«Έντονα δυσαρεστημένος με τη διοίκηση του MEGA εμφανίζεται εσχάτως ο Γιάννης Πρετεντέρης, καθώς η επανεμφάνιση του Νίκου Χατζηνικολάου και η εκπομπή του στο Star του αφαίρεσαν -μέχρι... νεωτέρας τουλάχιστον- την πρωτοκαθεδρία στην τηλεθέαση που απολάμβανε τα βράδια της Δευτέρας (στις δυο πρώτες κόντρες, η εκπομπή "Στον ενικό" βρέθηκε μπροστά με μεγάλη διαφορά).

Ο δημοσιογράφος εκφράζει σοβαρότατα παράπονα για τους χειρισμούς της διεύθυνσης Επικοινωνίας του Μεγάλου Καναλιού, θεωρώντας πως η εκπομπή δεν είχε επαρκή επικοινωνιακή στήριξη, κυρίως σε ό,τι αφορά την προώθηση της μέσω του Τύπου.

Την ίδια στιγμή, αισθάνεται οτι τον "άδειασε" και η Διεύθυνση Προγράμματος, η οποία απέρριψε την πρόταση του να ξεκινά η "Ανατροπή" είτε την ίδια ώρα με την εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, είτε λίγα λεπτά νωρίτερα, προκειμένου να εξασφαλίζει handicap τηλεθέασης.

Ωστόσο, ο Γιάννης Πρετεντέρης βγαίνει στους τηλεοπτικούς δέκτες 10 λεπτά αργότερα από τον γνωστό άνκορμαν, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να κερδίζει σημαντικά μέτρα τηλεοπτικής κούρσας.

Στο μεταξύ, με βάση τα όσα ακούγονται στη Μεσογείων, η ανάγκη για ένα πιο "φλογερό" πάνελ καλεσμένων στην "Ανατροπή" του Γιάννη Πρετεντέρη είναι πολύ πιθανό να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του δημοσιογράφου με την Κουμουνδούρου.»

Μάλιστα λέγεται ότι ο Γιάννης Πρετεντέρης έκανε παράπονα στο αρμόδιο τμήμα δημοσίων σχέσεων του καναλιού γιατί δεν προβάλλεται από τα μέσα του διαδικτύου.

Προφανώς ξεχνάει ο κ. Πρετεντέρης ότι πρώτο το MEGA είναι αυτό που αγνοεί συστηματικά το διαδίκτυο επιδεικνύοντας απίστευτη αλαζονεία!

Αυτά πληρώνονται…

 

Εφυγε από τη ζωή ο Φάνης Κούρκουλος, ο γοητευτικός και ταλαντούχος χορευτής της δεκαετίας του '80, που είχε συνδέσει το όνομά του σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο με τη Μαρινέλλα.

Ο 57χρονος άντρας, που περνούσε δύσκολα τα τελευταία χρόνια της ζωής του, χτυπήθηκε από βαρύ εγκεφαλικό, το οποίο στάθηκε μοιραίο για τη ζωή του. Η κηδεία του έγινε σήμερα στις 11.00 από το Γ' Νεκροταφείο.

Πριν από περίπου δεκαπέντε μέρες ο Φάνης Κούρκουλος εισήχθη στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση. Η είδηση του σοβαρού προβλήματος υγείας του συγκλόνισε παλιούς φίλους και συνεργάτες του από την εποχή που ο χορευτής και μετέπειτα επιχειρηματίας νυχτερινών κέντρων έγραφε τη δική του ιστορία στην εγχώρια σοουμπίζ. Το τηλεφωνικό κέντρο της «Espresso» την ημέρα που η εφημερίδα μας κυκλοφόρησε με πρωτοσέλιδο τη μεγάλη περιπέτεια υγείας του κατακλύστηκε από ανθρώπους που ήθελαν να μάθουν νέα του, αλλά και να τον επισκεφθούν στο νοσοκομείο.

Θα πρέπει να πούμε ότι ο Φάνης Κούρκουλος ανέβηκε μεγάλο Γολγοθά, καθώς αντιμετώπιζε έντονο πρόβλημα επιβίωσης. Ο επιχειρηματίας Κώστας Αναγνωστάκος και οι τραγουδιστές Δημήτρης Νεζερίτης και Σταύρος Λιβυκός ήταν από τα λίγα άτομα που τον στήριξαν με κάθε τρόπο.

«Η αλήθεια είναι πως ο Φάνης περνούσε πολύ μεγάλες στενοχώριες και κάποιοι κάναμε αυτό που θα έκανε ο καθένας, όταν ένας καλός φίλος του τα βγάζει πέρα πολύ δύσκολα. Αλλωστε ήταν ένας ευγενικός άνθρωπος, δεν ζητούσε ποτέ τίποτα» λέει στην «Espresso» o κ. Αναγνωστάκος, ο οποίος την περασμένη άνοιξη βρέθηκε μαζί με τον πάλαι ποτέ χορευτή στο θέατρο Παλλάς για να δει το μιούζικαλ «Chicago», στο οποίο ο μεγάλο έρωτας των νεανικών του χρόνων, η Μαρινέλλα, κρατούσε έναν χαρακτηριστικό ρόλο.

«Μετά το φινάλε του έργου ο Φάνης είχε στα παρασκήνια μια πολύ εγκάρδια συνάντηση με τη Μαρινέλλα» θυμάται ο ίδιος. «Είπανε τα δικά τους, για το τι κάνουν και οι δύο σήμερα, για την προσωπική τους ζωή, αλλά ο Φάνης δεν της έδωσε να καταλάβει το παραμικρό για τις μεγάλες δυσκολίες που περνούσε τον τελευταίο χρόνο».

Τα μπαλέτα στη δεκαετία του '70 και το σινεμά

Ο Φάνης Κούρκουλος μπήκε στον καλλιτεχνικό χώρο στα τέλη της δεκαετίας του '70 ως μέλος μπαλέτων σε νυχτερινά κέντρα. Από το 1980 έκανε κάποιες εμφανίσεις σε κινηματογραφικές ταινίες, όπως στο «Οταν οι ρόδες χορεύουν» του Γιάννη Δαλιανίδη, με τον Σταμάτη Γαρδέλη και τη Βάσια Παναγοπούλου. Η συνεργασία του με τη Μαρινέλλα το 1983 στον Διογένη τον έφερε στο προσκήνιο. Τότε ήταν γνωστός ως «ο νεαρός άντρας που έχει κλέψει την καρδιά της δημοφιλούς τραγουδίστριας». Το ειδύλλιό τους διήρκεσε περίπου πέντε χρόνια.

Το 1985 ο Φάνης Κούρκουλος πέρασε στον τομέα των επιχειρήσεων νυχτερινών κέντρων, ανοίγοντας -μαζί με τον Σαράντη Παπαχριστόπουλο- το περίφημο «Lady M» στην οδό Φιλελλήνων. Λέγεται ότι το όνομά του παρέπεμπε στη μεγάλη αγάπη του, που δεν ήταν άλλη από τη Μαρινέλλα. Στη συνέχεια πηγαίνει στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κέρκυρα, όπου ανοίγει διάφορα νυχτερινά μαγαζιά, αντιμετωπίζοντας όμως κάποια στιγμή μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Επειτα γίνεται μετρ σε διάφορα κέντρα διασκέδασης στην περιφέρεια και στην Αθήνα. Από τον γάμο του απέκτησε έναν -22χρονο σήμερα- γιο.

espresso

 

Τραγουδιστής στο νοσοκομείο λόγω... σεξουαλικού βοηθήματος!

Στο νοσοκομείο από μια απρόσεκτη κίνηση κατά τη διάρκεια ερωτικού παιχνιδιού σε ευαίσθητο σημείο του σώματός του με σεξουαλικό βοήθημα κατέληξε πασίγνωστος τραγουδιστής πριν από λίγες ημέρες.

Κάτω από άκρα μυστικότητα, λόγω της ιδιαιτερότητας του ατυχήματος έφτασε ο ταλαντούχος καλλιτέχνης στο νοσηλευτικό ίδρυμα και μάλιστα υποφέροντας από αφόρητους πόνους.

Ο 29χρονος λαοφιλής ερμηνευτής γνωστός στο πανελλήνιο από τη συμμετοχή του σε τηλεοπτικό μουσικό reality άφησε άφωνους γιατρούς και νοσηλευτές όταν διαπίστωσαν τον λόγο που τον έφερε εκεί….

Μόλις τον εξέτασαν οι γιατροί ενέκριναν απαραίτητη την εισαγωγή και τη νοσηλεία του για δυο 24ωρα.

Ο τραγουδιστής που αυτή την περίοδο εμφανίζεται σε γνωστό νυχτερινό μαγαζί δίπλα σε μεγάλα ονόματα του πενταγράμμου, εξήγησε στο ιατρικό προσωπικό όλα όσα είχαν προηγηθεί της επίσκεψης του, προκειμένου να «διαφωτίσει» το έργο τους.

Οι γιατροί από την πρώτη στιγμή του χορήγησαν ειδική φαρμακευτική αγωγή ώστε να σταματήσουν τους αφόρητους πόνους.

Μετά από εξετάσεις έκριναν πως η εισαγωγή του στο χειρουργείο δεν ήταν απαραίτητη.

Ο 29χρονος, αφού ευχαρίστησε τους γιατρούς τους ζήτησε να παραμείνει μυστική η εισαγωγή του…

Είναι ιδιαίτερα αγαπητός και στις νεαρές ηλικίες αλλά και στις μεγαλύτερες λόγω της λαϊκής του φωνής...!

Το τελευταίο διάστημα διατηρεί σχέση με επίσης γνωστή στο ευρύ κοινό κοπέλα από τον χώρο της τηλεόρασης….

Μάλιστα αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται το εν λόγω νοσοκομείο, αλλά και στο παρελθόν είχε νοσηλευτεί εκεί για εντελώς διαφορετικούς λόγους.

 Espresso

 

Ώρες αγωνίας για την Πόλυ Πάνου, η οποία περνάει την πιο δύσκολη περίοδο της ζωής της αντιμετωπίζοντας σοβαρά προβλήματα υγείας!

Η δημοφιλής λαϊκή ερμηνεύτρια εδώ και περίπου δύο μήνες νοσηλεύεται σε ιδιωτικό νοσοκομείο με αναπνευστικά προβλήματα και η κατάστασή της δεν της επιτρέπει να επικοινωνεί άνετα με τα αγαπημένα της πρόσωπα.

Η εξαφάνιση της Πόλυ Πάνου από το προσκήνιο τα τελευταία χρόνια δεν οφείλεται μόνο στο γεγονός ότι η ίδια είχε αποφασίσει να απέχει από τα καλλιτεχνικά δρώμενα. Το γεγονός ότι εδώ και τρία χρόνια πάσχει από τη σοβαρή ασθένεια των πνευμόνων χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ), με αποτέλεσμα να έχει δυσκολία στην αναπνοή και στη συνέχεια στην ομιλία της (πράγμα που συμβαίνει πλέον πολύ έντονα), ανάγκασε τη θρυλική λαϊκή τραγουδίστρια να απομονωθεί στο σπίτι της στον Διόνυσο.

Αρχικά έκανε κατ' οίκον ό,τι είναι δυνατό -με τη βοήθεια των ιατρών και των οικείων της που στέκονται στο πλευρό της- για να ξεπεράσει το πρόβλημά της. Δυστυχώς όμως αυτό το καλοκαίρι τα αναπνευστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει επιδεινώθηκαν, οπότε κρίθηκε αναγκαία η εσπευσμένη μεταφορά της στο νοσοκομείο προκειμένου να βρίσκεται υπό τη στενή παρακολούθηση των ιατρών και να έχει την απαραίτητη μηχανική υποστήριξη.

«Με το που μπήκε το καλοκαίρι η Πόλυ παρουσίασε μεγάλη επιδείνωση στο αναπνευστικό της και γι' αυτό οι δικοί της τη μετέφεραν άρον άρον στο νοσοκομείο, όπου και βρίσκεται μέχρι σήμερα. Εκεί της χορηγούν οξυγόνο, η αλήθεια είναι όμως πως το πρόβλημά της δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη βελτίωση.

Αντίθετα όσο περνάει ο καιρός αντιμετωπίζει ολοένα και μεγαλύτερες δυσκολίες στην ομιλία της» λέει άτομο από το στενό περιβάλλον της αγαπημένης τραγουδίστριας. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η μεγάλη κυρία του τραγουδιού μολονότι αντιμετωπίζει πρόβλημα με την υγεία της από το 2010 -και ίσως και πιο πριν- επιδίωξε να περνάει τον «Γολγοθά» της μόνο με τη συντροφιά των στενών φίλων και συγγενών της. Πράγμα που σημαίνει ότι μόνο οι συνάδελφοί της που ήταν χρόνια δεμένοι μαζί της γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει με την υγεία της και εκείνοι είναι που την επισκέπτονται στο νοσοκομείο.

«Η Πόλυ είναι παλικάρι και ποτέ δεν ήθελε να κλαίγεται για οτιδήποτε της συνέβαινε» συνεχίζει η ίδια πηγή. «Επίσης δεν της αρέσει να δημοσιοποιεί προσωπικά της θέματα, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να κρατηθεί μυστικό, γιατί υπάρχουν πολλοί θαυμαστές της που αναρωτιούνται τι κάνει και γιατί έχει εξαφανιστεί... Μακάρι να γίνει ένα θαύμα, να ξεπεράσει τα μεγάλα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει και να χαρούμε όλοι».

Να θυμίσουμε ότι πριν από μερικούς μήνες, όταν ο Θανάσης Αλευράς υποδύθηκε με μεγάλη επιτυχία την Πόλυ Πάνου στο σόου του ΑΝΤ1 «Your face sounds familiar», δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αναρωτήθηκαν γιατί η τραγουδίστρια δεν βγήκε να κάνει κάποιο σχόλιο, όπως έκαναν οι καλλιτέχνες που τους μιμήθηκαν άλλοι παίκτες. Οπως καταλαβαίνετε, η τραγουδίστρια εκείνη την περίοδο και κυρίως από τα τέλη Ιουνίου και μετά βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση, αφού η κατάσταση της υγείας της είχε αρχίσει να επιδεινώνεται.

 

Από τα «Παιδιά του Πειραιά» ως το «Τι σου 'κανα και πίνεις»

Για τους παλιότερους και- γιατί όχι;- για τους νεότερους που αγαπάνε το καλό λαϊκό τραγούδι η Πόλυ Πάνου είναι μία μεγάλη μορφή που σημάδεψε με την υπέροχη φωνή της τη λεγόμενη χρυσή εποχή του. Το βιογραφικό της είναι εμπλουτισμένο με ανεπανάληπτα κομμάτια, όπως τα «Πήρα τη στράτα την κακιά», «Να πας να πεις της μάνας μου», «Τα αδέλφια δεν χωρίζουνε», «Τα λιμάνια», «Το δαχτυλίδι», «Αλλα μου λέν’ τα μάτια σου», «Ενα σφάλμα έκανα», «Εσένα δεν σου άξιζε αγάπη», «Ο κόσμος όλος με κατακρίνει», «Τι σου 'κανα και πίνεις» και άλλες κλασικές επιτυχίες που εδώ και έξι δεκαετίες μας κρατούν συντροφιά στις λύπες και τις χαρές μας. Να σημειώσουμε ότι η Πόλυ Πάνου ήταν η πρώτη που τραγούδησε τη διεθνή επιτυχία «Τα παιδιά του Πειραιά».

espresso

La crise: Το τραγούδι που κάνει θραύση στην Ελλάδα

Στην επιτυχία που, όπως σημειώνει, γνωρίζει στην Ελλάδα το βελγικό τραγούδι «La crise» αναφέρεται σημερινό ρεπορτάζ που δημοσιεύεται στις καλλιτεχνικές στήλες της ολλανδόφωνης βελγικής εφημερίδας De Morgen υπό τον τίτλο «Η κρίση δίνει την ευκαιρία στον Daan να γίνει γνωστός στην Ελλάδα».

Όπως σημειώνεται, το τελευταίο γαλλόφωνο single του δημοφιλούς φλαμανδού τραγουδιστή Daan μιλά για την κρίση που μαστίζει όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το βασικό μήνυμα του τραγουδιού είναι οι άνθρωποι να μην αποδέχονται τυφλά την κρίση και να υποφέρουν από αυτήν, αλλά να κρατάνε το κεφάλι τους ψηλά, ακόμη και αν χρειάζεται κάποια εξέγερση, σε όλα τα επίπεδα. Ο τραγουδιστής αναζητεί στην Ελλάδα κάποιον που θα μπορούσε να τραγουδήσει το «La Crise» και να ηχογραφήσει μία προσαρμοσμένη εκδοχή εκεί.

Εξάλλου, επισημαίνεται ότι λόγω της συμμετοχής τού ελληνικής καταγωγής μπασίστα Μ. Χατζηγεωργίου, η μουσική εκτέλεση του τραγουδιού παρουσιάζει επιρροές από δύο «αρχετυπικά» ελληνικά μουσικά όργανα, τον μπαγλαμά και το μπουζούκι.

Επίσης, σημειώνεται ότι το εν λόγω τραγούδι ανακάλυψε ένας dj της Θεσσαλονίκης και το αναμετάδωσε από μουσικό σταθμό της πόλης, με αποτέλεσμα να γίνει ευρύτερα γνωστό στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, η επιτυχία του τραγουδιού στην Ελλάδα δεν οφείλεται μόνο στο θέμα του, αλλά και σε συγκεκριμένες παραδόσεις και πολιτισμικά χαρακτηριστικά, στα οποία παραπέμπει. Ειδικότερα, τονίζεται ότι εκτός από τη χρήση ελληνικών μουσικών οργάνων που παραπέμπουν στην παράδοση του ρεμπέτικου, το σπάσιμο πιάτων στο οποίο επιδίδεται ο τραγουδιστής στο συνοδευτικό βιντεοκλίπ, δημιουργεί στους Έλληνες μία ατμόσφαιρα οικειότητας. Ωστόσο, παρατηρεί ο ορθογράφος, ο τραγουδιστής έχει απόλυτη επίγνωση ότι η εν λόγω συνήθεια δεν είναι, πλέον, τόσο διαδεδομένη και ανήκει στο παρελθόν.

Τέσσερα βραβεία, με πιο σημαντικά τον Αργυρό Λέοντα, που δίνεται στην ταινία με την καλύτερη σκηνοθεσία, κι εκείνο του ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του Θέμη Πάνου απέσπασε στο Φεστιβάλ Βενετίας η «Miss Violence».

Η ταινία του Αλέξανδρου Αβρανά κέρδισε επίσης το βραβείο των κριτικών FEDEORA και το νεανικό βραβείο Arca. Το βραβείο FEDEORA καλύτερης ταινίας από Ευρώπη και χώρες της Μεσογείου του διαγωνιστικού τμήματος του 70ού Φεστιβάλ της Βενετίας απονέμει ομάδα κριτικών-μελών της Ομοσπονδίας Κριτικών για ταινίες από Ευρώπη και Μεσόγειο.

Το άλλο βραβείο που κέρδισε η ελληνική ταινία, το Arca Cinema Giovanni, απονέμεται από 70 νέους από Ιταλία, Γαλλία και Τυνησία, ηλικίας 18 έως 26 χρόνων.

Η υπόθεση

Η ελληνική ταινία, που αποτελεί αλληγορικό αντικατοπτρισμό της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, περιγράφει μια οικογένεια που έχει σοβαρά «λειτουργικά» προβλήματα. Αρχίζει με την αυτοκτονία ενός εντεκάχρονου κοριτσιού, που βουτά στο κενό από το μπαλκόνι του σπιτιού του. Η Αστυνομία ξεκινά την έρευνα κι έτσι αρχίζει να ξετυλίγεται η σκληρή πραγματικότητα που κρύβεται πίσω από τη φαινομενικά καλή εικόνα των συγγενών του θύματος.

Το μήνυμα

Μιλώντας μετά την απονομή, στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, ο Ελληνας σκηνοθέτης, εμφανώς ικανοποιημένος από την επιτυχία του, έκανε αναφορά στην πραγματικότητα της ενδοοικογενειακής βίας, που υπάρχει τόσο στη χώρα μας όσο και στην Ευρώπη γενικότερα. «Το σημαντικό είναι πως αρχίζουν σιγά σιγά να αποκαλύπτονται. Για μένα ήταν μια ανάγκη να μιλήσω για αυτήν την εξουσία και τη σκληρή αλήθεια που είναι η κακή πλευρά μιας κοινωνίας, η οποία πρέπει να καλυτερεύσει για να πάμε μπροστά» είπε ο Αλέξανδρος Αβρανάς, που αναφέρθηκε επίσης στον Θόδωρο Αγγελόπουλο, στον οποίο ήταν τιμητικά αφιερωμένη κατά το ήμισυ η αφίσα της 70ής Μόστρα. «Αγαπώ πολύ τις πρώτες του ταινίες κι είναι πολύ μεγάλη απώλεια για τον κινηματογράφο και την ελληνική κουλτούρα» είπε.

Ο υπουργός

Για «εθνική υπερηφάνεια» έκανε λόγο σε δήλωσή του για τη διάκριση της ελληνικής ταινίας ο υπουργός Πολιτισμού Πάνος Παναγιωτόπουλος. «Ομως, αυτό που κάνει κάθε πολίτη υπερήφανο πρέπει να κάνει την Πολιτεία πιο υπεύθυνη. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου είναι πάντα αρωγός στα βήματα των νέων δημιουργών. Τις αμέσως επόμενες ημέρες σε συνεργασία με τα στελέχη του αλλά και με τους νέους σκηνοθέτες θα αναζητήσουμε καινούργιους τρόπους για να κάνουμε αποδοτικότερο τον νόμο, να στηρίξουμε τις παραγωγές, να διευκολύνουμε τις συμπαραγωγές των ταινιών. Οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά μπορούμε και θα κάνουμε περισσότερα για τον νέο ελληνικό κινηματογράφο» επισήμανε χαρακτηριστικά.

Η πορεία τους πριν τον «Λέοντα»

Ο Αλέξανδρος Αβρανάς, που γεννήθηκε στη Λάρισα πριν από 36 χρόνια, ξεκίνησε την πορεία του στον καλλιτεχνικό χώρο το 1998, όταν μπήκε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, όπου σπούδασε γλυπτική. Πέντε χρόνια αργότερα πήρε τον δρόμο της ξενιτιάς για μεταπτυχιακές σπουδές, τις οποίες έκανε στο πανεπιστήμιο Kunste του Βερολίνου. Από το 2001 κιόλας, που ολοκλήρωσε τη φοίτησή του στην Καλών Τεχνών, ο βραβευμένος σκηνοθέτης συμμετείχε σε εκθέσεις τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό, όπου πέτυχε αρκετές διακρίσεις. Το ταλέντο του αναγνωρίστηκε και από το Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, το οποίο τον υποστήριξε στις προσπάθειές του τρεις φορές.

Η κινηματογραφική καριέρα του Αλέξανδρου Αβρανά άρχισε παράλληλα με τις μεταπτυχιακές σπουδές του στη Γερμανία, το 2003. Πρώτη ταινία του ήταν το «Without», ενώ οι διακρίσεις του πολλές, καθώς κέρδισε επτά βραβεία στο 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. Ο 36χρονος σκηνοθέτης έχει γυρίσει ντοκιμαντέρ για τον έτερο Ελληνα τροπαιούχο του φεστιβάλ Βενετίας, τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο, καθώς και ταινίες μικρού μήκους όπως οι «Pic Nic», «Happy Together», «Beside», «Love is Pain».

Ο Θέμης Πάνου, από την πλευρά του, μπορεί να μην είναι τόσο γνωστός στο ευρύ κοινό, ωστόσο η πορεία του είναι μακρά και με σημαντικές δουλειές τόσο στον κινηματογράφο όσο και στο θέατρο. Φέτος πήρε μέρος στην τραγωδία του Αισχύλου «Αγαμέμνων» με πρωταγωνίστρια Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Κινηματογραφικά ξεκίνησε την καριέρα του το 1984 με την cult ταινία «Λαλάκης ο εισαγόμενος», για να ακολουθήσει η συμμετοχή του στο «Λούφα και παραλλαγή», όπου υποδυόταν τον θαλαμοφύλακα. Το 1999 έρχεται ακόμα μία μεγάλη ταινία, το «Αυτή η νύχτα μένει», ενώ την ίδια χρονιά μετέχει στο φιλμ «Μαύρο γάλα». Στην ταινία «Μια υπέροχη μέρα...» υποδύθηκε τον Πάμπο, ενώ στην «Πολίτικη κουζίνα» ήταν ο Οσμάν μπέης. Τελευταία δουλειά του στο σινεμά ήταν το 2010 η ταινία «Το πέταγμα του κύκνου».

Εντονο το παρασκήνιο για τον «χρυσό» νικητή Τζανφράνκο Ρόσι

Ο Χρυσός Λέοντας επέστρεψε φέτος στην πατρίδα του, καθώς ύστερα από πολλά χρόνια απονεμήθηκε στον Ιταλό σκηνοθέτη Τζανφράνκο Ρόσι και την ταινία-ντοκιμαντέρ του «Sacro Gra». Ο ιταλικός θρίαμβος συνοδεύτηκε ωστόσο από έντονο παρασκήνιο, καθώς ακούστηκαν πολλά για την επιλογή του πρώτου νικητή.

Κάποιοι είπαν ότι δεκαπέντε χρόνια «ξενιτεμού» του πρώτου βραβείου θεωρήθηκαν πολλά, οπότε ο πρόεδρος του φεστιβάλ Μπερνάρντο Μπερτολούτσι επέβαλε τη γνώμη του στα υπόλοιπα μέλη της κριτικής επιτροπής σε ό,τι αφορά τον Χρυσό Λέοντα, επιτρέποντάς τους ως αντάλλαγμα να διαλέξουν τους νικητές σε όλα τα υπόλοιπα βραβεία. «Νομίζω πως όλη η επιτροπή ένιωσε την ποιητική ορμή της ταινίας του Ρόσι» δήλωσε ο ίδιος μετά τη λήξη της διοργάνωσης, ενώ αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω τον τρόπο με τον οποίο έγινε η επιλογή των βραβευθέντων ταινιών. Στην πατρίδα του έμεινε και το βραβείο Coppa di Volpi, που δόθηκε στην Ελενα Κότα για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία, στην ταινία «Via Castellana Bandiera» της Εμα Ντάντε. Η Ιταλίδα έτυχε μίας τόσο μεγάλης τιμής στα 82 της χρόνια. Η τρίτη διάκριση για τους Ιταλούς ήταν το βραβείο Orizzonti, που απονεμήθηκε στον Ιταλό σκηνοθέτη Ουμπέρτο Παζολίνι για την ταινία του «Still Life».

Σε διεθνές επίπεδο το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής δόθηκε στον Κινέζο Τσάι Μινγκ Λιανγκ για την ταινία «Jiaoyou» (Αδέσποτα Σκυλιά), ενώ το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής απονεμήθηκε στη γερμανική ταινία «Die Frau des polizisten» του Φίλιπ Γκρένινγκ. Επίσης οι Στιβ Κούγκαν και Τζεφ Πόουπ κέρδισαν το Βραβείο Σεναρίου στην ταινία «Philomena» του Στίβεν Φρίαρς. Με βραβείο έφυγε από τη Βενετία και ο 16χρονος Τάι Σέρινταν, συμπρωταγωνιστής του Νίκολας Κέιτζ στην ταινία «Joe» του Ντέιβιντ Γκριν. Ο ταλαντούχος ηθοποιός κέρδισε το Βραβείο Ανερχόμενου Ηθοποιού «Μαρτσέλο Μαστρογιάνι». Τέλος, το βραβείο Λέων του μέλλοντος κέρδισε η ταινία -ντοκιμαντέρ «White Shadow» του Νόαζ Ντες, η οποία αναφέρεται στους αλμπίνους της Αφρικής.

Ο Μπερτολούτσι και η επιστολή της 9χρονης

Μπορεί ο Μπερτολούτσι να επικρίθηκε, ωστόσο δεν παρέλειψε να μοιραστεί τη συγκίνησή του όχι για τις ταινίες, μα για μια ανθρώπινη στιγμή του. Ο 73χρονος σκηνοθέτης, που πλέον κινείται με αναπηρικό καροτσάκι, αναφέρθηκε στην επιστολή που έλαβε από ένα 9χρονο κορίτσι με κινητικά προβλήματα, με την οποία του εξηγούσε πόσο δύσκολο είναι να μετακινείται στη Βενετία. Σε μια κίνηση ευαισθησίας ο Μπερτολούτσι απηύθυνε δημόσια έκκληση στις Αρχές και στους αρμόδιους να ενδιαφερθούν για το πρόβλημα, που άλλωστε αφορά πολλούς ανθρώπους.

espresso

«Κατηγορώ» σε όσους εκμεταλλεύτηκαν ή θα εκμεταλλευτούν από εδώ και στο εξής τον θάνατο του Μιχάλη Ασλάνη, εξαπέλυσε η Βάνα Μπάρμπα στην κηδεία του σχεδιαστή.

Η ηθοποιός, στον επικήδειο λόγο της, δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τη συγκίνηση της για τον καλό της φίλο που «έφυγε»:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΙ ΕΙΠΕ ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΙΝΗΜΕΝΗ:

«Αγαπητέ φίλε δεν πρόλαβα να γράψω κάτι. Βγήκανε πολλοί και αι μιλήσανε για τη μνήμη σου, άνθρωποι που ίσως εμείς δεν γνωρίζαμε. Τα τελευταία χρόνια σε έχουμε χάσει, αλλά νομίζω ότι πρέπει όλοι να θυμόμαστε το χαμόγελο σου,και να είμαστε ευγνώμονες για την προσφορά σου.

Μαζί σου με αυτή τη φυγή, έχουν κλείσει τέσσερις δεκαετίες απίστευτης προσφοράς, λάμψης, ταλέντου και χαράς.

Δεν θέλουμε να σε θυμόμαστε έτσι όπως σε είδαμε σήμερα. Δεν σου αξίζει. Όπως σκορπούσες το γέλιο και τη χαρά, έτσι θα μείνεις μέσα στις καρδιές μας. Έφυγε ένας μεγάλος σχεδιαστής, έφυγε ένας φίλος για πολλούς.

Πολλοί θα σε καπηλευτούν τώρα. Πολλοί θα βγουν να πουν πολλά. Ότι τους άφησες γράμματα, τους άφησες συνθήκες και όνειρα. Εμείς, αυτό που έχουμε να πούμε, είναι ότι χάσαμε κάτι μεγάλο. Και ότι μέσα από το χαμόγελο σου, πάντα τιμούσες την πατρίδα σου. Πάντα βλέπαμε τη Μελίνα, πάντα ακούγαμε τα τραγούδια που ήθελες, και πάντα λάτρευες τη γυναίκα.

Μακάρι από εδώ και πέρα, εκεί που θα είσαι στη γειτονιά των Αγγέλων, να μοιράζεις το ταλέντο σου και τη ψυχή σου, και να βγουν πολλοί καινούργιοι που θα κάνουν βάλουν ένα μικρό λιθαράκι από σένα.

Καλό Ταξίδι!»

Περισσότερα Άρθρα...