένο Κέντρο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης με φωτοβολταϊκό σύστημα. Ελάτε να ανακυκλώσουμε όλοι μαζί, να μάθουμε για την αξία της επαναχρησιμοποίησης των υλικών και τα οφέλη της ανακύκλωσης για το περιβάλλον και τις ζωές μας.

Κατά τη διάρκεια της δράσης θα διεξαχθεί μεγάλος διαγωνισμός με πλούσια δώρα και πολλά happenings για τους παρευρισκόμενους.

Ανακυκλώνω, ανακυκλώνεις, ανακυκλώνουμε γιατί το περιβάλλον είναι το σπίτι το δικό μας και των παιδιών μας.

paraliako metopo

Μακρύς και κακοτράχαλος είναι ο δρόμος που χρειάζεται να διανύσει η αθηναϊκή Ριβιέρα, η αξιοποίηση δηλαδή του παραλιακού μετώπου της πρωτεύουσας, τόσο λόγω γραφειοκρατίας όσο και εξαιτίας της έλλειψης συνεργασίας και των διαφορετικών επιδιώξεων των αρμόδιων στελεχών της κυβέρνησης. 

Στην αθηναϊκή Ριβιέρα περιλαμβάνονται η περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, αλλά και ο Αστέρας Βουλιαγμένης, που -εκτός απρόοπτου- θα αξιοποιηθούν από κοινοπραξίες Ελλήνων και ξένων επενδυτών.

Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»

Μακρύς και κακοτράχαλος είναι ο δρόμος που χρειάζεται να διανύσει η αθηναϊκή Ριβιέρα, η αξιοποίηση δηλαδή του παραλιακού μετώπου της πρωτεύουσας, τόσο λόγω γραφειοκρατίας όσο και εξαιτίας της έλλειψης συνεργασίας και των διαφορετικών επιδιώξεων των αρμόδιων στελεχών της κυβέρνησης.

Οι δυσκολίες του εγχειρήματος εμφανίζονται ήδη στην υπόθεση της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, έργο που με βάση τον αρχικό προγραμματισμό θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2015.

Οπως είναι γνωστό, με απόφαση του ίδιου του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, πριν από περίπου ενάμιση χρόνο δημιουργήθηκε η εταιρεία Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε., η οποία έχει στόχο την αξιοποίηση σειράς ακινήτων στο παράκτιο μέτωπο με τρόπο συντεταγμένο.

Η εταιρεία αυτή, 100% ιδιοκτησίας του Δημοσίου, στοχεύει κυρίως στην αξιοποίηση των ακινήτων με τη μορφή της παραχώρησης ή με βάση το θεσμό της επιφάνειας.

Με άλλα λόγια διαφέρει από το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), που η κύρια δουλειά του είναι η πώληση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου ώστε με τα έσοδα να αποπληρώνεται το χρέος της χώρας.

Ο διορισμός του διευθύνοντος συμβούλου της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Αρη Ματιάτου έγινε τον Αύγουστο του 2013 και παρότι από πέρυσι είχε αποφασιστεί το ποια θα είναι τα πρώτα ακίνητα που θα μεταφερθούν στη νέα εταιρεία, αυτό κατέστη δυνατό μόλις την προηγούμενη εβδομάδα.

Τις δύο σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) μεταφοράς των 20 ακινήτων που παρουσίασαν χθες ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νότης Μηταράκης με τον κ. Ματιάτο, συνυπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τουρισμού.

Για λόγους που δεν είναι ευκρινείς ο πρώην υπουργός Γ. Στουρνάρας καθυστερούσε να υπογράψει τις δύο ΚΥΑ, ενώ χρειάστηκε να παρέλθουν αρκετοί μήνες για να υπογράψει η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη.

Αντίθετα, σχετικά γρήγορα, από τη στιγμή που ενημερώθηκε, υπέγραψε ο σημερινός υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης. Ο μόνος που σταθερά υποστήριξε τη δημιουργία της νέας εταιρείας και τους στόχους της είναι ο κ. Μηταράκης.

Η Παράκτιο Αττικό Μέτωπο έχει μπροστά της ένα τιτάνιο έργο, αρχικά να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς πολλών εκ των ακινήτων που της μεταβιβάστηκαν και όσων στη συνέχεια θα της μεταβιβαστούν (πληροφορίες μιλούν για ένα νέο πακέτο ακόμα 20 ακινήτων) και στη συνέχεια να εκπονήσει master plan ώστε το παράκτιο μέτωπο να αξιοποιηθεί με σχέδιο, τις κατάλληλες χρήσεις γης και συνέργειες.

Ο στόχος είναι να μη δημιουργηθούν, π.χ., περισσότερα απ’ όσα αντέχει η περιοχή ξενοδοχεία ή χώροι αναψυχής κ.λπ.

Με βάση τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, ο διεθνής διαγωνισμός για το master plan θα προκηρυχθεί την άνοιξη του 2015.Από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο

Ως αθηναϊκή Ριβιέρα θεωρούμε την παραλιακή περιοχή που ξεκινά από το Φάληρο -εκεί όπου θα γίνει η ανάπλαση, αλλά και βρίσκεται σε εξέλιξη το σημαντικό έργο της δημιουργίας της Νέας Λυρικής Σκηνής και της Εθνικής Βιβλιοθήκης, το οποίο ευτυχώς υλοποιείται από τον ιδιωτικό τομέα και συγκεκριμένα από το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», οπότε προχωρά με ταχείς ρυθμούς- και φτάνει μέχρι το Σούνιο.

Στην αθηναϊκή Ριβιέρα περιλαμβάνονται η περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, αλλά και ο Αστέρας Βουλιαγμένης, που -εκτός απρόοπτου- θα αξιοποιηθούν από κοινοπραξίες Ελλήνων και ξένων επενδυτών.

Το μεγαλύτερο από τα ακίνητα που έχουν μεταβιβαστεί στην Παράκτιο Αττικό Μέτωπο, μακράν από τα υπόλοιπα, είναι ο Φαληρικός Ορμος, περί τα 700 στρέμματα.

Το ακίνητο αυτό είναι σημαντικό, γιατί μεταξύ άλλων δεν έχει θέματα ιδιοκτησίας (είναι καθαρό ότι ανήκει στο Δημόσιο) αλλά και γιατί ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια του έργου του Πάρκου Πολιτισμού του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», συνολικής αξίας 566 εκατ. ευρώ.

Αλλωστε, οι αρχικές μελέτες χρηματοδοτήθηκαν από το Ιδρυμα, το οποίο -σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν»- δεν είναι καθόλου ευχαριστημένο από το πώς εξελίσσεται η υπόθεση της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου.

Το έργο, λοιπόν, της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου με ευθύνη των αρμόδιων υπουργείων έχασε το τρένο του ΕΣΠΑ 2007-2013 (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Ανάπτυξης) γιατί δεν ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες ένταξής του έγκαιρα και γιατί στη συνέχεια οι πόροι που είχαν προβλεφθεί έπρεπε να διατεθούν αλλού.

Ακολούθως «μπλέχθηκε» μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων. Είχε μείνει -όπως χαρακτηριστικά- λεγόταν «ορφανό».

Με το συγκεκριμένο έργο έχει ασχοληθεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ειδικά όταν έγινε αποδέκτης της άκρως δικαιολογημένης ανησυχίας του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».

Εν τέλει φτάσαμε στο σημείο να «κουρευτεί» ο προϋπολογισμός του, από τα 340 εκατ. ευρώ σε 230 εκατ. και εξ αυτού να είναι αναγκαία και η επικαιροποίηση των μελετών.Μέσω τριών φορέων η χρηματοδότηση

Με βάση το τρέχον σχέδιο της κυβέρνησης η χρηματοδότηση του έργου του Φαληρικού Ορμου θα προέλθει από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη 2014-2020 του υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ) με 110 εκατ. ευρώ, από το υπουργείο Υποδομών με 80 εκατ. ευρώ και από το νέο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής με 40 εκατ. ευρώ.

Για να προχωρήσουν δηλαδή οι διαδικασίες, χρειάζεται η συνεργασία των τριών αυτών φορέων και εδώ μπαίνει ερωτηματικό ως προς τις προθέσεις της Ρένας Δούρου, που μόλις έχει αναλάβει περιφερειάρχης Αττικής και σίγουρα έχει να αποφασίσει για χιλιάδες τέτοια θέματα.

Ηδη και παρά το γεγονός ότι στελέχη των υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών «διαφημίζουν» με κάθε ευκαιρία ότι το έργο προχωρά, σύμφωνα με πληροφορίες, εκκρεμεί να υπογραφεί από την Περιφέρεια η απόφαση για χρηματοδότηση των νέων μελετών (ένα κονδύλι της τάξεως των 120.000 ευρώ), κάτι όμως που καθυστερεί την πρόοδο των ατελείωτων γραφειοκρατικών διαδικασιών που έχει να υπερπηδήσει το έργο προκειμένου να προκηρυχθεί.

Στο μεταξύ, ρόλο συντονιστή για το έργο έχει αναλάβει από τον περασμένο Ιούλιο η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων του υπουργείου Υποδομών, όταν η κυριότητα της έκτασης έχει περάσει στην Παράκτιο Αττικό Μέτωπο.

Με άλλα λόγια, πολιτικά υπεύθυνος τώρα για το έργο είναι ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ενώ από την πλευρά του ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης (υποθέτουμε ότι οι δύο πολιτικοί άνδρες δεν έχουν και τις καλύτερες σχέσεις το τελευταίο διάστημα) έσπευσε χθες να δηλώσει πως έχει ολοκληρώσει όλες τις αναγκαίες διαδικασίες.

Η συνέχεια ενός ακόμα πολύπαθου έργου στη χώρα μας αναμένεται με ενδιαφέρον, όπως με ενδιαφέρον αναμένεται και η τύχη του εγχειρήματος της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο.

 

Ποια ακίνητα μεταβιβάστηκαν

Τα ακίνητα που μεταβιβάστηκαν στην Αττικό Παράκτιο Μέτωπο με τις δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις είναι τα ακόλουθα:

1. Δημόσιο κτήμα στη Γλυφάδα από τα Αστέρια Γλυφάδας μέχρι το Αθλητικό Κέντρο Αγ. Κοσμά, έκτασης 176.161 τ.μ.

2. Φαληρικός Ορμος, έκταση 757.500 τ.μ. (beach volley, κεραίες Cosmote, Vodafone, Wind, Τae Kwon Do).

3. Εδαφική έκταση 64.100 τ.μ. στην περιοχή Αναβύσσου Αττικής (εστιατόρια, αλιευτικό καταφύγιο - Παλαιά Φώκαια).

4. Στη Βούλα Αττικής 90.095 τ.μ. από Α’ Αλιπέδου Βούλας μέχρι Β’ Αλιπέδου Βούλας (Ναυτικός Ομιλος, ΝΟΤΟΣ, Vivemar).

5. Στη Βούλα - Μεγάλο Καβούρι 62.275 τ.μ. (Ακτή Β’ Βούλας).

6. Ακτή Α’ Αλιπέδου Βούλας έκτασης 146.665 τ.μ. (Ακτή Α’ Βούλας South Coast και εστιατόριο Ακτής Ειρηνικός).

7. Στη Βάρκιζα 7.500 τ.μ.

8. Την εδαφική έκταση των καταργημένων Αλυκών Αναβύσσου 669.095 τ.μ.

9. Εκταση 9.220 τ.μ., Ανάβυσσος Αττικής.

10. Εκταση 8.860 τ.μ. Αγιος Νικόλαος Αναβύσσου Αττικής.

11. Εδαφική έκταση 258.250 τ.μ. στη Λομβάρδα - Κρωπία, Αττικής (ΜΟΗΙΤΟ ΒΑΥ).

12. Εδαφική έκταση 326.315 τ.μ. στο Λαγονήσι Αττικής (GRAND RESORT).

13. Δέλτα Φαλήρου (Μαρίνα Φλοίσβου) 262.423 τ.μ. (NOΠ Φαλήρου).

14. Ακτή Αλίμου 69.725 τ.μ. (Ακτή του Ηλιου - Bolivar).

15. Εκταση από Μαρίνα Φλοίσβου μέχρι κέντρο Φλοίσβου, στο Π. Φάληρο έκτασης 90.825 τ.μ. (Πάρκο Φλοίσβου).

16. Εκταση 20.420 τ.μ. στον Αλιμο Αττικής από ακτή Αλίμου έως όρια Αγίου Κοσμά (παιδικές χαρές, άλσος).

17. Εδαφική έκταση 278.000 τ.μ. στη Γλυφάδα Αττικής (Αστέρια Γλυφάδας).

18. Ακτή Βάρκιζας έκτασης 252.000 τ.μ. (VARKIZA RESORT, YABANAKI, THALASSEA).

19. Μικρό Καβούρι - Βουλιαγμένη (Ακτή Βουλιαγμένης) 96.000 τ.μ.

20. Μαύρο Λιθάρι 1.000 τ.μ. (EDEN Beach).

msn, naftemporiiki

sef

Διάρκεια πενήντα ετών θα έχει η παραχώρηση της έκτασης των 220 στρεμμάτων γύρο από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας , με τον διαγωνισμό να προκηρύσσεται τον Οκτώβριο.

Πρόκειται για την έκταση που περικλείει το στάδιο και εκτείνεται κυρίως παραλιακά, περιλαμβάνοντας και την υφιστάμενη μαρίνα.

Αυτό προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο αξιοποίησης της έκτασης δίπλα από το ΣΕΦ, το οποίο πρόκειται να συζητηθεί την επόμενη εβδομάδα στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Θεματικό πάρκο ψυχαγωγίας «τύπου Φλοίσβου», σινεμά, παιδότοπους, χώρους για ποδήλατο και μικρό αριθμό εμπορικών καταστημάτων σε συνδυασμό με τη διατήρηση των σημερινών αθλητικών χρήσεων και της μαρίνας περιλαμβάνει το βασικό σενάριο ανάπτυξης που προβλέπει η προκήρυξη.

Σύμφωνα με αυτήν, παραχωρείται στον νικητή του διαγωνισμού η εκμετάλλευση της γύρω από το ΣΕΦ περιοχής, της μαρίνας και της Ακτής Δηλαβέρη, με τη δυνατότητα δόμησης να φορά συνολικά 15.000-25.000 τετραγωνικά μέτρα.

Στην παραχώρηση δεν περιλαμβάνονται το κτιριακό συγκρότημα του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, το παρακείμενο Δελφινάριο, η έκταση απ' όπου διέρχεται το τραμ και το γειτνιάζον τμήμα της Λεωφόρου Ποσειδώνος.

Το ΣΕΦ θα διατηρήσει τον αθλητικό του χαρακτήρα, εκτιμάται ωστόσο ότι με την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου και τη δημιουργία χώρων πρασίνου, αναψυχής και περιπάτου θα αναβαθμιστεί περεταίρω.

tanea

Περισσότερα Άρθρα...