doy

Σε κινητοποιήσεις προχωρούν αύριο Πέμπτη (27/6) και μεθαύριο Παρασκευή οι εργαζόμενοι στις εφορίες και στο υπουργείο Οικονομικών έπειτα από απόφαση της ΠΟΕ-ΔΟΥ.

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και τάσσονται κατά «του αυταρχισμού της ανελαστικότητας της πολιτικής ηγεσίας».

«Δεν πρόκειται να δεχτούμε την εξαθλίωση που μας ετοιμάζουν και να γίνουμε θυσία στο βωμό των σχεδίων τους και την κερδοφορία του κεφαλαίου» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Η συγκέντρωση προγραμματίζεται για αύριο, Πέμπτη, στις 10:30 στην πλατεία Κοραή.

eforia gise

Tο υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να δώσει μεγάλη παράταση, η οποία μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τον ένα μήνα στη διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Οπως είχε προαναγγείλει και ο Γενικός Γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος είχε πει πως θα δοθεί παράταση εξαιτίας των θεμάτων που προέκυψαν με τη φορολόγηση των τόκων των καταθέσεων στις τράπεζες.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Ελλάδα, βάσει των στοιχείων του υπουργείου Οικονομικών, περίπου 680.000 άτομα με καταθέσεις ικανές να τους αποδώσουν τόκους άνω των 250 ευρώ.

Τα στοιχεία των ανθρώπων αυτών θα εισαχθούν όμως στο Taxisnet αργά, ως τος 24 Ιουλίου, γεγονός που θα σημάνει ότι όλοι αυτοί οι φορολογούμενοι θα ξεκινήσουν να υποβάλουν τη δήλωσή τους την τελευταία εβδομάδα του μήνα, οπότε η παράταση έως τον Αύγουστο φαίνεται πως θα δοθεί.

katasxeseis cartoon
 
Διαδικασίες-εξπρές όσον αφορά την κατάσχεση καταθέσεων από τις τράπεζες για όσους έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, αλλά και τη δημιουργία Συστήματος Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων προβλέπει, μεταξύ άλλων, νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο θα κατατεθεί τη Δευτέρα στη Βουλή.
 
Το νομοσχέδιο, το οποίο παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ», ρυθμίζει πλήθος εκκρεμοτήτων του επικαιροποιημένου Μνημονίου σχετικών με τις αποκρατικοποιήσεις, τους ελεγκτές βεβαίωσης εσόδων κ.λπ., ενώ εμπεριέχει και τη ρύθμιση για τη δήλωση των τόκων καταθέσεων.
 
Το άρθρο 64 του νομοσχεδίου προβλέπει τη δημιουργία Συστήματος Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο θα επιτρέπει την άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με την ύπαρξη τραπεζικών λογαριασμών που ανήκουν σε φορολογουμένους, καθώς και για το τρέχον υπόλοιπο του λογαριασμού (εκτιμάται ότι οι πληροφορίες θα ανταλλάσσονται εντός 24ώρου). Το Σύστημα θα εφαρμοστεί σε πιλοτική βάση και θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή τον Σεπτέμβριο του 2013.
 
Το Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών θα προσφέρεται σε φορείς του στενού, αλλά και του ευρύτερου δημόσιου τομέα που ασκούν ελεγκτικό και διωκτικό έργο (ΣΔΟΕ, εφορίες, Οικονομική Αστυνομία, Οικονομικός Εισαγγελέας, Εισαγγελέας Εγκλημάτων Διαφθοράς, Αρχή καταπολέμησης της νομιμοποίησης των εσόδων κ.ά.), παρέχοντάς τους τη δυνατότητα της αυτοματοποιημένης πρόσβασης σε στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών, λογαριασμών πληρωμών και δανείων.
Η παραβίαση του απορρήτου από δημοσίους υπαλλήλους, αλλά και από τρίτους θα επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή απόλυσης.
 
Κατασχέσεις καταθέσεων.Με το άρθρο 68 του νομοσχεδίου επέρχονται σημαντικές αλλαγές στον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και επιταχύνονται οι διαδικασίες κατάσχεσης ποσών στα χέρια τρίτων και συγκεκριμένα από τις τράπεζες. Ετσι, με τη νέα διαδικασία θα εισπράττονται σχεδόν αυτόματα τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, υπό την προϋπόθεση ότι μετά την είσπραξη το υπόλοιπο των καταθέσεων δεν θα είναι μικρότερο των 1.000 ευρώ (είναι το ακατάσχετο όριο).
 
Με τις νέες διατάξεις ορίζεται ότι μετά την πάροδο εύλογου διαστήματος 60 ημερών από τη δημοσίευση του νόμου οι φορείς του Δημοσίου και τα πιστωτικά ιδρύματα πρέπει να έχουν προσαρμόσει τα συστήματα και τις διαδικασίες τους, καθώς θα είναι υποχρεωτική η μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης και επικοινωνίας κατάσχεση οφειλών από τις τράπεζες.
 
Ελεγκτές υπό δοκιμασία.Με το άρθρο 70 του νομοσχεδίου δίνεται η αρμοδιότητα στον γενικό γραμματέα Δημοσίων Εσόδων να καθορίζει με αποφάσεις του τον αριθμό των θέσεων ελεγκτών και να τους κατανέμει στις υπηρεσιακές μονάδες. Οι θέσεις θα καλύπτονται κατά προτεραιότητα από εφοριακούς και τελωνειακούς υπαλλήλους. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι ο πίνακας των επιτυχόντων θα καταρτίζεται μετά την επιτυχή εκπαίδευση των υποψηφίων σε θέματα φορολογίας, φορολογικού ελέγχου και αναγκαστικής είσπραξης εσόδων σε συνδυασμό με τα τυπικά τους προσόντα.
 
Οι ελεγκτές βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης θα θεωρούνται για περίοδο δύο ετών από την αρχική τοποθέτησή τους ότι καταλαμβάνουν θέση βοηθού ελεγκτή και με την πρώτη επιτυχή αξιολόγησή τους μετά την πάροδο της διετίας θα θεωρείται ότι καταλαμβάνουν θέση ελεγκτή βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης. Η θητεία των ελεγκτών θα είναι διετής και θα μπορεί να ανανεωθεί έως τρεις φορές στην ίδια οργανική μονάδα.

Οι τόκοι.Με διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι ειδικά για το οικονομικό έτος 2013 για τα εισοδήματα από τόκους καταθέσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό ή τόκους από ομολογιακά δάνεια δεν υφίσταται υποχρέωση δήλωσής τους, εφόσον το συνολικό καθαρό ποσό αυτών δεν υπερβαίνει τα 250 ευρώ.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
 
Διαδικασίες-εξπρές για την κατάσχεση καταθέσεων από τις τράπεζες για όσους έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο          
 
Δημιουργία Συστήματος  Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών         
 
Νέο πλαίσιο για τους ελεγκτές βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης των εσόδων του κράτους
 
Υποχρέωση δήλωσης των τόκων εφόσον το συνολικό καθαρό εισόδημα από αυτούς υπερβαίνει τα 250 ευρώ
 
Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων θα εξακολουθήσει να κάνει χρήση των διαθέσιμων πόρων από τις παρακαταθήκες         
 
Η έγκριση επιχορηγήσεων προς μη κυβερνητικές οργανώσεις θα δίνεται από τον αρμόδιο υπουργό και όχι από τον υπουργό Οικονομικών
 
Τα αδιάθετα ποσά των κερδών από το αμοιβαίο ιπποδρομιακό στοίχημα θα αποδίδονται στο Δημόσιο
 
Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την αποκρατικοποίηση του ΟΔΙΕ και του Αστέρα Βουλιαγμένης
 
Ρυθμίζονται χρέη των επιχειρήσεων των ΟΤΑ
 
Ρυθμίζεται η φορολογική μεταχείριση αναφορικά με την επιβολή φόρου 2‰ από τις πωλήσεις μετοχών         
 
Επέρχεται αλλαγή στον χρόνο απόδοσης του Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών με την υποβολή Ενιαίας Προσωρινής Δήλωσης ΦΜΥ και ασφαλιστικών εισφορών        
 
Ενισχύεται η φορολογική συνεργασία με τα κράτη-μέλη της ΕΕ και ξεπερνιέται το εμπόδιο του τραπεζικού απορρήτου         
 
Αναβαθμίζεται ο ρόλος του Συμβουλίου Ποιοτικού Ελέγχου της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων         
 
Αναμορφώνεται ο οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
 
tanea

eforia-oura

Διαφορετική αντιμετώπιση θα έχουν όσοι χρωστούν στην Εφορία και εκείνοι με «ανοιχτούς λογαριασμούς» σε ασφαλιστικά ταμεία, όπως προκύπτει από το προσχέδιο του πολυνομοσχεδίου που είδε το φως της δημοσιότητας:

Δόσεις… τετραετίας μπορούν να εξασφαλίσουν όσοι μπουν στην ρύθμιση από τον Ιούνιο, ενώ προβλέπεται μείωση των προσαυξήσεων. Η πάγια ρύθμιση μπορεί να φτάσει υπό προϋποθέσεις και τις 24 δόσεις. Ελάχιστη δόση 50 ευρώ θα κληθούν να καταβάλλουν όσοι χρωστούν έως 5.000 ευρώ στα ασφαλιστικά ταμεία (πλην ΝΑΤ), ενώ για τις αντίστοιχες περιπτώσεις οφειλών προς την Εφορία δεν ορίζεται ελάχιστο ποσό.

Μισθωτοί και συνταξιούχοι -αλλά όχι επιτηδευματίες- που χρωστούν στην εφορία, μπορούν να εξοφλήσουν σε περισσότερες από 48 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, ανάλογα με τα εισοδήματά τους, χωρίς όμως το ευεργέτημα της απαλλαγής των προσαυξήσεων που προβλέπεται για όσους μπουν στη ρύθμιση των 48 δόσεων που έχει καταληκτική ημερομηνία τον Ιούνιο του 2017.

Εξαιρούνται από τη ρύθμιση όσοι πληρώνουν με συνέπεια παλαιές ρυθμίσεις. Ακόμα και αν αφήσουν τώρα απλήρωτες τις δόσεις, για να χάσουν τη ρύθμιση, είναι πλέον αργά. Δικαίωμα υπαγωγής έχουν όσοι την έχασαν ήδη μέχρι την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή.

Πρακτικά δηλαδή, όσοι δεν πλήρωσαν τη δόση τους για παράδειγμα τον περασμένο Δεκέμβριο ή και τον Ιανουάριο του 2013 και δεν κατέβαλλαν κάποια δόση για δύο συνεχόμενους μήνες έχουν το δικαίωμα να ενταχθούν στην ρύθμιση των 48 δόσεων.

Όσοι όμως χάσουν τη ρύθμιση που εξυπηρετούν τώρα ή στο μέλλον, μπορούν να υπαχθούν στην «πάγια» ρύθμιση, η οποία θα προβλέπει πλέον 12 δόσεις αλλά που μπορεί να διπλασιάζονται και σε 24, αν επικαλεστούν έκτακτους λόγους ανάγκης και αποδείξουν την οικονομική αδυναμία τους.

Η νέα ρύθμιση των 48 δόσεων χάνεται -και απαιτείται άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής- εάν ο οφειλέτης:

- δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς,

-  καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός,

- δεν υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους,

- δεν είναι ενήμερος στις οφειλές του από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά,

- έχει υποβάλει ελλιπή ή αναληθή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση.

- Οι δόσεις είναι έντοκες, με επιτόκιο ΕΚΤ + 8%, δηλαδή 8,75% ετησίως -με τα σημερινά δεδομένα.

- Οι αιτήσεις για τις 48 δόσεις θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο. Ανάλογα με το χρόνο αποπληρωμής, προβλέπονται και εκπτώσεις επί των προσαυξήσεων που είχαν επιβληθεί έως την 1.1.2013.

Συγκεκριμένα για την μείωση των προσαυξήσεων προβλέπεται:

- απαλλαγή 50% από τις προσαυξήσεις, εφόσον η καταβολή πραγματοποιηθεί εφάπαξ έως και την30.6.2013,

- απαλλαγή 40% επί των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2014,

-  απαλλαγή ποσοστού 35% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2015,

- απαλλαγή 30% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2016.

-  απαλλαγή 25% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2017.

Προϋπόθεση για όλα αυτά οι οφειλέτες πρέπει να έχουν υποβάλει τις φορολογικές τους δηλώσεις καθώς και να είναι ενήμεροι για τις οφειλές τους με ημερομηνία καταβολής από την 1.1.2013.

Με άλλες διατάξεις, αυξάνεται το όριο για άσκηση ποινικής δίωξης για χρέη στο κράτος, σε 10.000 ευρώ αντί 5.000 που ισχύει σήμερα.

Βαγγέλης Δουράκης, matrix

eforia-adeies tsepes

Την τελευταία ευκαιρία να τακτοποιήσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ως το τέλος του 2012 θα έχουν οι φορολογούμενοι από την Πέμπτη (20/6) οπότε ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για την υπαγωγή στη σχετική ρύθμιση που περιλαμβάνει αποπληρωμή ως και σε 100 δόσεις.

Το υπουργείο Οικονομικών δημοσιοποίησε σήμερα αναλυτικές οδηγίες για τους όρους και τις προϋποθέσεις εφαρμογής της ρύθμισης.

Οπως σημειώνεται στην εγκύκλιο, η ρύθμιση κρίθηκε απαραίτητη λόγω της οικονομικής κρίσης και της αδυναμίας πολλών οφειλετών (φυσικών και μη φυσικών προσώπων) να ανταποκριθούν άμεσα στην εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο δίνοντας μία «τελευταία ευκαιρία» εξόφλησης των βεβαιωμένων και ληξιπροθέσμων έως την 31.12.2012 οφειλών σε πολλές μηνιαίες δόσεις. Το σύνολο των δόσεων μπορεί να φθάσει έως τις 48, ενώ υπό προϋποθέσεις ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει πρόγραμμα μηνιαίων δόσεων με ανώτατο όριο τις 100 δόσεις και με καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής την 31.12.2013.

Αναλυτικότερα στην εγκύκλιο προβλέπονται μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

1.Οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση

- Στη ρύθμιση, υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων έως και την 31.12.2012 οφειλών που δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο (αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών).

Στη ρύθμιση, με τους ίδιους όρους δύνανται να υπαχθούν, εφόσον αιτηθεί ο οφειλέτης και:

α) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 31.12.2012 οφειλές που τελούν σε διοικητική ή δικαστική αναστολή,

β) βεβαιωμένες έως και την 31.12.2012 οφειλές με ημερομηνία καταβολής από 01.01.2013,

γ) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 31.12.2012 οφειλές που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής ληξιπροθέσμων οφειλών, των οποίων οι όροι τηρούνται, εφόσον υφίστανται και άλλες ληξιπρόθεσμες έως και την ανωτέρω ημερομηνία μη ρυθμισμένες οφειλές οι οποίες υπάγονται υποχρεωτικά. Στην περίπτωση υπαγωγής στην νέα ρύθμιση επέρχεται απώλεια των ανωτέρω διευκολύνσεων ή ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών,

δ) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 31.12.2012 οφειλές που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής ληξιπροθέσμων οφειλών, των οποίων οι όροι τηρούνται, εφόσον επιλεγεί πρόγραμμα ρύθμισης με αριθμό δόσεων μικρότερο ή ίσο με το μεγαλύτερο αριθμό των εναπομενουσών δόσεων των υπαγόμενων ρυθμίσεων (π.χ. εάν τηρούνται δύο ρυθμίσεις και στην πρώτη υπολείπονται 10 δόσεις και στην δεύτερη 15 δόσεις η υπαγωγή τους στη νέα ρύθμιση θα γίνει για 15 δόσεις ή λιγότερες κατ΄ επιλογή του οφειλέτη), με την προϋπόθεση ότι ο ανώτατος αριθμός δόσεων δεν υπερβαίνει τις σαράντα οκτώ (48) και η αποπληρωμή δεν εκτείνεται πέραν της 30ης Ιουνίου 2017. Στην περίπτωση υπαγωγής στη νέα ρύθμιση επέρχεται, με την καταβολή της πρώτης δόσης, απώλεια των ανωτέρω διευκολύνσεων ή ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής ληξιπροθέσμων χρεών.

ε) βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες έως και την 31.12.2012 οφειλές πτωχών οφειλετών.

2. Δικαιούχοι υποβολής αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση

Η ρύθμιση χορηγείται ανά οφειλέτη και για τις οφειλές για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής. Στη ρύθμιση δύνανται να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής με τους ίδιους όρους:

α) ο πρωτοφειλέτης (φυσικό πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπος στην περίπτωση του νομικού προσώπου).

β) τα πρόσωπα που ευθύνονται μαζί με τον πρωτοφειλέτη κατά το μέρος ευθύνης τους.

γ) οι κληρονόμοι αποβιωσάντων οφειλετών, δεδομένου ότι δεν πρόκειται περί συνυπευθυνότητας με τον οφειλέτη αλλά επιμεριστικής ευθύνης καταβολής σύμφωνα με το ποσοστό της κληρονομικής τους μερίδας.

δ) οι οφειλέτες σύζυγοι για φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων που προέκυψε από την κοινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος, δεδομένου ότι η ευθύνη καταβολής ανήκει στον κάθε σύζυγο χωριστά για το φόρο που αναλογεί στα εισοδήματά του.

3. Ποιοι εξαιρούνται:

α) οφειλέτες με οφειλές που έχουν υπαχθεί σε νομοθετική ρύθμιση ληξιπροθέσμων χρεών ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής η οποία απωλέσθη με υπαιτιότητα του φορολογούμενου μετά την 26η Απριλίου 2013.

β) οφειλέτες που έχουν καταδικαστεί για τα αδικήματα των άρθρων 17, 18 και 19 του ν. 2523/1997 ή έχει ασκηθεί κατ΄ αυτών ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή για τα ως άνω αδικήματα.

- Στην περίπτωση οφειλών που έχουν βεβαιωθεί στα Τελωνεία ρυθμίζονται:

α. οφειλές που αφορούν συμπληρωματικές χρεώσεις εκ των υστέρων επί τελωνειακών παραστατικών.

β. οφειλές που αφορούν πρόστιμα, πολ/λα τέλη και ποινές για παραβάσεις της τελωνειακής νομοθεσίας

γ. το 30% του ποσού της καταλογιστικής πράξης, το οποίο είναι απαιτητό με την κατάθεση προσφυγής κατά αυτής, σύμφωνα με το άρθρο 150 του Τελωνειακού Κώδικα.

Δεν ρυθμίζονται:

α.. οφειλές, η προηγούμενη καταβολή των οποίων είναι προϋπόθεση για την έκδοση άδειας παράδοσης του εμπορεύματος.

β. το 50% οφειλής, το οποίο είναι απαιτητό κατά την άσκηση προσφυγής, σύμφωνα με το άρθρο 31 του Τελωνειακού Κώδικα.

4. Η αίτηση και η καταβολή των δόσεων:

Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής.

Μεταβατικά και για όσο διάστημα υφίσταται τεχνική αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης, η αίτηση υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ./Τελωνείο/ Υπηρεσία που είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.

Κατ' εξαίρεση, όταν η αίτηση δεν υποβάλλεται από τον πρωτοφειλέτη, η υποβολή της διενεργείται μόνο στην αρμόδια Υπηρεσία.

Ειδικότερα:

- η υποβολή της αίτησης για την εφάπαξ εξόφληση (με έκπτωση 50% των έως και τις 31.12.2012 προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής) και η καταβολή πραγματοποιούνται στην αρμόδια υπηρεσία από την 14η Ιουνίου έως και την 1η Ιουλίου 2013.

- η υποβολή των αιτήσεων για υπαγωγή σε πρόγραμμα δόσεων και η καταβολή αυτών πραγματοποιείται στην αρμόδια υπηρεσία από 20.06.2013 έως και την 18.07.2013. Μετά την ημερομηνία αυτή η αίτηση υποβάλλεται μόνο ηλεκτρονικά και η καταβολή των δόσεων πραγματοποιείται υποχρεωτικά στους φορείς είσπραξης.

- Καταβολή της πρώτης δόσης της ρύθμισης ή η εφάπαξ εξόφληση λαμβάνει χώρα εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών της αίτησης.

- Η καταβολή των δόσεων διενεργείται στους φορείς είσπραξης (συνεργαζόμενες Τράπεζες, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ΕΛ.ΤΑ.), με πάγια εντολή πληρωμής των επόμενων δόσεων, χωρίς να επιβάλλεται στον οφειλέτη οικονομική επιβάρυνση για την εντολή αυτή.

- Η ανωτέρω πάγια εντολή αυτόματης χρέωσης είναι υποχρεωτική για όλους τους οφειλέτες δικαιούχους τραπεζικών λογαριασμών ή δικαιούχους λογαριασμών πληρωμών των Ελληνικών Ταχυδρομείων - ΕΛΤΑ Α.Ε.

5. Προϋποθέσεις υπαγωγής:

- Σε κάθε περίπτωση για την υπαγωγή στη ρύθμιση θα πρέπει να αποδεικνύεται τη δεδομένη χρονική στιγμή, η αδυναμία εξόφλησης της οφειλής σύμφωνα με τα στοιχεία της βεβαίωσης καθώς και η βιωσιμότητα του διακανονισμού.

- Οι οφειλέτες πρέπει να έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τις εκκαθαριστικές δηλώσεις του φόρου προστιθέμενης αξίας της τελευταίας πενταετίας καθώς και τις περιοδικές δηλώσεις του φόρου προστιθέμενης αξίας που έπονται της τελευταίας εκκαθαριστικής.

- Οι αιτούντες πρέπει να είναι ενήμεροι για τις οφειλές τους με ημερομηνία καταβολής από την 01.01.2013 και μετά, ήτοι να έχουν καταβάλει ή τακτοποιήσει με νόμιμο τρόπο (αναστολή πληρωμής, ενήμεροι σε ρύθμιση/διευκόλυνση τμηματικής καταβολής) τις οφειλές αυτές.

- Με την υποβολή της αίτησης, ο οφειλέτης πρέπει:

α) να δηλώσει με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων (κινητή και ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής), όπως το μηνιαίο εισόδημά του, επενδύσεις/συμμετοχές κάθε μορφής, τους αριθμούς των τραπεζικών του λογαριασμών (IBAN), μεταφορικά μέσα, τα ακίνητα επί των οποίων έχει εμπράγματο δικαίωμα, απαιτήσεις από τρίτους, καθώς και πληροφορίες που θα περιλαμβάνουν οφειλές του σε ασφαλιστικά ταμεία ή άλλες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα και άλλες πάγιες υποχρεώσεις προς τρίτους, εφόσον υφίστανται, το τρέχον και το αναμενόμενο (επιπλέον) εισόδημά του (πχ εκτίμηση για τυχόν έσοδα από μελλοντική εκμίσθωση ακινήτου, εμπορική συμφωνία κλπ).

β) για ποσό βασικής οφειλής άνω των 75.000 Euro, να προσκομίσει υποχρεωτικά και βεβαίωση, από τρίτο ανεξάρτητο εκτιμητή περί της ορθότητας των οικονομικών στοιχείων καθώς και των λοιπών δικαιολογητικών που αποδεικνύουν την αδυναμία εξόφλησης της οφειλής καθώς και τη βιωσιμότητα του διακανονισμού. Η προαναφερθείσα βεβαίωση - μελέτη βιωσιμότητας πρέπει να περιλαμβάνει την καθαρή θέση, ανάλυση ρευστότητας και προσδοκώμενα έσοδα - αναμενόμενες δαπάνες του αιτούντα. Από το αποτέλεσμα της ανωτέρω μελέτης πρέπει να προκύπτει τόσο η βιωσιμότητα του αιτούμενου προγράμματος ρύθμισης όσο και η οικονομική αδυναμία εξόφλησης ή ανταπόκρισης σε πρόγραμμα ρύθμισης με λιγότερες δόσεις.

γ) για ποσό βασικής οφειλής άνω 300.000 Euro, πέραν των παραπάνω στοιχείων απαιτείται να παρέχει εγγυήσεις ή εμπράγματες ασφάλειες για τη διασφάλιση της οφειλής οι οποίες μπορούν να συνίστανται (διαζευκτικά ή σωρευτικά) σε προσκόμιση εγγυητικής επιστολής τράπεζας για όλο το διάστημα της ρύθμισης για το σύνολο της ρυθμιζόμενης οφειλής πλέον των επιβαρύνσεων, πλήρη διασφάλιση της οφειλής με εγγραφή υποθήκης επί ακινήτου ελευθέρου βαρών αντικειμενικής αξίας τουλάχιστον ίσης με το ύψος της συνολικής οφειλής ή επί βεβαρημένου ακινήτου αντικειμενικής αξίας, αφαιρουμένων των ποσών για τα οποία έχουν εγγραφεί βάρη, τουλάχιστον ίσης με τη συνολική οφειλή, εγγύηση τρίτου αξιόχρεου προσώπου και οποιοδήποτε άλλο τρόπο εγγύησης αποδεκτό από τις φορολογικές και τελωνειακές αρχές.

Διευκρινίζεται ότι για ποσά βασικής οφειλής συνολικού ύψους κάτω των 75.000 ευρώ, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει να πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους, ζητώντας από τους οφειλέτες να αποστείλουν τα ανωτέρω δηλωθέντα στοιχεία και δικαιολογητικά, εντός μηνός από την έγγραφη ειδοποίησή τους.

6. Ο αριθμός των δόσεων και τα κίνητρα υπαγωγής στη ρύθμιση:

- Δυνατότητα καταβολής των οφειλών που ρυθμίζονται εφάπαξ ή σε μηνιαίες δόσεις, έως σαράντα οκτώ με καταληκτική ημερομηνία πληρωμής την 30.06.2017, αλλά και πέραν των 48 και έως 100 δόσεις υπό προϋποθέσεις.

- Απαλλαγή από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατά ποσοστό ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων της ρύθμισης. Συγκεκριμένα, οι ρυθμιζόμενες οφειλές καταβάλλονται:

α. εφάπαξ, με απαλλαγή ποσοστού 50% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής με καταληκτική ημερομηνία καταβολής την 1η Ιουλίου 2013,

β. με απαλλαγή ποσοστού σαράντα τοις εκατό (40%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής με καταληκτική προθεσμία καταβολής της τελευταίας δόσης την 30ή Ιουνίου 2014,

γ. με απαλλαγή ποσοστού τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής με καταληκτική προθεσμία καταβολής της τελευταίας δόσης την 30ή Ιουνίου 2015,

δ. με απαλλαγή ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής με καταληκτική προθεσμία καταβολής της τελευταίας δόσης την 30ή Ιουνίου 2016,

ε. με απαλλαγή ποσοστού είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής με καταληκτική προθεσμία καταβολής της τελευταίας δόσης την 30ή Ιουνίου 2017.

στ. Το συνολικό ποσό κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των δέκα πέντε (15) ευρώ.

ζ. Η υπαγωγή στη ρύθμιση μπορεί να γίνει οποτεδήποτε με ανάλογη ως ανωτέρω απαλλαγή των προσαυξήσεων και καταληκτική ημερομηνία καταβολής της τελευταίας δόσης την 30.06.2017.

Σημειώνεται ότι το δημόσιο μπορεί να επιβάλλει κατασχέσεις και να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, των συνυπόχρεων προσώπων ή των εγγυητών, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη,

Επίσης δύναται να μη χορηγεί αποδεικτικό ενημερότητας εφόσον δεν διασφαλίζονται τα συμφέροντά του, ή να ορίζει ποσοστό παρακράτησης, κατά την κρίση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας, μέρους ή του συνόλου του εισπραττόμενου ποσού.

7. Προϋποθέσεις υπαγωγής σε πρόγραμμα αριθμού δόσεων άνω των σαράντα οκτώ.

- οι οφειλέτες φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες μπορούν να ζητήσουν την εξόφληση της οφειλής τους σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις και πέρα των 48 όταν αποδεικνύουν αδυναμία συμμόρφωσης στα ανωτέρω προγράμματα, αλλά δυνατότητα τήρησης ρύθμισης σε παραπάνω δόσεις και βιωσιμότητας αυτής.

Στην περίπτωση αυτή υπάγονται μόνο οφειλές που δεν προέρχονται από επαγγελματική δραστηριότητα ή προέρχονται από επαγγελματική δραστηριότητα η οποία έχει διακοπεί.

Η καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση της παρούσας ενότητας είναι η 31.12.2013.

Ειδικότερα:

α). Ο μέγιστος αριθμός δόσεων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος των 100,

β) το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης ορίζεται ως ποσοστό επί του συνολικού μηνιαίου καθαρού εισοδήματος ως ακολούθως:

5% για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα μέχρι πεντακόσια ευρώ και πάντως όχι κάτω των 15 ευρώ

6%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των πεντακοσίων ευρώ και μέχρι χίλια ευρώ,

7%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των χιλίων ευρώ και μέχρι χίλια πεντακόσια ευρώ,

10%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των χιλίων πεντακοσίων ευρώ και μέχρι δύο χιλιάδες ευρώ,

20%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των δύο χιλιάδων ευρώ και μέχρι τις πέντε χιλιάδες ευρώ

30%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των πέντε χιλιάδων (5 ευρώ.

γ) Στην περίπτωση ρύθμισης χρέους σε περισσότερες από 48 δόσεις ο οφειλέτης δεν έχει καμία έκπτωση στις προσαυξήσεις...

eforia-adeies tsepes

Όσοι οφείλουν στο δημόσιο, θα μπορούν πλέον να εξοφλούν πουλώντας τα ακίνητά τους και καταβάλλοντας το αντίτιμο, ακόμη κι αν αυτό είναι μικρότερο του χρέους τους, σύμφωνα με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Μαυραγάνη, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Προϋπόθεση για την έκδοση βεβαίωσης οφειλής από την αρμόδια υπηρεσία, προκειμένου να προχωρήσει η μεταβίβαση του ακινήτου, είναι το υπόλοιπο της οφειλής να διασφαλίζεται από λοιπά περιουσιακά στοιχεία του φορολογούμενου ή από εγγυήσεις τρίτων, ενώ η βεβαίωση οφειλής θα δίδεται εφόσον δεν υπάρχουν άλλοι λόγοι μη έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας για τον οφειλέτη.

Με το καθεστώς που ίσχυε ως τώρα, στις περιπτώσεις των οφειλετών δεν επιτρεπόταν να πάρουν βεβαίωση οφειλής, που αποτελεί προϋπόθεση για τη μεταβίβαση ακινήτου, εάν το τίμημα της μεταβίβασης δεν εξοφλούσε πλήρως τις οφειλές προς το Δημόσιο.

Το νέο καθεστώς προβλέπει –όπως συναποφασίσθηκε και με την τρόικα- μία σειρά από ρυθμίσεις, όπως οι 48 δόσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρέη.

 

Με 48 δόσεις τα ληξιπρόθεσμα χρέη στο Δημόσιο

Ως η τελευταία ευκαιρία προκειμένου να περιοριστούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη των ιδιωτών προς το Δημόσιο και να μαζέψει έσοδα το κρατικό ταμείο θεωρείται από το υπουργείο Οικονομικών η συμφωνία που επετεύχθη με την τρόικα. Το οικονομικό επιτελείο προσπαθεί να επιταχύνει τις διαδικασίες ώστε να είναι το συντομότερο δυνατό έτοιμη η ρύθμιση, για να ξεκινήσει άμεσα η ισχύς της.

Αν και, όπως ήταν προφανές, η τρόικα δεν δέχτηκε τις αρχικές προτάσεις της ελληνικής πλευράς για 100 δόσεις των 10 ευρώ ή 20 ευρώ, χαρακτηρίζοντάς τες από την αρχή εκτός πραγματικότητας καθώς δεν θα έφερναν το επιθυμητό αποτέλεσμα, οι δύο πλευρές κατάφεραν να τα βρουν στις 48 δόσεις, αριθμό που είχε προτείνει η ελληνική κυβέρνηση.

Η νέα ρύθμιση θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για τους μικροοφειλέτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπει για όσους έχουν οφειλές έως και 5.000 ευρώ απεριόριστες δόσεις, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα των οφειλετών.

 

Μπόνους και ποινές

Αντίθετα από τους μικροοφειλέτες, όσοι έχουν χρέη άνω των 50.000 ευρώ θα πρέπει να προσκομίσουν στη ΔΟΥ δήλωση με την υπογραφή του λογιστή τους, που θα πιστοποιεί ότι τα οικονομικά στοιχεία που παρουσιάζουν είναι ειλικρινή. Αντίστοιχα για χρέη άνω των 300.000 ευρώ θα ζητούνται από τους οφειλέτες προσημείωση ακινήτων ή ακόμα και τραπεζικές εγγυητικές επιστολές. Είναι δεδομένο ότι η ρύθμιση θα προβλέπει τόσο μπόνους για τους καλοπληρωτές όσο και ποινές για όσους δεν φανούν συνεπείς στις πληρωμές τους, οδηγώντας τους ακόμα και εκτός ρύθμισης. Παράλληλα, θα προβλέπεται μείωση ακόμα και 80% των προσαυξήσεων σε όσους πληρώσουν εφάπαξ τις οφειλές τους, ενώ εκτός ρύθμισης είναι δεδομένο ότι θα παραμείνουν όσοι έχουν καταδικαστεί στο παρελθόν για υποθέσεις φοροδιαφυγής.

 

Χαράτσι: μείωση 15%

Σε συμφωνία έχουν καταλήξει και για το θέμα του χαρατσιού στα ακίνητα μέσω της ΔΕΗ. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μείωση θα είναι της τάξης του 15% οριζόντια και μένει να οριστικοποιηθεί ο συντελεστής για τα ακίνητα εκτός σχεδίου, ο οποίος και θα αυξηθεί. Οι επικεφαλής της τρόικας πάντως κατά την αποχώρησή τους από την Αθήνα ζήτησαν από την ελληνική κυβέρνηση έως τον Ιούνιο να έχει έτοιμο τον νέο ενιαίο φόρο που θα ισχύσει το 2014, ώστε να τον επεξεργαστούν.

 

Κόκκινα δάνεια

Ανοιχτές μένουν και οι λεπτομέρειες για τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων προς τις τράπεζες. Ακόμα δεν υπάρχει συμφωνία για το επιτόκιο στο ποσό του υπολοίπου του δανείου που θα εντάσσεται στη ρύθμιση, αλλά και για το αν στα εισοδηματικά κριτήρια θα μπουν και η κινητή και ακίνητη περιουσία. Για την περίοδο χάριτος οι δύο πλευρές έχουν καταλήξει στα τέσσερα χρόνια, αλλά δεν υπάρχει συμφωνία για την περίοδο που ο δανειολήπτης θα επαναξιολογείται, με το οικονομικό επιτελείο να έχει προτείνει η διαδικασία να επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια.

Eforia tax sock

Τέσσερις αυστηρές προϋποθέσεις για την υπαγωγή και την παραμονή των οφειλετών του Δημοσίου στη νέα ευνοϊκή ρύθμιση για τα παλαιά χρέη (έως 31-12-2012) θα προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση, με αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες οφειλέτες να βρεθούν εκτός ρύθμισης.

Η πρώτη βασική προϋπόθεση είναι ο οφειλέτης να μην έχει κανένα νέο ληξιπρόθεσμο χρέος, το οποίο δημιουργήθηκε από βεβαιωμένο φόρο μετά την 31η-12-2012. Σε περίπτωση χρεών τα οποία κατέστησαν ληξιπρόθεσμα εντός του 2013, θα πρέπει πρώτα να εξοφληθούν στο σύνολό τους για να αποκτήσει ο οφειλέτης στη συνέχεια το δικαίωμα ένταξης στη ρύθμιση για τις πιο παλαιές οφειλές του, οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μέχρι τις 31-12-2012.

Αυτό συνεπάγεται υπαγωγή του οφειλέτη πρώτα στην «πάγια» ρύθμιση, που προβλέπει την εξόφληση του νέου χρέους έως και σε 12 μηνιαίες δόσεις, και στη συνέχεια- αφού ολοκληρώσει την αποπληρωμή του νέου χρέους- θα μπορεί να υποβάλει αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση για το πιο παλαιό ληξιπρόθεσμο χρέος.

Σε περίπτωση που το παλαιό (έως 31-12-2012) είναι μεγαλύτερο των 5.000 ευρώ, δεν θα μπορεί να το ρυθμίσει σε 48 μηνιαίες δόσεις, αλλά σε αριθμό δόσεων μικρότερο κατά τον αριθμό των μηνών που θα έχουν παρέλθει από την έναρξη της νομοθετικής ισχύος της ρύθμισης των 48 δόσεων μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

Αν δηλαδή έχει χάσει 10 μήνες για να εξοφλήσει το νέο χρέος, τότε θα έχει το δικαίωμα να εξοφλήσει το παλαιό σε 38 αντί σε 48 δόσεις.

Η δεύτερη προϋπόθεση ορίζει ότι όσο ο οφειλέτης θα είναι ενταγμένος στην ευνοϊκή ρύθμιση για τα χρέη προ του 2013 δεν πρέπει να αφήσει ανεξόφλητο κανένα νέο χρέος που θα προκύψει εντός του 2013 ή των επόμενων ετών.

Με λίγα λόγια, ο οφειλέτης δεν θα πρέπει να δημιουργεί νέα χρέη. Αν δεν εξοφλήσει εμπρόθεσμα μια οποιαδήποτε νέα τρέχουσα οφειλή του (φόρο εισοδήματος, ΦΠΑ περιοδικής δήλωσης, φόρο ακινήτων κ.λπ.) θα τίθεται αυτόματα εκτός ρύθμισης για τα παλαιά χρέη του.

Η τρίτη προϋπόθεση προβλέπει ότι όσο θα είναι εντός ρύθμισης για τα χρέη προ του 2013 δεν πρέπει να υποβάλει εκπρόθεσμα καμία δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ΦΜΥ και λοιπών φόρων και τελών υπέρ του Δημοσίου.

Εάν παραλείψει να υποβάλει κάποια δήλωση εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, εάν είναι επιτηδευματίας και δεν υποβάλει εμπρόθεσμα συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών-προμηθευτών ή εάν δεν υποβάλει εμπρόθεσμα άλλα πληροφοριακά στοιχεία φορολογικού ενδιαφέροντος που του ζητούνται θα τίθεται αυτόματα εκτός ρύθμισης, με συνέπεια την απώλεια των ευεργετημάτων της.

Με το νέο πλαίσιο, η μη εξόφληση έστω και μιας δόσης, όσο ο οφειλέτης θα είναι ενταγμένος στην ευνοϊκή ρύθμιση για τα χρέη προ του 2013, θα σημαίνει απώλεια της ρύθμισης. Αυτή είναι η τέταρτη αυστηρή προϋπόθεση για να ισχύσουν τα ευεργετήματα της ρύθμισης.

 

Οι διαγραφές οφειλών

Παράλληλα, το οικονομικό επιτελείο μελετά το ενδεχόμενο διαγραφής ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο έως 200 ευρώ για περιπτώσεις φορολογουμένων που μπορούν να αποδείξουν πλήρη αδυναμία αποπληρωμής τους, ενώ θα επιχειρηθεί για ακόμα μία φορά να διαχωριστούν οι ανεπίδεκτες προς είσπραξη οφειλές από εκείνες που μπορούν να εισπραχθούν.

Οι μέχρι τώρα προσπάθειες δεν τελεσφόρησαν, κυρίως λόγω των αντιδράσεων που υπήρξαν σε επίπεδο κοινοβουλίου, παρά τις παροτρύνσεις της τρόικας να... καθαρίσει το τοπίο προκειμένου να υπάρξουν καλύτερα εισπρακτικά αποτελέσματα, με την επικέντρωση των εισπρακτικών μηχανισμών στα χρέη που χαρακτηρίζονται εισπράξιμα.

Το οικονομικό επιτελείο και η τρόικα εκτιμούν ότι από τα περίπου 56 δισ. ευρώ που οφείλουν σήμερα στο Δημόσιο 2.696.729 φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, μπορούν να εισπραχθούν 10 - 12 δισ. ευρώ.

Πάντως, τα ποσά τα οποία θα χαρακτηριστούν μη εισπράξιμα δεν πρόκειται να διαγραφούν, αλλά θα περάσουν σε ειδικό αρχείο για 20 χρόνια και μετά θα παραγράφονται.

Η ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα χρέη αναμένεται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή είτε με νομοσχέδιο εξπρές είτε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου. Στο ίδιο νομοθετικό πλαίσιο θα περιληφθούν επίσης και οι αλλαγές στην αποπληρωμή του ΦΠΑ. Πλέον θα καταβάλλεται σε δύο δόσεις αντί των τριών που ισχύουν και με προκαταβολή μόνο 10 ευρώ, αντί του 40% της οφειλής σήμερα.

ρεαλ

Περισσότερα Άρθρα...