Τετ09262018

Τελευταία ΕνημέρωσηΤετ, 26 Σεπ 2018 2pm

Back Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Πολιτισμος & Ψυχαγωγια Πολιτισμος

Λ. Κονιόρδου - Και μετά την αποπομπή, ήρθε... η επιβράβευσή της!

koniordoy
Ενδεικτική τού πόσο σοβαρά λαμβάνει η κυβέρνηση τον εαυτό της είναι η τοποθέτηση της Λυδίας Κονιόρδου, τέως υπουργού Πολιτισμού με δάφνες αναποτελεσματικότητας, στη θέση της προέδρου του Δ.Σ. του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Ακόμη και εάν είναι συμβολική η τοποθέτηση της κ. Κονιόρδου σε αυτήν τη θέση, αφού εκείνο το «μη εκτελεστικό μέλος» που συνοδεύει τον τίτλο τής αναθέτει μια θέση διακοσμητική, ας φανταστούμε για λίγο πόσο σημαίνουσα θεωρεί τη διοίκηση ενός τοποσήμου που επανατοποθέτησε την Αθήνα –και τη χώρα– στον διεθνή χάρτη του πολιτισμού και της αστικής ψυχαγωγίας.

Κι αφού, λοιπόν, η Λυδία Κονιόρδου τα πήγε θαυμάσια στη θητεία της στο οικείο υπουργείο και... αποπέμφθηκε, η κυβέρνηση σκέφθηκε να της συμπεριφερθεί σαν παιδάκι που του πήραν το παγωτό – εξάλλου, με αυτήν ακριβώς την ελαφρότητα διοικούσε, τρόπος του λέγειν, το υπουργείο της.

Αφού την καθαίρεσε, η κυβέρνηση αποφάσισε να μην τη στενοχωρήσει έτι περαιτέρω και να της κάνει ένα δωράκι: μία διακοσμητική θέση, χηρεύσασα επί περίπου δύο έτη, άμα τη παραιτήσει του Γιώργου Κιμούλη (ο οποίος ούτε ως διακοσμητικός άντεξε), η οποία καθόλου δεν επηρέασε τη λειτουργία του ΚΠΙΣΝ, το οποίο είναι δομημένο σε θεμέλια σοβαρότητας.

Το θέμα, βέβαια, δεν είναι τι θα κάνει η τέως υπουργός σε αυτήν τη θέση. Αλλωστε, εκ της φύσεως της θέσης, δεν θα μπορεί να κάνει πολλά. Το ζήτημα είναι πόσο αυτή η κυβέρνηση σαρκάζει την ίδια τη σάρκα εκ της σαρκός της – πόσο μειώνει δημοσίως την προσωπικότητα των υποστηρικτών της – και πώς εκείνοι, ποιος ξέρει για ποιον λόγο, αποδέχονται αβίαστα αυτήν τη συμπεριφορά.
 
Αν δεν ήταν τραγικό, θα ήταν απλώς αστείο – στα όρια του γελοίου.
 
Kathimerini

 

Λεηλασία του έθνους: Παρέδωσαν την Ιστορία μας στους δανειστές - Θα διαχειρίζονται 10.000 μνημεία μέχρι το 2115

akropoli propylaia

Ούτε οι Γερμανοί, ούτε οι Ιταλοί, ούτε οι Βούλγαροι το τόλμησαν στην τριεθνή Κατοχή της χώρας το 1941-1944. Μόνο με την λεηλασία του Ιράκ το 2003 συγκρίνεται αυτό που δέχθηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΖΑ-ΑΝΕΛ: Η διαχείριση πάνω από 10.000 ελληνικών μνημείων και κρατικών ακινήτων μεταβιβάζονται για διαχείρισή τους στο Υπερταμείο, δηλαδή τους δανειστές!

Σχεδόν όλα τα μουσεία και τα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας, περιλαμβανομένης της Ακρόπολης, του μουσείου της Ακροπολης, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του μουσείου της αρχαίας Ολυμπίας κλπ.

Η διαχείριση των μνημείων περιλαμβάνεται στην συνθήκη παραχώρησης της δημοσιας περιουσίας στο ΤΑΙΠΕΔ μέχρι το 2115, την οποία πέρασε μέσα σε μια μέρα η κυβέρνηση!

Ο κατάλογος των 10.000 μνημείων και των ακινήτων που εκχωρούνται δεν τα περιλαμβάνει ονομαστικά για ευνόητους λόγους, αλλά με τους κωδικούς ΚΑΕ που είναι εγγεγραμμένα στο Κτηματολόγιο.

Μόνο στην Κρήτη (όπως προκύπτει από ερώτηση των βουλευτών Βασίλη Κεγκέρογλου (ΚΙΝΑΛ) και Λευτέρη Αυγενάκη και Γιάννη Κεφαλογιάννη (ΝΔ)) προκύπτει ότι οι δανειστές παίρνουν για 100ετή εκμετάλλευση 417 ακίνητα από όλη την Κρήτη και συγκεκριμένα 177 στο Ηράκλειο, 31 στο Ρέθυμνο, 191 στα Χανιά και 18 στο Λασίθι.

Ορισμένα από αυτά:

– Τμήματα των Ενετικών Τειχών στο Ηράκλειο
– Η Κνωσσός,
– Η Πύλη του Αγίου Γεωργίου,
– Η είσοδος της Σαμπιονάρα,
– Το Παγκρήτιο στάδιο,
– Το αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου κλπ.

Θα αντιδράσει κανείς; Τώρα, πλέον, είναι αργά: Εχει περάσει από την Βουλή!

Με την ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Τετάρτης, το υπουργείο Οικονομικών παραδέχεται ότι πρόκειται για 10.119 μνημεία και ακίνητα του δημοσίου τα οποία εκχωρούνται μέχρι και το 2115 μ.Χ.!-

Επιβεβαιώνει ότι τα 10.119 ακίνητα ζήτησε και τα πήρε το Υπερταμείο, χωρίς κανείς να ρωτήσει ή να συμβουλευθεί προηγουμένως κανέναν τοπικό φορέα, αρχή ή υπηρεσία.

- Ομολογεί ότι έχουν γίνει λάθη, αλλά ξεχνάει ότι ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών όρισε -με υπουργική απόφαση- ειδική επιτροπή με "υπερεξουσίες" που επί σχεδόν ένα χρόνο έκανε την έρευνα και διάλεγε τα ακίνητα, σε όλα τα μητρώα Ακινήτων της χώρας.

- Υποστηρίζει ότι τα λάθη αυτά «διορθώνονται» (σ.σ.: πώς;) και δεν θα μεταβιβαστούν ακίνητα «που δεν πρέπει», όπως η Ακρόπολη, χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει ποιος τελικά είναι αρμόδιος να κάνει αυτόν τον έλεγχο και ποιος θα διασφαλίσει τα ακίνητα.

Η απόφαση που τα περιείχε ήταν «κρυπτογραφημένη» σε 84 σελίδες ΦΕΚ με 10.119 12ψήφιους κωδικούς αριθμούς Κτηματολογίου, στους οποίους ελάχιστοι μπορούν να έχουν πρόσβαση, χωρίς κανένα άλλο στοιχείο που να περιγράφει ποια ακίνητα είναι αυτά.

Προσπερνώντας, δε, πως εκχωρεί ακίνητα για 99 χρόνια στο υπό ξένη διοίκηση Υπερταμείο, το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ακόμα και ότι η μεταβίβαση ήταν λίγο-πολύ γνωστή από την Έκθεση Συμμόρφωσης των θεσμών, αν και τα συγκεκριμένα κείμενα είναι γραμμένα στα αγγλικά και δεν έχουν φτάσει ποτέ στην Βουλή, ούτε έχουν διανεμηθεί ή αναρτηθεί ηλεκτρονικά στον ιστότοπο του υπουργείου Οικονομικών (μόνον στης Κομισιόν και του ESM), καθώς αποτελούσαν μέρος της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, «λεπτομέρειες» της οποίας η κυβέρνηση απέφευγε πάντα να δημοσιοποιήσει, ακόμα και όταν γίνονταν σχετικές ερωτήσεις στην Βουλή.

pronews

Independent: Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ως ανταλλαγή για.... συναίνεση στο Brexit

elgeinia

«Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα αποτελούν θέμα δημόσιας συζήτησης για περισσότερα από 200 χρόνια. Με την Τερέζα Μέι να τρέχει τριγύρω στην ΕΕ προσπαθώντας να επιτύχει το Brexit, έχει δίκιο η Ελλάδα που διερευνά την πιθανότητα να φέρει τους θησαυρούς στην πατρίδα», επισημαίνει σε άρθρο του στη βρετανική εφημερίδα Independent ο ιστορικός και δικηγόρος Ντόμινικ Σέλγουντ.

«Φαίνεται απίθανο ότι μερικές εκατοντάδες τόνοι μαρμάρου από το Πεντελικό Όρος κοντά στην Αθήνα θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο Brexit», προσθέτει. «Ωστόσο έπειτα από επιστολή της ελληνικής κυβέρνησης στον Τζέρεμι Ράιτ, τον υπουργό Πολιτισμού, αυτό ακριβώς συμβαίνει τώρα», υπογραμμίζει.

«Η χρονική στιγμή που επελέγη για την επιστολή αυτή της Ελλάδας δεν θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη σημασία», τονίζει, εξηγώντας ότι «η δεινοπαθούσα στρατηγική της Τερέζα Μέι για να επιτύχει το Brexit θα απαιτήσει εν τέλει τη συναίνεση και των 27 κρατών μελών της ΕΕ. Αυτό σημαίνει ξεχωριστοί διπλωματικοί γύροι με κάθε χώρα. Η Ελλάδα εκμεταλλεύεται την ευκαιρία –απόλυτα κατανοητό– να διερευνήσει για πιθανά ανταλλάγματα, στα οποία ελπίζει να περιληφθούν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα.

Όπως δείχνει η πρόσφατη αυτή εισαγωγή που έκανε η Ελλάδα για διαπραγματεύσεις, μια μέρα το κοινοβούλιο μπορεί να κληθεί να πάρει μια απόφαση στην υπόθεση των Μαρμάρων και ίσως αυτή η μέρα να είναι σύντομα», προσθέτει και συμπληρώνει ότι «ίσως ο λυπηρός λόγος για τον οποίο ακόμη και αναλογιζόμαστε να δώσουμε περιεχόμενα του Βρετανικού Μουσείου στη σημερινή ελληνική κυβέρνηση είναι ότι τόσοι λίγοι Βρετανοί καταλαβαίνουν ή νοιάζονται τι είναι τα Ελγίνεια Μάρμαρα».

Οποιαδήποτε απόφαση για το μέλλον τους «θα πρέπει να είναι λογική και υπεύθυνη», καταλήγει ο καθηγητής Σέλγουντ, σημειώνοντας ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα δεν ανήκουν στο Συντηρητικό Κόμμα και δεν θα πρέπει να υποβαθμιστούν σε ένα φτηνό χαρτί στη χαοτική παρτίδα πόκερ του Brexit.

Αφιέρωμα του CNN στην Πάτμο, το νησί της «Αποκάλυψης»

patmos
Είναι ένα απο τα πιο ξεχωριστά νησιά του Αιγαίου, ήδη από πολύ παλιά χρόνια αν αναλογιστεί κανείς ότι εκεί ο Ιωάννης εμπνεύστηκε την "Αποκάλυψη". Την έχουν λατρέψει αρκετοί διάσημοι και όχι μόνο ενώ το CNN αφιερώνει δημοσίευμά του  για το νησί στο οποίο - όπως λένε- ξεκινάει το τέλος του κόσμου.

Η Πάτμος είναι το νησί που ενέπνευσε τον Ιωάννη να γράψει την Αποκάλυψη, ένα από τα βιβλία της Καινής Διαθήκης. Δίπλα στο σπήλαιο της Αποκάλυψης από τον 17ο αιώνα ενσωματώθηκε ο ναός της Αγίας Άννας, ο οποίος χτίστηκε από τον Όσιο Χριστόδουλο. Τοποθετημένο στο λόφο μεταξύ της Σκάλας και της Χώρας, το Ιερό Σπήλαιο της Αποκάλυψης είναι ένα από τα σημεία αναφοράς όχι μόνο της Πάτμου, αλλά του χριστιανισμού παγκοσμίως.

Σήμερα, το Ιερό Σπήλαιο της Αποκάλυψης έχει διαμορφωθεί σε λατρευτικό χώρο, όπου δίνεται η δυνατότητα στον προσκυνητή να δει το χώρο στον οποίο γράφτηκε η Αποκάλυψη, να αγγίξει την τριπλή σχισμή στο βράχο καθώς και να αγγίξει τα κοιλώματα από όπου πιανόταν για να σηκωθεί ο Ευαγγελιστής, ενώ ακόμα έχει δημιουργηθεί σε ύψος ανθρώπινου αναστήματος το αναλόγιο του Προχόρου. Στα κελιά πάνω από το σπήλαιο διαμένουν μέχρι και αυτή την ώρα δύο μοναχοί, αλλά το σημείο όπου συγκεντρώνονται οι περισσότεροι πιστοί είναι ο ναός του Αγίου Ιωάννη, ένα μοναστήρι που στέκει σε ένα ύψωμα. 

«Εδώ είναι το μέρος όπου η φωνή του Θεού μίλησε στον Άγιο», αναφέρει στο αμερικάνικο δίκτυο ο φύλακας του ναού, δείχνοντας μία σχισμή σε έναν βράχο. Η σχισμή, μάλιστα, στο τελείωμά της, σπάει σε τρία σημεία, σύμβολο της Αγίας Τριάδος για τους πιστούς.

Το μοναστήρι χτίστηκε το 1088 από τον Άγιο Χριστόδουλο και περιέχει ακόμη πολλές από τις αρχικές δομές του – τμήματα των οχυρώσεων, την κουζίνα, μερικά κελιά, και, το σημαντικότερο, την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη, η οποία διαθέτει μερικές υπέροχες τοιχογραφίες.

Ο Ντέιβιντ Μπάουι και ο Τζόρτζιο Αρμάνι είναι ανάμεσα στους διάσημους που το έχουν λατρέψει. Ο «γκουρού της Πληροφορικής», Νίκολας Νεγρεπόντε εγκατέστησε στο νησί σύστημα wifi, ώστε ο καθένας να έχει ελεύθερη πρόσβαση στο ίντερνετ.

Παρότι το σπήλαιο και το μοναστήρι είναι οι κυριότεροι πόλοι έλξης τουριστών στην Πάτμο, δεν είναι οι μόνοι λόγοι που ο κόσμος επιλέγει το νησί, όπως αναφέρει ο Πανάγος Ευγενικός, πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, ο οποίος αναφέρεται στις μαγευτικές παραλίες και την ομορφιά της Χώρας.

Ακόμα ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές του νησιού είναι ο τραπεζίτης Τσαρλς Πικέ, ο οποίος αποδεικνύοντας την αγάπη του για για τον τόπο χρηματοδότησε την κατασκευή τριών ανεμόμυλων σε ένα λόφο απέναντι από το μοναστήρι. Ο ένας μάλιστα είναι πλήρως λειτουργικός και παράγει αλεύρι ολικής αλέσεως.
Τα σχέδια του Ελβετού πολιτικού Τζόσεφ Ζησιάδη για το νησί είναι ακόμα πιο μεγαλεπίβολα, αφού ο ίδιος καλλιεργεί αμπέλια 20 στρεμμάτων κοντά στην παραλία της Πέτρας μαζί με τον Γάλλο παραγωγό κρασιού, Ντοριάν Αμάρ.

Ιδιαίτερη μνεία στο άρθρο γίνεται και για το γεγονός πως στο νησί δεν κάνει κανείς γυμνισμό. Όπως αναφέρει άλλωστε ο ιδιοκτήτης του μόνου πεντάστερου ξενοδοχείου στην Πάτμο, Χρήστος Πατακός, επιθυμία όλων είναι να αποφευχθεί  η αυξανόμενη τουριστική μαζικοποίηση και ο τόπος να διατηρήσει την ταυτότητά του.

Η μεγάλη ηθοποιός μας Ειρήνη Παπά: Νικημένη από το Αλτσχάιμερ στα 92 της (vid)

eirini papa

Στις 3 Σεπτεμβρίου η Ειρήνη Παπά έκλεισε τα 92 της χρόνια. Όμως, όπως αποκαλύπτει σε μια συγκινητική ανάρτηση η δημοσιογράφος Ντέπυ Γκολεμά, η μεγάλη ηθοποιός, είναι νικημένη από το Αλτσχάιμερ και όπως λέει χαρακτηριστικά, γιόρτασε τα γενέθλιά της ερήμην της...

Η μεγάλη Ελληνίδα ηθοποιός, με την λαμπρή καριέρα και την υπέροχη κατατομή, είναι καθηλωμένη στο κρεβάτι και δεν έχει επαφή με τον κόσμο.

Η Ντέπη Γκολεμά με γλαφυρό και συγκινητικό τρόπο περιγράφει την κατάσταση της Ειρήνης Παπά, σήμερα.

 «Σήμερα η Ειρήνη Παπά, καθηλωμένη στο κρεβάτι με πάλλευκα μαλλιά είναι 92 ετών. Τα γιόρτασε χθες ερήμην της, μια και το μυαλό της έχει από μόνο του διαγράψει την υπέροχη ζωή της.
 
Η Ελληνίδα θεά, Ρωμιά αλλά και Ρωμαία όπως έλεγε, (μια και θεωρούσε τη Ρώμη δεύτερο σπίτι της) που γύρισε το κόσμο έδειξε παντού τις αρχαίες τραγωδίες που τόσο τις άρεσαν, έγινε σταρ του Χόλιγουντ, με δεκάδες βραβεία και υποψηφιότητες, γενναία και περήφανη σαν Ελληνίδα νικήθηκε από μια αρρώστια τη χειρότερη κατά τη γνώμη μου, το Αλτζχάιμερ.
 
Μια αρρώστια που δεν σου δίνει καν το δικαίωμα των αναμνήσεων της Ζωής σου. Να επιλέγεις εσύ καθώς γερνάς, πια σβήνεις, ποια κρατάς στα βάθη της ψυχής σου. Τα θυμούνται οι άλλοι για λογαριασμό σου….. Πόσο όμορφη, πόσο Δωρική, πόσο γενναία, πόσο ταλαντούχα. Σαν αρχαία Ελληνίδα θεά…..»
 
Δείτε την Ειρήνη Παππά ν' απαγγέλλει το Άσμα Ασμάτων του Σολομώντα, 4ος αιώνας, π.Χ. Η μετάφραση και ποιητική απόδοση ανήκει στον Λευτέρη Παπαδόπουλο και η μουσική στον Βαγγέλη Παπαθανασίου (δίσκος "Ραψωδίες", 1986).