Ο Γιάννης Ζουγανέλης, σε μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη, αναφέρεται σε μία από τις πιο σκληρές περιόδους της ζωής του, όταν πέρασε πίσω από τα σίδερα της φυλακής.

Οπως ειπε στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ:

«Η Αριστερά, στην οποία νιώθω ότι ανήκω περισσότερο -δεν ανήκω σε κάποιο κόμμα, είμαι ανένταχτος-, έχει το κόμπλεξ να μη μιλά για την πατρίδα, ενώ μιλά για την παγκοσμιοποίηση. Ενταγμένος υπήρξα την περίοδο που ήμουν φοιτητής -και ήταν πολύ λογικό. Σκέψου ότι μπήκα στο Πολυτεχνείο ακριβώς το '73, στο μεταίχμιο της Μεταπολίτευσης. Η ζωή μου καθορίστηκε από το Πολυτεχνείο γιατί ήμουν και από αυτούς που έπιασαν στα επεισόδια».

«Υπέστην τρομερές ταλαιπωρίες στη φυλακή. Τα 18 μου χρόνια τα έκλεισα κρατούμενος. Πέρασα πάρα πολύ σκληρά. Εγώ έχω πονέσει με τις φασιστικές λογικές. Όταν πας στη φυλακή, είσαι ενάμιση μήνα στην απομόνωση, μετά από ενάμιση μήνα πας να κάνεις μπάνιο και έρχεται ένας με ένα πουλί τέτοιο, όχι τέτοιο, ΤΕΤΟΙΟ και σε αγκαλιάζει... Δεν υπήρχε τότε η φρασεολογία "είμαι στρέιτ" ή "δεν είμαι ομοφυλόφιλος". Του λέω "ξέρεις είμαι πολιτικός κρατούμενος, συγνώμη δεν μπορώ". Με πιάνει και μου λέει "δεν κατάλαβες καλά".

Εκείνη τη στιγμή πέρασε ένας άλλος κρατούμενος από εκεί ο οποίος με έσωσε. Ήταν πιο μάγκας. Αυτός είχε κάνει φόνους, είχε σκοτώσει τη γυναίκα του, τον εραστή της, τον πατέρα της και τη μάνα της. Ζει ακόμα σήμερα, πρέπει να είναι πάνω από 80 ετών. Με αυτόν αργότερα στους προαυλισμούς πιανόμασταν χέρι-χέρι και του έλεγα "θα κάνουμε έρωτα κλπ" για να γλιτώσω από τον άλλον. Πέρασα τέτοιες βίαιες λογικές.

Ο φασισμός έχει και αυτή την όψη». 

Σε διοικητική δίνη εισέρχεται σύμφωνα με πληροφορίες το MEGA καθώς φαίνεται ότι οι πιέσεις των βασικών μετόχων για νέο πακέτο απολύσεων και περικοπών βρήκαν τη σθεναρή αντίσταση του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Ηλία Τσίγκα ο οποίος υπέβαλλε την παραίτησή του.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες ο κ. Τσίγκας έκρουσε πρόσφατα για μια ακόμα φορά τον κώδωνα του κινδύνου στους βασικούς μετόχους της Τηλέτυπος σε ότι αφορά στην οικονομική κατάσταση της εταιρίας.

Και αυτό διότι παρά την τελευταία κεφαλαιακή ενίσχυση και την αναχρηματοδότηση των δανείων η εταιρία συνεχίζει να γράφει ζημίες και στις αρχές του επόμενου έτους θα χρειαστεί πρόσθετα κεφάλαια. Στο αίτημα για νέα αύξηση κεφαλαίου η απάντηση των βασικών μετόχων φέρεται να ήταν αρνητική.

Ταυτόχρονα ζήτησαν να γίνουν και νέες απολύσεις στις οποίες δεν συμφώνησε ο κ. Τσίγκας εκτιμώντας ότι το πρόβλημα δεν θα λυθεί και ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί φαύλος κύκλος υποβάθμισης προγράμματος με επακόλουθο τη μείωση των εσόδων.

Στο τραπέζι έπεσε και το σενάριο για δραστικές μειώσεις μισθών των υψηλόμισθων στελεχών του καναλιού οι οποίες όμως δεν επαρκούν για να κλείσουν το χρηματοδοτικό κενό.
 

Η Emmy Storms είναι μόλις 25 χρονών και θεωρείται από τις καλύτερες βιολονίστριες.

Γεννημένη στις 22 Δεκεμβρίου του 1988, ξεκίνησε μαθήματα από τα πέντε της χρόνια ενώ στα οκτώ φοιτούσε στο Royal School of Music της Χάγης.

Από το 2005 άρχισε να διακρίνεται σε διαγωνισμούς της πατρίδας της και γρήγορα ήρθε η διεθνής αναγνώριση.

Στο βίντεο τη βλέπουμε να ολοκληρώνει μία συναυλία της στο Ρότερνταμ τον Φεβρουάριο του 2012 με το Tsigane (η Τσιγγάνα) του Μωρίς Ραβέλ, και αμέσως μετά η Storm σολάρει «Τα Ωραία του Τσιτσάνη» και αποθεώνεται. 

 

Σε ηλικία 74 ετών απεβίωσε την Κυριακή ο θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, παραγωγός του ραδιοφώνου και δημοσιογράφος Γιάννης Καλαμίτσης. 

Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά τα αίτια θανάτου του. 

Σύντομο βιογραφικό του Γιάννη Καλαμίτση

Γεννήθηκε στον Πειραιά στις 31 Οκτωβρίου του 1939 και ακολούθησε, αρχικά, το επάγγελμα του πατέρα του που ήταν έμπορος υφασμάτων και γυναικείων ενδυμάτων. Ξεκίνησε να σπουδάζει αρχιτεκτονική στον Καναδά αλλά εγκατέλειψε τον κλάδο. Έκανε διάφορες εργασίες στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Συνεργάστηκε με πολύ γνωστούς καλλιτέχνες και έγραψε επιθεωρήσεις και στίχους που είχαν μεγάλη επιτυχία. Ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με το ποδόσφαιρο (δήλωνε φίλος της Προοδευτικής), τη ζωγραφική, την οινοποιία και την ξυλουργική.

Διατηρούσε από το 1990 πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή (06:00 με 08:00) με τίτλο «Πρωινές χειρηλασίες» με μεγάλη ακροαματικότητα (αρχικά στο ραδιόφωνο του ΑΝΤ1, από το φθινόπωρο του 2006 στην ΝΕΤ 105,8 και από 12/1/2009 στον REAL FM. Στην εκπομπή του ενσωμάτωνε στοιχεία επιθεωρησιακά (με μια εμπνευσμένη και κοινώς αποδεκτή ελευθεροστομία) γράφοντας καθημερινώς καινούριες σκωπτικές παρλάτες και τραγούδια (ανάλογα με την επικαιρότητα).

Από τις 8 Νοεμβρίου 2008 παρουσιάζει, μαζί με το γεωπόνο Χρήστο Μαρλαντή, την εκπομπή οικολογικού ενδιαφέροντος «Μην πατάτε το πράσινο», στην ΕΡΤ-1, με θέμα τα φυτά.

Ο Γιάννης Καλαμίτσης έγραψε πάνω από 400 τραγούδια, μερικά από τα οποία θεωρούνται στιχουργικά διαμάντια του ελληνικού ρεπερτορίου («Υπάρχουν άνθρωποι που ζουν μονάχοι», «Θα σ' αγαπώ», «Χώμα Ελληνικό» κτλ). Κάποια εξ' αυτών έχουν μελοποιηθεί από γνωστούς συνθέτες (Μίκης Θεοδωράκης, Γιάννης Σπανός, Θανάσης Γκαϊφύλλιας, Χρήστος Νικολόπουλος, Κώστας Τουρνάς, Χρήστος Δάντης).

Ο Νότης Σφακιανάκης στηρίζει Χρυσή Αυγή, η Δέσποινα Βανδή αποχωρεί...

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει με τις δηλώσεις του υπέρ της Χρυσής Αυγής, ο γνωστός λαϊκός τραγουδιστής, Νότης Σφακιανάκης.

«Επιβάλλεται να στηρίξετε τη Χρυσή Αυγή» έριξε τη βόμβα, όπως άλλωστε το συνηθίζει τελευταία, σε διάφορες δημόσιες εμφανίσεις του, μόνο που αυτή τη φορά οι δηλώσεις του προκάλεσαν μή αναμενόμενες συνέπειες.

Ηδη, η Δέσποινα Βανδή, η οποία είχε συμφωνήσει να εμφανίζεται μαζί του από τις 7 Δεκεμβρίου στο νυχτερινό κέντρο «Εναστρον», ανακοίνωσε μέσω ανάρτησης στο προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook, ότι αποχωρεί...

Ο Νότης Σφακιανάκης έκανε τις εμπρηστικές δηλώσεις στην εκδήλωση απονομής του πλατινένιου δίσκου του, στον πολυχώρο Αθηναΐς, το βράδυ της Πέμπτης. Αφού μάλιστα μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τη Χρυσή Αυγή αλλά και για την περίοδο της χούντας, εξαπέλυσε χυδαία επίθεση εναντίον του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Ευάγγελου Βενιζέλου.

Σε άλλες δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1, ο Νότης Σφακιανάκης δήλωσε, επιτιθέμενος στους πολιτικούς: «Είμαι πολιτικό ον και έχω δημόσιο λόγο και σκέπτομαι μονίμως πολιτικά, διότι είμαι πολίτης, όχι πελάτης. Και όλα αυτά τα κοπρόσκυλα που σας κυβερνάνε δεν τα έχω αξιολογήσει όπως εσείς, διότι δεν τους έχω δώσει καμία απολύτως δύναμη. Εχω κάθε δικαίωμα να λέω τη γνώμη μου διότι δεν οφείλω σε κανέναν τίποτα. Αυτοί οι υπάλληλοί μου μού οφείλουν πολλά».

Στη συνέχεια, υπερασπίστηκε τη Χρυσή Αυγή και επιτέθηκε στον κ.Βενιζέλο: «Βεβαίως και δεν είναι φασίστες η Χρυσή Αυγή. Και έχουν κλείσει κάποιον μέσα ο οποίος είναι αρχηγός πολιτικού κόμματος. Κανένα δικαίωμα δεν έχεις, ρε. Ποιος σου έδωσε το δικαίωμα, Ευάγγελε γουρούνι συνταγματολόγε;».

«Επιβάλλεται να στηρίξετε τη Χρυσή Αυγή. Διότι αυτή, αν μη τι άλλο, έχει μέσα και την αυγή. Οι άλλοι έχουν μόνο το σκότος. Με είχαν ρωτήσει γιατί δεν κατεβαίνω στην πολιτική. Διότι απλά δεν έχω μάθει να κατεβαίνω, εγώ μόνο ανεβαίνω» είπε μεταξύ άλλων ο τραγουδιστής.

Στη συνέχεια επιτέθηκε εκ νέου κατά των πολιτικών:

«Φοροδιαφεύγουν (συνάδελφοί μου τραγουδιστές); Μα πλάκα μου κάνεις; Ο Παπαντωνίου δεν ήταν υπουργός Οικονομικών και είναι φοροφυγάς; O Παπακωνσταντίνου δεν ήταν υπουργός Οικονομικών; Ο Σημίτης δεν ήταν Πρωθυπουργός αυτής της χώρας; Μα, τρελαθήκατε; Τι είναι αυτά που λέτε τώρα; Καταπιάνεστε με τη μαλ... που σας λένε για να ξεφύγει το μυαλό μας από αυτά που συμβαίνουν. Ο υπουργός Οικονομικών είναι φοροφυγάς. Πες τους να πάνε να γ...».

Ο πρώτος που έσπευσε να κατακεραυνώσει τον Νότη Σφακιανάκη ήταν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτρος Τατσόπουλος, ο οποίος με αναρτηση στο λογαριασμό του στο Facebook τον χαρακτήρισε ανοιχτά «φασίστα».

Ολόκληρη η ανάρτηση του Πέτρου Τατσόπουλου έχει ως εξής:

«Εικάζω ότι δεν είχε περάσει απαρατήρητο πως το τελευταίο δίμηνο, μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, τα Χρυσά Λαρύγγια που φλέρταραν με τα Χρυσά Βλαμμένα είχαν λουφάξει στα λαγούμια τους. Ως εκ τούτου, το δυσοίωνο με τις νέες δηλώσεις Νότη Σφακιανάκη, όπου εκφράζει τη διττή εκτίμησή του για τον Γεώργιο Παπαδόπουλο και τη Χρυσή Αυγή, δεν είναι ότι παραδέχεται για πρώτη φορά τόσο απροσχημάτιστα ότι είναι φασίστας -περί αυτού δεν τρέφαμε την παραμικρή αμφιβολία. Το δυσοίωνο είναι ότι οι φασίστες σαν κι ελόγου του, ύστερα από τις δολοφονίες των Χρυσαυγιτών στο Νέο Ηράκλειο, θεωρούν τη Χρυσή Αυγή αρκούντως "ξεπλυμένη" για να σκάσουν πάλι μύτη από τον υπόνομο».

Ακολούθως η Δέσποινα Βανδή, με την δική της ανάρτηση στο Facebook ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το σχήμα που θα εμφανιζόταν στο κέντρο «Εναστρον», σημειώνοντας με νόημα ότι «οι γονείς μου ήταν μετανάστες».

Ολόκληρη η ανάρτηση της Δέσποινας Βανδή έχει ως εξής:

«Τον Νότη τον συνάντησα για πρώτη φορά πριν 16 χρόνια. Από τότε κατάλαβα πως ήταν ένας άνθρωπος ιδιαίτερος, όπως και αν ακούγεται και μεταφράζεται αυτό, ξεχωριστός ως καλλιτέχνης και με συνέπεια ωστόσο ως προς και τα δύο, όλον αυτό τον καιρό.

Ακραίος και ανατρεπτικός σε αξίες και πιστεύω. Δικαίωμα του κάθε ελεύθερου ανθρώπου σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα, να λέει τη γνώμη του και να την υποστηρίζει.

Διαφωνούσα κατά καιρούς σε πολλά από αυτά που έλεγε, άλλοτε συμφωνούσα, όσο εξτρεμιστικά και αν εκφραζόταν (Νότης είναι αυτός). Παρά την διαφορετική άποψη που έχουμε γενικότερα στις σχέσεις, στην ζωή και τη δημοκρατία, θεωρούσα ότι καλλιτεχνικά θα μπορούσαμε να συνυπάρξουμε σε μια μουσική σκηνή.

Αυτή τη στιγμή αισθάνομαι ότι τα πράγματα που μας χωρίζουν είναι περισσότερα από αυτά που μας ενώνουν. Αποχωρώ με λύπη.

Και κάτι τελευταίο…
Εμένα οι γονείς μου ήταν μετανάστες…
Αυτό.»

ethnos

Η σπουδαία πρωταγωνίστρια ηθοποιός Αντιγόνη Βαλάκου «έφυγε» από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών, χθες το πρωί, ύστερα από νοσηλεία μίας εβδομάδας στον Ευαγγελισμό.

Η Αντιγόνη Βαλάκου γεννήθηκε το 1930 στην Καβάλα. Στις δύο τελευταίες γυμνασιακές τάξεις φοίτησε παράλληλα στο Θεατρικό Σπουδαστήριο του Βασίλη Ρώτα. Ταυτόχρονα εμφανίστηκε στη σκηνή με τον θίασο του Ρεαλιστικού Θεάτρου του Αιμίλιου Βεάκη (1946) στο έργο «Νυφιάτικο τραγούδι» του Περγιάλη ως Τριανταφυλλιά. Συνεργάστηκε με τον θίασο της Κατερίνας και αργότερα με τον θίασο Μανωλίδου - Αρώνη - Χατζίσκου, όπου και διακρίθηκε ως ενζενί.

Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, όπου έπαιξε αρκετούς πρωτεύοντες ρόλους, ενώ το 1955, στο Θέατρο Εθνικού Κήπου, υποδύθηκε την Οφηλία στον «Αμλετ» του Σαίξπηρ. Συνέχισε τις θεατρικές επιτυχίες της ως Μαίρη Γουόρεν στη «Δοκιμασία» του Αρθουρ Μίλερ, στα «Στρατηγήματα εραστών» και ως Ισμήνη στην Αντιγόνη του Σοφοκλή. Υπήρξε πρωταγωνίστρια του θιάσου Κώστα Μουσούρη, διακρινόμενη ως Αννα Φρανκ στο ομώνυμο έργο.

Ελαβε μέρος και σε πολλές ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες, όπως «Οι ουρανοί είναι δικοί μας», «Ο δρόμος με τις ακακίες», «Γκόλφω», «Αθώα ή ένοχη;». Τιμήθηκε με το θεατρικό έπαθλο Μαρίκα Κοτοπούλη, ενώ για αρκετά χρόνια υπήρξε καθηγήτρια της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου.

Τελευταία της εμφάνιση ήταν στο θέατρο Αγγέλων βήμα το 2011, όπου υποδύθηκε τη «Μαντάμ Φλο» του Στίβεν Τεμπερλέι, σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου.

espresso

Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 87 ετών άφησε την Τετάρτη ο γνωστός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Νίκος Φώσκολος. Η κηδεία του θα τελεστεί την Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου, στις 14.30 το μεσημέρι, στο Κοιμητήριο της Ηλιούπολης.

Στη δεκαετία του 1960 ξεκινά ως θεατρικός συγγραφέας και κριτικός συγγράφοντας περισσότερα από 10 θεατρικά έργα και πολλά ραδιοφωνικά. Στη συνέχεια μετακινείται στον κινηματογράφο όπου και σεναριογραφεί περισσότερες από 70 ταινίες, κυρίως με τη Φίνος Φιλμ.

Το 1971 ασχολείται με επιτυχία με την τηλεόραση, με την ιστορική τηλεοπτική σειρά «Άγνωστος Πόλεμος», ένα από τα μεγαλύτερα χιτ της εποχής -και της χουντικής ΥΕΝΕΔ, ειδικότερα.

Μετά το 1991 οπότε κάνει την εμφάνισή της η ιδιωτική τηλεόραση, συγγράφει τη τηλεοπτική σειρά «Λάμψη» της οποίας η προβολή κράτησε 14 (1991 - 2005) χρόνια, κάνοντας 3457 επεισόδια στο σύνολο.

Το 1993 έγραψε τη δεύτερη τηλεοπτική σειρά του, το “Καλημέρα Ζωή” της οποίας η προβολή κράτησε 13 (1993 - 2006) χρόνια κάνοντας 3179 επεισόδια στο σύνολο.

Έχει λάβει τρία βραβεία και ένα κρατικό Βραβείο Σεναρίου για την ταινία «Κοντσέρτο για πολυβόλα» (1968).

Από τις ταινίες του έχουν βραβευθεί επίσης: «Οι αδίστακτοι», «Πυρετός στην άσφαλτο» και «Κοινωνία ώρα μηδέν», ενώ η ταινία «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» του Βασίλη Γεωργιάδη, της οποίας έγραψε το σενάριο, προτάθηκε από την Αμερικανική Ακαδημία Τεχνών και Επιστημών για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας (1965)...

enet

Περισσότερα Άρθρα...