ippokratis

Ιπποκράτης: «Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων (= ισονομία) του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού.

Την Αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός (=μοναρχία). Η θεραπεία επιτυγχάνεται με την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισορροπίας, με τη μέθοδο της αντίθετης από την πλεονάζουσα δύναμη». Tις αντιλήψεις αυτές τις βρίσκουμε ακέραιες στον Ιπποκράτη.

Η ακριβής μείξη, η ισονομία, η συμμετρία, η αρμονία, βρίσκονται στη βάση των δογμάτων των Πυθαγορείων και του Ιπποκράτη. Κι εδώ, όπως θα δούμε, μας εντυπωσιάζει ο νόμος της αναλογικότητας!

Τα Κόκκινα Φασόλια: πραγματικά μπορούν να θεραπεύσουν και να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας – και μοιάζουν ακριβώς όπως τα ανθρώπινα νεφρά.

Το Καρύδι: μοιάζει με έναν μικρό εγκέφαλο, ένα αριστερό και ένα δεξί ημισφαίριο, τον άνω και κάτω εγκέφαλο και την παρεγκεφαλίδα. Τα καρύδια βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και την εγκεφαλική λειτουργία.

Το Καρότο: Η διατομή του καρότου μοιάζει με το ανθρώπινο μάτι. Τα καρότα ενισχύουν σε μεγάλο βαθμό τη ροή του αίματος στα μάτια και ενισχύουν γενικά την λειτουργία των ματιών.

Το Σέλινο: μοιάζει με τα οστά. Το σέλινο στοχεύει ειδικά στην ενδυνάμωση και την αντοχή των οστών. Τα τρόφιμα με νάτριο, όπως το σέλινο τροφοδοτεί με τα απαραίτητα, τις σκελετικές ανάγκες του σώματος.

Τα σύκα: υποκαθιστούν τους όρχεις και είναι γεμάτα από σπόρους και κρέμονται ανά ζεύγη, όταν μεγαλώνουν. Τα σύκα αυξάνουν την κινητικότητα των αρσενικών(+) σπερματοζωαρίων, καθώς αυξάνουν και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, για βοηθήσουν, να ξεπεραστεί η ανδρική στειρότητα.

Το μανιτάρι: Τα μανιτάρια μπορούν να βοηθήσουν τη βελτίωση της ακοής, όπως ακόμη, τα μανιτάρια είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι σημαντική για υγιή οστά, η οποία ισχυροποιεί ακόμα και τα μικροσκοπικά οστάρια που βρίσκονται μέσα στο αυτί τα οποία μεταδίδουν τον ήχο προς τον εγκέφαλο.

Τα σταφύλια: Μια διατροφή υψηλή σε φρέσκα φρούτα, όπως τα σταφύλια, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα και το εμφύσημα. Οι σπόροι σταφυλιών περιέχουν επίσης μια χημική ουσία που ονομάζεται proanthocyanidin, η οποία φαίνεται να μειώνει τη δριμύτητα του αλλεργικού άσθματος.

Ginger (η πιπερόριζα): Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά της είναι η υποβοήθηση της πέψης, ενώ είναι επίσης μια δημοφιλής θεραπεία για κινητικά προβλήματα-ασθένειες.

Οι Γλυκοπατάτες: Οι γλυκοπατάτες μοιάζουν με το πάγκρεας και πράγματι επιφέρουν ισορροπία το γλυκαιμικό δείκτη των διαβητικών.

Τα κρεμμύδια: Βοηθούν τα κύτταρα να απαλλαγούν από τις τοξίνες. Επίσης, όταν τα κόβουμε, παράγουν δάκρυα, καθαρίζοντας επιθηλιακά κύτταρα του ματιού.

Το σκόρδο: Βοηθάει στην απομάκρυνση άχρηστων υλικών και τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες από το σώμα.

Το λεμόνι: O χυμός του λεμονιού περιέχει βιταμίνη C, σάκχαρα, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και μεταλλικά άλατα (κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο, μαγνήσιο, νάτριο και πυρίτιο) ενώ η φλούδα του αναζωογονητικό αιθέριο έλαιο. Επίσης, το λεμόνι είναι πλούσιο σε φλαβόνες, αντιοξειδωτικές ουσίες πολύτιμες στη θεραπευτική. Το λεμόνι είναι εξαιρετικό αντιβακτηριακό, απολυμαντικό, στυπτικό και αντισηπτικό, θεωρείται πως βοηθάει στον έλεγχο του ουρικού οξέος, εμποδίζει τη θρόμβωση των αρτηριών και των φλεβών και τη συσσώρευση αλάτων. Το λεμόνι, επειδή ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα (αυξάνοντας τα λευκά αιμοσφαίρια) θεωρείται και άριστο αιμοστατικό.

Τα αμύγδαλα: Αμυγδαλέλαιο λαμβάνεται από τους καρπούς του αμύγδαλου. Πλούσιο σε βιταμίνες Α, Ε, Β1, Β2, Β6 . Β17 και ιχνοστοιχεία. Η βιταμίνη Β17 δεν είναι βιταμίνη. Είναι η παλιά ονομασία της αμυγδαλίνης. Τρώτε άφοβα κάθε μέρα από λίγα κουκούτσια βερίκοκου και αμύγδαλα.

medilland

zaxari

Το να μειώσουμε την ποσότητα της ζάχαρης που καταναλώνουμε πρέπει να γίνει βασικός στόχος για το 2016, αλλά όχι μόνο για λόγους αδυνατίσματος, όπως, ίσως, νομίζετε.

Σύμφωνα με έρευνα από το Κέντρο Καρκίνου Anderson του πανεπιστημίου του Τέξας, τα υψηλά επίπεδα διαιτητικής ζάχαρης (δηλαδή της ζάχαρης που προσλαμβάνεται μέσω της διατροφής) στην τυπική “δυτική διατροφή” αυξάνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκινικών όγκων στον μαστό, οι οποίοι τείνουν στην συνέχεια να κάνουν μετάσταση στους πνεύμονες.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ειδικά η φρουκτόζη, που χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλές επεξεργασμένες τροφές, “ενθαρρύνει” την αύξηση των όγκων και συμβάλλει στην εξάπλωσή τους.

Προηγούμενη έρευνα έχει συνδέσει την διαιτητική ζάχαρη με διάφορους τύπους καρκίνου, σύμφωνα με το Κέντρο Καρκίνου Dana Farber, ενώ και άλλες μελέτες έχουν δείξει μια σύνδεση μεταξύ της ζάχαρης και της φλεγμονής στον οργανισμό, που μπορεί με την σειρά της να οδηγήσει στην ανάπτυξη καρκίνου.

“Η παρούσα μελέτη διερεύνησε την επίδραση της διαιτητικής ζάχαρης στην ανάπτυξη καρκινικών όγκων στους αδένες του μαστού σε ποντίκια πειραματόζωα, ενώ μελετήθηκαν και οι επιμέρους μηχανισμοί που μπορεί να οδηγούν στην ανάπτυξη των όγκων”, ανέφερε ο επικεφαλής της έρευνας, δρ Lorenzo Cohen, καθηγητής στο Κέντρο Καρκίνου Anderson, και πρόσθεσε: “Διαπιστώθηκε ότι η ζάχαρη και ειδικά η φρουκτόζη, ήταν υπεύθυνη για τη διευκόλυνση της μετάστασης των υπαρχόντων καρκινικών όγκων στους πνεύμονες καθώς και για την αύξηση των ενζύμων 12-LOX και 12-ΗΕΤΕ τα οποία ευνοούν την διόγκωση των καρκινικών όγκων στον μαστό”.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Cancer Research.

iatropedia

sosti diatrofi agira

Κερδίστε το καταπληκτικό βιβλίο «Πέντε Σωματοφύλακες Κλεισμένοι Στο Ψυγείο», από τις εκδόσεις Άγκυρα!

Eίναι ποτέ δυνατόν να χωρέσουν πέντε σωματοφύλακες σ’ ένα ψυγείο; Eίναι ποτέ δυνατόν μέσα στη νύχτα να ακούγεται μουσική από το ίδιο αυτό ψυγείο;

Aκολουθήστε το περιπετειώδες ταξίδι του Mάνου στο πάρτι του ψυγείου του, στο πάρτι της ζωής του, και γνωρίστε μαζί του τους σημαντικότερους φύλακες του σώματός μας και της υγείας μας. 

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο mamamia.gr

 

tyrokayteri

Την ανάκληση της τυροκαυτερής «Ελληνική Γαστρονομία Παλτσίδη ΑΕ» ζήτησε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων, καθώς ο ΕΦΕΤ και η Περιφερειακή Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο τακτικού ελέγχου στην επιχείρηση παραγωγής και διάθεσης τροφίμων-ορεκτικών, διαπίστωσε ότι η εν λόγω εταιρεία παρασκευάζει και συσκευάζει προϊόν με την ονομασία «τυροκαυτερή», για την παρασκευή του οποίου χρησιμοποιεί «άμυλο σίτου», το οποίο δεν δηλώνεται στον κατάλογο συστατικών.

Το άμυλο σίτου προέρχεται από το σιτάρι και μπορεί να προκαλέσει αλλεργία/δυσανεξία σε άτομα με ευαισθησία σε αυτό.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για το προϊόν τυροκαυτερή, σε συσκευασίες: (α) των 450 γραμμαρίων, με ημερομηνίες λήξεως από 15-08-15 έως 17-11-15 και αριθμούς παρτίδας που ξεκινούν από LG1H2H10515 έως και LG1H2H19815 αντίστοιχα, (β) των 2 κιλών, με ημερομηνίες λήξεως από 16-08-15 έως 29-11-15 και αριθμούς παρτίδας που ξεκινούν από LG1H1E10615 έως και LG1H1E21015 αντίστοιχα.

Ο ΕΦΕΤ ζήτησε από την εταιρεία «Ελληνική Γαστρονομία Παλτσίδη ΑΕ» την άμεση ανάκληση του συνόλου των επίμαχων παρτίδων του προϊόντος και ήδη η παρασκευάστρια εταιρεία έχει εκκινήσει την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία.

Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι καταναλωτές που έχουν ήδη προμηθευτεί το ανωτέρω προϊόν, εφόσον έχουν ευαισθησία στο σιτάρι/γλουτένη, να μην το καταναλώσουν.

diatrofi

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής σήμερα και δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε σε αυτήν. Ακούμε καθημερινά πως πρέπει να προσέχουμε τι τρώμε. Οι διατροφολόγοι μας συμβουλεύουν να τρώμε υγιεινά. Αλήθεια τι σημαίνει... υγιεινά;

Ποια είναι τα βασικά tips της υγιεινής διατροφής; Πάμε να τα δούμε:

- Τρώμε με μέτρο από όλες τις ομάδες τροφίμων
- Καταναλώνουμε καθημερινά 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών
- Πίνουμε πάνω από δύο λίτρα νερό τη μέρα
- Αποφεύγουμε τρόφιμα υψηλά σε αλάτι, όπως: αλμυρά σνακ, παστά, αλμυρά τυριά, αλατισμένους ξηρούς καρπούς
- Προσπαθούμε να καταναλώνουμε όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα
- Προτιμάμε τα γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά
- Επιλέγουμε προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα ζάχαρης
- Λέμε ναι στα προϊόντα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες
- Προτιμάμε τους σύνθετους υδατάνθρακες
- Επιλέγουμε ελαιόλαδο καθώς είναι πάρα πολύ υγιεινό – προσοχή στις ποσότητες

queen

 

frouta laxanika

Η μεσογειακή διατροφή και γενικότερα η συχνή κατανάλωση περισσότερων φρούτων, λαχανικών, ψαριών και οσπρίων,αλλά και λιγότερων επεξεργασμένων κρεάτων και γλυκών, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη ισπανική επιστημονική έρευνα.

Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι η υγιεινή διατροφή επηρεάζει θετικά την κατάθλιψη και γενικότερα τις ψυχικές παθήσεις, κάτι που έχουν δείξει και παλαιότερες έρευνες. 

Μάλιστα, δεν χρειάζεται καν να είναι κάποιος αυστηρός με την (όποια) υγιεινή διατροφή του για να αποκομίσει οφέλη για την ψυχική υγεία του γενικά και ειδικότερα για την κατάθλιψη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Αλμουδένα Σάντσες-Βιγιέγκας του Πανεπιστημίου της Λας Πάλμας στα Μεγάλα Κανάρια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "BMC Medicine", μελέτησαν στοιχεία για πάνω από 15.000 άτομα, που δεν είχαν κατάθλιψη στην αρχή της έρευνας. 

Μετά από μια δεκαετία, 1.550 από τους συμμετέχοντες είχαν διαγνωστεί με κατάθλιψη ή είχαν πάρει αντικαταθλιπτικά φάρμακα.

Οι επιστήμονες μελέτησαν την επίπτωση που είχαν στην ψυχική κατάσταση των συμμετεχόντων τρία διαφορετικά ίδη υγιεινής διατροφής, η μεσογειακή, η φυτοφαγική και η εναλλακτική. 

Η βασική διαπίστωση ήταν ότι και οι τρεις αυτές υγιείς δίαιτες μπορούν να μειώσουν σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψης, χωρίς αισθητές διαφορές μεταξύ τους.

Έτσι, όσοι ακολουθούσαν -όχι κατ' ανάγκη φανατικά- την Μεσογειακή διατροφή, είχαν 25% έως 30% μικρότερο κίνδυνο κατάθλιψης, σε σχέση με όσους δεν έτρωγαν καθόλου «μεσογειακά».

Ο βιολογικός μηχανιασμός που εξηγεί αυτή την προστατευτική δράση, πιθανώς σχετίζεται με τις αυξημένες βιταμίνες και τα μέταλλα που παίρνει κανείς, όταν τρώει με υγιεινό τρόπο, πράγμα που ωφελεί τον εγκέφαλό του και, κατ' επέκταση, τον ψυχισμό του.

ΑΠΕ/ΜΠΕ

acrylamide in food1

Μία χημική ουσία που υπάρχει σε δεκάδες τρόφιμα και κυρίως στα τηγανητά, αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου στους καταναλωτές, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των τροφίμων.

Πρόκειται για το ακρυλαμίδιο, μια χημική ουσία που βρίσκεται στο καπνό του τσιγάρου αλλά και σε πολυάριθμα τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως οι τηγανητές πατάτες, τα πατατάκια, το ψωμί, τα μπισκότα και ο καφές.

Η εν λόγω χημική ουσία παράγεται εκ φύσεως στα αμυλούχα τρόφιμα κατά το καθημερινό μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες, αλλά και κατά την βιομηχανική επεξεργασία σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας άνω των 120 βαθμών Κελσίου και χαμηλής υγρασίας.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως τρόφιμα όπως οι τηγανητές πατάτες και οι κροκέτες πατάτας περιέχουν σε υψηλά επίπεδα την καρκινογόνο ουσία και πως όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα τους, τόσο υψηλότερα είναι τα επίπεδά του.

"Τα στοιχεία από μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι το ακρυλαμίδιο είναι γονιδιοτοξικό και καρκινογόνο. Δεδομένου ότι το ακρυλαμίδιο είναι παρόν σε ένα ευρύ φάσμα των καθημερινών τροφίμων, αυτή η ανησυχία για την υγεία των καταναλωτών ισχύει για όλους, αλλά τα παιδιά είναι η πιο εκτεθειμένη ηλικιακή ομάδα με βάση το σωματικό τους βάρος”, επεσήμαναν οι ερευνητές. 

Η Επιτροπή για τις Προσμίξεις στην Τροφική Αλυσίδα (CONTAM) της EFSA αξιολόγησε τα ευρήματα από συνολικώς 43.419 δείγματα τροφίμων τα οποία συνελέγησαν και αναλύθηκαν από το 2010 σε 24 ευρωπαϊκές χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας) και έξι οργανισμούς τροφίμων.

Τα δείγματα προέρχονται από βασικές κατηγορίες τροφίμων, όπως:

* Οι έτοιμες προς κατανάλωση τηγανητές πατάτες

* Τα τσιπς πατάτας και οι προτηγανισμένες τηγανητές πατάτες/προϊόντα πατάτας για μαγείρεμα στο σπίτι

* Το μαλακό ψωμί, τα δημητριακά πρωινού, τα μπισκότα, τα κράκερ, οι φρυγανιές και τα παρόμοια προϊόντα

* Ο καφές και τα υποκατάστατα καφέ

* Οι βρεφικές τροφές και τα επεξεργασμένα τρόφιμα για βρέφη και μικρά παιδιά με ή χωρίς βάση τα δημητριακά.

Τα συμπεράσματα της EFSA θα χρησιμοποιηθούν από σε ολόκληρη την Ευρώπη ως τη βάση της νέας συμβουλές ασφάλειας για τους καταναλωτές, ιδιαίτερα τους γονείς.

Περισσότερα Άρθρα...