mouseio prothiki episkeptes

Τον Ιούνιο θα γίνει από το Pfahlbaumeseum της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, ο πρώτος επαναπατρισμός αρχαιολογικής λείας από την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής.

Σύμφωνα με έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα που διαβιβάστηκε στη Βουλή, το συγκεκριμένο Μουσείο έχει διαβεβαιώσει το Ελληνικό υπουργείο για την πρόθεσή του να επιστραφούν στην Ελλάδα αρχαιότητες της νεολιθικής εποχής οι οποίες προέρχονται από παράνομη ανασκαφή του 1941 σε περιοχή κοντά στο Βελεστίνο.

Από το 2010 η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών είχε ενημερωθεί από τον επιστημονικό υπεύθυνο του Pfahlbaumeseum της Γερμανίας, ότι στο συγκεκριμένο Μουσείο φυλάσσονται αρχαιότητες προερχόμενες από παράνομη ανασκαφή νεολιθικού οικισμού στη Θεσσαλία, η οποία διεξήχθη κατά τη διάρκεια της Κατοχής από τους Γερμανούς. Η αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Πολιτισμού επικοινώνησε άμεσα με το εν λόγω Μουσείο από το οποίο έλαβε διαβεβαιώσεις ότι τα αρχαία θα επαναπατρισθούν. Ακολούθησε σειρά διαπραγματεύσεων και αλληλογραφία. Τις συνεννοήσεις του υπουργείου Πολιτισμού με το Γερμανικό Μουσείο επικουρούσε ο Έλληνας Πρόξενος στη Στουτγάρδη και η παράδοση τοποθετείται στον επόμενο μήνα.

Μέσα στα επόμενα 24ωρα το υπουργείο Πολιτισμού αποστέλλει έγγραφο στο Pfahlbaumeseum προκειμένου να διευκρινισθούν όλες οι λεπτομέρειες για τη διαδικασία παράδοσης και παραλαβής των αρχαιοτήτων στην Ελλάδα.

Την ίδια ώρα σύμφωνα με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα προς τη Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων συγκεντρώνονται και όλα τα στοιχεία που αφορούν σε πολιτιστικά αγαθά και αρχαιολογικούς θησαυρούς που εκλάπησαν την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής.

Ειδικότερα, η Διεύθυνση Αρχαιοτήτων απευθύνθηκε στις Περιφερειακές και Ειδικές Περιφερειακές Υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, και τους ζήτησε να προχωρήσουν τις έρευνες στη βάση των καταγραφών Ελλήνων και ξένων επιστημόνων για θησαυρούς που εκλάπησαν την περίοδο της κατοχής.

Στη Βουλή διαβιβάστηκε και έγγραφο από το υπουργείο Εξωτερικών με το οποίο καθίσταται σαφές ότι το ζήτημα της επιστροφής των ελληνικών πολιτιστικών αγαθών που εξήχθησαν παρανόμως από τη χώρα μας, εντάσσεται στο ευρύτερο θέμα των αξιώσεων της Ελλάδας κατά της Γερμανίας για τις παραβιάσεις του δικαίου του πολέμου στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Όπως γίνεται γνωστό στο έγγραφο του κ. Τζαβάρα το υπουργείο Πολιτισμού συνεργάζεται με το Υπουργείο Εξωτερικών για την προώθηση ενός δικτύου συνεργασίας με πολλές χώρες μέσω της υπογραφής διμερών συμφωνιών για την προστασία των πολιτιστικών αγαθών και την πρόληψη της παράνομης διακίνησης τους. Η Ελλάδα έχει ήδη υπογράψει Πρωτόκολλα Συνεργασίας με την Ελβετία, την Κίνα, τις ΗΠΑ και πολύ πρόσφατα, στις 4.3.2013, και με την Τουρκία. Σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις για την υπογραφή αντίστοιχων συμφωνιών με άλλα κράτη.

Η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών, ως αρμόδια για τα ζητήματα διεκδίκησης και επαναπατρισμού παρανόμως εξαχθέντων πολιτιστικών αγαθών, τηρεί ηλεκτρονικά αρχεία κλαπέντων ή και υπεξαιρεθέντων καθώς και κατασχεθέντων κινητών μνημείων. Τα αρχεία αυτά με τις αρχαιότητες που αναζητούνται στο εξωτερικό ενημερώνονται συνεχώς. Ωστόσο η αναζήτηση αντιμετωπίζει αντικειμενικές δυσκολίες, καθώς συχνά δεν υπάρχουν φωτογραφίες των αρχαιοτήτων που εκλάπησαν στο παρελθόν, γεγονός που δυσχεραίνει τόσο την ταύτιση όσο και τη διεκδίκησή τους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Γενική Γραμματεία Πολιτισμού ζήτησε κατά προτεραιότητα τον συνεχή εμπλουτισμό των Ψηφιακών Συλλογών Κινητών Μνημείων, καθώς η τήρηση φωτογραφικού αρχείου, αποτελεί συχνά τη μοναδική αδιάψευστη απόδειξη παράνομων ενεργειών. Στην Υπηρεσία τηρείται πλήρες ηλεκτρονικό αρχείο παράνομων ανασκαφών ή και ανελκύσεων και όπως κάνει γνωστό ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας, ύστερα από επιτυχή τεκμηρίωση και διεκδίκησή τους, όσο και κατόπιν οικειοθελούς προσφοράς, έχουν συντελεστεί κατά το παρελθόν αρκετοί επαναπατρισμοί. Όπως ειδικότερα γίνεται γνωστό, από το 2009 έως το 2012 η αρμόδια Υπηρεσία του υπουργείου Πολιτισμού έχει επαναπατρίσει 278 πολιτιστικά αγαθά ελληνικής προέλευσης και πολλά κιβώτια οστεολογικού υλικού, τα οποία είχαν διακινηθεί και εξαχθεί εκτός της Χώρας παρανόμως. Ο κ. Τζαβάρας αναφέρει επίσης ότι επί του παρόντος βρίσκεται σε εξέλιξη ο χειρισμός πολλών υποθέσεων επαναπατρισμού πολιτιστικών αγαθών από διάφορες χώρες του εξωτερικού για τις οποίες γίνεται προσπάθεια να υπάρχει πάντα πλήρης αρχαιολογική και νομική τεκμηρίωση προκειμένου να εξαντλούνται όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτει η χώρα για την επιτυχή έκβαση των επαναπατρισμών.

Κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, στη Βουλή είχε αποστείλει έγγραφο σχετικό με τους αρχαιολογικούς θησαυρούς που είχαν αφαιρεθεί βιαίως και παρανόμως από την Ελλάδα κατά τη διάρκεια της Κατοχής (1941-1944) και το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης με πολιτικό προϊστάμενο τότε τον κ. Δημήτρη Ρέππα. Στο έγγραφο εκείνο, ο τότε υπουργός ενημέρωνε ότι οι περιοχές που επλήγησαν περισσότερο από τη δράση των δυνάμεων της κατοχής είναι η Κρήτη, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, η Σάμος και η Θεσσαλία. Ο κ. Ρέππας επικαλούνταν στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τις Εφορείες Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων για την καταγραφή των απωλεσθεισών αρχαιοτήτων, καθώς και όσων επαναπατρίσθηκαν. Από τις απαντήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, διαφαίνεται ότι μικρός μόνο αριθμός αρχαίων επεστράφη.

Για τα περισσότερα δεν κατέστη δυνατός ο εντοπισμός τους, αφού δεν υπήρχε η αναγκαία φωτογραφική ή σχεδιαστική τεκμηρίωση. Από τις επιστροφές, στο έγγραφο του κ. Ρέππα, γίνεται ενδεικτική μνεία στο μαρμάρινο γυναικείο άγαλμα κλαπέν από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, επιγραφές από την Αμφίπολη, το άγαλμα της Φιλίππης, μια λακωνική κύλικα και τρία κιβώτια με αρχαία από τη Σάμο (Μουσείο Βαθέως), χάλκινος τράγος (μουσείο Θέρμου), ανάγλυφο με παράσταση θράκα ιππέα (Έδεσσα), μαρμάρινη κεφαλή θεραπαινίδος από το επιτύμβιο μνημείο (Παιανία). Το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού δια της αρμόδιας Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών επιχείρησε, το 2011, να αποσαφηνίσει ποιες αρχαιότητες έχουν επαναπατρισθεί και να καταγράψει αναλόγως και ποια βυζαντινά/μεταβυζαντινά μνημεία είχαν αρπαγεί ή καταστραφεί. Οι απαντήσεις των αρμοδίων Εφορειών Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών συγκεντρώθηκαν και δημιουργήθηκε ένας πρώτος κατάλογος μνημείων, τα οποία είχαν υποστεί λεηλασίες ή καταστροφές.

Στο έγγραφο του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναφέρονται ενδεικτικά οι πυρπολήσεις μοναστηριών στο Ν. Ιωαννίνων (Μολυβδοσκέπαστου, Κοίμησης Γρεβενιτίου, Αγίου Δημητρίου Γρεβενετίου, Θεοτόκου Ασπραγγέλων, Αγίου Νικολάου Τριστένου, Γεννήσεως Θεοτόκου Τριστένου, Αγίου Αθανασίου Τριστένου, Αγίου Αθανασίου Καστανώνα, Προφήτη Ηλία Δόλιανης, Κοίμησης Θεοτόκου Ανθρακίτη). Στο Ν. Τρικάλων το μοναστικό συγκρότημα Μετεώρων, ο Ι. Ν. Αγίων Θεοδώρων, η Ι.Μ. Κοιμήσεως Θεοτόκου Γκούρας, Ι. Ν. Τιμίου Σταυρού Δολιανών, Παναγία Λιμποχόβου. Στο Ν. Αιτωλοακαρνανίας το Κάστρο Βόνιτσας, η Κοίμηση Θεοτόκου Ακαρνανίας, Γενέσιο Θεοτόκου Ρέθα Βάλτου, Εισόδια Θεοτόκου Μυρτιάς Θέρμου, Παντοκράτορας Αγγελοκάστρου, Γενέσιο Θεοτόκου Κατερινούς, 'Αγιος Σιμεών Μεσολογγίου. Η πλειονότητα των προαναφερθέντων μνημείων αποκαταστάθηκαν μεταπολεμικώς, αναφέρει ο κ. Ρέππας επισημαίνει όμως ότι έχουν αφαιρεθεί εικόνες, χειρόγραφα και εκκλησιαστικά κειμήλια από διάφορες Μονές και ιερούς ναούς (Μονή Ταξιαρχών Γκούρας, Δήμος Κόνιτσας, Μονή Βέλλας, Καλπάκι, Ι.Μ. Ρουσάνου).

akropoli brady

Μία ακόμα τιμητική διάκριση δίδεται στην Ακρόπολη, αυτή τη φορά από το CNN καθώς την κατατάσσει στη δεύτερη θέση της λίστας με τα ωραιότερα μνημεία του κόσμου, αμέσως μετά το κύριο τουριστικό αξιοθέατο της Καμπότζης που είναι ο ναός της Ανγκόρ.

Με αφορμή την είδηση ότι δύο άνδρες αποφάσισαν να κάνουν διακοπές δύο ετών σε 962 μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco, το κόστος των οποίων θα ξεπεράσει το 1.5 εκατομμύριο δολάρια, το CNN έφτιαξε μια λίστα με τα 20 κορυφαία μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, ανάμεσά τους και η Ακρόπολη.

Στο συνοδευτικό κείμενο επισημαίνεται πως το αρχαίο ελληνικό μνημείο είναι μαγευτικό, είτε περπατά κανείς στο βράχο όπου βρίσκεται, είτε την θαυμάζει κάτω από αυτόν.

Την πρώτη θέση κατέκτησε ο ναός της Ανγκόρ, το κύριο τουριστικό αξιοθέατο της Καμπότζης, ενώ στη λίστα συμπεριλήφθηκαν ακόμη η αρχαία πόλη Μπάγκαν στη Μιανμάρ, τα νησιά Γκαλαπάγκος, το Εθνικό πάρκο Γκόρεμε στην Καππαδοκία, ο Μεγάλος Κοραλιογενής ύφαλος της Αυστραλίας, η περιοχή Χάμπι της Ινδίας, το Εθνικό πάρκο Ιγκουάζου στη Βραζιλία, το αντίστοιχο πάρκο των Παγετώνων της Αργεντινής, η αρχαία πόλη Μάτσου Πίτσου στο Περού, το Αβαείο του Μον Σεν Μισέλ στη Νορμανδία, η βραχοπολιτεία της Πέτρα στην Ιορδανία, οι πυραμίδες της Γκίζας στην Αίγυπτο, το Εθνικό πάρκο Ράπα Νουί στη Χιλή, το Πάρκο Σερενγκέτι στην Τανζανία, το Φρούριο της Σιγκιρίγια στη Σρι Λάνκα, το λιμάνι της Τουλούμ στο Μεξικό, η Βενετία, το πάρκο Γέλοουστοουν στις ΗΠΑ και η πόλη Βαλέτα στη Μάλτα.

anoixiatiki odeio arg

Μια όμορφη ανοιξιάτικη βραδιά, πλούσια σε μελωδίες μας χάρισαν οι μαθητές του Δημοτικού Ωδείου Ελληνικού - Αργυρούπολης ΄΄Γιώργος Μιχαλακέας΄΄.

Την Τρίτη 28 Απριλίου 2013 μέσα στο κατάμεστο από θεατές Συνεδριακό Πολιτιστικό Κέντρο ΄΄Μίκης Θεοδωράκης΄΄ απόλαυσαν μουσικά σύνολα με πλούσιο ρεπερτόριο που μας ταξίδεψαν στο χρόνο, ξεκινώντας από αναγεννησιακά κομμάτια κλασικά, σύγχρονα, μοντέρνα ακόμα και παραδοσιακά.

Το αποτέλεσμα ήταν άψογο και όλοι έμειναν ενθουσιασμένοι.

Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά του Ωδείου και συγχαρητήρια στους καθηγητές: Αμπατζίδη Χαράλαμπο, Ζαμπέλη Μαίρη, Ζέρβα Αλέξανδρο, Κουγεντάκη Ιωάννα, & Χριστοδούλου Αντώνη, για την προετοιμασία των μαθητών καθώς και την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμματος!

 

gracias grecia
 
«"Ευχαριστούμε Ελλάδα" κληρονομιά μας» («"Gracias, Grecia" Nuestra herencia») είναι ο τίτλος ενός συγκινητικού βίντεο που έφτιαξαν ισπανοί μαθητές με καθηγητές τους, αφιερωμένο εξαιρετικά στη χώρα μας.

«Η Ελλάδα είναι παρούσα σε πολλές πτυχές της καθημερινής μας ζωής» αναφέρουν οι πρωταγωνιστές του βίντεο, παρουσιάζοντας επιτεύγματα της χώρας μας σε γλώσσα, επιστήμες, τέχνες που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους ακόμα και σήμερα.

Οι Ισπανοί λένε «gracias» («ευχαριστώ») στην Ελλάδα σε ένα βίντεο που απεικονίζει τους στενούς δεσμούς των δύο λαών της Μεσογείου.

Ευχαριστούμε κι εμείς λοιπόν!

 

triprolemos

Εκτός από τα γνωστά και πολυσυζητημένα χρέη των Γερμανών προς τη χώρα μας υπάρχει και μια σχετικά άγνωστη αλλά εξίσου σημαντική οφειλή τους απέναντι στην Ελλάδα, η οποία σχετίζεται με την πολιτιστική μας κληρονομιά και τώρα πολλοί κρίνουν ότι ήρθε η ώρα να διεκδικηθεί με όλα τα έννομα μέσα.

Οπως τονίζει και ο βουλευτής Επικρατείας της Ν.Δ. Γιάννης Μιχελάκης με ερώτηση που κατέθεσε προς τους αρμόδιους υπουργούς Παιδείας και Εξωτερικών, «κατά την περίοδο της γερμανικής κατοχής οι ναζί προέβησαν σε συστηματικές κλοπές αρχαιοτήτων από τα μουσεία της πατρίδας μας και διενήργησαν ακόμη και εκτεταμένες παράνομες ανασκαφές σε πολλές περιοχές της χώρας μας, όπως -μεταξύ άλλων- στη Χαλκίδα, το Αργος, την Κωπαΐδα, σε νεολιθικό οικισμό στη Θεσσαλία και σε πολλά σημεία της Μακεδονίας και της Κρήτης».

Μια πρώτη -έστω και υποτυπώδης- καταγραφή της λεηλασίας των ελληνικών αρχαιοτήτων που δημοσιεύτηκε το 1946 αναφέρει ότι εκλάπησαν αρχαιότητες από περίπου σαράντα περιοχές της χώρας, ενώ υπολογίζεται ότι Γερμανοί αρχαιολόγοι πραγματοποίησαν τουλάχιστον δεκαεπτά παράνομες ανασκαφές στέλνοντας ανυπολόγιστης αξίας ευρήματα στην πατρίδα τους. Μεταξύ άλλων, εκλάπησαν μαρμάρινοι αμφορείς από το Σούνιο, αδιευκρίνιστος αριθμός αγγείων από το μουσείο της Ελευσίνας, πέντε κιβώτια γεμάτα αρχαία αντικείμενα από την Αίγινα, τεμάχια τοιχογραφιών και βραχιόλια από το μουσείο της Θήβας, χρυσά αντικείμενα από το μουσείο της Χαιρώνειας, καθώς και τέσσερις πήλινοι ίπποι από το μουσείο της Τανάγρας!

Εθνικό Θέατρο

Νέοι έως 25 ετών μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν σήμερα, 14 Φεβρουαρίου, την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου «Το έπος του Διγενή Ακρίτη» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη, καθώς και την παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου.

Σε ανακοίνωσή του, το θέατρο αναφέρει πως αναζητώντας καινούργιους τρόπους για να υποστηρίξει τους νέους και να τους φέρει πιο κοντά στην τέχνη του θεάτρου θέατρο, ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού και διαθέτει έναν αριθμό δωρεάν εισιτηρίων για νέους έως 25 ετών. 

Η διάθεση των εισιτηρίων, και για τις δύο παραστάσεις, θα ξεκινήσει από τα ταμεία του Εθνικού Θεάτρου στο κτίριο Τσίλλερ (Αγίου Κωνσταντίνου 22-24) την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου στις 10:00 π.μ.
 
Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας και είναι απαραίτητη η επίδειξη ταυτότητας για την προμήθεια των εισιτηρίων.
 
enet

 

"Όλοι μπορούμε να αποτελέσουμε τα πρότυπα του εαυτού μας. Εγώ δεν δεν θέλω να είμαι πρότυπο. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να κάνουμε πολλά. Μας έχουν μάθει -τουλάχιστον στη δική μου γενιά- πως είμαστε ένα μικρό κράτος, είμαστε μικροί, είμαστε μικροί, τι μπορούμε να κάνουμε...;

Αυτή η επανάληψη της έννοιας του μικρού ήταν συνεχής. Ε, λοιπόν, δεν είμαστε μικροί. Μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Όχι μόνο στο εξωτερικό. Κι εδώ, στη "μικρή" μας χώρα" δήλωνε από το αμφιθέατρο της αίθουσας τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), το βράδυ της Κυριακής ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς.

"Θέλησα να δώσουμε ένα πρότυπο στους φοιτητές. Ένα πρόσωπο, μία προσωπικότητα που να τους πείσει με το έργο του πως αξίζει τον κόπο να μείνουμε και να συνεχίσουμε..." δήλωνε, λίγο νωρίτερα, ο πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος προλογίζοντας την τιμητική εκδήλωση- προβολή της ταινίας "Capital" που έγινε στο πανεπιστήμιο, ένα μόλις 24ωρο πριν από την αναγόρευση του Έλληνα σκηνοθέτη σε επίτιμο διδάκτορα του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

"Θέλησα να κάνω μία ταινία για το χρήμα. Για το ρόλο που παίζει, όχι μόνο στην πολιτική αλλά κυρίως στην ψυχολογία των ανθρώπων και το πόσο τους αλλάζει. Άρχισα να το σκέφτομαι λίγα χρόνια πριν από το ξέσπασμα της κρίσης. Χρειάστηκαν περί τα τρία χρόνια να ολοκληρώσω το σενάριο και... η κρίση ξέσπασε. Τώρα βρισκόμαστε μέσα στην καταστροφή" είπε κατά την έναρξη της συζήτησης που ακολούθησε την προβολή της ταινίας του, ο Κώστας Γαβράς.

Για την "ιδιωτικοποίηση των κερδών και την κοινωνικοποίηση των ζημιών" που επέβαλε η νέα τάξη πραγμάτων, το νέο δόγμα των διεθνών αγορών, τη "νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση" ή την "τραπεζική παγκοσμιοποίηση",την "ολιγαρχία του πλούτου" και τις συναλλαγές χωρίς προϊόν" έκαναν λόγο οι συμμετέχοντες στη συζήτηση (ο πρόεδρος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Μωυσής Σιδηρόπουλος, ο καθηγητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Δημήτρης Μάρδας και ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών Άρης Στυλιανού).

"Το χρήμα είναι η νέα θρησκεία. Την ακολουθούμε σαν ναρκωμένοι, όπως ο πρωταγωνιστής της ταινίας. Ξέρουμε ότι οδηγεί στην απόλυτη καταστροφή, όμως συνεχίζουμε" συμπλήρωσε ο σκηνοθέτης.

Στην αίθουσα τελετών του ΑΠΘ θα επανέλθει ο Κώστας Γαβράς τη Δευτέρα στις 7 μ.μ., οπότε και θα πραγματοποιηθεί η τελετή της αναγόρευσής του σε επίτιμο διδάκτορα του ΑΠΘ.

"Με το "Capital" προσπάθησα να κάνω μια ταινία, από την οποία ο θεατής να βγει ενοχλημένος. Να ανησυχήσει. Η ανησυχία είναι η μόνη λύση. Είναι το μέσο για την όποια λύση'' είχε δηλώσει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τον περασμένο Νοέμβριο, στη διάρκεια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου το "Κεφάλαιο" έκανε την πανελλήνια πρεμιέρα του, ο 80χρονος πλέον (γεννήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου του 1933) σκηνοθέτης.

Την Τρίτη (29/01) ο Κώστας Γαβράς θα δώσει, αποκλειστικά για τους φοιτητές του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ, masterclass για τη μεθοδολογία της σκηνοθετικής του οπτικής και "γλώσσας".

nooz

Περισσότερα Άρθρα...