Σήμερα οι φόροι που πληρώνουμε για κάθε λίτρο αμόλυβδης αντιστοιχούν στο 70% της τελικής τιμής, αλλά από τον προσεχή Ιανουάριο, λόγω της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ), το καθαρό ποσοστό καυσίμου ανά λίτρο θα μειωθεί περαιτέρω στο 29%, ενώ ο φόρος θα ανέβει στο 71%, δίχως να αποκλείεται τα ποσοστά να είναι και υψηλότερα. Τα ίδια θα ισχύσουν με το ντίζελ κίνησης αφού οι φόροι, από το 54% σήμερα της τελικής τιμής, θα εκτιναχθούν στο 58% ή και υψηλότερα.
Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ήδη καταγράφεται πτώση των πωλήσεων καυσίμων κατά 8% (Μάιος 2015 – Μάιος 2016), με τη μεγάλη αυτή πτώση να μην αφορά μόνο τη βενζίνη, αλλά και το ντίζελ κίνησης. Η κατάσταση θα επιδεινωθεί το επόμενο εξάμηνο καθώς η αύξηση από το 2017 των ΕΦΚ σε ντίζελ κίνησης και βενζίνη, εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τις τελικές τιμές κατά 11-12 και 5-6 λεπτά ανά λίτρο, αντίστοιχα.
Τέλος, τον Οκτώβριο τα νοικοκυριά είναι πιθανόν να αναζητούσαν ξανά διέξοδο στις ξυλόσομπες και στα τζάκια, καθώς αυξάνεται ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, κάτι που συνεπάγεται επιβάρυνση κατά 7-8 λεπτά ανά λίτρο.
cnn